Jaksaako kaikkien muiden lapset odottaa nätisti joulukalenteriensa kanssa, vai onko noi mun ahmatit ainoita jotka vetää

  • Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
minulla ei ole vielä lapsia, mutta muistan kuinka itse ala-asteikäisenä koin järkytyksen kun olin kaverin luona kyläilemässä ja hänen huoneensa lattialla oli jo kaksi tyhjäksi syötyä joulukalenteria. oltiin vasta joulukuun alkupuolella, kertoi saavansa niitä vielä uusia. itselleni ei ollut ikinä tullut mieleenkään että noin voisi tehdä :D eikä se kyllä mikään vaihtoehto ole ollut sen jälkeenkään, olen aina ollut hyvin tarkka tälläisissä asioissa :) kaikki ilohan siitä menisi ja vastineeksi saisi vain läjän huonohkoa suklaata.
 
foodia
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27674912:
Juu, jaksavat.

Pienempinä valvottiin, taaperoita uhkailtiin ja nyt ovat siis jo oppineet.
Luukku kerrallaan, tai on turha vinkua.
Ihminen mun makuun. Yksi vuosi on ollut kalenteri tyylillä yllätys vain yhdessä luukussa kerrallaan. Nyt on saanut olla ihan rauhassa tuossa tuo kalenteri eikä edes yrittänyt avata aikaisemmin.
 
"Vieras"
6v. avaa luukun päivässä, välillä unohtaa aamulla ja avaa illalla kun tulemme kotiin. Sen verran tiukkis olen, että en ainakaan ostaisi uutta, jos yhden tyhjentäisi kerralla.
 
Jaksavat hyvin odottaa ja avata vain yhden luukun/päivä, 8v oli ihan hädässä kun yksi luukku oli vahingossa vähän auennut vaikka ei ollut vielä sen päivän vuoro. Ei niille ole tullut mieleenkään avata niitä aiemmin.
 
vähän yli 2 vuotiaani avaa luukun aamulla ja ei nirise tai nurise yhtään. Tietää sen että seuraavana aamuna saa ja on muutenkin opetettu ettei kaikkea kerralla. Enempi poika kyselee sen joulutarinan perään :D kun on sellane kirja mistä joka joulukuun päivä luetaan satu....
 
Mun poika osaa, vielä. Mä oon pienenä syönyt kerralla ja söin myös siskoni kalenterin suklaat samalla :snotty: Lisään* Siskon kalenteriin laitoin purkkaa tyhjille paikoille fiksuna :D Toivottavasti sisko ei lue tätä palstaa :saint:
Olen tehnyt joskus penskana saman tempun pikkuveljelle. Tosin satuin olemaan hyvin reilulla tuulella ja jätin kiltisti veljelle puolet, eli siis joka luukkuun puoliksi syödyn suklaapalan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minskii
Pelottavaa kai
ollaan varmaan natsivanhempia.
Mutta lapset koululaisia, eivät avaa edeltäkäsin luukkuja.
Karkkipäivänkarkit ovat joskus kaapissa monta päivää ennen karkkipäivää, eivät koske niihin. Herkkuja kuten jäätelöä ja keksiä eivät ota ilman lupaa.

Luotan lapsiini 100prosenttisesti. Kumpikaan ei ole koskaan jäänyt valehtelusta kiinni. En valehtele itsekään. Jos jään kiinni sellaisesta, että lapsi on kuullut jotain kun puhun miehelle ja kysyy että mitä puhuin ja vastaan että en mitään, ja lapsi sitten sanookin että kuuli jotain, niin kerron aina heti rehellisesti sitten että niin puhuinkin ja sen syyn miksi en halunnut kuulevan. ja mukautan jutun lapselle.
 
Kyllä tuli lapsena syötyä kaikki kerralla, varmaan parikin kertaa. Siis useampana jouluna kävi näin kun en oppinut kerrasta. Uuden kalenterin sai sitten aina seuraavan joulukuun alussa :D

Nämä joulupossunäytelmät näyteltiin kauan ennen "nykyistä mulle kaikki heti nyt -ilmapiiriä", ja yllättävää kyllä minusta kasvoi suhteellisen normaalipainoinen, vain vähän shoppaileva ja täysin pikavipitön ihminen :rolleyes:
 
"vieras"
Meidän 5v meni avaamaan kuvakalenterista kaikki luukut kerralla jo ennen joulukuuta. En huomannut, että oli sen saanut käsiinsä ja lapsi oli aidosti hämmästynyt kun toruin häntä. Oli vaan uteliaana ryhtynyt aukomaan luukkuja.

Uutta kuvakalenteria ei tietenkään saa. Varsinainen yllätyskalenteri meillä on joulusukka, johon joka päivä laitan jotain pientä, karkkia tms. Sitä ei pysty etukäteen tyhjentämään, koska laitan päivittäin yllätyksen sinne.

Jos lapsi tyhjentäisi kerralla kokonaisen suklaa- tai tavarakalenterin, saisi loppukuun olla sitten ilman kalenteria. En oikein ymmärrä vanhempia, jotka aina ostavat uuden tilalle. Ja kuitenkin osa näistä "hätähousuista" on jo isoja kouluikäisiä, joiden luulisi osaavan odottaa ja tajuaisivat joulukalenterin idean.
 
Kyllä tuli lapsena syötyä kaikki kerralla, varmaan parikin kertaa. Siis useampana jouluna kävi näin kun en oppinut kerrasta. Uuden kalenterin sai sitten aina seuraavan joulukuun alussa :D

Nämä joulupossunäytelmät näyteltiin kauan ennen "nykyistä mulle kaikki heti nyt -ilmapiiriä", ja yllättävää kyllä minusta kasvoi suhteellisen normaalipainoinen, vain vähän shoppaileva ja täysin pikavipitön ihminen :rolleyes:
minulla ei ollut koskaan suklaakalenteria..
Minusta kasvoi vähän liian herkkukeskeinen, ehkä ylipainoinenkin, shoppailua kartteleva pikavipitön ihminen.. joka ei elä edes luottokorttikierteessä.:D
 
pelottavaa kai
Mutta siis en mitenkän kyllä kontrolloin noita joulukalentereita. eihän se multa ole pois jos haluavat syödä kaikki eka päivänä.

ei vaan ole lapsille pälkähtänyt päähän että mitä ideaa on avata ja syödä ne kaikki etukäteen.
ja päivänselvää tietysti on että kaupasta haetaan yhdet joulukalenterit molemmille. sitten on jotain ilmaiskuvakalentereita.
 
"äitix6"
Heille on itestään selvää että yksi luukku per päivä. Kuopus 2 v osaa hänkin odottaa ja eikä edes vingu lisää. Samoin esikoinen 11 v, hänellekkin selvä asia että luukku per päivä. Lienee niin että toimivat sillai miten on opetettu.
 
"hmmm"
eihän tuohon ikä vaikuta millään tavalla. pelkästään luonne.
siis esikoiselle ei olisi ikinä tullut mieleen että avaisi etukäteen niitä, kuopus tajuaa että niin voisi tehdä. (on sanonut että tekisi mieli)

kuvastaa hyvin sitä että esikoisen kanssa on oltu tiukempia ehkä kaikessa ostamisessa. kuopuksen kanssa lepsumpia.
 
Jonain vuotena muistan käyneen jonkin lipsahduksen jollain lapsista, mutta ei kakkia lahjoja/luukkuja kyllä avannut. Mutta nyt pieni huomionarvoinen huomio tähän loppuun: se lapsi, jonka oletin olevan malttamattomin eli tämä meidän "nyt heti tänne kaikki" poika onkin se, jolle odottaminen ja luukkujen avaamisen odottaminen on ollut helpointa.
 

Yhteistyössä