Ei kalahda ei. Mutta miksi narista ja syytellä heitä jotka eivät asioita päätä? Sanottu se on niille opettajille koska lomat on pidettävä.Alkuperäinen kirjoittaja kalikka kalahti?:no jopas ne opettajat siellä pillastui...
Minusta sinä olet tässä naurettava. Kyllä ala-asteelainen jo pärjää kotona yksin.Alkuperäinen kirjoittaja äreä:älkää nyt olko naurettaviaAlkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Ihan normaali joululomahan tuo on. Kyllä lapset ansaitsevat vähän hengähdystaukoa kun on puolivuotta opiskeltu. Kyllä se loma on ihan lapsia varten. Lapsille voi hankkia hoitajan kotiin tai mummon tai jonku muun tutun.
En ole ope, mutta olen kyllä koululla töissä. Ja tiedän tasan tarkkaan että sekä opet että oppilaat ovat lomansa ansainneet!Alkuperäinen kirjoittaja kalikka kalahti?:no jopas ne opettajat siellä pillastui...
No itse asiassa olen kyllä opetusalalla, mutta huomaatko etten pillastunu yhtään? =) Kunhan vaan ilmaisin niinku asia on - opettajat ei niitä työpäiviä pysty päättämään. Ne sanellaan kuntatasolla. Joitain yksittäisiä työpäiviä voidaan tehdä ns. sisään, että saadaan vaikkapa joku loppiaisen jälkeinen perjantai tai yksittäinen vastaava arkipäivä vapaaksi. Mutta nämäkin pitää olla hyvin perusteltuja ja tulevat kyllä vanhempien tietoon todella hyvissä ajoin; tuo sisäänteko kun tarkoittaa useimmiten esimerkiksi erikoispäivää lauantaina.Alkuperäinen kirjoittaja kalikka kalahti?:no jopas ne opettajat siellä pillastui...
Pillastuisit itsekin, kun kateelliset valittaa, joilla ei opettajan työn kuvasta on mitään käsitystä.Alkuperäinen kirjoittaja kalikka kalahti?:no jopas ne opettajat siellä pillastui...
Eikö teillä ole ketään sukulaista tai tuttua joiden luokse lapset voisivat mennä loman ajaksi? Entä lasten isä? Voihan sitä hoitajaa hakea vaikka kesällä niin on puoli vuotta aikaa etsiä hoitajaa, kyllä on ihmisiä jotka mielellään auttavat, kyllähän se maksaa, mutta niin maksaa moni muukin asia. Tukiverkkoa voi myös alkaa hankkimaan jos sitä tähän mennessä ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja äreä:no hankipa mulle mummu tai muu hoitaja...maksatko kans? varmaan tosi helppo saada hoitaja joulunaluspäiviksi ja sunnuntaista loppiaiseen. älkää nyt olko naurettavia. jos tukiverkkoa ei ole, niin sitä EI ole, vaikka olisi aikaa kuinka kauan "hankkia" hoitaja, se ei silti onnistu. Olkaa tyytyväisiä, kenellä on apuja.
Hienoa päättelyä, Einstein, mutta kaikilla ei ole isovanhemmat elossa, ehkä keskimäärin yksi sisarus ja sukulaiset kaukana toisella puolella Suomea. Hienoa jos itselläsi on sosiaalinen verkosto kunnossa, mutta ei se niin helppoa kaikille ole.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ongelma on, että nykyäidit ovat niin älykkäitä??? tai sitten pikkunokkaisia, ettei suhteita isovanhempiin, sisaruksiin, omiin äiteihin tai muihin läheisiin ole haluttu ylläpitää ja nyt onkin ongelma kun ei ole sosiaalista verkkoa. Elämässä on vain asioita, jotka täytyy ihan itse järjestellä. Koko maailma ei pyöri näiden ihmeäitien tahdon ja halujen tai työaikojen mukaan.
Minä taas näkisin, että joku kerho voi olla lapselle vaan rasite, kun on loma. Mikä ongelma siinä kotona olemisessa nykyisin on? Pitääkö aina olla viihdykettä ja meininkiä ja ulkoa tulevaa ohjausta, että lapset jaksaa OLLA?Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Joo, mulla on kanssa VAI 4päivää kesälomaa tossa välissä, mutta ONNEKSI paikkakunnalla on joulukerho, jonne oon ton tokaluokkalaisen ilmoittanu =)
MITEN hankitaan tukiverkko?? Annapas ohjeet.Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Eikö teillä ole ketään sukulaista tai tuttua joiden luokse lapset voisivat mennä loman ajaksi? Entä lasten isä? Voihan sitä hoitajaa hakea vaikka kesällä niin on puoli vuotta aikaa etsiä hoitajaa, kyllä on ihmisiä jotka mielellään auttavat, kyllähän se maksaa, mutta niin maksaa moni muukin asia. Tukiverkkoa voi myös alkaa hankkimaan jos sitä tähän mennessä ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja äreä:no hankipa mulle mummu tai muu hoitaja...maksatko kans? varmaan tosi helppo saada hoitaja joulunaluspäiviksi ja sunnuntaista loppiaiseen. älkää nyt olko naurettavia. jos tukiverkkoa ei ole, niin sitä EI ole, vaikka olisi aikaa kuinka kauan "hankkia" hoitaja, se ei silti onnistu. Olkaa tyytyväisiä, kenellä on apuja.
Tutustumalla ihmisiin. Mieluiten sellaisiin, joilla on suurinpiirtein samanikäiset lapset. Ottamalla vuorotellen lapsia hoitoon tällaisen ihmisen kanssa. Koululaisten kohdalla kannattaa tutustua heti koulun alettua lasten kavereiden vanhempiin. Naapureihin kannattaa tutustua. Myös lähiympäristön teineihin. Hyvissä ajoin ennen lomia kannataa jutella muiden vanhempien kanssa, miten heillä loma-aikana toimitaan. Ehdottaa voi vaikka sitä, että useampi perhe palkkaa yhdessä lomapäiviksi lapsiporukalle hoitajan.Alkuperäinen kirjoittaja hoya hei!! :MITEN hankitaan tukiverkko?? Annapas ohjeet.
Hyvä Keittiönoita! Nuin juuri tukiverkko rakennetaan, ihmettelen ettei kaikilla sellaista ole!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tutustumalla ihmisiin. Mieluiten sellaisiin, joilla on suurinpiirtein samanikäiset lapset. Ottamalla vuorotellen lapsia hoitoon tällaisen ihmisen kanssa. Koululaisten kohdalla kannattaa tutustua heti koulun alettua lasten kavereiden vanhempiin. Naapureihin kannattaa tutustua. Myös lähiympäristön teineihin. Hyvissä ajoin ennen lomia kannataa jutella muiden vanhempien kanssa, miten heillä loma-aikana toimitaan. Ehdottaa voi vaikka sitä, että useampi perhe palkkaa yhdessä lomapäiviksi lapsiporukalle hoitajan.Alkuperäinen kirjoittaja hoya hei!! :MITEN hankitaan tukiverkko?? Annapas ohjeet.
Kun mä aikoinaan olin lasten kanssa hoitovapaalla, mulla oli lähes jokaisella koulujen lomalla ainakin yksi lähiympäristön lapsi peräänkatsottavana. Kun erään naapurini vaimo aikoinaan kuoli, tämä naapuri vaan soitti ovikelloani - tiesi mun olevan hoitovapaalla - ja kysyi, voisiko jättää heidän vara-avaimensa meille, jos hänen silloin 13-vuotias poikansa sattuu unohtamaan avaimen kotiin. Sopihan se.
Ne, joilla lasten kouluikään on vielä muutama vuosi, kannattaa ruveta jo nyt katsomaan, onko naapurustossa yläasteikäisiä. Näitä lapsia ei kannata ohittaa näkemättä heitä vaan - jos aika vaan antaa periksi - tervehtiä ja pysähtyä hetkeksi kysymään kuulumisia. Oppia tuntemaan näitä lähialueen lapsia. Kun aikanaan oman ekaluokkalaisensa kanssa pähkäilee loma-aikojen hoitojärjestelyitä, sille tutulle ysiluokkalaisella/oppivelvollisuutensa jo päättäneelle voi olla suorastaan tervetullutta tienata taskurahaa lomien aikana vahtimalla ekaluokkalaista parista päivästä useampaan viikkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:Hyvä Keittiönoita! Nuin juuri tukiverkko rakennetaan, ihmettelen ettei kaikilla sellaista ole!!
jos mun joku kaveri, jolla on samanikäiset lapset, kuin mulla, tulisi ehdottelemaan, että otatko janikan ja laurin teille vaikka 20. ja 22. päivä ja laita ninni ja mirko hänelle 21. ja 23. pv. hoitoon, niin enpä taitais suostua.Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:Hyvä Keittiönoita! Nuin juuri tukiverkko rakennetaan, ihmettelen ettei kaikilla sellaista ole!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tutustumalla ihmisiin. Mieluiten sellaisiin, joilla on suurinpiirtein samanikäiset lapset. Ottamalla vuorotellen lapsia hoitoon tällaisen ihmisen kanssa. Koululaisten kohdalla kannattaa tutustua heti koulun alettua lasten kavereiden vanhempiin. Naapureihin kannattaa tutustua. Myös lähiympäristön teineihin. Hyvissä ajoin ennen lomia kannataa jutella muiden vanhempien kanssa, miten heillä loma-aikana toimitaan. Ehdottaa voi vaikka sitä, että useampi perhe palkkaa yhdessä lomapäiviksi lapsiporukalle hoitajan.Alkuperäinen kirjoittaja hoya hei!! :MITEN hankitaan tukiverkko?? Annapas ohjeet.
Kun mä aikoinaan olin lasten kanssa hoitovapaalla, mulla oli lähes jokaisella koulujen lomalla ainakin yksi lähiympäristön lapsi peräänkatsottavana. Kun erään naapurini vaimo aikoinaan kuoli, tämä naapuri vaan soitti ovikelloani - tiesi mun olevan hoitovapaalla - ja kysyi, voisiko jättää heidän vara-avaimensa meille, jos hänen silloin 13-vuotias poikansa sattuu unohtamaan avaimen kotiin. Sopihan se.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tutustumalla ihmisiin. Mieluiten sellaisiin, joilla on suurinpiirtein samanikäiset lapset. Ottamalla vuorotellen lapsia hoitoon tällaisen ihmisen kanssa. Koululaisten kohdalla kannattaa tutustua heti koulun alettua lasten kavereiden vanhempiin. Naapureihin kannattaa tutustua. Myös lähiympäristön teineihin. Hyvissä ajoin ennen lomia kannataa jutella muiden vanhempien kanssa, miten heillä loma-aikana toimitaan. Ehdottaa voi vaikka sitä, että useampi perhe palkkaa yhdessä lomapäiviksi lapsiporukalle hoitajan.Alkuperäinen kirjoittaja hoya hei!! :MITEN hankitaan tukiverkko?? Annapas ohjeet.