Huom
Tässä asiassa ne ihmisten ajatusmaailman väliset erot tulevat helposti esille. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että katkeruus ja kauna syövät turhaan ihmisestä energiaa ja monet tuntuvat olevan muuta mieltä. Esimerkiksi eräs kaverini on vieläkin aikuisena käärmeissään siitä, että pikkuveli sai opiskeluaikana enemmän rahallista tukea vanhemmiltaan kuin hän. Tästä on siis aikaa jo yli kymmenen vuotta. Täysin turhaa.Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:[Hmm... Kyllähän silloin jotai pysyviä haittoja on jäänyt, jos aikuisena välit omiin vanhempiin kiristyy lapsuuden kokemuksista johtuen.
Ehkä asenteeni onkin perua siitä, että olen saanut mielestäni vanhemmilta kaiken, mitä olen tarvinnut, vaikka onkin tehty asioita, joita nykyään ei enää tehtäisi ja ei ole tarvinnut kantaa sitä vastuuta liian aikaisin. Olen kyllä kasvanut perheessä, jossa isäni oli alkoholisti ja olen mm. nähnyt äitiäni pahoinpideltävän, mutta en jaksa vanhoista enää kantaa kaunaa isälleni. Hän on tätä nykyä raitis ja katuu tekojaan. Katkeruudesta ei olisi mitään iloa minulle.