Jättäisitko lapsesi...

• Viestiketjun aloittaja juu-u
  • Ensimmäinen viesti
juu-u
Noniin, kysymykseni on: Jättäisitkö 11kk ikäisen lapsesi kotiin 13 vuotiaan pikkuveljesi kanssa puoleksi tunniksi? Miehellä on siis reenit, alkaa 17.30 ja loppuu illalla joskus klo 20. Minulla taas on jumppa klo 17-18, joten veljeni olisi tytön kanssa puoli tuntia, ehkä vähän kauemmin. Jättäisitkö? Vai jätänkö menemättä jumppaan? Mahdollisuus olis viedä myös miehen äidille, mutta hän hoitaa jo kahta muuta, joten en viitsisi viedä sinne enää "vastukseks", ja kun hän ei taas voisi tulla meille, turhauttavaa minusta pukea lasta puolen tunnin takia, ja viedä autolla. Jättäisitkö siis veljesi hoivoon puolen tunnin ajaksi??

en varmaankaan,jos jotakin nyt kuitenkin sattuisi,on vielä niin pienestä kyse (tapauskohtaisesti) ei isoveli ole vastuussa eikä pidäkkään,parempi viedä "vastukseksi" kuin harmitella ja katua jälkikäteen :saint: mutta mutta..:)

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja bricilla:
en varmaankaan,jos jotakin nyt kuitenkin sattuisi,on vielä niin pienestä kyse (tapauskohtaisesti) ei isoveli ole vastuussa eikä pidäkkään,parempi viedä "vastukseksi" kuin harmitella ja katua jälkikäteen :saint: mutta mutta..:)
Niin, kysehän ei ole isoveljestä, vaan minun pikkuveljestä. Eihän se asiaa muuta, mutta siis kuitenkin, ajattelin korjata :)

n
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
No minä en jättäis.
Saanko perustelut?
No jos jotain sattuis, niin siinä olis selittäminen sitten. Mitä tuon ikäinen osaa tehdä, jos vaikka pieni meinaa tukehtua? Ja joskus tuon ikäinen ei vaan aina ajattele. esim kaveri tulee ovelle uuden jonkun hienon jutun kanssa ja samassa unohtu se pieni ja juoksee katsomaan....Ehkä ajattelen liian pitkälle, mut tykkään et lapset on varmasti turvassa ja itellä varma olo.

emmalie
Olisin voinut jättää omalle veljelleni hänen ollessaan 13. Veli on nyt 15v. ja hoitanut tuon ajan tytön ollessa jotain 3kk. Ja tällä viikolla on tarkotus hoitaa puolvuotiasta tunnin verran.

Riippuu ihan siitä veljestä kuin paljon ollut lapsen kanssa ja miten pärjää :)

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No minä en jättäis.
Saanko perustelut?
No jos jotain sattuis, niin siinä olis selittäminen sitten. Mitä tuon ikäinen osaa tehdä, jos vaikka pieni meinaa tukehtua? Ja joskus tuon ikäinen ei vaan aina ajattele. esim kaveri tulee ovelle uuden jonkun hienon jutun kanssa ja samassa unohtu se pieni ja juoksee katsomaan....Ehkä ajattelen liian pitkälle, mut tykkään et lapset on varmasti turvassa ja itellä varma olo.
Ei mun pikkuveljen kavereita tänne meille kyllä tule :D Aivan samalla tavallahan se lapsi saattaa saada suuhunsa jotain, vaikka me vanhemmatkin olemme paikalla. Mutta niin, en mä tiedä... pitää vielä miettiä...

vieras
EN jättäisi koska sattui mitä vain niin kuka vastaa siitä!!

Itse olen jättänyt 16v. poikani vahtimaan 2vuotiasta mutta en koskaan noin pientä!

Voi sattua mitä vain, suurperheen äitinä sen tiedän ja mieluummin otan mukaani jos ei muuta vaihtoehtoa ota.

Miten sä selität sen vahingon sattuessa, että sun lapsesi hoisi pientä vauvaa??
Ei katsottaisi varmaan hyvällä näin sosiaalipuolelta katsottuna!

Yhteistyössä