Järjetön joululoma kouluissa!

• Viestiketjun aloittaja äreä
  • Ensimmäinen viesti
muuten
vain vakituiset opet saavat palkkaa lomillaankin, ei muut. Lisäksi koulussa työskentelee muutakin henkilökuntaa, ihan tiedoksi vain :)

Itse olen kka, nuorin lapseni on nyt ekalla enkä todellakaan jätä häntä päiviksi yksin, siksi otan joko palkatonta tai kesälomistani ne päivät.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ota kevään vanhempainillassa asia puheeksi ja keräätte "hoitoringin".
Mä suosittelen tuota kans. Ja muutenkin vanhempainilloissa voi kysellä, onko jollain esim näitä peruskoulunsa päättäviä tai lukiosta kesällä lomailevia, joille sopisi kesätyö lapsenvahtina. Kesätyöt on noille nuorille nyt niin kiven alla, että kun ajoissa on asiassa liikenteessä, varmasti saisi palkattua lapselleen kesäksi hoitajan.

ope
Alkuperäinen kirjoittaja Bla-bla:
Alkuperäinen kirjoittaja äreä:
Onko muillakin näin, että nyt viimeinen päivä, eli joululoma maanantaista 21.12 loppiaiseen, olik se nyt 6.1 saakka?
17 päivää siis, joista mulla vapaata töistä 3? muut ajat eka- ja tokaluokkalaiset keskenään kotona mikrolla ruokaa lämmittelevät ja koittavat saada ajan kulumaan?

no ompahan opettajilla se kaksviikkoinen vapaata, että pääsevät taas sinne Thaimaahan lomalle niitä kireitä hermojansa rentouttamaan. ja röyhkeimmät ovat vielä loppiaisesta viikon lomalla, että saavat viettää valkoisen joulun ensin kotimaassa.
lisäksi saa lapset taas tulla sitten elokuussa parhaimmilla kesähelteillä koulun penkille etuajassa, että saadaan nämä järjettömät syys- ja joululomat mahdollisimman pitkiksi?

kaikila ei siis ole 7 viikkoa lomaa/vuosi...
Se on kuule ammatinvalintakysymys! Jos vuosien opiskelu kiinnostaa, niin lue itsesi opettajaksi! Palkka on opintojen pituuteen nähden huono, mutta pääsetpähän sitten lepuuttamaan hermojasi lomilla Thaimaahan!
Komppaan täysin:)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya hei!! :
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja äreä:
no hankipa mulle mummu tai muu hoitaja...maksatko kans? varmaan tosi helppo saada hoitaja joulunaluspäiviksi ja sunnuntaista loppiaiseen. älkää nyt olko naurettavia. jos tukiverkkoa ei ole, niin sitä EI ole, vaikka olisi aikaa kuinka kauan "hankkia" hoitaja, se ei silti onnistu. Olkaa tyytyväisiä, kenellä on apuja.
Eikö teillä ole ketään sukulaista tai tuttua joiden luokse lapset voisivat mennä loman ajaksi? Entä lasten isä? Voihan sitä hoitajaa hakea vaikka kesällä niin on puoli vuotta aikaa etsiä hoitajaa, kyllä on ihmisiä jotka mielellään auttavat, kyllähän se maksaa, mutta niin maksaa moni muukin asia. Tukiverkkoa voi myös alkaa hankkimaan jos sitä tähän mennessä ei ole.
MITEN hankitaan tukiverkko?? Annapas ohjeet.
ystävystyt ihmisten kanssa irl, olet valmis tukemaan myös heitä vastavuoroisesti

vieras
2 viikon talvilomassa ei ole mun mielestä mitään järjetöntä! Kyllä koululaiset ovat sen ansainneet. Ja miksi ihmeessä muiden lomaa pitäisi lyhentää vaan sinun takia, kyllä on ollut kesästä saakka aikaa järkätä sitä hoitoa. Ihan turhaa narinaa. Ja ekaluokkalainen pärjää hädän edessä yksinkin jos ei ihan joka päivälle saa hoitajaa.

lottis
aina löytyy joku tunnollinen nuori, joka mieluusti kaitsisi lapsia ja ansaitsis vähän taskurahaa. itse olin nuorempana joka kesäloma/lähes joka joululoma lapsenvahtina eri perheissä. palkkaa ei ihan kamalasti saanut mutta ei sitä teininä olisi "oikeista töistä" saanut lainkaan, kun ei palkata 14-15 vuotiasta.

Yhteistyössä