Järkätkää oikeesti sitä omaa aikaa itellenne

• Viestiketjun aloittaja morre
  • Ensimmäinen viesti
morre
Viekää lapset hoitoon ja ottakaa iisisti. Ei tartte sitten kattella niitä hampaat irvessä pihalla istuvia äitejä. Vaikka äiti onkin, niin voi ottaa rennosti ja puhua muustakin kuin p.askavaipoista ja valittaa väsymystä kun ei koskaan pääse mihinkään.Veikkaan että moni ei vain uskalla ottaa omaa aikaa ja tuntee siitä huonoa omatuntoa?

Uskalluksesta harvemmin kiinni se oman ajan saaminen,.
Meillä ainakin, mies on töissä 6 päivää viikosta, ja sen ainoon päivän kun on kotona, nukkuu. Isovanhemmat asuu huitsin nevadassa ja tältä kylältä ei ketään tunneta, MLL:n hoitajaakin oon kyselly, mut lähion oisi 50kilsan päässä.... Ja päiväkoti täällä on, mutta sinne on jonoa jonoa jonoa. Eli ei saa apuja sieltäkään...

AP: taisit sorhaista herhiläis pesään....

Ei se mun kohdalla uskalluksesta ole kiinni. Tai on jos tarvis jättää anopille.. Mulla se on kiinni siittä, et en hakua, ei mulla oo mitään tarvetta olla erossa tosta pojasta. Sitten ku se hetki tulee niin hoitopaikka on kyllä valmiina. :)

kyllästynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:24 morre kirjoitti:
Viekää lapset hoitoon ja ottakaa iisisti. Ei tartte sitten kattella niitä hampaat irvessä pihalla istuvia äitejä. Vaikka äiti onkin, niin voi ottaa rennosti ja puhua muustakin kuin p.askavaipoista ja valittaa väsymystä kun ei koskaan pääse mihinkään.Veikkaan että moni ei vain uskalla ottaa omaa aikaa ja tuntee siitä huonoa omatuntoa?
No tuu sitten vahtimaan meidän lapsia! :eek: Tälläkin palstalla saa jankuttaa jatkuvasti ETTÄ EI NIITÄ LASTENVAHTEJA NIIN VAIN SAA!!! Se on eri juttu siellä isoissa kaupungeissa. Tai jos on tuttuja ja/tai sukulaisia lähellä. Kun meillä ei oo!!! Että jos oot vapaaehtoinen meille tulemaan niin tervetuloa!
Kyllä mäkin lähtisin ihan vaikka minne kun olis paikka johon noi lapset jättää. Omaa aikaa ei ole ollut 5 vuoteen ja hampaat irvessä olen.

Ei se mun kohdalla uskalluksesta ole kiinni. Tai on jos tarvis jättää anopille.. Mulla se on kiinni siittä, et en halua, ei mulla oo mitään tarvetta olla erossa tosta pojasta. Sitten ku se hetki tulee niin hoitopaikka on kyllä valmiina. :)

Sinähän hauska olet.. Jos veisin omat lapseni hoitoon ja menisin töihin niin arvaas mitä töissä tekisin? Hoitaisin toisten lapsia.. huima parannus olosuhteisiin siis :D En tiedä miten se sinua närästää jos satun olemaan tyytyväinen tässä kotona oloon, harvoin liikun mihinkään ilman lapsia ja tykkään harrastaa asioita joita voi tehdä kotona. Oli taas semmoinen reilulla kädellä huitaistu kaikenkattava turhanpäiväinen yleistys aapeeltä.. Meillä on lapset tehty sillä periaatteella että he ovat olennainen osa elämää eikä ole tarpeen kiikuttaa heitä hoitoon vain sitä varten että saisi sitä "omaa aikaa".

En nyt ymmärrä miksi tästä vetävät herneet nenään sellaiset, jotka toteavat, etteivät edes kaipaa omaa aikaa... Mikäs siinä sitten, älkää ottako sitä. Kysehän oli kai sellaisista äideistä, jotka eivät ole tyytyväisiä siihen, ettei ole sitä aikaa itselle. Siinä tapauksessa minäkin suosittelen järjestämään asian jotenkin -järjestyy se jos vähän viitsii vaivautua ja oikeasti tahtoa on- sillä oma hetki edes harvakseltaan tekee päälle hyvää. Kun äiti on hyvällä tuulella voi perhekin paremmin. Vai voitteko väittää, ettei äidin paha olo heijastuisi muihin perheenjäseniin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:47 vieras kirjoitti:
En nyt ymmärrä miksi tästä vetävät herneet nenään sellaiset, jotka toteavat, etteivät edes kaipaa omaa aikaa... Mikäs siinä sitten, älkää ottako sitä. Kysehän oli kai sellaisista äideistä, jotka eivät ole tyytyväisiä siihen, ettei ole sitä aikaa itselle. Siinä tapauksessa minäkin suosittelen järjestämään asian jotenkin -järjestyy se jos vähän viitsii vaivautua ja oikeasti tahtoa on- sillä oma hetki edes harvakseltaan tekee päälle hyvää. Kun äiti on hyvällä tuulella voi perhekin paremmin. Vai voitteko väittää, ettei äidin paha olo heijastuisi muihin perheenjäseniin?
Aika huonosti on siinä tapauksessa asiat jos tuokin asia pitää täältä lukea ennenkuin sen tajuaa että "wau, minunhan pitääkin nyt sitä omaa aikaa saada kun koko ajan pännii.. hyvä että osasi joku tämänkin ongelman ratkaista" :eek: Ihan totta hei... :headwall: Joskus käy mielessä että on suoranainen synti ja häpeä viihtyä kotona ja vielä lasten kanssa... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:54 huppaloora kirjoitti:
\
Aika huonosti on siinä tapauksessa asiat jos tuokin asia pitää täältä lukea ennenkuin sen tajuaa että "wau, minunhan pitääkin nyt sitä omaa aikaa saada kun koko ajan pännii.. hyvä että osasi joku tämänkin ongelman ratkaista" :eek: Ihan totta hei... :headwall: Joskus käy mielessä että on suoranainen synti ja häpeä viihtyä kotona ja vielä lasten kanssa... :whistle:
Voi jessus... Kaiketi tässä nyt haluttiin huomauttaa, ettei ole synti jos äiti joskus ottaa omaa aikaa, haluttiin kannustaa sellaisia, jotka epäilevät ettei se ole oikein, rohkeasti ottamaan omaa aikaa ilman omantunnontuskia.

Mikäs sua tässä niin risoo? Loman tarpeessa, kenties? :xmas:

Mä olen sellainen äiti, joka viihtyy lastensa kanssa kotona mutta joskus haluaa myös omaa aikaa hiukan ja silloin vien kun mulla on mahdollisuus pienimmäiseni mummolle hoitoon.
Minä en siitä huonoa omaatuntoa pode kun lapseni saa välillä leikkiä mummonsa ja pappansa kanssa jotka ovat todella riemuissaan kun saavat hetken olla tyttärentyttäresä kanssa.
Mutta kaikkihan toimivat niinkuin parhaaksi näkevät oman perheensä kanssa eikö? joten miksi tästä riitelemään...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:57 vieras kirjoitti:
\
\
Voi jessus... Kaiketi tässä nyt haluttiin huomauttaa, ettei ole synti jos äiti joskus ottaa omaa aikaa, haluttiin kannustaa sellaisia, jotka epäilevät ettei se ole oikein, rohkeasti ottamaan omaa aikaa ilman omantunnontuskia.

Ei riso mikään ja lomaa on vietetty tässä oman perheen kesken viimeksi viime viikko. :D Ihmettelen vain näitä viisaita neuvoja "ota omaa aikaa", kyllä jokainen sen tajuaa jos sitä välttämättä tarvitsee. Kaikilla siihen ei ole mahdollisuutta ja toisilla taas ei ole siihen tarvetta. Jokainen tehköön ihan niin kuin itse parhaaksi kokee. Sitä ajatusta kyllä kritisoin että lapsia halutaan ja tehdään ja kuvitellaan että elämä ei siitä muutu vaan voi rauhassa pörrätä, surrata ja harrastaa ihan niin kuin ennenkin ja joko isovanhemmat tai yhteiskunta on automaattisesti velvollinen ottamaan vastuun lapsen hoidosta sillä aikaa. Puoliso (kenellä sellainen on) on aivan yhtä pätevä lasta/lapsia hoitamaan sillä aikaa jos toinen käy harrastamassa jotain toisinaan. Täälläkin yksi jos toinen vinkuu ja natisee että lapset käy hermoille ja nyt täytyy päästä tuulettumaan ja rentoutumaan -missä ovat ne äidit jotka osaavat ottaa myös ilon irti arjesta ja nauttia lastensa kanssa olosta ilman että takaraivossa jyskyttää koko ajan ajatus siitä oman ajan puutteesta? Eihän se arki mitään ruusuilla tanssimista ole kenelläkään mutta osaapa paremmin nauttia hyvistä hetkistä kun on niitä huonoja välissä. Veikkaan että on asennekysymyskin.... :whistle:

Oman ajan puutteestakohan tämä minun kiukkuisuus johtuu.

Koko ajan suhisee päässä, ihan pienestä vikinästä, joka lähtee lapsista alkaa minun päässä suhista kiukkuisesti.

Oletko siis vapaaehtoinen auttamaan niitä, joilla mummot ja papat asuvat satojen kilometrien päässä? Nehän ne yleensä hoitavat lapsia. ei kukaan muu nykyän ilmaiseksi apua tarjoa, ja normaali lapsiperhe on köyhä. Rahaa juuri asuntolainan maksuun ja ruokaan. Kuten me, vaikka korkeakoulutettuja olemmekin.

Tervetuloa vaan auttamaan niin lähdemme miehen kanssa lenkille.

Mulla ainakin on ihan mukavasti omaa aikaa, käyn harrastamassa kaksi iltaa viikossa kun mies on lasten kanssa ja halutessani pääsen vaikka shoppailemaan yksin. Silti mä vaan välillä istun hampaat irvessä, eivoi mitään, kun oon tälläinen perus kiukkuinen luonne :kieh:

Mutta onneks asutaan ok-talossa niin ei sun ainakaan meidän pihassa tarvi mua katsella, kun siinä hiekkalaatikon reunalla istuskelen

;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:08 huppaloora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:57 vieras kirjoitti:
\
\

Ei riso mikään ja lomaa on vietetty tässä oman perheen kesken viimeksi viime viikko. :D Ihmettelen vain näitä viisaita neuvoja "ota omaa aikaa", kyllä jokainen sen tajuaa jos sitä välttämättä tarvitsee. Kaikilla siihen ei ole mahdollisuutta ja toisilla taas ei ole siihen tarvetta. Jokainen tehköön ihan niin kuin itse parhaaksi kokee. Sitä ajatusta kyllä kritisoin että lapsia halutaan ja tehdään ja kuvitellaan että elämä ei siitä muutu vaan voi rauhassa pörrätä, surrata ja harrastaa ihan niin kuin ennenkin ja joko isovanhemmat tai yhteiskunta on automaattisesti velvollinen ottamaan vastuun lapsen hoidosta sillä aikaa. Puoliso (kenellä sellainen on) on aivan yhtä pätevä lasta/lapsia hoitamaan sillä aikaa jos toinen käy harrastamassa jotain toisinaan. Täälläkin yksi jos toinen vinkuu ja natisee että lapset käy hermoille ja nyt täytyy päästä tuulettumaan ja rentoutumaan -missä ovat ne äidit jotka osaavat ottaa myös ilon irti arjesta ja nauttia lastensa kanssa olosta ilman että takaraivossa jyskyttää koko ajan ajatus siitä oman ajan puutteesta? Eihän se arki mitään ruusuilla tanssimista ole kenelläkään mutta osaapa paremmin nauttia hyvistä hetkistä kun on niitä huonoja välissä. Veikkaan että on asennekysymyskin.... :whistle:
No niin, eli kuitenkin kritisoit niitä, jotka tahtovat sitä omaa aikaa, vaikka ensin sanot että jokainen tehkööt kuten haluaa. Ja veikkaanpa, että moni juuri tällaisten ajatusten takia ei tunnusta edes itselleen olevansa oman ajan tarpeessa, kun ympäristön äidit huomauttelevat että itsepä olet lapsia hankkinut ja opettelisit vaan nauttimaan heidän kanssaan olosta. Ei se, että toisinaan haluaa olla ns. rauhassa tarkoita sitä, etteikö myös osaisi nauttia niistä yhteisistäkin hetkistä.

Jos oikeasti olet sitä mieltä, että kukin tehkööt miten haluaa, niin jätä se kritisointi perästä pois. Anna siis oikeasti jokaisen tehdä omat valintansa. Kiitos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:17 vieras kirjoitti:
Oman ajan puutteestakohan tämä minun kiukkuisuus johtuu.

Koko ajan suhisee päässä, ihan pienestä vikinästä, joka lähtee lapsista alkaa minun päässä suhista kiukkuisesti.

Oletko siis vapaaehtoinen auttamaan niitä, joilla mummot ja papat asuvat satojen kilometrien päässä? Nehän ne yleensä hoitavat lapsia. ei kukaan muu nykyän ilmaiseksi apua tarjoa, ja normaali lapsiperhe on köyhä. Rahaa juuri asuntolainan maksuun ja ruokaan. Kuten me, vaikka korkeakoulutettuja olemmekin.

Tervetuloa vaan auttamaan niin lähdemme miehen kanssa lenkille.
No mitäs jos kävisitte siellä lenkillä vuorotellen miehen kanssa?

Me pyritään järjestämään kahdenkeskistä aikaa vähän joka illalle, jos mahdollista. Sitten sellasia kahdenkeskisiä viikonloppuja pyrimme viettämään kaksi kertaa vuodessa...toki enemmänkin voisi, jos sais vaan hoitajan muksuille! B)

Muutaman kerran viikossa mies "ottaa" sitten ihan omaa aikaa, tietsikan tai urheilun merkeissä.
Minun ihan oma aika onkin sit vähän kortilla, mut en valita... =)
Lämmitän itselleni saunan tuon tuosta ja löylyttelen kaikessa rauhassa oikeen olan takaa...se on minun maanpäällinen paratiisi. :D
Haaveilen omasta rauhasta ompelun ja maalaamisen merkeissä...uskon, että niitäkin iltoja vielä tulee! :xmas:

Siis: jos en muuta keksi, enkä muuhun pääse niin ainakin sinne saunaan sitten aina halutessani! :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:26 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
Siis: jos en muuta keksi, enkä muuhun pääse niin ainakin sinne saunaan sitten aina halutessani! :p
Aivan totta, tuokin on jo luksusta =) Ihan vain pieni hetki saunassa itsekseen, sekin tekee hyvää. Ei sen tarvitsekaan välttämättä olla pitkä vapaaviikonloppu erossa lapsista, sen oman ajan voi ottaa vaikka juuri noin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:24 morre kirjoitti:
saanko kysyä onko sulla ittelläs lapsia kun tollasta laitat?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:34 MeMyselfandIrene kirjoitti:
Onko se sitten niin, että olet sitä parempi äiti, mitä vähemmän lapsesi on viikonloppuhoidossa? :whistle:
No joillekin tämä on kai hyvän äitiyden mittari. Minusta se on kyllä muista asioista kiinni, se hyvä äiti.

Yhteistyössä