Järkätkää oikeesti sitä omaa aikaa itellenne

• Viestiketjun aloittaja morre
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:39 TwistedSister kirjoitti:
Ei sitä hoitoapua saa noin vaan jos on yh ja apua ei saa mistään.Eikä ole rahaa palkata hoitajaa.
Oma aikahan voi olla vaikka sitten, kun lapset nukkuvat. Se hetki, jolloin voi itse huokaista ja keskittyä ihan vain omiin juttuihin.

\
Ei sitä hoitoapua saa noin vaan jos on yh ja apua ei saa mistään.Eikä ole rahaa palkata hoitajaa.
Kaikki minun tietämät yksinhuoltajat saavat enemmän omaa aikaa kuin minä. Lapset ovat joka toinen vkl joko isällä, tukiperheessä tai mummolassa. Vähintään, useimmiten paljon enemmän.

Oletko sinä aina 24/7 vuosi toisensa jälkeen lapsesi kanssa? Miksi et hae tukiperhettä?

TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:52 vieras kirjoitti:
Kaikki minun tietämät yksinhuoltajat saavat enemmän omaa aikaa kuin minä. Lapset ovat joka toinen vkl joko isällä, tukiperheessä tai mummolassa. Vähintään, useimmiten paljon enemmän.

Oletko sinä aina 24/7 vuosi toisensa jälkeen lapsesi kanssa? Miksi et hae tukiperhettä?
Lapsen isä on ulkomailla eikä tule takaisin.Tukiperhe toiminnasta en tiedä.

TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:42 vieras kirjoitti:
Oma aikahan voi olla vaikka sitten, kun lapset nukkuvat. Se hetki, jolloin voi itse huokaista ja keskittyä ihan vain omiin juttuihin.
Menen melkein samaan aikaan nukkumaan koska herään niin aikaisin aamulla töihin.Mulle ei riitä alle 8h unet.<br><br>

Joopa. omaa aikaa illalla...
Lapset nukkumassa n klo 21.00
Sit kun siinä vielä viimeistelee huushollin ja laittelee iltapala astiat pesuun ym, niin kuka hemmetti jaksaa en ottaa omaa aikaa puol kuolleena????

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:09 terolut kirjoitti:
Sit kun siinä vielä viimeistelee huushollin ja laittelee iltapala astiat pesuun ym, niin kuka hemmetti jaksaa en ottaa omaa aikaa puol kuolleena????
tiskit voi jättää aamuun ja muutenkaan ei tarvitse joak asiaa stressata.

lapset kanantaa laittaa aimmin nukumaan niin jää omaakin aikaa.

meillä on neljä lasta ja oma aikaa saamme iltaisin, noin 2 tuntia ja kun lapset on kuitenkin koulusssa ja eskarisa niin silloinkin on omaa aikaa.

omaksi ajaksi( joka vietetään ilman lapsia ) lasken myös työssäoloajan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:12 HERNETÄTI kirjoitti:
\

meillä on neljä lasta ja oma aikaa saamme iltaisin, noin 2 tuntia ja kun lapset on kuitenkin koulusssa ja eskarisa niin silloinkin on omaa aikaa.

No teillähän te olette molemmat olleet kotona suurimman osan aikaa elämästänne. Saa kai siinä omaa aikaa. Eri asia, jos toinen on töissä ja toinen aina yksin lasten kanssa. Vastahan te olette töihin menneet. Nyt kun teillä jo isompia lapset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:14 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:12 HERNETÄTI kirjoitti:
\

No teillähän te olette molemmat olleet kotona suurimman osan aikaa elämästänne. Saa kai siinä omaa aikaa. Eri asia, jos toinen on töissä ja toinen aina yksin lasten kanssa. Vastahan te olette töihin menneet. Nyt kun teillä jo isompia lapset.

olen joutunut olemaan lasten kanssa yksinkin, jopa kaksi kuukautta, kun mies opiskeli toisella paikkakumnnalla.

silloin pienimmät olivat vielä vaipoissa.

sinähän sen tiesätkin mitä me on tehty ennen. tiesitkö, että mienjhelläni on lähemäs 20vuoden työkokemus, joten eiköhän hänkin ole töissä ollut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:52 vieras kirjoitti:
\

No,meillä homma ei ainakaan noin mene.Poika on kohta 2,5v ja ei ole isällään ollenkaan,kute nei myöskään mummolassa(siihen ei mahdollisuutta ole).Ja tukiperhettä meilläpäin voi ruveta anomaan aikaisintaan kun muksu täyttää 3v.Jotes meillä ollaan kyl poitsun kaa aikalailla ku paita ja peppu :D

\
No voi anteeksi että edes ehdotin :headwall:

Jos oikeasti tarvitsisi sitä omaa aikaa, niin jättää ne huushollaamiset seuraavaan päivään. Istuu hetkeksi alas, huokaisee. Ei ne kotityöt mihinkään karkaa.

Mutta jos ei onnistu, niin ei sitten. Ei nyt sinulle tämä suoranaisesti, mutta tuntuu, että joillekin on ihan turha ehdottaa yhtään mitään, kun valmiiksi on se asenne, että ei passaa. No, sitten ei. Ei liene ehdottajan vika, kuitenkaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:23 vieras kirjoitti:
\

Jos oikeasti tarvitsisi sitä omaa aikaa, niin jättää ne huushollaamiset seuraavaan päivään. Istuu hetkeksi alas, huokaisee. Ei ne kotityöt mihinkään karkaa.

Mutta jos ei onnistu, niin ei sitten. Ei nyt sinulle tämä suoranaisesti, mutta tuntuu, että joillekin on ihan turha ehdottaa yhtään mitään, kun valmiiksi on se asenne, että ei passaa. No, sitten ei. Ei liene ehdottajan vika, kuitenkaan.
No siinä vaiheessa kun lapset on pieniä, niin on pakko oman mielenterveyden takiakin siivota koko ajan, illalla aamulla päivällä ...

En minä ainakaan jaksa pas.kassa elää ja sitä elää, jos ei koko ajan siivoa kun lapset pieniä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:23 vieras kirjoitti:
\

No siinä vaiheessa kun lapset on pieniä, niin on pakko oman mielenterveyden takiakin siivota koko ajan, illalla aamulla päivällä ...

En minä ainakaan jaksa pas.kassa elää ja sitä elää, jos ei koko ajan siivoa kun lapset pieniä.
No ei meillä ainakaan p.askaan huku vaikkei koko aikaa siivoakaan. Mutta, kuten jo sanottu, jos ei passaa niin ei sitten. Siivoilepa sinä vaan ja vietä sitä omaa aikaa sitten joskus hamassa tulevaisuudessa jos siivoukselta ehdit. Eihän tuo mua sinänsä liikuta. Mitäs tässä herneitä nenään repimään kun osaa chillata ja mieli on siksi iloinen :D

Tämä aloitus oli kyllä ihan selvästi minulle tarkoitettu. Muut näköjään ei omaa aikaa pysty järjestämään tai tarvitse, mutta minä olen juuri se murjottaja, joka valittaa kaikesta, mutta kuitenkaan ei tee asialle itse mitään (vaikka pystyisinkin). Kyse on juuri tuosta omatunnosta. Eli kiitos aloituksesta, tätä tarvitsinkin. :)

Yhteistyössä