Jälleen kerran, naapuri ja kissat...

Siis prkl sanon minä.

Eilen ja tänään kävin naapurin ovella sanomassa että ei enää kissoja meidän takapihalle. Eilen sanoin kohteliaasti, tänään hieman tiukempaan sävyyn. Molemmilla kerroilla sanoin, mitä haittaa niistä on ollut: kasvimaa pilalla (sieltä ei saada tänä kesänä salaattia, ruohosipulia, tilliä, persiljaa...kiitos kissojen jotka sen myllää joka päivä ja ilta), kukkapenkki myllätty (ollaan jouduttu ostamaan uusia kukkia tilalle), kissat tunkee sisälle takaovesta ja meillä on astmaatikkoja perheessä, pihassa on kissankakkaa ja mun lapset leikkii siellä...Me ollaan laitettu verkkoa tuohon pation alaosaan, jotta kissat pysyisi omalla puolellaan, mutta ei auta. Me ollaan ostettu kissankarkotteet ja laitettu sitruunapippuria, valkosipulijauhetta, kanelia...tuloksetta. Ja sanoin siis niin selkeästi että idioottikin jo tajuaisi.

Ja mikä on tulos?! "Joo, okei", ja kissat juoksee edelleen vapaana, tänäänkin ollaan häädetty ne jo monta kertaa pihasta pois |O

Kuvittelin että tuo naapurin teinipariskunta olisi ihan fiksua sakkia, mutta ei ne näköjään ole.

Mua alkaa tosissaan jo vituttaa...niin paljon, että pian pyydän ne kissapyydykset lainaksi ja sitten katit lähtee kaupungin pieneläinhoitolaan.
 
Mä taidan ensin tehdä toistamiseen valituksen isännöitsijälle :saint: ja pyytää naapureiltakin siihen nimikirjoitukset, käy nuo kissat toisenkin seinänaapurin pihassa paskalla, ja aiheuttamassa sen koiralle sydämentykytystä. Lisäksi ne tottakai kulkee leikkipihassakin. Eli jospa saisin useamman naapurin allekirjoitukset valitukseen :snotty:

Ja kuulemma huoltoyhtiö on joskus loukuttanut irrallaan olevia katteja, eli ehkä mun ei itse tarvitse siihen hommaan ryhtyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Investoi lautaan ja kanaverkkoon ja rakenna naapureille tilava kissanhäkki pihalle jossa voivat ulkoiluttaa kissojaan. Säästyy rahat ja hermot.
Eiköhän kissanomistaja itse ole velvollinen joko pitämään kattinsa sisällä, ulkoiluttamaan niitä valjaissa, tai rakentamaan kissanhäkin.
MINÄ en käytä enää euroakaan noista eroon pääsemiseksi.
 
apila
Uskon että sapettaa...itseänikin alkoi sapettamaan puolestasi prkl! Meillä myös ihana naapuri joka pitää kissaansa vapaana. Kusee ja paskoo lasten hiekkalaatikkon. Lapset ei voi enää leikkiä sielä. Hyppivät autojen katoilla ja konepellillä. Ihania naarmuja tulee autoon...kissat on ihania niin kauan kun ovat sisäkissoja. En tajua ihmisiä ketkä pitävät kissojaan vapaana. Sitten itketään kun joku ajaa yli tai listii kissan. Samanlailla kissat hihnaa kuin koiratkin!!!!!!! Tai olkaa ilman kissaa...
 
Kylläpä rupes taas sylettään sun puolestasi :kieh: Mä en luultavasti enää jaksaisi pitäytyä ystävällisellä linjalla. Ota kissat kiinni ja soita paikalliseen kissataloon, hakevat pois ja naapuri lunastaa sitten omansa rahaa vastaan takaisin.
 
Miten sä oikeasti jaksat katsella kun toisen kissat myllää sun penkit, siis tykkään itse eläimistä mutta kyllä mä odotan että niiden omistajat osaa niitä kiinni pitää etteivät aiheuta muille ongelmia :eek: Sulla täytyy olla aika pitkä pinna koska mä olisin jo ne kissat kuskannu jonnekkin tai pistänyt monttuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Miten sä oikeasti jaksat katsella kun toisen kissat myllää sun penkit, siis tykkään itse eläimistä mutta kyllä mä odotan että niiden omistajat osaa niitä kiinni pitää etteivät aiheuta muille ongelmia :eek: Sulla täytyy olla aika pitkä pinna koska mä olisin jo ne kissat kuskannu jonnekkin tai pistänyt monttuun.
En mä jaksakaan katsella sitä :kieh:
Me ollaan asuttu tässä maan tasalla vasta 1½ kk ja sinä aikana on jo hermo mennyt sata kertaa. Mutta nyt, kun asiasta sanominenkaan ei mitään auta, alkaa olla aika ottaa kovemmat otteet käyttöön.
 
niinski
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
|O Voin vain kuvitella kuinka paljon vituttaa. Juu ei muuta kun kissat kiinni ja hoitolaan. Taajama-alueella ei kissoja pidetä vapaana.
Niin harmillista kuin se onkin niin kyllä nykyään saa pitää kissoja taajama-alueella vapaana. Tarkistettu juttu kun meillä oli vähän samoja ongelmia... Muutama vuosi takaperin muutettiin sitä "lakia", vai mikä se nyt on, että nykyään kissat saa kulkea vapaana.
 
neketariini
Ai niin, ja sanottiin vielä se että kissan omistajan vastuulla on se että pitää huolta ettei kissoista ole harmia naapureille jne. Eli jos sotkee pihaa ja häiritsee niin sitten on oikeus puuttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinski:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
|O Voin vain kuvitella kuinka paljon vituttaa. Juu ei muuta kun kissat kiinni ja hoitolaan. Taajama-alueella ei kissoja pidetä vapaana.
Niin harmillista kuin se onkin niin kyllä nykyään saa pitää kissoja taajama-alueella vapaana. Tarkistettu juttu kun meillä oli vähän samoja ongelmia... Muutama vuosi takaperin muutettiin sitä "lakia", vai mikä se nyt on, että nykyään kissat saa kulkea vapaana.
Totta, mutta tarkoitin lähinnä ei-laillisesti tuota että kissoja ei vapaana saa pitää taajama-alueella koska siellä uhkaavat myös monet muut vaarat kuin vittuuntuneet naapurit (minä :wave: ): autot, myrkyt, eksyminen....

Mutta tämä uusi järjestyslaki kyllä vaatii sen että omistaja pitää ne poissa mm. lasten leikkipaikoille.
 
Tämän talon toisessa päässä asuva sanoi myrkyttävänsä muurahaisia pihastaan...ei voi päästää omaa koiraansakaan sinne, ja sanoi mulle että varo ettei lapset tule sinne (ne ei tosin ole koskaan ko. pihassa käyneetkään), mutta milläs pidät nuo kisut poissa? Ei millään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tämän talon toisessa päässä asuva sanoi myrkyttävänsä muurahaisia pihastaan...ei voi päästää omaa koiraansakaan sinne, ja sanoi mulle että varo ettei lapset tule sinne (ne ei tosin ole koskaan ko. pihassa käyneetkään), mutta milläs pidät nuo kisut poissa? Ei millään.
Hmm... Menepäs laittamaan herkullinen sillifilee tuon muurahaismyrkytyspaikan viereen!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tämän talon toisessa päässä asuva sanoi myrkyttävänsä muurahaisia pihastaan...ei voi päästää omaa koiraansakaan sinne, ja sanoi mulle että varo ettei lapset tule sinne (ne ei tosin ole koskaan ko. pihassa käyneetkään), mutta milläs pidät nuo kisut poissa? Ei millään.
Hmm... Menepäs laittamaan herkullinen sillifilee tuon muurahaismyrkytyspaikan viereen!!!!
NIIN vattuuntunut mä en ole. Vielä :snotty:
 
Niisku
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tämän talon toisessa päässä asuva sanoi myrkyttävänsä muurahaisia pihastaan...ei voi päästää omaa koiraansakaan sinne, ja sanoi mulle että varo ettei lapset tule sinne (ne ei tosin ole koskaan ko. pihassa käyneetkään), mutta milläs pidät nuo kisut poissa? Ei millään.
Sano niille kissa naapureille, että oot huomannu rottia alueella ja laita rotan myrkkyä sillä ne kissatkin lähtee.
 

Yhteistyössä