Jälkitarkastuksessa lantionpohjalihasten-harjoitteen kokeilu

Huh, kun oli vaikea otsikoida, mutta lyhyesti:

Onko teillä kokeiltu jälkitarkastuksessa, osaatteko tehdä lantionpohjalihasharjoitteen? Kun minulla neuvolalääkäri sanoi (sormet sisälläni),että teepäs nyt harjoite ja sitten sanoi, että hyvin sujuu. No mainitsin tästä tyttökavereilleni ja he sanoivat, että yök... :ashamed: ...Mitenhän tuo on...?
 
Ei ole testattu mutta musta on erittäin hienoa, että jossain testataan. Oikeasti hämmästelen, että joku nainen voi yökötellä tuolle asialle, ei taida olla oikein sinut oman kroppansa kanssa. On aivan hullua, että niin tärkeätä asiaa hyssytellään. Itse olen vaikeamman kautta joutunut treenaamaan lihaksia 3 synnytyksen jälkeen, koska silloin kun esikoistani 10 vuotta sitten sain, ei kukaan neuvolassa tms. ennen eikä jälkeen synnytyksen puhunut mitään moisista lihaksista.

On tosi hyvä, jos jälkitarkastuksessa huomataan, ettei homma toimi, koska silloin voi saada lähetteen fysioterapiaa, jossa aivan tähän asiaan erikoistunut fysioterapeutti antaa yksilöllistä hoitoa ja tilanne voidaan saada kuntoon. Siis huom. minullakin tuon 10 v. jälkeen!!!
 
Niin minäkin ajattelin, että ihan normaalia, koska asiasta puhutaan paljon ja asiaa pidetään hyvin tärkeänä ! Mies meillä myös oli järkyttynyt ja tosiaan kavereiden kommentit saivat epävarmaksi...varmaan sen takia, kun mieslääkäri sitten..
 
Mulle tekivät sen kans...minusta se oli ihan ok, koska itellä oli nopea synnytys ja pidätysongelmia ollut sen myötä. Oon treenannu lantiopohjan lihaksia, ja niinpä lääkäri testas, että teenkö niitä oikein...
 
janika77
Mulla ei tehty tuollaista koetta jälkitarkastuksessa, mutta musta toi on tosi hyvä, että tehdään. Sitä on ehkä vähän vaikea itse tietää, tekeekö harjoitteet oikein ja toimiiko lihakset kuten pitää. Ihan turhaan yököttelivät...
 
Mulla testas kans (onneks oli naislääkäri, muuten olisin varmaan kokenu tilanteen kummalliseks). Eli kokeili missä kunnossa lihakset on (tarviiko yleensäkään treeniä minkä verran) ja samalla tietty sekin, tekeekö sen harjotteen oikein. Ei ole itsestäänselvyys, että jokainen nainen lihaksensa hallitsee, joten ihan hyvä että tarkistavat.
 
Eihän siinä ole mitään outoa, normaali gynekologinen tutkintatoimenpide! Onko yököttelijät koskaan käyneet gynekologilla? Tai käyttäneet muuta kuin siteitä kuukautisiin? Synnyttäneet eivät varmasti ole...

Minulle testin teki sekä lääkäri jälkitarkastuksessa että fysioterapeutti eikä siinä tosiaan ole mitään kummallista, kun omasta terveydestä puhutaan. Kuntoutuksen alussa luulin jännittäväni lihaksia kovastikin, mutta laite, joka asennettiin sinne samaan "yökkö"paikkaan ;) paljasti, ettei lihas toiminut kuin pari ensimmäista sekuntia, vaikka kovasti luulin jännittäväni. Nyt on paikat kunnossa. =)
 
Mulla ei lääkäri testannut lantionpohjanlihasten kuntoa, vaikka etukäteen luulin, että se kuuluu ihan jälkitarkastuksen rutiineihin. Itse olen kyllä treenannut ja kannattaa niitä lihaksia silti harjoituttaa, vaikka ne hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen olisivatkin. 2-3 kertaa viikossa tehdyt ylläpitoharjoitukset riittävät, jos tilanne on hyvä. Jos on ongelmia niin harjoituksiahan pitäisi tehdä joka päivä.
 
Ei lääkäri kokeillut mitään tälläistä vaikka mulle tuli II-asteen repeämät.
Kysyi vain että onko virtsankarkailua.

Olihan se hassu tunne kun synnytyksen jälkeen tuli pissahätä ja ei voinutkaan pidättää :LOL:
 

Yhteistyössä