Jättäisitko lapsesi...

• Viestiketjun aloittaja juu-u
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
EN jättäisi koska sattui mitä vain niin kuka vastaa siitä!!

Itse olen jättänyt 16v. poikani vahtimaan 2vuotiasta mutta en koskaan noin pientä!

Voi sattua mitä vain, suurperheen äitinä sen tiedän ja mieluummin otan mukaani jos ei muuta vaihtoehtoa ota.

Miten sä selität sen vahingon sattuessa, että sun lapsesi hoisi pientä vauvaa??
Ei katsottaisi varmaan hyvällä näin sosiaalipuolelta katsottuna!
Täh?? Ei mun lapseni hoida vauvaa...

mum
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
no kyllä jättäisin.. kyllä 13v pärjää puolituntia... turhaa hössötystä ettei vois jättää.. vähä järkee nyt kehiin..
Mä en ainakaan hössötä. 99% varmaan meneekin hyvin mutta jos tapahtuu se 1% ja jokin menee vikaan. Oma 11kk oli juuri oppinut kävelemään ja meno oli aika innokasta.
Vastuu on täysin minulla, ei sillä 13 vuotiaalla. Jokainenhan päättää ja kantaa vastuun päätöksistään itse.

vieras
Se 13. on kyllä lapsi mun silmissäni, veistele mitä vain ja se sun 11kk on vauva, sekin totta!

Tee niin kuin teet!! Mutta mä tietäisin mitä tekisin , jos tietäisin mitä tehdä!!!

Edesvastuuttomia vanhempia!! TÄH?

ap.
Se 13. on kyllä lapsi mun silmissäni, veistele mitä vain ja se sun 11kk on vauva, sekin totta!

Tee niin kuin teet!! Mutta mä tietäisin mitä tekisin , jos tietäisin mitä tehdä!!!

Sä sanoit, että "sun lapsesi hoidi vauvaa". Mun veljeni ei ole mun lapseni!

tiina

Hysteerikko.

ap.
Lisään vielä, että mies ei haluaisi mielellään jättää, mutta luulen että se johtuu siitä, että en nyt haluakkaan viedä hänen vanhemmille lastani, joten pientä katkeruutta on ilmassa miehellä.

erer
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä en olis jättänyt omalle siskolleni kun oli 13v mutta miehen siskolle olisin voinut jättää.. Että riippuu siitä pienestä ja isosta :)

Juuri näin.. Riippuu nin paljon lapsista!

Minä olen jättänyt 4kk-7kk ikäisen vauvan 12v. siskonsa kanssa puoleksitunniksi-tunniksi. Kännykät on mukana, naapuriin osaa/voi mennä,

Mutta tunnen lapseni...

n
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Lisään vielä, että mies ei haluaisi mielellään jättää, mutta luulen että se johtuu siitä, että en nyt haluakkaan viedä hänen vanhemmille lastani, joten pientä katkeruutta on ilmassa miehellä.
Onko ne sit vähemmän luotettavia? Kun tämä veli?

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Ei ne nyt vähemmän luotettavia ole, vaan en millään viitsisi pukea lasta ja lähteä roudaan toiselle puolelle kylää pelkän puolen tunnin takia. Ja sit tulee se auto-ongelmakin, millä haen lapseni, kun mies menee niihin omiin reeneihinsä...

emo
riippuu siitä 13 vuotiaasta, kokeeko että pärjäisi pienemmän kanssa sen ajan?
Ja onko ollut aiemmin pienemmän kanssa myös että kokee pärjäävänsä?

Ei täältä palstalta saa oikeeta vastausta, se pitää sinun ja tuon 13.veen kesken sopia.

Jos ei ole aiemmin ollut pienemmän kanssa,niin voisit harjoituttaa ensin niin että olet ulkona puolisen tuntia.Pärjäävätkö sen ajan.Olisit kuitenkin siinä liki jos tulee tenkkapoo!!

Mutta kyselepä sieltä kotoa ennemmin kuin täältä.

Itse voisin jättää omani kaksin.

n
Ei ne nyt vähemmän luotettavia ole, vaan en millään viitsisi pukea lasta ja lähteä roudaan toiselle puolelle kylää pelkän puolen tunnin takia. Ja sit tulee se auto-ongelmakin, millä haen lapseni, kun mies menee niihin omiin reeneihinsä...
No onko niillä auto, et voisivat tulla sinne teille?

ap.
No onko niillä auto, et voisivat tulla sinne teille?
On auto, mutta eivät tule. Niillä on jo kaks hoitomuksua sielä, joten eivät tule, kysytty on.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja emo:
riippuu siitä 13 vuotiaasta, kokeeko että pärjäisi pienemmän kanssa sen ajan?
Ja onko ollut aiemmin pienemmän kanssa myös että kokee pärjäävänsä?

Ei täältä palstalta saa oikeeta vastausta, se pitää sinun ja tuon 13.veen kesken sopia.

Jos ei ole aiemmin ollut pienemmän kanssa,niin voisit harjoituttaa ensin niin että olet ulkona puolisen tuntia.Pärjäävätkö sen ajan.Olisit kuitenkin siinä liki jos tulee tenkkapoo!!

Mutta kyselepä sieltä kotoa ennemmin kuin täältä.

Itse voisin jättää omani kaksin.
Joo olen kysynytkin jo, ja haluaa tulla, ja kokee pärjäävänsä. Ja äidiltäni kysyin myös, niin hän sanoi että kyllä pärjää.

n
Tähän ei oikein löydy selkeää suositusta mistään. Jos ajattelee sen kannalta, et voiko joku tehdä lastensuojeluilmoituksen jne. (Itse en olis semmosta tekemässä, mut jos ajattelee et joku naapuri jossain kyttää ;) )MLL on ikäraja 16v, että voi toimia lastenhoitajana ja pitäisin sitä ihan hyvänä.

mie
Jos tämä kerta on joku poikkeus, niin en jättäisi vaan sen sijaan jättäisin jumpan väliin. Mutta jos kyseessä on asia, joka jatkuisi säännöllisesti, niin sitten ehkä voisin harkita asiaa. Ekalla kerralla varmaan kuitenkin tekisin niin, että en oikeasti menisikään sinne jumppaan, vaan jäisin johonkin lähistölle vahtimaan :D

no joo
No, jos se 13-vuotias on sitä mieltä, että pärjää, ja vauva ei häntä vierasta, niin miksikäs ei. Kyllä teini on varmasti ylpeä, jos/kun tuosta suoriutuu. Ohjeistat vaan kunnolla. Ja voisiko sinne jumppaan ottaa kännyn mukaan, että voit vastata millä hetkellä hyvänsä, jos tulee hätä?

Saraldo
Jos tiedät, että veljesi on luotettava eikä esim. lähde kesken kaiken ulos tms, niin jättäisin. Tekee vaan pelisäännöt selväksi eli ulos ei mennä, ruokkia ei tarvitse, ei turhia kantamisia, vaippaakaan ei tuossa ajassa tarvitse ruveta vaihtamaan...

Ei 13-vuotias enää niin pieni lapsi ole. Eikä kyseessä ole kuitenkaan mikään vastasyntynyt vauva. Ja kyseessä on kuitenkin reilu puoli tuntia, ei koko päivää. Tekisi ihan hyvää tuolle pikkuveljellekin päästä vähän "töihin". Kai hän saa jonkun pienen korvauksen siitä :) ?

Yhteistyössä