jättäisitkö 2 vuotiaan ja 5 vuotiaan keskenään kotiin 15 minuutiksi?

• Viestiketjun aloittaja ojsdakfjlkasd
  • Ensimmäinen viesti
no ei tuolla metsässä paljon autoja näy ei siellä auton alle jää. eskari näkyy metsän läpi meidän ikkunasta, matkaa on 200m. mut lunta on paljon ja siksi menee aikaa. mut täytyy ostaa toinen auto että saan joulun jälkeen lapsen eskariin. ei mulla ole aikaa tuntia laittaa yhteen eskarireissuun koska töitäkin on tehtävä. (yrittäjä olen ja kotona teen töitä)
no kai tuo eskari nyt sitten selviää tuollaisen matkan itse eskariin ja takaisin, sähän voi seurata ikkunasta sen menoa.

her
no mä kyllä voisin, on ihan lapsikohtasta kylläkin. Mutta sun lapset kuulostaa siltä, et vois jättää. Pienempi nukkuu sen ajan ja fiksu, rauhallinen 5v, eli ihan helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25279839:
no kai tuo eskari nyt sitten selviää tuollaisen matkan itse eskariin ja takaisin, sähän voi seurata ikkunasta sen menoa.
Minä ainakin tarvoin itse 1 km matkan eskariin joka päivä edes takas. Eikä tosiaankaan näkynyt ikkunasta.....

Olen aivan samaa mieltä Missankintun kanssa. Kun tienpäällä liikkuu kaiken maailman hörhöjä, ei voi koskaan olla varma, että pääsee takaisin kotiin. Ennemmin lähettäisin sen eskarin yksin metsän poikki eskariin kuin jättäisin noin pieniä yksin kotiin. Jos polku on selvä, niin hyvin voi pistää menemään ja joka päivä soittaa koululle t. kouluavustajalle ja varmistaa, että lapsi on perillä tai sopia koulun kanssa, että ilmoitat aina, jos lapsi ei ole tulossa, jotta soittavat kotiin, jos lasta ei näy.

"vieraana"
En uskaltais jättää noit meidän 2v. ja 5v. kahden:O HUI. 5v. rauhallinen poika kylläkin, mutta tosiaan pieni hänkin vielä. Ja koskaan ei koskaan voi tietää mitä JUST silloin voi tapahtua kun et ole paikalla.

ap---
ei eskarilainen saa mennä itsekseen. kysyin eskarista ja kiellettiin. eikä tota metsää voi aurata. siellä ei oo tietä vaan puita. Oot selvästi kaupunkilainen kun et ymmärrä?!

"vieraana"
Miksei se teidän 2v. voi sitten herätä aiemmin? Meillä 2v. menee myöskin nukkumaan 20.00 yleensä joskus saattaa venähtää 21. asti. Nukkuu päikyt 1h. ja herää aamuisin viimeistään 07.00. Kurjaahan se on "raahata" pienempiä mukana aamulla (tiedän..), mutta otat kuitenkin aikamoisen riskin jos/kun jätät heidät kaksin kotiin.

"minä"
en jättäis.5min. ovat aamulla keskenään(2v nukkuu,5v kattoo ohjelmia)kun vien koiran pihalle aamupissalle.5v on sillon tällön 15-20min koiran kävelytyksen ajan kotona yksin,puhelimen kera.soittaa jos tulee asiaa,ja itse soitan puolessa välissä matkaa pojalle ja kysyn että kaikki ok.

"..."
Mä sain kamalat syyllisyydentunteet jo siittä, ku jätin puolivuotiaan nukkumaan sänkyynsä 2 minuutiks, kun kävin alaovella hakemaan pizzan.. tuli siinä hississä mieleen, et voi perkule muuten, jos hissi vaikka jumittuis, ja mä jäisin sinne, nii pieni olis ties kuinka kauan yksin :O oli muuten ainut kerta..

meidän 5 v:n voisin kuvitella jättäväni kastomaan vaikka lastenohjelmia tuoksi ajaksi. Mutta tuon vajaan 3v:n kyllä raahaisin mukaan. Ei nuo noin kauan välttämättä pärjäisi ja kamala ajatellakin jos vaikka pienemälle tapahtuisi jotain ja isompi olisi jätetty "vastuuseen", ei 5v vielä oikein osaa mitään tehdä jos tulee hätä.

"minä"
Eli eskarilainen ei voi mennä yksin, mutta 2v, voi jäädä kotiin nukumaan 5 v:n kanssa...?

Kuule ota nyt järki käteen. Ajaka/ajattakaa se polku kovaksi moottorikelkalla, kuten joku ehdotti. Niinä aamuina, kun et koko katrasta voi mukaan ottaa niin eskarilainen joko kävelee yksin eskariin tai sitten pysyy kotona. Älä jätä 5v:tä vahtimaan 2v:tä!!!

"vieras"
En jättäisi, meillä jäi 4v nukkumaan kun vein esikoisen 20 metrin päähän taksille tienvarteen. Joskus joutui odottamaan muutaman minuutin ennen taksin tuloa. Kerran on 4v herännyt, eikä muistanut että olen siellä taksilla jos en ole kotona. Itse kertomanaan oli pari kertaa huutanut yläkerrasta ja mennyt katsomaan alas auki olevaa telkkaria. Kysyi kun tulin että missä sinä olit?

Yhteistyössä