Jaahas. Taitaa se minun rajani mennä tässä.

  • Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti
pph
Kuulkaas ihmiset.
Millaiset vaatimukset ovat teidän mielestänne ns. kohtuullisia päivähoitohenkilökuntaa kohtaan? Ja nimenomaan perhepäivähoidossa.

Kun minusta tuntuu ihan jo hieman naurettavalle, mitä kaikkea jotkut vanhemmat vaativat. Tänään tuli "seinä" vastaan.
Hoitolapsi, kohta 5v, ei suostu päästämään minua silmistään. Hetkeksikään. Siis ei todellakaan pienimmäksikään hetkeksi. Tätä on toki ihan normaalia odottaa pienimmiltä, mutta melkein viisivuotias.
Nyt siis vanhemmat ilmoittivat, että minun tulee hoitaa wc-käynnitkin ovi auki, ettei lapsen tarvitse pelätä minun kadonneen. Selitin vanhemmillee, että tuossa iässä lapsi kyllä jo tajuaa, että vaikka näköyhteyttä ei välitöntä minuun olekaan, en ole kadonnut maailmasta.

Viime toimintakaudella tuli määräys, että jos pakkasta on yli 10 astetta, emme saa mennä ulos, koska "meidän lapsi jäätyy" (hmmm...hänellä on elokuun alusta asti kypäräpipo päässä ja fleecehaalari sisävaatteiden ja ulkohaalarin välissä...)
Ja lapselle EI saa lukea tavallisia satuja, vaan aina tulee olla jokin opetus sadussa. Ja se EI saa olla fiktiota, vaan esim. eläinkirjoja, aapista yms.

Tuota tuota..Vielä tässä olen onnistunut pitämään ohjat omissa käsissäni, mutta mietityttää tulevaisuus ja sen mukanaan tuomat "vaatimukset" :/
 
Non compos mentis
Ymmärrän hyvin. :hug:

Minäkään en jaksanut tuota alaa. Tosin eri syistä. Eräs lapsi ei halunnut lähteä kotiin tms. ja puri minua käsivarteen toppatakin läpi, meni iho rikki asti, verta jne. Lapsen vanhempi ei uskaltanut tulla portista hakemaan lasta, joten jouduin kantamaan jo miltei kouluikäisen lapsen vanhempansa luo ja portin yli, kunnes vihdoin sain hänen hampaansa irti minusta. Perheillä on ongelmia, joten lapsilla on ongelmia, eikä niihin voi/saa puuttua. En kestä pienten kyyneliä, kun ainut sukkapari menee rikki, en sitä, että maanantaiaamuna joku syö 4-5 lautasellista puuroa, koska viikonloppuna ei ole kotona ollut tarpeeksi ruokaa... En jaksanut, en.
 
Limone
Meillä vajaa 1v huutaa kun menen vessaan ja pojan laitan siksi aikaa pinnasänkyyn. Eikä mieleen ole kyllä tullut tarpeitani tehdä vessan ovi auki. Tuskin pienten lasten kanssa kukaan tuntitolkulla siellä vessassa ole..

Ja aika ankea talvi voisi monessa perheessä tulla jos tuo -10 astetta on pakkasraja. Ymmärtäisin kyllä jos lapsella esim. astma tms joka oikeasti voi aiheuttaa kohtauksen kovalla pakkasella.

Ihan kiva huomata, etten ole mitenkään outo äiti, on niitä näköjään hullumpiakin..
 
HUH
Oletko yksityinen pph vai kunnalla? Jos kunnalla, niin pyydäpä äkkiä apua esimieheltäsi. Jos yksityinen, niin eiköhän sinulla ole oikeus valita asiakkaasi. Oma lapseni on pph:ssa ja en kyllä tohtisi moisia vaatimuksia upean työn tekijälle esittää. Itsestäni ei tuohon työhön olisi. Voimia... Nyt kyllä on asiat oudosti sinun asiakkaasi kotona/kasvatuksessa.
 
Mä kyllä sinuna sanoisin, että nyt on sellaiset vaatimukset, ettet niitä pysty tai halua täyttää, ja lapsen on siis viisaampi mennä muualle hoitoon. Ota toki yhteyttä pomoosi tuosta asiasta, vai oletko yksityinen pph? Itse en tosiaan tykkäisi, jos oma lapseni olisi hoitopaikassa, jossa ei ulos pääsisi siksi, että jonkun muun sokerimurua ei muka saa viedä ulos jos on vähän pakkasta. Onko sinulla muita lapsia siellä hoidossa?
 
hauskaa keskiviikkoa!
..aikasemmin kirjoitin tossa että mitä perhepäivähoitajat ottaa yhdestä lapsesta kuukaudessa,paljonko sinä esimerkiksi?sori,en nyt itse aiheeseen mitään mutise =)
 
Toihan kuulostaa mun duunilta.
Tosin mä hoidan ihmisten hevosia, en niiden lapsia.

Mun asiakkaiden omistajat maksaa siitä lystistä 520?/kk, enkä mä siihenkään hintaan niele ihan mitä tahansa.
Joten sinuna ilmoittaisin ystävällisesti mutta tiukasti, että jos jossain normaalin ja järkevän rajoissa ei pysytä, niin he voinevat vapaasti etsiä uuden hoitopaikan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hauskaa keskiviikkoa!:
..aikasemmin kirjoitin tossa että mitä perhepäivähoitajat ottaa yhdestä lapsesta kuukaudessa,paljonko sinä esimerkiksi?sori,en nyt itse aiheeseen mitään mutise =)
Kunnallisella taitaa se max. summa olla 233? ekasta lapsesta. Tulosidonnainen, eli pienillä tuloilla pääsee pienemmällä maksullakin.

Yksityiset hinnoittelevat itse itsensä, mutta siihen voi sitten hakea kelalta yksityisen hoidon tukea, jolloin maksettava summa pyörinee joka tapauksessa siinä parin-kolmen saturaisen kieppeillä.
 
No olis kyllä aika laittaa tämä 5v ruotuun, jos ei vanhemmat sitä tee niin tee sinä. Eihän se eskariopettajakaan käy vessassa sitten tulevaisuudessa ovi auki :LOL: Ehkä tässä on vanhemmat joille ei ihan kaikkea kannata kertoa prikulleen mitä on päivän aikana tapahtunut, tehty tai luettu :whistle: Ainokainen oletan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ymmärrän hyvin. :hug:

Minäkään en jaksanut tuota alaa. Tosin eri syistä. Eräs lapsi ei halunnut lähteä kotiin tms. ja puri minua käsivarteen toppatakin läpi, meni iho rikki asti, verta jne. Lapsen vanhempi ei uskaltanut tulla portista hakemaan lasta, joten jouduin kantamaan jo miltei kouluikäisen lapsen vanhempansa luo ja portin yli, kunnes vihdoin sain hänen hampaansa irti minusta. Perheillä on ongelmia, joten lapsilla on ongelmia, eikä niihin voi/saa puuttua. En kestä pienten kyyneliä, kun ainut sukkapari menee rikki, en sitä, että maanantaiaamuna joku syö 4-5 lautasellista puuroa, koska viikonloppuna ei ole kotona ollut tarpeeksi ruokaa... En jaksanut, en.
Voi apua..Kyllähän näitä on, jotka hakemaan tullessaan kysyy lapselta, että "jokos Pekka mentäisiin kotiin..?" Ja Pekkahan ei tietenkään halua lähteä kun on hauskat leikit kesken, niin sitten saatetaan olla kaksikin tuntia siinä "leikkimässä" kun Pekka ei halua lähteä kotiin. Tässä olen kyllä ottanut linjan, että ulkona saavat leikkiä muun ryhmän mukana vanhemman "valvonnassa",mutta kun muut on haettu ja jos Pekka ei vieläkään halua lähteä, niin tyynesti sanon, että heippa,minun työpäiväni on nyt päättynyt, jatkakaas vaikka ulkoilua tuossa lähipuistossa, minä siirryn sisätiloihin. ;)

Mutta minä ihan tosissaan nautin tästä työstä, ja miinuksista huolimatta olen omalla alallani! <3
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja hauskaa keskiviikkoa!:
..aikasemmin kirjoitin tossa että mitä perhepäivähoitajat ottaa yhdestä lapsesta kuukaudessa,paljonko sinä esimerkiksi?sori,en nyt itse aiheeseen mitään mutise =)
Kunnallisella taitaa se max. summa olla 233? ekasta lapsesta. Tulosidonnainen, eli pienillä tuloilla pääsee pienemmällä maksullakin.

Yksityiset hinnoittelevat itse itsensä, mutta siihen voi sitten hakea kelalta yksityisen hoidon tukea, jolloin maksettava summa pyörinee joka tapauksessa siinä parin-kolmen saturaisen kieppeillä.
Kunnallinen olen, ja yhdestä lapsesta saa sen vähän reilu 300?.
 
Mä oon kuullut mm. siitä, että päiväkodin vanhempainillassa eskarilaisen äiti vaati että kaikilla on oltava haalarimalliset ulkoiluasut, ettei niitä joilla on haalari (eli hänen lapsensa ainakin) kiusata. Ketään ei tosin oo edes kiusattu, mutta silti.

Ja pyörällä ei saisi tulla päiväkotiin, koska se harmittaa niitä, jotka eivät vielä osaa ilman apupyöriä ajaa (lue: hänen lapsensa ei vielä osaa ajaa ilman appareita).

Karkkia ei saisi tarjota synttäreinä, koska ehkäpä joku lapsi ei tykkääkään niistä karkeista.

Jne.

No, 99.9% vanhemmista nauroi ihan avoimesti näille ehdotuksille :snotty:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovi kiinni vessassa ollessa! Niinhän lapsillekin opetetaan vai meinaakos tuo 5v käydä koulussakin ovi auki vessassa. Pistä ojennukseen sekä lapsi että vanhemmat.
Laitan todellakin veskin oven kiinni :)
Selvennykseksi vielä, tämä pakkaskieltoinen lapsi ei ole sama,kuin tämä 5 vuotias.
 

Yhteistyössä