järkyttävä närästys ja muutenkin huono olo rv29

Ajattelin vähän valittaa jos se vaikka helpottaisi.. =)
Koko raskausajan on ollut närästystä, mutta nyt alkaa jo mennä hermot kun se on jatkuvaa, ei vain poltetta ruokatorvessa vaan ruoka nousee ylös ja saan vähän väliä oksentaa. Tuntuu, ettei oikein mitään voi syödä. Rennietä ja casvisconia kuluu hirveet määrät, mut nekään ei tunnu kunnolla enää auttavan. Nukahtaessa herään yskimään oksennusta. Ja ruokatorvi on ihan ärtynyt. Jos on vinkkejä, mitä vaan, mikä vois helpottaa niin otetaan vastaan! Ruokavaliosta oon jo aika paljon karsinut, iltaisin en syö kuin jotain pientä ja piimää ja jugurttia kuluu.
Muutenkin on tullut sellaista samantapaista pahaa oloa kuin alussa, ei onneksi niissä määrin kuitenkaan kuin silloin.
Ja väsyttää myös törkeesti, voisin vaan maata ja nukkua (siis jos ei närästäisi)

 
Jos menee ihan mahdottomaksi, niin voipi olla syytä pyytä reseptilääkkeeksi lääkäriltä ihan joku happosalpaaja. Niitä ei yleensä suositella raskausaikana, mutta jos oireet kovin pahat, niin turha liikaa yrittää taistella ja ei tee sun ruokatorvellesi hyvää. Jos pääsee pahasti tulehtumaan, niin joudutkin sitten pitkään syömään PPI-lääkettä :/
 
Suosittelen kanssa lääkärireissua. Itse kävin vähän aikaa sitten, kun oli semmoista outoa tunnetta ja lääkäri totesi, että kuule. Sua närästää. :xmas: Tunsinko itseni tyhmäksi... :whistle: Pakko puolustautua sillä, että on mua närästänyt ennenkin, vaan ei KOSKAAN tällä tavalla.

Mutta joka tapauksessa lääkäri sanoi, et kokeile ensin vaikka Rennietä, mutta jos se ei auta ja ei kuulemma välttämättä tosiaankaan auta, kun on kaikista lievintä, on olemassa muitakin voimakkaampia mahalääkkeitä, joita voi käyttää turvallisesti myös raskauden aikana. Eli käväse lekurilla hakemassa resepti noihin voimakkaampiin ja muutenkin kysymässä vinkkeliä. :)

Aa, ja ykkösnärästäjä mulla: sipuli.
 
Boe
Mulla alkoi viikolla 27 ihan kammo närästys. En pystynyt syömään enkä nukkumaan. Kävin lääkärissä ja mulle määrättiin Nexium 20 mg lääkitys. Alkuun söin viikon kuurin ja nyt tarvittaessa.
 
Täälä kans närästää aivan tajuttomasti..välillä tuntuu et kuolema tulee. Renniet oon jo unohtanu aikoja sitten , niistä kún ei vastaavaa hyötyä ole. Ja jotenki mua oksettaa koko rennie. Muuten menis kaikki aivan ihanasti, mutta tuo polte on jotain kamalaa. Nyt sitten olen ottanut Ranitidine Ranbaxy 150mg 1xvrk. Saa ilman reseptiä. Niin ajattelin, että se paketti saa piisata loppuraskauden ajan (10kpl) ja nyt niitä on 4 jäljellä. Nyt mulla viikkoja 31+3 En kuitenkaan oo ottanu joka päivä, enkä joka toinenkaan, tuntuu pahalta mennä popsimaan lääkettä, jos siitä vaikka tuliskin jotain pienelle.. :( Olen kuitenkin kahdelta lääkäriltä varmistanu asian je he kertoivat että se on täysin turvallista. Mulla on muuten maito ja jäätelö auttanu närästykseen, ihan kuin se sammuttaisi sen polttavan tunteen. Tietenkin vain hetkeksi. :)
 
Täällä kans yx jota närästys vaivaa pahasti. Ruokavalio alkaa olla aika yksipuoleinen ja RV on vasta 19.... Yritän syödä vähän kerrallaan ja ei rasvaa eikä maustetta. Ruisleipä aivan pannassa, samoin paprika, kurkku.... Seur kerran kun nla, niin ajattelin että jos vaikka pääsis ravitsemusterapeutin kanssa jutteleen, kun siis en tiedä miten söisi, aina paha olla ja tuntuu että paino laskee. Tänään oltiin anopilla ja siellä porkkanaloodaa. Söin siis yhden perunan, vähän spagettia, lihakastiketta tosi vähän ja hyppysellinen salaattia ja porkkalaloodaa, niin johan närästi taas eikä ollut ees mukana mitään millä lievittää.
Rennie ei tehoa ja tuntuu, että yrjö lentää jo rennien mausta :x . Se on tätä vielä 20 viikkoo |O . Valmaria olen ostanut apteekista, auttaa paremmin kuin rennie mutta ei oo sekään häävin makuista.
 
kiitos viesteistä! täytyypä kokeilla auttaako jugurtin jättäminen pois. Oon ajatellut, että maitotuotteet auttais ja välillä tuntuu, et jugurtti on auttanutkin.Toisaalta närästää vähän väliä, että vaikee olla varma. Pannassa on ruisleipä, mausteiset jutut, banaanit ja melkein kaikki muutkin hedelmät, kuumat juomat, tuoremehut jne. Täytyy tiedustella sit jotain tukevampaa lääkettä jos vaan jatkuu..
Tsemppiä muille kärsiville!
 
Täällä myös yks närästelijä.. Kaikki syömiset närästää. Yks yö sain TOSI hyvin nukuttua, ei tuntunu pahemmin närästystä ja huonoa oloa, kun en syönyt johonki viiteen kuuteen tuntiin mitään ennen ku menin sänkyyn.
Kyllä kai tää sitte vauvan synnyttyä vähän helpottaa.. :)
 

Yhteistyössä