Jahah... mieheni on tehnyt sitten vähän luottokorttivelkaa ja lasku pamahti tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öladjfsöoiasuoie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öladjfsöoiasuoie

Vieras
Voi perkele.

Ollaan oltu tosi tiukilla rahallisesti ja ollaan jouduttu turvautumaan luottokorttiin kuukausittain. Sitä on kyllä lyhennetty joku satanen aina kuukaudessa, mutta loppupeleissä aina vähän jouduttu taas käyttämään. Oon kyselly mieheltä että mikä on luottokortin tämänhetkinen saldo ja on puhunut, että noin 800-1000e paikkeilla. Oon pitäny tuota summaa piinallisena, mutta toisaalta oon ajatellu, että se on vielä suht pieni, kun ei muita lainanlyhennyksiä meillä ole. Tänään tuli sitten visalasku (eka kertaa avasin) ja huomasin, että velkaa on tehty lähes 4000eurolla!!!!! Ja tämän kaiken on tehny mies, sillä mulla ei ole korttiin käyttöoikeutta. Laskut on aina pystytty maksamaan palkkatuloilla, joten tuo summa on kertynyt sitten elämisestä. Mua vituttaa ennen kaikkea äijän valehtelu päin naamaa sekä se, että meillä ei jää YHTÄÄN rahaa koko kuukaudeksi, koska minimilyhennys tuossa laskussa on 350e. Ja puhumattakaan siitä, että suurin osa joululahjoista on vielä ostamatta (taitavat jäädäkin) sekä joulunviettoon lähteä sukulaisiin, jonne kilometrejä kertyy eessun taassun n. 700 km.

Ei helvetti minkä joulun tuo taas meille teki. Ja ei, säästöt on käytetty jo aikaa sitten, sillä senmoisessa taloudellisessa helvetissä olemme eläneet viimeisen vuoden.

Ja huomasin, että meillä menee suoraveloituksena 70e joka kuukausi johonkin toiseen luottokorttiin. Oon luullu, että on tuo sama, mutta nyt tuota laskua syynätessä huomaan, että tilinumerot ja pankit ovat erit, mihin laskua lyhennetään. Mikähän jättisumma tuolla toisella sitten on...

Ja äijä ei suostu kertomaan tarkkaan mihin tuo raha on menny... elämiseen, muka. No niin varmaan, mutta miten helvatan kalliiseen elämiseen ja häh??? voi varjele tekis mieli kuristaa tällä hetkellä se. Onneksi on muutama sata kilometriä välissä ja kotiinkaan ei tule vastako huomenillalla.

Tämän takia joululahjoja pitää lapsiperheessä vastuullisemman alkaa ostaa helmikuussa.
Joulumatkan voitte perua ja voit kertoa ihan suoraan syynkin. Ihan vaan laitat suvulle tekstarit että rahat loppui ja ette voi tulla.
Ärsyttävää kun et voi luottaa mieheesi kuitenkin perusturvallisuuden kannalta tärkeissä raha-asioissa.

Itse vanhempainlomalla, meillä molemmilla visat.. itsellä 2400 velkaa, ukolla 3000 + asuntolaina, mitä maksetaan 1300e/kk, laskuihin menee koko vanhempainlomaraha, miehellä palkka... ja en pidä pahana tilannettamme?

Meilläkään mies ei mielellään kerro laskujen summia... haluaa itse selvitä kaikesta. Meillä vain hän käy töissä ja todellakin, mekin joudumme luottokorttiia käyttämään, jotta selviämme. Tiukkaa tekee koko ajan. Siksipä meillä minä ostan kaikki joululahjat kirpputorilta / käytettynä ja keräilen niitä pitkin vuotta... aina jos jotain sattuu kohdalle. Ei kun juttelemaan miehen kanssa asiasta, et miten on meinannut et selviätte laskusta. Oletteko kumpikin töissä?

[QUOTE="hmmm";25232130]Itse vanhempainlomalla, meillä molemmilla visat.. itsellä 2400 velkaa, ukolla 3000 + asuntolaina, mitä maksetaan 1300e/kk, laskuihin menee koko vanhempainlomaraha, miehellä palkka... ja en pidä pahana tilannettamme?[/QUOTE]

milläs ihmeellä te sitten ostatte ruuan ja tarvikkeet, maksatte bensat, vaatteet ym? visallako?

Mä oon aina pitäny visaa vain hätävarana. Jos joka kuukausi joutuu siihen turvautua (niin kuin meillä nyt) on talous todellakin ihan kuralla.

[QUOTE="hmmm";25232130]Itse vanhempainlomalla, meillä molemmilla visat.. itsellä 2400 velkaa, ukolla 3000 + asuntolaina, mitä maksetaan 1300e/kk, laskuihin menee koko vanhempainlomaraha, miehellä palkka... ja en pidä pahana tilannettamme?[/QUOTE]

Onneksi olkoon optimistisuudellesi. Mutta jos tilanne on se, että toinen saa ei juuri mitään eikä mieskään mikään miljoonatekijä ole plus että ap mainitsi taloudellisen ahdingon kestäneen viimeisen vuoden. Tuollainen "pommi" voi olla se viimeinen pisara mikä katkaisee kamelin selän.

[QUOTE="äiskä";25232139]Meilläkään mies ei mielellään kerro laskujen summia... haluaa itse selvitä kaikesta. Meillä vain hän käy töissä ja todellakin, mekin joudumme luottokorttiia käyttämään, jotta selviämme. Tiukkaa tekee koko ajan. Siksipä meillä minä ostan kaikki joululahjat kirpputorilta / käytettynä ja keräilen niitä pitkin vuotta... aina jos jotain sattuu kohdalle. Ei kun juttelemaan miehen kanssa asiasta, et miten on meinannut et selviätte laskusta. Oletteko kumpikin töissä?[/QUOTE]

On mulla muutama lahja lapselle ja yhtä kummilasta lukuunottamatta nekin on lahjottu. Ja meillä mies on pääsääntöisesti meidät elättäny, sillä mä olen ollut opiskelijana. Nyt valmistuin ja olen etsinyt töitä, mutta ei oo vielä satavarmaa paikkaa. Jos en saa sitä, niin pakko varmaan mennä siivoamaan tms. että saa edes muutaman satasen kuussa. En oo oikeutettu edes työttömyystukeen kun miehellä niin "isot" tulot (ja menot).

[QUOTE="a p";25232174]On mulla muutama lahja lapselle ja yhtä kummilasta lukuunottamatta nekin on lahjottu. Ja meillä mies on pääsääntöisesti meidät elättäny, sillä mä olen ollut opiskelijana. Nyt valmistuin ja olen etsinyt töitä, mutta ei oo vielä satavarmaa paikkaa. Jos en saa sitä, niin pakko varmaan mennä siivoamaan tms. että saa edes muutaman satasen kuussa. En oo oikeutettu edes työttömyystukeen kun miehellä niin "isot" tulot (ja menot).[/QUOTE]

Meilläkin miehellä liian "isot" tulot, etten minäkään saisi kuin pari kymppiä kk työttömyystukea. Eikä tulot minusta edes isot ole.

Katoin just ite luottokorttitietoja verkkopankista ja sieltä pamhataa meillekin juuri sopivasti jouluksi 430e lasku,siis minimi on laskusta se mies on tuhlannut yli 5000e muuten autoihin:O kauheeta..ja millä sitä se maksellaan ku kaikki rahat mitä tulee menee muihin laskuihin:( saakohan niitä vielä pienempiin eriin vaikka vähimmäismäärä on tuo 430e, viimelasku ku oli vaan 49e:D

Visaan ainakin saa pienennettyä sitä maksumäärää, tosin se ei tule vasta kuin seuraavaan laskuun, mutta kannattaa soittaa pankkiin. Ja luottorajaakin voi saada nostettua :)

[QUOTE="Vieras";25232271]Perukaa se matka, miksi muutenkaan mennä noin kauas jouluna. Iso säästö bensarahoissa.[/QUOTE]

On ollu joka jouluinen perinne ja lapselle luvattu jo. On kyllä vakavan keskustelun paikka huomena kun mies kotiutuu. Mä en kerta kaikkiaan siedä tätä tilannetta enää. Joka kuukausi oon hermoheikkona siitä, että rahat ei riitä ja suren ja vatvon ja valvon yöt. Ja nyt sitte vielä tämä :( Paremminhan mä pärjäisin yksinhuoltajana. Jäis varmaan rahaakin käteen.

[QUOTE="a p";25232299]On ollu joka jouluinen perinne ja lapselle luvattu jo. On kyllä vakavan keskustelun paikka huomena kun mies kotiutuu. Mä en kerta kaikkiaan siedä tätä tilannetta enää. Joka kuukausi oon hermoheikkona siitä, että rahat ei riitä ja suren ja vatvon ja valvon yöt. Ja nyt sitte vielä tämä :( Paremminhan mä pärjäisin yksinhuoltajana. Jäis varmaan rahaakin käteen.[/QUOTE]

Työttömänä m inä menisin hankkimaan rahaa perheen kassaan, ettei miehen tarvi lainalla elättää koko perhettä.

meillä on omat tilit ja rahat ja luottokortit. Ei tule sitten mitään yllätyksiä on ihan omasta persnahasta saa ne maksella.

en kyllä suostuisikaan mihinkään yhteisiin tileihin, eikä kyllä mieskään minun kulutustottumuksillani :D Mies taas tekee näitä heräteostoksia esim. tulee uudella moottoripyörällä pihaan ja kertoo, että ostin tämän. No, siinäpähän ostelee. Ei ole minulta pois.

meillä on omat tilit ja rahat ja luottokortit. Ei tule sitten mitään yllätyksiä on ihan omasta persnahasta saa ne maksella.

en kyllä suostuisikaan mihinkään yhteisiin tileihin, eikä kyllä mieskään minun kulutustottumuksillani :D Mies taas tekee näitä heräteostoksia esim. tulee uudella moottoripyörällä pihaan ja kertoo, että ostin tämän. No, siinäpähän ostelee. Ei ole minulta pois.

Mikäs siinä on ollessa, Ap:lla oli muistaakseni tulot 0 e.

ja juuri valmistunut, joten mikä estää menemästä ihan mihin työhön tahansa?

esimerkiksi se, että olen ollut arkiyksinhuoltajana, jolloin työnteko on ollut mahdotonta koulun ohella. Usein olen myös viikonloput lapsen kanssa mieheni työkuvioiden takia. Valmistuin sellaiseen ammattiin, josta on pulaa, mutta kaikki työpaikat ovat etelä-suomessa. Ja töitä olen etsinyt, mutta juuri muuttaneena miehen työn takia uudelle (suht pienelle) paikkakunnalle töitä voi joutua jonkin aikaa etsimään, että niitä saisi, edes siivoustyötä (varsinkin akateemisella koulutuksella). Tosin nyt olen sen verran vihainen, että harkitsen asumuseroa ja muuttamista oman työni perässä sinne, missä niitä voin tehdä. Juuri nyt ei yhteiselo hotsita tuollaisen valehtelijan kanssa.

Yhteistyössä