Itse asiassa kyllä se vahti. Eipä päästänyt tänne aikoinaan päiväsaikaan tuttua huoltomiestäkään, kun mä en ollut kotona. Koira oli ihan intopinkeenä häntää heilutellen huoltomiehen rapsutellessa, mutta kun huoltomies astui ovesta sisään, koira otti ranteesta kiinni ja piti siinä, kunnes huoltomies astui askeleen taaksepäin. Sitten irroitti otteensa. Ei purrut - eihän sitä mukavaa tyyppiä nyt purra - mutta esti huoltomiestä tulemasta peremmälle.Ymmärrän jollain tapaa keittiksen pointin, mutta missä lussalaiseen tapaan rähähdys, eikai KOIRA vahdi lapsiasi! Meidän pyreneittenmastiffi on täysin nakeilla lahjottavissa; naapurin venäläismies nakkelee niitä Toivolle ystävyyden toivossa tohon pihaan, ja nykyään ovatkin hyvää pataa jo.
Ja ei, meille ei tule koskaan mummoa lapsenvahdiksi, että tenavatvahtii sydänkohtauksen tuloa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23763029:Itse asiassa kyllä se vahti. Eipä päästänyt tänne aikoinaan päiväsaikaan tuttua huoltomiestäkään, kun mä en ollut kotona. Koira oli ihan intopinkeenä häntää heilutellen huoltomiehen rapsutellessa, mutta kun huoltomies astui ovesta sisään, koira otti ranteesta kiinni ja piti siinä, kunnes huoltomies astui askeleen taaksepäin. Sitten irroitti otteensa. Ei purrut - eihän sitä mukavaa tyyppiä nyt purra - mutta esti huoltomiestä tulemasta peremmälle.
Mutta siis tämä on ihan eri asia kuin ap. juttu. En jättäisi lapsia keskenään kotiin esim. baarireissun takia.Mä olen ollut iltapäivisin yksin kotona 6v. lähtien. Eikä ollut mitään ongelmaa. 6v. menin yksin kotiin hoitopaikasta joka oli n. 1km päässä. Tosin matka oli pellon poikki ja hiljaista hiekkatietä.
No eikai kukaan sua pakota varta vasten pois kotoa lähtemään? Mutta JOS ois semmonen tilanne että lähtisit,niin voisitko jättää yksin? Eikai täällä kukaan nyt kotoonsa yöks lähde pois sen takia että murkku saa harjoitella itsenäistymistä? Kyse oli lähinnä siitä että minkä ikäinen pärjäisi jo yksin. Ja sun lapsi ilmeisesti pärjäisi?Alkuperäinen kirjoittaja 16-v:n äiti;23763374:Yksin jättäminen ja itsenäistyminen ei oo ihan sama asia! Mun 16v käy töissä (jonka on ite hommannut) koulun ohella, pärjää hyvin koulussa, osaa tehä ruokaa, tosiaan ON yksin kotona (on vaan aina tietonen, kuka on lähellä kelle soittaa) jne. On siis hyvinkin pärjääväinen ja itsenäinen. Ja varmasti osais jo asua itsekin. Mutta miksi mun olisi pitäny jättää se yksin aiemmin tai ilman puhelinnumeroa? Ihan siks, että jotkut muuttaa kotoa 15-vuotiaana? Siks, että nyt se on muka paapottu? Ei se oo, hoitaa tosiaan omaan elämäänsä liittyvät asiat + kotihommat jne. tosi hyvin. Passattu ja paapottu on ihan eri asia kuin huolehdittu!
No mun vanhemmat ei koskaan edes ravanneet missään baareissa,mutta saattoivat olla mökillä tai sukulaisilla käymässä viikonloppuna. Onhan sitä elämässä muutakin kuin baarit.Alkuperäinen kirjoittaja 16-v:n äiti;23763412:No hei, menin baariin, jos oli kaverillaan yötä tai jotain. Ei ollu tarve päästä baariin! Oli totta kai päivisin ja alkuillasta jne. yksin.
Niin,eli sä et tehnyt pointtiasi tarpeeksi selväksi. Monet varmaan ymmärsivät että sä et ole halunnut etkä voinut jättää yksin vielä tuon ikäistä,totuus on siis että sulla ei ole ollut mitään semmoisia menoja että sun olisi tarvinnut olla yötä pois. Ne on kaks vähän eri asiaa.Alkuperäinen kirjoittaja 16-v:n äiti;23763428:Juu, on vaan kovasti tullut tässä ketjussa arvostelua mulle, kun jätin omani ekaa kertaa baarin takia vasta 14-vuotiaana yksin ja edelleen 16-vuotiaana on puh.nro esim. mummulle jos tulee joku hätä, kun oon vaikkapa ihan toisella puolella Suomea yötä pois. On niin kuulemma paapottu ja uusavuton nyt...