Jätämme yhden lapsen tarhakavereista kutsumatta synttäreille

• Viestiketjun aloittaja "Salla"
  • Ensimmäinen viesti
"Salla"
Saan varmaan lokaa niskaani tästä, mutta ilmoitanpahan vain, että yhtä lapsen tarha ryhmästä ei kutsuta synttäreille ja syy on se koska hän on niin ujo.
Lapseni on reipas ja tulee toimeen niin poikien kuin muiden tyttöjenkin kanssa mutta tätä yhtä ei ole saanut puhumaan hänelle. Päätettiin siis, että koko iso ryhmä kutsutaan muuten kokonaan mutta tämä yksi saa jäädä ilman. Kellään ei varmasti ole hauskaa, kun yksi nyhjää vain arkana nurkassa sanomatta mitään. Paljon hauskenpaa on kun kaikki leikkivät ja pitävät hauskaa.

Tarinan opetuksena olkoon siis se, että vanhemmat opettakaa ne lapset reippaiksi ja sosiaalisiksi, että heidät otetaan muiden leikkiin mukaan. Ei tässä muuta, hyvää yötä.

"vieras"
jaa. mä olisin jättänyt sen kaikkein villeimmän kutsumatta. Mitä haittaa/vaivaa yhdestä ujosta on? Kas kun lapset ovat häneen jo tottuneet.

Mä kun kutsuin päiväkotiystäviä, niin lapset pitivät mulle tarkan puhuttelun, kuinka "Anneli" on hyvin allerginen eikä saa sitten syödä sitä, tätä ja tuota... Olin toki "Annelin" äidin kanssa keskustellut mitä tarjoan. Oli kuitenkin ihanaa kuinka lpaset huolehtivat ystävästään.

Just! Onneksi poikani tarhakaverit eikä vanhemmat ole tuollaisia sillä poikani on ujo. Kuitenkin on kutsuttu useille synttäreille. On hiukan hitaasti lämpenevä, mutta hienosti on synttärit mennyt. On kovasti varsinkin tyttöjen suosiossa, koska on niin rauhallinen leikkikaveri. Kotona kyllä löytyy virtaa vaikka muille jakaa :)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"Salla"
[QUOTE="vieras";24248593]jaa. mä olisin jättänyt sen kaikkein villeimmän kutsumatta. Mitä haittaa/vaivaa yhdestä ujosta on? Kas kun lapset ovat häneen jo tottuneet.[/QUOTE]

Reippaat ja vähän villitkin lapset on ihania. Ujoista on vaikea tietää, mitä ne on vailla ja mitä ne haluaisi tehdä, kun ne vain möllöttävät ja eivät sano mitään. Mukavampi aikuistenkin keskustella puhelijaiden lasten kanssa.

"vieras"
ei kai joku ihan tosissaan voi niin tyhmä aikuinen olla, että luonteenpiirteen vuoksi jättää kutsumatta jonku lapsen ja vielä ujouden takia.... huh huh... toivottavasti tämä todellakin on provo! jos ei ole provo niin mieti millaisen esimerkin annat lapsellesi tällaisella toiminnalla..

parempi
Mekään ei kutusttu yhtä lasta ku ne on niin köyhiä, et ois tuoneet ihan paskan lahjan kuiteski. kututtiin kyllä kaikki muut, kun ne on vähän varakkaammista perheistä....

"ppp"
[QUOTE="Salla";24248715]Reippaat ja vähän villitkin lapset on ihania. Ujoista on vaikea tietää, mitä ne on vailla ja mitä ne haluaisi tehdä, kun ne vain möllöttävät ja eivät sano mitään. Mukavampi aikuistenkin keskustella puhelijaiden lasten kanssa.[/QUOTE]

Jos olet tosissasi, sulla vippaa päästä. Kasva aikuiseksi.

• Tykkää
"annina"
Se on ap todella surullista että sinut on näköjään lapsena jätetty kutsumatta niin monille kavereidesi syntymäpäiville mutta onhan se mukavaa että nyt näin "aikuis"iällä pääset kostamaan kokemasi vääryyden lapsesi kautta muihin lapsiin.
Toivo ettei lapsestasi tule koulukiusattu tai joudu kokemaan tulevaisuudessa jotain muuta ikävää mikä saattaa nyt vielä reippaan ja puheliaan lapsen muuttaa syrjäänvetäytyväksi ja ujoksi. Olisi varmaan lapsestasi ikävä katsoa vierestä kun kaikki muut kaverit luokalta juhlivat toistensa synttäreitä ja hän istuu kotona äitinsä kanssa.

• Tykkää
--
[QUOTE="Salla";24248715]Reippaat ja vähän villitkin lapset on ihania. Ujoista on vaikea tietää, mitä ne on vailla ja mitä ne haluaisi tehdä, kun ne vain möllöttävät ja eivät sano mitään. Mukavampi aikuistenkin keskustella puhelijaiden lasten kanssa.[/QUOTE]

Mä taas en jaksa villejä ja hölöttäviä lapsia.

No oli provo tai ei, niin narsistista ajatella, että KYLLÄHÄN ne kaikki MUUT tulee, kun ME kutsutaan... ;)
Saati mitä lapset ajattelee, kun huomaavat, että joku on poissa JA keskustelevat siitä kuitenkin päiväkodissa.
Ei kiva.

heko heko, halvat huvit
[QUOTE="Salla";24248549]Saan varmaan lokaa niskaani tästä, mutta ilmoitanpahan vain, että yhtä lapsen tarha ryhmästä ei kutsuta synttäreille ja syy on se koska hän on niin ujo.
Lapseni on reipas ja tulee toimeen niin poikien kuin muiden tyttöjenkin kanssa mutta tätä yhtä ei ole saanut puhumaan hänelle. Päätettiin siis, että koko iso ryhmä kutsutaan muuten kokonaan mutta tämä yksi saa jäädä ilman. Kellään ei varmasti ole hauskaa, kun yksi nyhjää vain arkana nurkassa sanomatta mitään. Paljon hauskenpaa on kun kaikki leikkivät ja pitävät hauskaa.

Tarinan opetuksena olkoon siis se, että vanhemmat opettakaa ne lapset reippaiksi ja sosiaalisiksi, että heidät otetaan muiden leikkiin mukaan. Ei tässä muuta, hyvää yötä.[/QUOTE]

Naurettava provo: "saanut puhumaan hänelle". Tämä jo paljastaa provon. Sorry, mutta tee seuraavalla kerralla taidollisemmin, niin voi mennä läpikin :D!

tuppisuun äiti
Oli provo tai ei, niin pahalta tuntuu. Mulla on tytär, jolla on diagnosoitu mutismi. Siitä huolimatta hänet on aina kutsuttu synttäreille, eikä jätetty kaveriporukan ulkopuolelle. Lapset eivät onneksi ole yhtä kapeakatseisia ja umpimielisiä kuin jotkut aikuiset.

Mun pojan synttäreillä oli muuten yksi ujo ja rauhallinen lapsi. Tosi hiljainen.

Ja ai että hän tasapainotti kivasti muuten villeistä 4-6 v pojista koostunutta ryhmää! Kun hän meni kanin häkin viereen kyykkyyn ja alkoi katselemaan pupun touhuja, niin pian siinä oli useampi rasavillikin katselemassa. Ja kaikki hissukseen, ettei jänö pelästy. Malttoivat rauhoittua, kun yksi näytti esimerkillään että muutakin voi tehdä kuin juosta huutaen pitkin kämppää :)

Ja kivaa oli kuulemma ollut myös tällä ujolla. Aivan varmasti kutsutaan toistekin.

• Tykkää
Isä
Mä en ymmärrä tota AP:n tyyliä!!! En mä ainaka jaksais kattoa yhtäkää villiä kersaa omieni lisäks, kyl mä ainaki kutsuisin juhlii pelkkiä rauhallisia kersoja, kuten sainkin likkani "hypnosisoitua" että kutsuu vaa kolme likkaa ja kolme poikaa, jotka tiesin rauhallisiksi, ja ai että ne oli kiltisi kokoajan. :)

Yhteistyössä