Jänskättääkö venäläisten Voitonpäivä huomenna?

vierailija
1980-luvulla olimme kyllä vahvasti Neuvostoliiton talutusnuorassa.
80-luvulla Suomi oli velaton, kaikilla halukkailla oli töitä, ei ma muja elätettävinä, kauppa kävi itään ja länteen, meidän verorahoja ei lähetetty Välimeren veronkiertäjille, hyvinvointivaltiomme eli kukoistuskauttansa. Tuon perusteella suostun koska tahansa Neuvostoliiton talutusnuoraan.
 
vierailija
80-luvulla Suomi oli velaton, kaikilla halukkailla oli töitä, ei ma muja elätettävinä, kauppa kävi itään ja länteen, meidän verorahoja ei lähetetty Välimeren veronkiertäjille, hyvinvointivaltiomme eli kukoistuskauttansa. Tuon perusteella suostun koska tahansa Neuvostoliiton talutusnuoraan.
Echo harmailee vaikka muuta väittää. Jos olisit elänyt 80-luvun aikuisiällä ymmärräisit puhuvasi läpiä päähäsi.
Ala jo patistella lusmuja. Eikö se kuulu työhösi juttujesi perusteella?
 
  • Vihainen
Reactions: Echo
80-luvulla Suomi oli velaton, kaikilla halukkailla oli töitä, ei ma muja elätettävinä, kauppa kävi itään ja länteen, meidän verorahoja ei lähetetty Välimeren veronkiertäjille, hyvinvointivaltiomme eli kukoistuskauttansa. Tuon perusteella suostun koska tahansa Neuvostoliiton talutusnuoraan.
Taitaa ratkaisevinta olla se, että silloin me olimme nuoria. Aika ja nuoruudenhaikailu kultaa muistot. Ne joilla oli suht. onnellinen lapsuus ja nuoruus toki aattelee noin. Mut kyllä kokonaisuutena 80-luvulla oli asiat huonommin. Mutta ei ehkä just meillä.

Juu ja mä olen nostalgikko ja aina muistelen noita vanhoja aikoja. Ja todellakin ajattelen, että se oli kultaista aikaa. Ja myönnän, että musamakunikin on on pääosin jämähtänyt sinne.

80-luvulla Suomi eli kyllä todella pahasti velaksi. Väestöpyramidiä oltiin alettu nakertaa jo aikaisemmin. Kehitys oli kasarilla aivan kestämätön ja perustui velanottoon ja siihen, että kaupassa oli yhtenä kivijalkana tuhoon tuomittu kokeiluimperiumi - Neuvostoliitto.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Taitaa ratkaisevinta olla se, että silloin me olimme nuoria. Aika ja nuoruudenhaikailu kultaa muistot. Ne joilla oli suht. onnellinen lapsuus ja nuoruus toki aattelee noin. Mut kyllä kokonaisuutena 80-luvulla oli asiat huonommin. Mutta ei ehkä just meillä.

Juu ja mä olen nostalgikko ja aina muistelen noita vanhoja aikoja. Ja todellakin ajattelen, että se oli kultaista aikaa. Ja myönnän, että musamakunikin on on pääosin jämähtänyt sinne.

80-luvulla Suomi eli kyllä todella pahasti velaksi. Väestöpyramidiä oltiin alettu nakertaa jo aikaisemmin. Kehitys oli kasarilla aivan kestämätön ja perustui velanottoon ja siihen, että kaupassa oli yhtenä kivijalkana tuhoon tuomittu kokeiluimperiumi - Neuvostoliitto.
Juu, siitähän tuli 90-luvun lama. En mä sellaista kulutusjuhlaa haluais kuin silloin.
 
vierailija
Ukrainan väitteitä ei voi pitää totuutena.
Ymmärrän yskäsi. Informaatiosota on täydessä käynnissä.
Iltauutisissä nautettiin ikääntynyttä naista, joka oli mennyt kotonaan vessaan.
Sillä aikaa ohjus iski kotiin ja nainen pelastui ihmeen kaupalla. Hävityksen keskellä hän itki missä nyt asuu.
Torollina tietenkin väität, että uutinen oli lavastettu ja nainen on näyttelijä ammatiltaan.
Hyvä roolisuoritus. Ansaitsee ensi vuonna Oscarin. ja minä tietenkin olen sinulle vihollisista suurin.
 
vierailija
Taitaa ratkaisevinta olla se, että silloin me olimme nuoria. Aika ja nuoruudenhaikailu kultaa muistot. Ne joilla oli suht. onnellinen lapsuus ja nuoruus toki aattelee noin. Mut kyllä kokonaisuutena 80-luvulla oli asiat huonommin. Mutta ei ehkä just meillä.

Juu ja mä olen nostalgikko ja aina muistelen noita vanhoja aikoja. Ja todellakin ajattelen, että se oli kultaista aikaa. Ja myönnän, että musamakunikin on on pääosin jämähtänyt sinne.

80-luvulla Suomi eli kyllä todella pahasti velaksi. Väestöpyramidiä oltiin alettu nakertaa jo aikaisemmin. Kehitys oli kasarilla aivan kestämätön ja perustui velanottoon ja siihen, että kaupassa oli yhtenä kivijalkana tuhoon tuomittu kokeiluimperiumi - Neuvostoliitto.
Valtio oli velaton 80-luvulla. Toki moni kansalainen velkaantui 80-luvun lopulla rahamarkkinoiden vapautuessa ja se taasen johtui siitä, että Suomen lainsäädäntöä alettiin ajamaan EU-jäsenyyden edellyttämään kuntoon.

Toivotaan ettei Suomen tämän hetken kivijalkana ole tuhoon tuomittu kokeiluimperiumi nimeltä EU.
 
vierailija
Ymmärrän yskäsi. Informaatiosota on täydessä käynnissä.
Iltauutisissä nautettiin ikääntynyttä naista, joka oli mennyt kotonaan vessaan.
Sillä aikaa ohjus iski kotiin ja nainen pelastui ihmeen kaupalla. Hävityksen keskellä hän itki missä nyt asuu.
Torollina tietenkin väität, että uutinen oli lavastettu ja nainen on näyttelijä ammatiltaan.
Hyvä roolisuoritus. Ansaitsee ensi vuonna Oscarin. ja minä tietenkin olen sinulle vihollisista suurin.
Informaatiosota on tosiaan käynnissä ja sitä tekee Venäjä, Ukraina, Suomi, EU, Usa, eli kaikki joita sota koskee tavalla tai toisella.
 
Gerasimovin olisi pitänyt olla paikalla, mutta oliko vai eikö ollut?
Ei ollut uutisten mukaan, kun oli haavoittunut.

Eipä ollut pari tuntia sitten, vaan puolipilvistä ja poutaa.
Tuttua ja todella tyhmää valehtelua venäläisiltä taas kerran, josta jäivät jälleen kiinni. Säähän oli ihan kohtuullisen hyvä.

Ukraina on tainnut onnistua tuhoamaan suuren osan Venäjän ilmavoimista läntisen aseavun ansiosta.

Kukaan ei taida vieläkään sanoa ääneen, että koko läntinen maailma käy juuri nyt sotaa Venäjää vastaan, ja he tulevat häviämään koko sodan rajusti nöyryytettyinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Valtio oli velaton 80-luvulla. Toki moni kansalainen velkaantui 80-luvun lopulla rahamarkkinoiden vapautuessa ja se taasen johtui siitä, että Suomen lainsäädäntöä alettiin ajamaan EU-jäsenyyden edellyttämään kuntoon.

Toivotaan ettei Suomen tämän hetken kivijalkana ole tuhoon tuomittu kokeiluimperiumi nimeltä EU.
Joo näinhän se meni, mutta aika oli tosiaan hyvin erilainen.

EU on kuitenkin aika eri asia kuin Neuvostoliitto. EU:n vioista voidaan olla montaa mieltä, mutta kuinkahan moni oikeasti uskoo, että Suomen olisi ollut mahdollista jättäytyä EU:sta ulos 90-luvulla. Ja että siitä olisi erityisen hyvää seurannut?

Ulos on jäänyt lähinnä rikkaita maita. Niiden ei ole ollut kannattavaa liittyä EU:hun. Suomi oli pikkasen eri tilanteessa 90-luvulla.
 
vierailija
Minkä ikäinen itse olit 80-luvulla?
Olin kuuntelmassa J. Karjalaista Kaivopuistossa kultani kanssa.
Kolmenkympin kriisi ei ollut vielä näköpiirissä. Laske siitä biologinen ikäni.
Kiva kövellä ruokakaupoissa ja kuunneella samalla ämyristä Ankkurin nappia.
Taannoin luin jostain sanoituksen merkityksen. liekö laulu Päivi Räsäsen mustalla listalla.
 

Yhteistyössä