Jalkoja särkee jo puolesta lasillisesta alkoholia. Onko muilla samaa? pelottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitinati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neitinati

Vieras
Hei!

Haluaisin kuulla jos joku muu kärsii samasta, mulla on nyt 4 kk ajan pienikin alkoholi annos laukassu hirveet jalkasäryt, ikään kun koko alaraaja puutuisi... särkee niin paljon että ei tee mieli ottaa enää edes huikkaa alkoholia..
mitä ihmettä tää voi olla... muuten jalat ihan kunnossa.. joskus sillon tällöin puutuu huonossa asennossa mutta se nyt on varmaan normaalia muillakin..
vertaistukea?
pelottaa että tää on jotain vakavaa... nuori kun olen.. 20 vuotta ja elämä edessä.

Mulla on ihan sama, ollut jo monta vuotta. En ole koskaan ajatellut, että se mitään vaarallista olisi. Ja on aina mennyt ohi kun on juonut lasillisen lisää. Tosin yleensä kyllä juominen tosiaankin jää siihen puolikkaaseen annokseen ja nyt on mennyt pari kuukautta täysin ilman alkoholia kun en halua niitä kipuja.

^ No mä rupesin googlettaa kun huolestuin.. ystävät sano että ei niillä tollasta oo, että se ei oo normaalia.. Hakutulokseks sain vaan MS taudin.. nyt on tosi paha olo.. jos se ois oikeesti jotain niin vakavaa.. en tiedä pitäskö tästä varata aika lääkärille vai onko mitään mihin vois soittaa ja kysyä.. oon niin huono menemään lääkäriin.. ja saa aina odotella nii kauan.

minkälaista alkoholia? Siidereissä on monen monta asiaa, mitkä saattaa sen aiheuttaa ja oluisskin askorbiinihappoa, joka HAPPONA saattaa riittää syyksi ja jos olet allerginen sulfalle, et siedä sulfiitteja. Kaikkea ei silti kannata kokeilla, vaan alkaa lukemaan tuoteselosteita:

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1262376413/52#52

[QUOTE="vieras";22507737]Mulla on ihan sama, ollut jo monta vuotta. En ole koskaan ajatellut, että se mitään vaarallista olisi. Ja on aina mennyt ohi kun on juonut lasillisen lisää. Tosin yleensä kyllä juominen tosiaankin jää siihen puolikkaaseen annokseen ja nyt on mennyt pari kuukautta täysin ilman alkoholia kun en halua niitä kipuja.[/QUOTE]

Mulla täsmälleen sama,kamala särky tulee ekasta lasillisesta/pullosta oli juomana mikä tahansa.Mulla särkyä tulee joka paikkaan kroppaan ja olen itsekkin ihmetellyt mistä johtuu,poistuu kun juo sen toisen annoksen.Mulla ollut näin ehkä kuutisen vuotta.

En oo ikinä juonut muuta kuin siidereitä, eli en osaa sanoa tuleeko muusta sitten... tai olen lonkeroita ja niissä sama reaktio..
voisikohan kyse olla sitten jostain ainesosasta..
mitenhän tästä sais otettua tarkemmin selvää kun netissä on niin huonosti..
ärsyttävää kun heti pelkää pahinta, itku jo pääs kun joku jolla todettiin ms tauti oli oireillut näin... :/

Ensimmäinen lasillinen (pienikin määrä alkoholia) aiheuttaa mulla kipuja säärissä ja hartioissa. Kivun määrä riippuu siitä miten jumissa lihakset ovat näillä alueilla. Epäilen kivun johtuvan siitä, että alkoholi laajentaa verisuonia ja jumialueilla lihakset eivät tykkää siitä. Kipu kestää muutaman minuutin. Toinen lasillinen sitten alkaa rentouttaa jumiutuneita lihaksia.

^ tuo kyllä kuulostaisi aika hyvältä selitykseltä...
Silti kyllä jotenkin stressaa.. ite jätän yleensä sen yhteen lasilliseen kun ajattelen suuremman määrän vain pahentavan kipua.. pitäisiköhän kokeilla katoaako kipu kun ottaa enemmän alkoholia..

Hei mäkin olen ihmetellyt monta vuotta että mikä mulla on kun joistakin juomista alkaa lihaksia särkemään. Yleensä kädet. Kipu tuntuu hartioissa, olkapäissä ja käsivarsissa, pakottavaa kipua. Häviää tosiaan kun toisen juo. Aina ekasta tulee mullakin! Ja aina Rainbown lonkero aiheuttaa oireet. Voisiko olla joku ainesosa jota laittavat juomiin?

Yhteistyössä