Jännitysniska...

Tervetuloa taas uusille!
Mama7: täälä on noita lihasnykäyksiä vissiin ollu ainakin joka toisella. Mulla ainakin on niitä. Lisäksi mulla on alaselkä tosi kipeä ja nykyään niskakin. Eilen yritin vähän itse hieroa niskaani ja laitoin jotain lihaksia rentouttavaa rasvaakin. Siitä tuli koko illaksi aivan kumma olo ja niinkuin olisin sairaaksi tulossa. Mulla vaikuttaa tuo niskan ja kallonpohjan hierominen nykyisin niin, että tulee huono ja sairas olo. Tuo siivouksen jälkeen alkanut oireilu kuulostais siltä, että siivotessa olet jännittäny niskan ihan kramppiin.
Ja noita puutumisia on mullakin ollu jo yli vuoden. Tänään sitten puutui puoli päätä ja käsi. Ei ne kokonaan puutuneet ole, mutta sellaiset turrat. Nappinepparillakin taisi olla samanlaista puutumista. Ei tässä auta muu kuin toivoa, että joskus helpottaisi. Ainakin meitä on monia samassa liemessä jos se yhtään helpottaa.
 
Kiitos dinosaurus, lohduttavaa kuulla että muillakin noita nykäyksiä. Onko kenellekkään sanottu mistä ne voi johtua? Mulla on ajoittain tuo alaselkä kipeä. Menee sitten aina itsekseen ohitse. Mutta nyt taas sellainen kipeä vaihe ja sen aikana alkanut nuo nykäykset. Onko sulla dinosaurus kuinka usein niitä? Kun itsellä on kokoaikaa. Siis jos istun tai pysähdyn paikalleni niin pieniä nykäyksiä on molemmissa jaloissa saattaa olla montakin minuutissa. Toki voi olla pidempikin tauko. Vasemman käden peukalo on omituisen oloinen. Ei oma peukalo. Ja tottakai kun kerran nykäisee niin odotan jo seuraavaa nykäisyä. Kun sais tuo ylitarkkailun loppumaan. Nää lisäoireet on tulleet vasta fysterassa käynnin jälkeen. Jaksuja kaikille samojen vaivojen kanssa painiville.
 
Hei mama*7 ja tervetuloa joukkoon!

Pitkään aikaan en ole tänne kirjoittanutkaan. Kesällä oli parempi tilanne niskan ja hartioiden kanssa, mutta oireet taas pahenneet työ- ja arkikiireiden tullessa. :(
Inhottavinta, että jumitukset ovat pahoina nyt myös yläselässä. Toinen puoli lavoista on jumissa ja rangan vierestä sama puoli. Kävin fysioterapeutilla, joka sai avattua jonkin verran, mutta tuntui, että kohta ei anna periksi yhtään. Ja uusia oireita taas:
- tuntuu ettei saa tarpeeksi happea
- sydämen muljahtelut
- närästää ja yskittää
- raskas olo rintarangan kohdalla kaikin puolin

Ja nyt olen tietysti ihan varma, että sydämessä on jotain. Mutta toisaalta, jaksan harrastaa liikuntaa normaalisti ja yritän vakuutella, että johtuu vain jumissa olevasta rintarangasta. Ja aamulla tuli sitten päähän sellainen humahdus. Ei näitä oireita jaksa...

Mama*7, minulla oli viime syksynä n. kahden kuukauden ajan elohiiriä. Niistä tänne kirjoittelinkin. Kamalaa, kun koko ajan jossain nyki ja kielikin tosiaan tuntui omituiselta. Siinäkin oli nykimistä ja tuntui, kuin olisi tärissyt. Elohiiret alkoi neurologin tutkimuksen jälkeen (Kaikki oli muuten ok, mutta refleksit hiukan ylivilkkaat. Olin kuulemma niin jännittynyt.) Kun ylivikkaista reflekseistä googlasin, päädyin ALS-sivuille ja soppa oli valmis, kun vielä n. vuosi aikaisemmin oli lähipiirissä ollut ALS-kuolemantapaus.
 
Mama*7: mulla on juuri noita lihasnykäyksiä eri puolilla kehoa ja päivittäin. Ei kyllä aavistustakaan mistä johtuvat... Jossain vaiheessa ovat helpottaneet, mutta nyt taas tuntuu olevan pahempi vaihe. Voisivatko johtua vaan stressistä ja jännityksestä? Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta. En tiedä, voiko se vaikuttaa...
 
Mama*7, niin tutun kuuloista taas! Kun on tuollaisia polttavia kohtia jossakin, niin silloin on kuulema kyseessä jo erittäin paha jumi/jäykkyys lihaksissa. Ei ihme, että alkaa tulla oireita oireen perään, jos on noin pahoja jumeja olemassa.
Niska ja selkävaivathan kulkevat käsikädessä. Usein on molemmissa vaivaa. Syy on usein se, että yhdestä kohtaa jumittaa, niin toinen kohta kuormittuu silloin enemmän ja alkaa kierre...
Mulla on ollut myös nykimisiä ja elohiiriä. Olikos niin, että joillakin näihin auttoi magnesium??

Mulla on usein tunne, että jokin kohta pitäisi naksauttaa auki. Mutta nyt hyvän hierojan löydettyäni, olen oppinut sen, ettei se ole niin kuitenkaan. Tunne on vain sama. Eli saattaa olla vain niin lihakset jumissa, että tuntuu samalta. Ja lukkoja tulee myös siitä, että ne lihakset on jumissa. Eli olisi tärkeää hierottaa niksautusten lisäksi ne lihakset, jotta mahdollisia lukkoja ei syntyisi! Mulla myös ranka on niin jäykkä, että tuntuu, että olisi lukkoja, mutta nikamat vaan ei yksinkertaisesti pääse liikkumaan. Tähän hieroja on tehnyt mobilisaatiota, joka on auttanut. Pitäisi vaan päästä käymään siellä säännöllisesti.

Niin ja tuon viimeisen viestin luettuani, voin sanoa, että lihasnykäykset voi liittyä myös stressiin ja jännitykseen. Mullahan tuli alkuvuodesta totaalinen uupuminen, elimistön stressireaktio. Siihen mulla liittyi myös lihasnykäyksiä. Vieläkin niitä tulee, kun olen liian väsynyt.

Tsemppiä kaikille!
 
Ihana, mama*7, että mri oli normaali :) Toivottavasti nykimiset ja elohiiretkin on vähentyneet.

Pakko taas valittaa tänne tätä oloa. En enää tiedä mitä pitäisi tehdä! Liikuntaa harrastan monipuolisesti, yritän päivittäin venytellä, kokeillut piikkimattoa, lämmitettävää kauratyynyä, kipukoukkua. Olen syönyt lihasrelaxanttia, käytän anatomista tyynyä, käynyt eri fysioterapeuteilla, hierojilla ja mieskin jaksaa usein hieroa. Mutta kamala jumahdus on taas iskenyt :( Tämän kestäisi, jos oireilisi vain päänsäryllä, mutta pahoina jumituskausina olo on muutenkin niin kamala. Nyt en enää panikoi niin kovasti kuin ennen, kun tiedän mistä olo johtuu. Tai ainakin toivottavasti johtuu. Päätä ei ole kuvattu, mutta hyvinä kausina olo on ihan normaali. Ja kun niska,- hartiat ja yläselkä on jumissa, niin alkaa oireilu. Ei ehkä varsinaista huimausta, mutta sellaista epätodellista oloa yms. yms. Tiedätte varmasti.

Nyt on testauksessa uusi hieroja ja hän vahvisti, että tosi jumissa olen ja siellä täytyisi käydä nyt 2 x viikossa, että saataisiin tämä kamala tilanne laukeamaan. En edes uskalla laskea paljon tähän kaikkeen on rahaa kulunut ja tulee kulumaan....
 
Mä onneton päädyin sitten ulosajoon autolla. Ja mun tuurilla ei paljoa vaadittu että niskaan tuli lisää vammoja. Kaikki muut autossa olleet selvisivät ilman mitään ongelmia, mutta mulla kun tuo niska on muutenkin niin huonona... Lääkäri sitten totesi kun sairaalaan asti päästiin että retkahdusvamma.

Aluksi en pysytnyt liikuttamaan päätä yhtään, en jaksanut edes kannatella sitä. Nyt sitten liikkuminen onnistuu, mutta tietyt liikeradat aiheuttavat rutinaa ja naksumisia niskaan. Ja niskat on tuosta onnetomuudesta lähtien ollut lähes päivittäin todella kipeät ja sen seurauksena (ainakin uskoisin että siitä johtuu) päässä tuntuu jatkuvasti kauhea paine. Ihan ku pää olisi ruuvipenkissä puristuksissa...

Mulle on myös tullut uusia oireita, ja luulisin että johtuu siitä että niska on mennyt huonompaan kuntoon. Olen todella ahdistunut, koska en vielä osaa ajatella oireita niskasta johtuviksi, jos totta puhutaan en ole yhtään varma siitä. Se vaan rauhoittaa vähän kun ajattelee että se on vaan niska. Niin voisin niitä tähän listata:

- tuntuu kuin irtautuisin ruumista, jalat ovat niin tunnottomat ja veltot ja väsyneet
- epätodellinen olo, joka on ihan erilainen kuin mitä se ennen oli
- luulen oikeasti että olen tulossa hulluksi, noi kaks oiretta on niin voimakkaita

Outoa on se että noi oireet tuli vasta muutama viikko ulosajon jälkeen, eivät heti. Luulin että selvisin helpolla sittenkin niskan kanssa, mutta nyt se on viikon ajan ollut ihan jumissa ja oireet huipussaan. Ei tunnu hyvältä, eikä todellakaan todellisuudelta.
 
Päivitystä... Näyttää kuuluvan vissiin "taudin" kuvaan, että juuri kun olo tuntuu siedettävältä tuleekin takapakkia. 10 kertaa fysteraa takana ja fysteran mielestä niskat jo paremmat. Niin omastakin mielestä. Mutta kasvoihin tulee puutumisia taas :( Pistelee poskista heti aamusta. Silmätkin on jonkun toisen. Koitan kovasti uskotella että ehkä tää on niskoista. Jalkaterät puutuu ja säärtä pistelee. Mutta se kai on tuosta alaselästä. Joka on välillä niin omituinen.
Mukavaa viikkoa kaikille ja jaksamista!!
 
Juu retkahdusvammaksi se lääkärikin sanoi.. Kurjaa :(
Mullakin on naama alkanut taas puutumaan, eilen illalla meni oikea puoli naamasta ihan löysäks. Ja sit meni myös vasen käsi ja oikea jalka. Mul ei ikinä puudu vasen jalka, se on aina oikea, mistä lie johtuu.

Kiitos tuosta linkistä muuten mammax3 :hug:
Pitääkin lueskella tässä!

Tuli mieleen kun kaikki suosittelee jumppaa sun muuta, niin käykö kenellekkään niin että liikkumisen jälkeen alkaa ahdistaa? Se voi kuulua ja varmaan kuuluukin mulla ahdistuneisuushäiriöön, mutta mietin vain käykö muille niin.. Ei meinaa kauhesti houkuta liikkuminen, kun tietää mitä siitä seuraa!
 
Heippa hei.=) Siitä onkin päässyt taas vierähtämään aika jos toinenkin, kun olen täällä viimeksi käynyt. Mun oireet on olleet ihan siedettäviä, mutta pari viikkoa sitten alkoi taas alamäki. Jos istun pidemmän aikaa esim. sohvalla ja nousen sit ylös, niin johan alkaa pyörryttämään ja korvat menee lukkoon. Päässä on melkein koko ajan paineen tunnetta, varsinkin takaraivon kohdilla.:| Onko teillä kellään muulla ollut tuota, että korvat menee lukkoon? Sekin on meinaan aika pelottavan tuntuista, ja sit kun korvat ei aina kuitenkaan aukee välttämättä heti, että siinä voi kestää. Mutta iloista syksyn alkua kaikille kuitenkin tänne!!!
 
Mulla on soinut ja ollut vähän väliä tukossa korvat parisen viikkoa taas.
Mutta piti kertoa teillekin, mitä hieroja mulle taas opetti uutta niskasta. Kerroin, kuinka mulle tulee välillä kova päänsärky, joka jyskyttää jommalla kummalla puolella niskassa/kallonpohjassa sekä samalla puolella ohimolla. On yleensä niin kipeä, ettei välillä kärsi pystyssä olla. Tuntuu, että pää räjähtää. Ja maatessakin on tuskallista olla. Lääkkeet ei auta...
Kuulema tuolla niskassa kulkee yksi isoimmista valtimoista (näytti sen oikein "luurangosta" mulle). Se on silloin puristuksissa, kun niska on jumissa. Siitä johtuu tämä jyskyttävä pääkipu. On kuulema verenkiertohäiriötä silloin. Aina sitä oppii uutta!
Mietein vain, että johtuiskohan tuo paineentunne takaraivolla samasta asiasta??
 
vihdoin pääsen kirjottelemaan tähän ketjuun kun tajusin rekisteröityä =)
yksi jännitysniskalainen täällä lisää hei :wave:
oireina/riesana: heikotus voimattomuus päänsärky epätodellinen olo jne

Kävin jännitysniskahieronnassa 3 x, ja olin kuulemma ihan jumissa, hartiat, niska ja kallonpohja.
lisäks vielä huono kunto joka pahentaa oloa..
 
Mulla ainakin on myös tuota että korvat menee lukkoon. En kyllä tiiä johtuuko se niskasta vai mistä, kun en ole sitä pahemmin ajatellut..
Vasemmalla ohimolla jyskyttää armoton päänsärky, eikä tää koneella olo kyllä helpota yhtään. Silti jotenkin taas eksyin tätä ketjua lueskelemaan...
 
Tulinpa taas tänne valittamaan oloani, kun en muillekaan kehtaa tästä enää valittaa. En tiedä käynkö ylikierroksilla vai mitä, mutta elohiiret ovat palanneet vuoden tauon jälkeen :( Ei ehkä ihan niin pahana kuin viime syksynä, mutta kuitenkin. Olen nukkunut pitkään liian lyhyitä yöunia (viikonloppuisinkaan ei saa univelkaa paikattua, kun lapset heräävät niin aikaisin), urheillut paljon jne. joten ehkä keho on ylistressantuneessa tilassa. Nyt yritän olla stressaamatta noista nykinöistä/värinöistä, koska viimeksikin oireet hävisi vuodeksi, mutta kyllä taas huolettaa!! Niskat taas ihan jäykkänä ja koko ajan sellainen olo, että ei saa rentoutettua itseään kunnolla. Semmonen ihmeellinen jännitys koko kehossa. Tosi hyvän hierojan olen löytänyt ja olen saanut tosi paljon apua tuohon jäykkään selkärankaan. Nyt ei tuolta rangan läheltä kiristä ja hengenahdistuskin on poissa :)

Ja korvissa välillä soi ja menee lukkoon niin kuin monella muullakin täällä.
 
Moi

Onko kenelläkään ollut kuumetta tai kuumeilua fasettilukkoon/niskajumiin liittyen?
Mietin että onko oma kuumeiluni vain pitkittynyttä flunssaa tms kun oireet muuten täsmää, mutta sellainen pieni lämpö(37,2-37,7) ollut nyt n kuukauden ajan.
 
Nopee vastaus Teija Tepsukalle, mulla oli kuumetta yli kuukauden, syytä ei löytyny, kaikki kilpirauhaset sun muut testattiin. Eli uskon itse sen johtuneen jostain jumista tai stressistä. Oudointa tuossa kuumeessa oli, että se nousi kun olin jalkeilla ja laski lähes samantien kun menin makuulle. Ja nimenomaan max 37,6 pääosin 37,4. Normaalilämpö mulla on joku 36,4. Oon varmaan täällä sitä sillon valitellutkin, keväällä -09 tuo oli ja loppui hiljalleen kun lopetin mittaamisen ja asian ajattelun.

Mulla menee melko hyvin toistaiseksi, välillä rintaranka jumia ja sen aiheuttamia säteilyitä yms. silmätemppuiluja.. Naapurin koiran hoito piristää kummasti ja liikunta tekee hyvää:) nyt kun on "jo" siinä kunnossa että pystyy vähän liikkumaan. Älkää rehkikö liikoja! Kaikki aikanaan ja hiljaa hyvä tulee jne :) talvipakkasia ja sen myötä lisääntyvää jumitusta odotellessa..
 
Anteeksi, että "tunkeilen" ketjuunne, mutta olen lueskellut tätä siksi, että itsekin kärsin niskajumeista. En tiedä onko se sitten varsinainen "jännitysniska" koska sitä ei sellaiseksi virallisesti ole diagnosoitu, mutta joka tapauksessa nuo jumit ovat ihan kroonisia ja olen joutunut hakemaan niihin apua fysterasta aika ajoin. Olen myös testannut akupunktiota, josta oli myös hyötyä, mutta se on niin kallista... Ja toinen syy, miksi tänne kirjoitan, niin kuulostaa nuo teidänkin oireenne, joihin ei ole löydetty apuja lääketieteen voimin, surullisilta. Tein aiheesta omankin aloituksen, mutta onko teistä kukaan kokeillut tuota magneettiterapiaa? Joko fysterassa tai koruina? Itse nimittäin olen saanut selkeää lisäapua ongelmiini nuista koruista ja varsinkin paikallisesti käytettävästä tehosydämestä. Ja olen valmis lähettämään sellaisen jollekin kokeiltavaksi, jos joku vain haluaa testata. En siksi, että toimin myös jämynä, vaan siksi, että jos joku muukin saa siitä apua noihin jumeihinsa, niin mielelläni haluan jakaa tuon mahdollisuuden myös muille. Tässä vielä asiaa tuosta magneettiterapian vaikutusmekanismista; http://www.magnetix.eu/fi/pdf/extract.pdf Tuo kannattaa lukaista kokonaan ja oikeastaan vasta s. 11 alkaa varsinainen juttu, miten nuo magneetit vaikuttaa. Magneetti itsessään ei siis ole lääke tai paranna, vaan auttaa kroppaa parantamaan itse itseään, joka on mm. yksi kiinalaisen lääketieteen perusajatuksia.
 
Moikka!

Laitampa omat kuulumisia tänne pitkästä aikaan....Eli mulla kuvattiin nyt viimeksi lanneranka ja viimeiseksi tutkimukseksi se sitten jäikin.

Sain lannerangan vastaukset KIRJEITSE, eli neurologi ei katsonut enää tarpeelliseksi edes soittaa mulle

"Ei todeta lannerangan mri:ssä mitään sellaista joka aiheuttaisi oireet. Neurologian puolella tehty laajat tutkimukset eikä mitään neurologista sairautta löydetty. Keskusteltu ylilääkärin kanssa ja tultu siihen tulokseen että jäädään seuranta linjalle ja kutsutaan potilas puolenvuoden päästä kliiniseen kotrolliin"'
 
Heippa Tiinuli81! Mukavaa, että laitoit kuulumisia. Olen täältä ketjusta lueskellut tilannettasi, kun itselläni on ollut vähän samanmoista. Onko sinulla vielä oireita vai millainen tilanne?
Minulle on myös tehty liuta neurologisia tutkimuksia, mutta mitään ei löytynyt, paitsi kilpirauhasen vajaatoiminta. Oireita on kuitenkin edelleen, mutta minkäs teet, jos ei löydy mitään... Huoh....
 
Kiva Tiinuli, kun laitoit kuulumisia! Onko olo nyt millainen?

Ja sitten omaa valitusta: En ymmärrä miten koko ajan voi olla jumissa!! Eilen kävin reilun kolmen viikon tauon jälkeen hierojalla ja oli sitä mieltä, että olen taas sen verran jumissa, että seuraava kerta pitäisi ottaa mahdollisimman pian ja en saisi pitää noin pitkiä välejä. Rahaa kuluu... Kävin myös lääkärissä, kun rytmihäiriöt lisääntyneet. Otettiin liuta verikokeita ja sydänkäyrä ja missään ei vikaa. Rytmihäiriöiden lisäksi on jo pari viikkoa ollut elohiiriä ja nykäyksiä tosi paljon. Pelottaa mikä on :( Yläelässä on kyllä taas joku itsepäinen jumituskohta, mutta usko alkaa loppua siihen, että kaikki ihme oireet johtuisi vaan kireyksistä, jumeista yms.

Aloitin nyt magnesium- ja b-vitamiinikuurin. Katsotaan onko mitään vaikutusta.
 
Mulla vointi on ihan kohtalainen. Osa oireista on kadonnut ja osa taas ei..välis on oireita ja sitten taas ei mutta kuitenkin parempaan suuntaan kaiketi menossa. Eräs lääkäri totesi tuossa 2 viikkoa sitten että luultavasti diagnoosi jää mysteeriksi ja oireet katoavat hiljalleen. Aiheuttajana pidetään raskautta/synnytystä..... katsotaan nyt mitä tuleman pitää :)
 
Heissan! Taas uhkaa epätoivo iskee =s! Kertokaa pliis miten "hoidatte" jännitysniskaanne, niin, et se pysyy siedettävänä? Mä jumiuduin taas, ja on taas extra ärsyttävää ja super ahdistavaa. Jumppailen joka ilta, hammaskiskoo käytän, kipulääkettä ja "lihaksia rentouttavan" (puolikkaan tbl:n ku en kokonaista uskalla =o) otan yöks jos niska on ikävän tuntunen. Fysioterapeutin veivattavana käyn välillä.
Mut silti, jokakerta (kohtuu usein siis) jumituksen iskiessä tulee mieleen, et jos tää ei johdukkaan niskasta vaan jos on päässä vikaa tms kammoo :| !
Vuosien varrella nää "tunteet" on muuttunu/vaihdellu pään täysinäisyyden/puristuksen tai muuten vaan oudon olon tunteista jännityksen tunteeks kallonpohjassa, niskan ryytymiseks ja vaikka mikskä. Enkä kyllä o päässy selville, et mikä sen sitte aina jumittaa... paitsi autoilu ainakin. Mainittakoot viä, et sitten panikoin näistä kaikista eri fiiliksistä enemmän ja vähemmän, jotta oravan pyörä on valmis, eikä tiedä mistä mikäkin alkaa ja mihin loppuu! Plääh... Oisko ideoita??? =) ?
Minulla on ollut pitkään samoja oireita. Niska ihan jumissa päätä ei voi välillä kääntää ja siitä johtuen myös paha migreeni, selkäkipuja. Monta vuotta minulle kirjoitettiin vaan lääkkeitä eikä otettu todesta.

Syksyllä minulla oli yli viikon kestänyt paha migreenin tyylinen päänsärky. Lopulta mieheni vei minut päivystykseen. Jouduin suoraan tiputukseen, kun se ei auttanut lähetettiin keskussairaalan neurologiselle osastolle. Siellä otettiin selkäydin näytteet, kuvattiin aivojen verisuonet jne.. Mitään selitystä ei löytynyt. Olin taas tiputuskonessa pari päivää kiinni, loppujen lopuksi lukuisien särky-ja lihasrentouttavien, sekä rauhottavien lääkkeiden jälkeen särky hellitti ja pääsin kotiin.

Myöhemmin kuvattiin mahdolliset kasvaimet..jälleen ei mitään ONNEKSI.
Viimeisin oli niskarangan kuvaus. Siitä selvisi että säryt aiheuttaa vakava oikoryhtilöydös, eli minulla on liian suora selkäranka! Se aiheutta kaikki nämä säryt.

Nyt käyn fysioterapiassa kaksi kertaa viikossa. Lääkityksenä on 2 x 2 mg Rivatril, 2 x 1mg Xanor debot. Lisäksi välillä kun on todella pahassa kunnossa on liäksi 2 x 6 mg Sirdalud ja välillä olen syönyt tulehduskipulääkekuureja kuten 120 mg Arcoxia 1 tabletti päivässä.

Eli lääkekoukussa ollaan! Neurologian ylilääkäri määräsi nämä lääkkeet. Niillä ja fysioterapialla (hieronnalla) olen jaksanut jotenkin elää "normaalisti".
Rivatrillia olen syönyt jo monta vuotta. Tein niskaa ja selkää rasittavaa työtä liian kauan, mikä vaan pahensi tätä vaivaa. Nyt on ammatin vaihto edessä. En saisi kantaa edes omaa lastani. Se harmitta kaikista eniten. Kotityöt saan hoidettua kun otan kunnolla särkylääkkeitä. En ymmärrä eikö tälläiseen vaivaan tosiaan keksitä muita kuin koukuttavia lääkkeitä.

Pari vuotta sitten tätä kaikkea sairaalahässäkkää ennen, kokeiltiin vuoden ajan erilaisia migreenin täsmälääkkeitä ja estolääkkeitä ja beettasalpaajia-----KAIKKI TURHAAN!---
NIIHIN LÄÄKKEISIIN UPPOSI USEITA SATOJA EUROJA RAHAA JA KAIKKI VAIN SIKSI, ETTEI LÄÄKÄRIKESKUKSESSA VAIVAUDUTTU TUTKIMAAN OIREITA SEN TARKEMMIN.


Lukuisen lähteiden mukaan liika venyttely voi pahentaa niskajännitystä,, pitää tietää omat rajansa. Myös liika omatoiminen hieronta pahentaa jännitystä ja kipua, jos sen tekee väärin.
Illalla kaulaan on hyvä laittaa lämpöpussi.

Sain fysioterapeutilta lainaksi sellaisen puisen niskan venyttäjän, se helpottaa jonkun verran jännitystä kun käyttää sitä heti aamulla ja illalla.

Noita lihaksia rentouttavia on hyvä ottaa ennen nukkumaan menoa, silloin voi ottaa isomman annoksen. Minulla ainakin se auttaa. Silloin nukkuu paljon rennommin ja aamulla huomaa levänneensä kunnolla.

Jos mikään ei tunnu auttavan kannattaa hankkia lähete sairaalaan ja vaatia kunnon tutkimuksia, kun vähän vielä liiottelee vaivoja, ne tutkii paremmin. Yleensä sielä pitää tosissaan vaatia ja valittaa että ne alkaa selvittää asioita kunnolla.

Itsekkin haluaisin tietää, onko tähän vaivaan muuta vaihtoehtoista lääkitystä kuin nuo riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet?
 

Yhteistyössä