Jälkiehkäisypillerin sivuvaikutukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
Jouduin ottamaan jälkiehkäisypillerin viime viikolla ja muuten kaikki on ihan ok, mutta mulla on ollut jotenkin tosi ahdistunut olo melkein joka päivä. Ja siis pillerin ottamiseen ei sen kummempaa dramatiikkaa liittynyt. Menimme kesällä naimisiin ja kaikki on hyvin, vielä vain ei ole lapsen aika kummankaan mielestä. Ensin mietin, että mitä ihmettä tämä ahdistus oikein nyt on, koska parisuhteessa ja muutenkin elämässä on kaikki mallillaan, mutta sitten tuli mieleen, että voisiko se johtua tuosta pilleristä? Siinä on kuitenkin iso hormonipaukku kerralla nieltäväksi. Onko muilla ollut vastaavaa?

Ettet vaan kuule olis raskaana. Ne kun ei ole 100% varmoja nekään.
Meidän jäökiehkäisypilleri on nyt kuusi vuotias reipas esikoululainen.
Ja ei ollut voinut alkaa raskaus aijemmin koska ei ole ollut seksiä ja pillerikin otettu ihan 4h tapahtumasta.

[QUOTE="Vieras";29059817]Ettet vaan kuule olis raskaana. Ne kun ei ole 100% varmoja nekään.
Meidän jäökiehkäisypilleri on nyt kuusi vuotias reipas esikoululainen.
Ja ei ollut voinut alkaa raskaus aijemmin koska ei ole ollut seksiä ja pillerikin otettu ihan 4h tapahtumasta.[/QUOTE]

Jälkiehkäisypilleri ei toimi kuin tietyssä vaiheessa kuukautta. Reseptillä voi saada toista, joka toimii paremmin ja jonka voi ottaa vielä pidemmän ajan kuluttua.

Ap:lle tiedoksi että olosi voi ihan hyvin olla jälkiehkäisypilleristä. Ne ovat ihan hirveitä hormonien atomipommeja.

Mulla oli koko kierto sekaisin jälkiehkäisypillerin jälkeen, puoli vuotta tuli ja meni menkat ihan miten sattus. Normaalisti mun kierto on liki kellontarkka.

Että en yhtään ihmettele, ne on semmosia hormonipommeja todellakin.

Minulle ei tullut mitään oireita, tai vähän taisi alavatsaa nipistellä seuraavana päivänä. Kuukautiset alkoivat viikon päästä pillerin ottamisesta ja ovat sen jälkeen tulleet ihan normaalisti.

No nyt rupeaa olemaan olo jo suht normaali eli kyllä mä kallistun itsekin siihen, että ne taitavat olla melkoisia hormonipommeja. Huh! Tosin jos nyt mokoma nappi pettää, niin tämän ketjun kommentoijat vaikuttavat olevansa niin onnellisia "pillereistään", että eipä se meidänkään kohdalla mikään huono vahinko olisi. :)

omalla kohdallani reilu 10 vuotta sitten. Tosin yksi pilleri vei menkat vuodeksi. :-o Eli mun hormonitoiminnan sai aivan sekaisin. Nyt on jo lapsia 3 kappaletta ja eri mies ja hyvä näin. <3

meidän jälkiehkäisy on jo 5v. ;) pillerin otin 13h päästä, mut jos on ovis päällä, niin eikös se ollut puoli tuntia, minkä aikaa niillä siittiöillä menee sen munasolun luo..? ja jälkiehkäisy ei vaikuta jo alkaneeseen raskauteen...

Meillä meni poikaystävän kanssa 26.12 aamuyösti kondomi rikki. 27.12 iltapäivällä otin je-pillerin. Siitä n. viikko niin tuli muutaman päivän tiputteluvuotoa niin ettei edes tarvinnut suojaa, ja muutamana päivänä niin että yksi side olisi riittänyt päivää kohti.
Uuden vuoden jälkeen vatsa turposi ihan kovaksi palloksi ja on edelleen sellainen. Pakko käyttää löysiä paitoja ettei porukka luule että oon raskaana. Ja siis tää todella näyttää ihan raskausmahalta. Raskaustestit näyttää negaa. Joinain päivinä tammikuun puolella olo oli todella huono ja heikko. Tiistaina 13.1 olin lääkärillä, joka ultrasi sisäkautta, eikä mitään näkynyt.
Voiko kaikki johtua vaan siitä je-pilleristä ?! Voiko ne sivuvaikutukset jatkua näin kauan ?
Kiitos kaikille vastaaville.