jättihelokkiöljystä apua ?

Tätä on varmaan joskus aikaisemminkin kyselty, mutta ajattelin nostaa tämän aiheen uudestaan, kaikki tieto ja kokemus kiinnostaa.

Luin jokin aika sitten jostain nettipalstalta että mm Englannissa jättihelokkiöljy kapseleita (Evening Primrose Oil = EPO) suositellaan hedelmöityshoitojen ohella tukihoitona. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia niiden positiivisesta vaikutuksesta , vai onko taas aivan huuhaata?

No minähän asiasta innostuneena ostin heti maxi purkin kapseleita ja olen nyt 3kk niitä popsinut 4-6kpl/pvä . Mulla on kolmas inssi menossa, munasolujen kokoon ja määrään en tiedä oliko niillä vaikutusta, mutta viimeisessä inssissä mulla oli clomit ja lääkäri ainakin kehui limiksen paksuutta ( kp 12 9mm) vaikka clomithan tunnetusti ohentavan tuota limistä aikalailla. Olikohan EPO:n popsimisella vaikutusta asiaan ?

Oli niin tai näin, tärppiä ei ole vielä tullut, mutta aion jatkossakin kyllä näitä kapseleita käyttää, ei niistä ainakaan haittaa voi olla. Iho voi ainakin hyvin, eikä ole talvellakaan tarvinnut käyttää kroppavoiteita ihon hilseilyyn... =)
 
Itsekin aloitin muutama päivä sitten, lähinnä ajattelin niiden auttavan limakalvojen kuivuuteen. Lisäksi olen koettanut juoda vettä enemmän.
Ihan pientä apua näyttää olevan. Ja hormoneja kuulemma tasaa, joten odotan innolla, auttaako pms-oireisiin.
Eikös se kolmisen kuukautta vie, ennenkuin tuloksia alkaa näkyä? Ainakin ihossa.
Katsotaan, tärppääkö.
 
Joo mä luin myös tästä samasta aiheesta ja kipaisin samantien ostamaan jättihelokkeja=) Järkeilin myös että haittaa niistä ei ainakaan ole, päinvastoin. Ja ei ole edes kalliita 20e 3kk satsi. Itsellä on juuri se ongelma että limis on ohut joten odotan innolla onko pilsuilla vaikutusta. Inssit edessä kuukauden sisällä mutta eihän nämä pilsut niin nopeasti vaikuttaisi koska vasta alotin ne. Mutta ihon kunnon kanssa on ongelmia joten haluan testata onko pilsuista mitään apua siihen.
 
R-vieras
Kirjoitin juuri romaanin ketjuun minidisperin-asperiini, innostuin paasaamaan luontaistuotteista, käykää katsomassa jos kiinnostaa, sieltä löytyy myös osio helokkiöljy ;)


TÄHÄN VIELÄ LOPPUKANEETIKSI:

Suomessa lääkärit periaatteessa vastustavat luontaistuotteita ja yleinen asenne on sellainen, että 'ei niistä ole todistetusti ollut hyötyä'. Syy= tutkimustuloksia ei ole julkaistu arvostetuisssa kansainvälisisissä julkaisuissa tarpeeksi paljon. Synteettisistä lääkkeistä on niin paljon enemmän tietoa.
 
Kiitos R-vieras postitiivisesta palautteesta ja täältä lähtee sulle ISO onnittelu hali plussasta! Mahtavaa!

Kirjoituksesi sai mut taas kerran uskomaan että mikään ei ole mahdotonta, meilläkin kohta 5 vuotta selittämätöntä lapsettomuutta takana, paitsi jotakin ovulaatiohäiriöitä löytyi viime insseissä.

Mua on aina kiinnostanut luontaistuotteet ja niiden vaikututus hyvinvointiin. Tunnetustihan lääkärien etiikka sotii vaihtoehtoisia hoitomuotoja ja luontaistuotteita vastaan, ja niitä ei kyllä suositella tuosta vaan. Olen myös harkinnut homeopaatille menoa, mutta katsotaan nyt tämä 3 inssin tulos ja sitten katsotaan jatkoa. Jos tulee nega IVF aloitetaan heti seuraavaksi.


 
Ostin viikolla myös ko.kapseleita ja satuin surffailemaan engl. sivuilla etsimässä tietoa (evening primrose oil?). Siellä tuotetta suositeltiin ja mainittiin, että sitä syödään 1. päivästä ovulaatioon asti, sen jälkeen kannattaa ottaa jotain muuta. Suomalaisilla sivuilla suositeltiin jättihelokkiöljyn käyttöä yhdessä kalanmaksaöljyn kanssa. Aion syödä ovikseen asti ja sen jälkeen käyttää vain Mölleriä. Tosin aloitin myös sinkki- ja foolihappokuurin. Kaikki keinot täytyy käyttää, kun ei syytä löydy. Jospa nyt tärppäisi ennen kuin tarvitsee turvautua Clomeihin kesän alussa. Clomien vaikutus´kun ei välttämättä ole pelkästään hyvä.
 
Sienna74
Sanokaapa onko kaikki helokkiöljykapselit juuri tätä 'jättihelokkia'? Tai onko vaikuttava aine kuitenkin samaa? Minulla on purkki Femiglandin GLA + E helokkiöljy - e-vitamiinikapseleita, joten ovatkohan samoja? Purkissa ei mainita sanaa 'jätti'.
 
Mulla myös käytössä tuo Femiglandin Helokkiöljy GLA+E kapselit ,vaikka purkissa lukee suomeksi vain helokkiöljy kyllä tuote on samaa jättihelokkia,sillä ruotsiksi samaisessa purkissa on nimetty 'jättenattljusolje'! Eri valmistajilla tuntuu olevan vain nimi eroja...

muutoin kuin näihin limis ongelmiin varsinkin kuivaihoiset voivat kokeilla helokkia myös ulkoisesti rikkomalla kapseli ja hieroa öljy iholle, tai sekoittaa kosteusvoiteeseen :wave:
 
Tämä on vanha ketju, mutta ainoa jonka nyt äkkikseltään löysin aiheesta.
Jostain palstalta luin n. 4 kuukautta sitten Efamolista ja Jättihelokkiöljystä.
Olemme vuodesta 03 yrittäneet lasta ja useita IVF-hoitojakin käyneet. Ensimmäinen IVF tärppäsi josta normaali raskaus ja upea lapsi. Useita IVF hoitoja ollaan tuloksetta käyty sen jälkeen.
Ja nyt, muutama kuukausi Efamolin aloittamisen jälkeen olen kuin ihmeen kaupalla RASKAANA. Aivan ihmeellistä ja käsittämätöntä. Elämässäni olen vain kerran tätä ennen testannut plussan. Ja nyt ihan luomusti. En oikeastaan vieläkään asiaa kunnolla usko ja epäilen koko ajan, että tässä on joku "koira haudattuna". Kerran kävin jo ultrassa 7+1 ja siellä sydän sykki ja kaikki. :heart: Viikon päästä uudelleen katsotaan, että kaikki on kunnossa. Lääkäritkin ovat ihmeissään...
Minulla on endo vaivannut luultavasti, mutta muutoin selittämätön lapsettomuus kyseessä. Endosta ei siis mitään kystia eikä muitakaan merkkejä. Kivut vain merkkinä.
Anteeksi sekava vuodatus, mutta ajattelin, että jos tämä herättäisi toivoa. Itsekin olin jo todella masentunut ja epätoivoinen.
Toivon että tästä olisi jollekin apua. lääkärithän eivät luontaistuotteita suosittele, eivätkä usko niillä olevan mitään tekemistä näiden ihmeraskautumisien kanssa.
Lippu korkealle!
Toivoa ei saa menettää!
=)
 

Yhteistyössä