Jahas, sitä päästään sitten mekin kummikastiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mantelisuklaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mantelisuklaa

Vieras
Eli ensimmäinen kummilapsi olis sitten "otettu vastaan". Toisaalta ihmettelen, mutta toisaalta en... Kyse miehen veljen tulevasta lapsesta, mutta kun mä en ole kun kerran tavannut ohimennen tämän hänen lapsensa äidin, enkä muutenkaan ole kauheesti ollut tuon veljenkään kanssa tekemisissä. Eli kiva juttu muuten, mutta silti mulla vähän hölmö tunne... Ja tämä pari kun ei ole niin varma, että ovatko, miten kauan yhdessä, niin kiva sitten, jos niiden tiet eroaa ja kummilapsi "katoaa" siinä sivussa. :o Eli en tiedä edes missä tuo nainen asuu... Tai kaupungin, mutta en muuta.

Mutta joo.. Oli mulla ihan kyssäkin... Olisko hölmö viedä kumilahjaksi sellanen pikkuinen "kapiokirstu", eli ideana, että sais jemmata kaikkia muistoja vauvavuodelta tai mahd. vähän pidemmältäkin ajalta. Kirstuun tietty sitten myös perinteinen nimi, syntymäaika jne tiedoilla varustettu laatta ja mahdollisesti joku kuvakehystsydeemi. Mulla olis kyllä ihan selkee kuva päässä jo, mutta en tiedä missä sellasen sais toteutettua... ;) :D Olisko vinkkejä. Saako edes tuollasta minikirstua missään valmiina vai pitääkö teettä vaan suosiolla paikallisella puusepällä? Vai onko ihan liian omaperänen idea? :D Vai pitääkö se sitten vaan olla se perinteinen kuvakehys, lusikka tms.... Tuo nyt vaan pälkähti mieleen, kun itse olen keränny omalle tytölle kaikkia juttuja talteen ihan vaan tuollaseen typerään muovilaatikkoon.... :whistle:

Tosi kiva idea, mut silti pitäs mielestäni tietää, ovatko nämä tulevat vanhemmat sellaisia, että keräilevät sitten juttuja siihen kirstuun. Kaikki kun eivät sellaista harrasta...

ja jos olette ainoat kummit, niin kannattaa ehkä kysyä mitä haluavat kummilahjaksi lapselleen. Mulla ainakin oli ehdoton, et halusin kummikehyksen, vaikka toki muutkin lahjat olivat ihania, mut se kehys vaan on jotenkin paras...

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Tosi kiva idea, mut silti pitäs mielestäni tietää, ovatko nämä tulevat vanhemmat sellaisia, että keräilevät sitten juttuja siihen kirstuun. Kaikki kun eivät sellaista harrasta...

ja jos olette ainoat kummit, niin kannattaa ehkä kysyä mitä haluavat kummilahjaksi lapselleen. Mulla ainakin oli ehdoton, et halusin kummikehyksen, vaikka toki muutkin lahjat olivat ihania, mut se kehys vaan on jotenkin paras...

Kysytään, kysytään, mutta saahan sitä jo varasuunitelmia tehä, jos sanovat, että "ei sen väliä"... ;) Ja ainahan sitä voi jonkun lapsen kohdalla aloittaa tai sitten säästää sen muuten lapselle, että saa käyttää sen sitten joskus omassa kodissa hyödyksi. Ja on se vähän "hankalampi" hukatakin, kuin joku valokuvakehys, joka esim. itsellä on edelleen hukassa viimeisen muuton jälkeen ( tapahtu 4 vuotta sitten )... :ashamed: Mut hei - tää oli vasta idea! :D

No älä mee kuitenkaan kysymään mitä haluavat lahjaksi, siis lahjahan on lahja, yllätys, tilauksia voi tehdä sitte vaikka postimyynnistä.Tuo arkkuju6tu on just hyvä, eipä tule montaa samanlaista ja jää persoonallinen muisto. Osoittaa, että olet viitsinyt jopa nähdä hieman vaivaa ja käyttänyt aikaa lahjan valitsemiseen, mitä seikkaa minä arvostaisin enemmän kuin sitä että kävelet kauppaan ja ostat tusinatuotteen.

Alkuperäinen kirjoittaja mantelisuklaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Kysytään, kysytään, mutta saahan sitä jo varasuunitelmia tehä, jos sanovat, että "ei sen väliä"... ;) Ja ainahan sitä voi jonkun lapsen kohdalla aloittaa tai sitten säästää sen muuten lapselle, että saa käyttää sen sitten joskus omassa kodissa hyödyksi. Ja on se vähän "hankalampi" hukatakin, kuin joku valokuvakehys, joka esim. itsellä on edelleen hukassa viimeisen muuton jälkeen ( tapahtu 4 vuotta sitten )... :ashamed: Mut hei - tää oli vasta idea! :D

juu, ja hyvä idea olikin, kuten sanoinkin! Mä tykkäisin, mut toisaalta en sitten taas vois kuvitellakaan mitään kirstuideaa pariskunnalle, jonka lapsen kummeiksi itse ollaan menossa!

Itse sain kummilahjaksi vuosisatoja sitten käsintehdyn tuolin. Olen itse aina kaivannut kummikehystä tai lusikkaa, johon olisi kaiverrettu mun nimi ja tiedot... Toisaalta jos kapiokirstuun saisi kiinnitettyä vaikka sisäpuolelle jonkin laatan jossa tiedot.. No joo, egosisti minä :ashamed:

Meillä kuopus sai ristiäislahjaksi, rasian mihin saa piilottaa tavaroitansa vanhempana. Päälle saa laitettua valokuvia ja laatassa tärkeät tiedot. Ihana kastelahja oli.

Yhteistyössä