Jaksaako kaikkien muiden lapset odottaa nätisti joulukalenteriensa kanssa, vai onko noi mun ahmatit ainoita jotka vetää

  • Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti
"hohhoijaa"
..kaiken kerralla? :(

11v avasi sitten äskettäin loputkin luukut kalenterista ja söi kaiken. Ihan tosi kivaa. Viime jouluna se teki saman homman jossain vaiheessa. Samoin joka joulu. En varmasti osta enää ikinä sille joulukalenteria, eihän tuossa ole mitään järkeä.

Tekeekö kenenkään muun lapset tämmöistä, sanokaa nyt ettei tuo ahmatti ole ainoa laatuaan? :(
 
Mun poika osaa, vielä. Mä oon pienenä syönyt kerralla ja söin myös siskoni kalenterin suklaat samalla :snotty: Lisään* Siskon kalenteriin laitoin purkkaa tyhjille paikoille fiksuna :D Toivottavasti sisko ei lue tätä palstaa :saint:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miata
No mun pojat yrittää noin kahden tunnin välein vongata että joko saa avata uuden luukun. JOS jättiäisin kalenterit johonkin mihin ne ylettää niin varmasti olis jo tyhjät. Tosin mun jäbät on 4-ja 2vuotiaat joten niille ei ehkä ihan täysin ole niiden tarkoitus auennut.
 
Tekee. Tänä jouluna ratkaisin ongelman siten, että kuopukselle, joka jaksaa syödä suklaat luukku kerrallaan, ostin toivomansa Dumle kalenterin, ja pojalle, joka syö kaiken kerralla, ostin pussin Dumleja enkä kalenteria ollenkaan.
 
"vieras"
Muistan itse kerran lapsena avanneeni kerralla melkein kaikki luukut suklaakalenterista. Tosin ovelasti painoin ne luukut takaisin kiinni, enkä paljastunut. :D Mutta omat lapset ovat kyllä malttaneet availla luukut yksi kerrallaan. Tosin nyt kalenterit eivät ole edes lasten ulottuvilla, koska muuten pienin saattaisi kyllä syödä ne tyhjäksi tai rikkoa, kun ei vielä oikein ymmärrä niiden päälle.
 
Annekku
Hyvin jaksaa meilläkin ainakin isompi (5v) odottaa, kalenteri hänellä omalla pöydällä ja käy sitä välillä ihailemassa mutta ei ole ehdottanutkaan että kaikki luukut pitää avata. Nuorempi (kohta 2v) tosin aina kun saa kalenterin käsiinsä, tuo sen muille ja hokee "avaa, avaa". No tyytyy siihen kun sanotaan että taas aamulla sitten :)
 
joo-o
Täytyy olla TÄYSIN kuriton kakara jos avaa ja syö kaikki kerralla. Ihan taaperot nyt tietysti poislukien mutta nämä lapset missä tässä ketjussa on kerrottu ovat varmaan niitä "erityislapsia" jotka vaativat koulussakin useamman aikuisen huomion ja toimenpiteet jotta pystyvät olemaan edes hetken paikoillaan lyömättä muita, huutamatta tai muuten häiritsemättä. Niitä joille väsyneet mammat sitten hakevat lääkitykset ja hoidot kun eivät osaa eivätkä jaksa omia lapsiaan kasvattaa. "Mutta kun meidän nicopetterillä todettiin adhd ja se ja se". Biggest fucking bullshit ever.

Perkeleen vätykset. Kyllä nelivuotiaskin jo sen verran erottaa oikean ja väärän ja omaa itsehillintää jos eivät ole näitä vapaan kasvatuksen tuottamia tulevia yhteiskunnan riippakiviä.
 
Alta 4 vuotiaina pidin jemmassa ja annoin aamuisin tarkan silmän alla avata:D
Nyt myöhemmin ovat saaneet olla rauhassa pöydällä ja avaavat itse luukun päivässä.
 
onko järkee
Meillä 6- ja 4-vuotiaat jaksavat odottaa ja avaavat luukun päivässä. Ihan on kalenterit heidän hallussa, että voisivat avata enemmänkin. Kyllä mäkin vähän ihmettelen, että yli 10-vuotiaalla on niin huono itsekuri, että ei pysty olla syömättä kaikkia kerralla.

En itse lapsenakaan ymmärtänyt niitä kavereita, jotka kertoivat syöneensä kaikki kalenterisuklaat tai edes yhtään etukäteen. Mä tiesin, että harmittais sitten, kun ei oliskaan aamulla luukkua avattavana, jos olis ahneuksissaan avannut sen jo edellispäivänä.
 
gjgh
Meillä ei koskaan ole avattu kuin sen päivän luukku. Kalenterit on kyllä lasten saatavilla. Kysyvät aamulla että saako jo avata ja itse avaavat. Lapset 5 v ja 2 v. Näin on menty aina.
 
"vieras"
No meillä söis kyllä kaiken heti, mutta vanhempien tehtävähän se on opettaa sitä itsehillintää eikä antaa syödä kuin yhden kerrallaan, kuten tarkoitus on.

Outo koko ajattelutapa, että annetaan lapselle joulukalenteri eikä välitetä yhtään, vetääkö kaiken kerralla. Jos mulla olis noin kuriton kakara, niin laittaisin ruotuun enkä antais todellakaan syödä kerralla kaikkea.
 

Yhteistyössä