Jääkausi koiralle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zizilisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mikä tämä jääkausi on? kuulostaa kamalalta, vaikka en tiedä mitä se tarkoittaa. käyttäisitkö jääkautta itselläsi? jos vastaat siihen kyllä niin kokeileppa siä samaan aikaa molempiin.

Siis jääkausi tarkoittaa sitä, että koira jätetään minimihuomiolle - jos koira pyytää rapsutusta niin sitä ei rapsuteta vaan ihmisen on päätettävä milloin koira hellyydenosoituksensa saa, kun tullaan kotiin, ei ensimmäisenä huomioida koirua vaikka se tulis vastaan ovelle jne. Käytetään yleensä koiran kouluttamiseen tai pahojen tapojen pois kitkemiseen. Ei siis mitään fyysistä vaan ennemmin henkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Siis jääkausi tarkoittaa sitä, että koira jätetään minimihuomiolle - jos koira pyytää rapsutusta niin sitä ei rapsuteta vaan ihmisen on päätettävä milloin koira hellyydenosoituksensa saa, kun tullaan kotiin, ei ensimmäisenä huomioida koirua vaikka se tulis vastaan ovelle jne. Käytetään yleensä koiran kouluttamiseen tai pahojen tapojen pois kitkemiseen. Ei siis mitään fyysistä vaan ennemmin henkistä.

Ahaa, mä luulin sen olevan jotain ainetta ja mietin että mihin sellasta käytetään :ashamed:

En ole itse käyttänyt, mutta pelkkiä positiivisiä kokemuksia olen kuullut. Ja jääkauden aikana koiraa ei siis rapsutella ollenkaan. Sille annetaan ruoka ja käytetään ulkona ja siinä se. Ei mitään seurustelua eikä huomiota.

Meillä on aina ollut niin, että ensin tullaan sisälle ja riisutaan vaatteet ja koiraa tervehditään vasta kun se ihmisille sopii (ostokset viety keittiöön yms). Koira osaa rauhassa odotella omaa vuoroaan. Kun tietää ettei vasten hyppimiselläkään saa mitään huomiota (ei tervehdystä, ei kieltoja) Sama aamulla kun herätään. Koira huomioidaan vasta kun on puettu.

Tiedän yhden tapauksen, jossa harjoitettiin kaksi viikkoa ihan täydellistä 'jääkautta'. Ja heillä se tepsi koiran huomion kerjäykseen. Siinä voi kuulemma omat hermot olla välillä kovilla, kun koira sinnikkäästi hakee huomiota haukkumalla ja raappimalla. Ja niihinhän ei saa reakoida mitenkään. Koira huomioidaan vain ihmisen aloitteesta. Mutta heillä tuo tepsi ja olivat tyytyväisiä, vaikka mikään helppo temppu ei kuulemma olekaan,

Yhteistyössä