jälkisupistukset

Heippa.
Olisin kysellyt kuinka muilla, kun sanotaan että mitä useammas synnytys, sitä kovemmat on aina jälkisupistukset.
Onko näin?
Itsellä oli kyllä toisesta tosi kovat jälkisupistukset, tuntui melkein pahemmilta kuin itse supistukset. Ja tuli aina imettäessä...
Pelkäänkin kuinka käy tämän kolmannen kanssa. :eek:
 
No ei ne kyll kivoilta tunnu. Mulla 3 muksuu ja jokaisessa aina pahemmat noi jälkisupparit. Mullakin tuli nimenomaan imettäessä. Ei ne kyll musta niin kauheilta tuntunu kun synnytyssupparit ja kyllä mulle ainakin vähän auttoi synnärillä annetut kipulääkkeet. Ja mulla noi kesti vaan muutaman päivän. kyllä ne kestää. Kandee pyytää lääkkeitä jos tuntuu liikaa.

=) =)
 
Kaks lasta ja ekan synnytyksen jälkeen tuntui vähän, epämiellyttävältä. Toisen jälkeen oli yhtä tuskaa. Nyt ainut asia mikä kolmannessa synnytyksessä pelottaa on nuo jälkisupparit :( Mutta lääkettä vaan kehiin, ne onneks autto, kun tajus ottaa ajoissa..
 
Ekan ja tokan synnytyksen jälkeen oli jälkisuppareita, kolmas synnytys meni pakosti luomuna joten päätin etten jälkisupistuksista kärsi vaan otan lääkettä. Otin synnärillä panadolia 1g säännöllisesti, auttoi mulla!
 
Kiitti vastauksista :)
Toki sain toisesta panadolia myös, mutta kun jatkuivat kotona kun kotiuduttiin vauvan kanssa alla 2vrk ja kotona taas niin paljon jouluhössötyksiä silloin, että taisi omat särkylääkkeet unohtua... :x
Nooh, tän kolmannen kaa vaan säännöllinen lääkitys jokunen päivä, niin ehkä siitä selviää. =)
 
Mulla on 4 lasta ja vasta tämän viimeisen kanssa sain kokea miltä jälkisupistukset tuntuvat. Tuntuu vaihtelevan aikalailla eri ihmisten kohdalla. Minulla ne kestivät jopa pari viikkoa ja olivat kyllä kovia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamulla:
Mulla on 4 lasta ja vasta tämän viimeisen kanssa sain kokea miltä jälkisupistukset tuntuvat. Tuntuu vaihtelevan aikalailla eri ihmisten kohdalla. Minulla ne kestivät jopa pari viikkoa ja olivat kyllä kovia.
:eek: Siis pari viikkoa jälkisupistuksia... :x
Mulla on neljän päivän ikäinen vauva ja neljäs lapsi. Välissä yks keskenmeno jonka jälkeen kans oli napakoita jälki suppareita monta päivää.Täällä supparit tuntuu ala selkä polttoina ja reisissä myös. Huomaa kyllä kun särky lääkkeen otosta on ollut jo neljä tuntia. :whistle:
 
Mulla on ollu kaikista kolmesta jälkisupistuksia ja tästä kolmannesta oli ihan kauheet varsinkin yöllä kun imetin, välillä jouduin ottamaan vauvan pois rinnalta kun en pystynyt olemaan paikoillani vaikka olin muutama tunti sitten saanut buranaa. Kolme päivää sitä kärsimystä kesti ja minusta kivut oli samaa luokkaa kun synnytyskivutkin, vierustoverin kanssa vitsailtiikin että ei ne näköjään oo huomannu et kohtuun on viä jääny yks vauva joka haluu pihalle.
 
Punaherukka
Esikoisesta ei tuntunut mitään vaikka sain vielä jotain lääkettä kohdun supistumisen kiihdyttämiseen. Toisesta tuntui imetyksen aikana jonkinlaista mutta ei sitä kivuksi voi oikein kutsua, lähinnä se oli epämukavaa nipistelyä.
 
Ekasta en jälkisupistuksia edes tuntenut, tokasta tuntui parina päivänä synnytyksen jälkeen ajoittaista pakotusta alavatsalla. Buranaa kyllä napsin säännöllisesti pari kertaa päivässä hoitajien kannustuksesta, liekö sillä sitten ollut vaikutusta. Mutta yllättävän vähän noi jälkisupistukset tuntu.
 
Mulla oli tämän esikoiseni synnyttyä noin viikon noita jälkisuppareita ja söin särkylääkeitä kotona sen loput 4päivää kun kotiutettiin. Ei ne oikeastaan tuntunut ikäviltä muuten kuin juuri silloin kun imetin mikä kuuluu ilmeisestikkin ihan asiaan :) Eipä ne mitään herkkua olleet ja seuraava synnytyksen jälkeinen aika minuakin mietityttää, mutta vinkkinä minäkin sain pyytää sitten litalginia laitoksella ja reseptille mukaan...äitin neuvot kullan kalliit tässä asiassa, on jokaisesta lapsesta minun jälkeen saanut sitä ja kivut on kuulemmä liuenneet huittilaan :D
 

Yhteistyössä