Jaahas. Taitaa se minun rajani mennä tässä.

  • Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon kuullut mm. siitä, että päiväkodin vanhempainillassa eskarilaisen äiti vaati että kaikilla on oltava haalarimalliset ulkoiluasut, ettei niitä joilla on haalari (eli hänen lapsensa ainakin) kiusata. Ketään ei tosin oo edes kiusattu, mutta silti.

Ja pyörällä ei saisi tulla päiväkotiin, koska se harmittaa niitä, jotka eivät vielä osaa ilman apupyöriä ajaa (lue: hänen lapsensa ei vielä osaa ajaa ilman appareita).

Karkkia ei saisi tarjota synttäreinä, koska ehkäpä joku lapsi ei tykkääkään niistä karkeista.

Jne.

No, 99.9% vanhemmista nauroi ihan avoimesti näille ehdotuksille :snotty:
Meillä sanottiin päiväkodissa, ettei synttärinä saa enää tuoda karkkia. Kuivatut hedelmät ok tms. Ei mitään itseleivottuja, ei jäätelöä, ei karkkia... Onneksi on nyt ne ajat jo takana. Huh.

Kuulin yhden äidin valittaneen johtajalle, koska lapsilla oli kerran retkieväiden joukossa pieni suklaapatukka (Jim). Ettei kuulemma saa antaa epäterveellistä mallia lapsille jne. o_O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi apua..Kyllähän näitä on, jotka hakemaan tullessaan kysyy lapselta, että "jokos Pekka mentäisiin kotiin..?" Ja Pekkahan ei tietenkään halua lähteä kun on hauskat leikit kesken, niin sitten saatetaan olla kaksikin tuntia siinä "leikkimässä" kun Pekka ei halua lähteä kotiin.
Hih, tästä tuleekin mieleeni legendaarinen "Toivo".

Toivo, pari vuotta, istuu keinussa päiväkodin pihassa. Toivon äiti kysyy Toivolta, että lähdettäisiinkö jo kotiin. Toivo sanoo "ei". Äiti häkeltyy: Toivo ei halua kotiin! Äiti maanittelee Toivoa: mentäisiinkö jo kotiin Toivo, päiväkotikin menee pian kiinni ja isi odottaa autossa. "Ei" sanoo Toivo.

Toivon äiti ei tiedä mitä tehdä. Hän hakee miehensä autosta ja sanoo että "Toivo ei halua lähteä kotiin! Yritä sinä ". Isihän yrittää, ja kysyy Toivolta että mentäisiinkö jo kotiin. "Ei" vastaa Toivo. Isäkin häkeltyy: Toivo ei halua lähteä. Mitä me nyt teemme?!

Päiväkodin täti tulee, nostaa Toivon keinusta, sanoo "no niin Toivo, hei hei" ja ojentaa lapsen vanhemmilleen samalla ohjaten heitä porttia kohti :D
 
se toinen pph
Mä en kyllä oikeesti ymmärrä, kait nää asiat puhumalla selviää? Nyt vaan sopimaan vanhemman kanssa kasvatuskeskusteluaika ja sitten härkää sarvista kiinni. Oletko koskaan osallistunut koulutukseen jossa opetellaan asioiden puheeksi ottamista ja käsittelyä? Jos olet, käytä niitä kikkoja, joita siellä opetettiin.

Aina olen asioista selvinnyt vanhempien kanssa puhumalla (lähes 15v), ja aina on kekeistty yhdessä ratkaisut, vaikka kyllä ne vaatimukset joskus ei ole ollenkaan lapsen edun mukaisia.

 
Iloinen Possu
Miksiköhän se lapsi on sellainen? :/

No, mutta tietysti sulla on veskirauha. Ja siis pitääkin olla :)

Mä kyllä ite kotona useimmiten saan seuraa vessaan mutta kun ne on omat mukulit niin ei haittaa. En vierasta lasta ottais kyllä veskiseuraksi. :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä kyllä sinuna sanoisin, että nyt on sellaiset vaatimukset, ettet niitä pysty tai halua täyttää, ja lapsen on siis viisaampi mennä muualle hoitoon. Ota toki yhteyttä pomoosi tuosta asiasta, vai oletko yksityinen pph? Itse en tosiaan tykkäisi, jos oma lapseni olisi hoitopaikassa, jossa ei ulos pääsisi siksi, että jonkun muun sokerimurua ei muka saa viedä ulos jos on vähän pakkasta. Onko sinulla muita lapsia siellä hoidossa?
Minulla on ihan täysi ryhmä. Eli kolme muuta tämän pakkaskieltoisen seurana.
Kerroin ihan nätisti vanhemmille, että pakkasraja on meillä (viimasta riippuen) 15 astetta. Toki yritämme edes pikaisesti piipahtaa ulkona kelillä kuin kelillä. Tänäänkin tuli vettä aamupäivällä, ja lapsen äiti sanoi "ettehän te tänään ulos mene kun vettä sataa, en laita kuravaatteita mukaan" :)
Nooh, sanoin, ettemme ole sokerista, menemme ulos. Sain nyreissään olevan äidin ottaa vastaan kun lasta toi. Harmittaa kuulemma se likaisten ja märkien kurakamppeiden putsaaminen...

Olen heille kertonut, että meidän ryhmän toimintaperiaatteet ovat tuossa ilmoitustaululla nähtävillä, ja niiden mukaan mennään. Tietysti olisikin eri juttu, jos esim. laosen terveys sen ulkoilun estäisi (astma yms) Mutta kys. lapsi on ihan terve ja reipas!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Oikeestiko? Kuulostaa aika ihmeelliseltä touhulta. Mitenkäs se 5-vuotias meinaa pärjätä eskarissa ens vuonna?
Jaa-a, sanoppas se niin..
Päikkäreillä nyt ovat, ja lapsi nukkuu tuossa patjalla minun lähelläni olkkarissa. En voi esim. siirtyä keittiöön valmistelemaan välipalaa, koska jos tämä herää sillävälin, heräävät kaikki muutkin kun aloittaa sellaisen huutokonsertin. Ja keittiä meillä siis tuossa vieressä. sinne näkee tästä sohvalta.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Oikeestiko? Kuulostaa aika ihmeelliseltä touhulta. Mitenkäs se 5-vuotias meinaa pärjätä eskarissa ens vuonna?
Jaa-a, sanoppas se niin..
Päikkäreillä nyt ovat, ja lapsi nukkuu tuossa patjalla minun lähelläni olkkarissa. En voi esim. siirtyä keittiöön valmistelemaan välipalaa, koska jos tämä herää sillävälin, heräävät kaikki muutkin kun aloittaa sellaisen huutokonsertin. Ja keittiä meillä siis tuossa vieressä. sinne näkee tästä sohvalta.
ei taida pärjätä kyllä eskarissa. Onko äiti tai isi kotonakin koko ajan vieressä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jaa-a, sanoppas se niin..
Päikkäreillä nyt ovat, ja lapsi nukkuu tuossa patjalla minun lähelläni olkkarissa. En voi esim. siirtyä keittiöön valmistelemaan välipalaa, koska jos tämä herää sillävälin, heräävät kaikki muutkin kun aloittaa sellaisen huutokonsertin. Ja keittiä meillä siis tuossa vieressä. sinne näkee tästä sohvalta.
Kirjoittaako pph hoitolapsesta samanlaisen "raportin" neuvolakäynnille kuin päiväkodissakin kirjoitetaan?
Jos kirjoittaa, niin siihen voisi varmaan mainita tuollaisesta poikkeuksellisesta käytöksestä (kuulostaa ainakin minun korvaani todella erikoiselta 5-vuotiaalle; itsellänikin on 5½ v lapsi, eskariin menossa nyt).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Toihan kuulostaa mun duunilta.
Tosin mä hoidan ihmisten hevosia, en niiden lapsia.

Mun asiakkaiden omistajat maksaa siitä lystistä 520?/kk, enkä mä siihenkään hintaan niele ihan mitä tahansa.
Joten sinuna ilmoittaisin ystävällisesti mutta tiukasti, että jos jossain normaalin ja järkevän rajoissa ei pysytä, niin he voinevat vapaasti etsiä uuden hoitopaikan.
Juurikin näin toimin.
Toki saan nyreisiä vastauksia kun en ihan joka pillin vislauksesta hyppää. Tosin kaikki vanhemmat olivat samaa mieltä näistä hulluista vaateista pitämässäni vanhempainillassa. Keskustelimme nimenomaan ryhmän toimintaperiaatteista, ja nämä "pahimmat" vaatijat nyökyttelivät pontevasti ja ymmärtävästi kun näistä asioista juteltiin...
Ja seuraavana päivänä sitten jo esitettiin "toivomus" että ulos ei mentäisi kun on pakkasta oli 11 astetta..
 
se toinen pph
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä kyllä sinuna sanoisin, että nyt on sellaiset vaatimukset, ettet niitä pysty tai halua täyttää, ja lapsen on siis viisaampi mennä muualle hoitoon. Ota toki yhteyttä pomoosi tuosta asiasta, vai oletko yksityinen pph? Itse en tosiaan tykkäisi, jos oma lapseni olisi hoitopaikassa, jossa ei ulos pääsisi siksi, että jonkun muun sokerimurua ei muka saa viedä ulos jos on vähän pakkasta. Onko sinulla muita lapsia siellä hoidossa?
Minulla on ihan täysi ryhmä. Eli kolme muuta tämän pakkaskieltoisen seurana.
Kerroin ihan nätisti vanhemmille, että pakkasraja on meillä (viimasta riippuen) 15 astetta. Toki yritämme edes pikaisesti piipahtaa ulkona kelillä kuin kelillä. Tänäänkin tuli vettä aamupäivällä, ja lapsen äiti sanoi "ettehän te tänään ulos mene kun vettä sataa, en laita kuravaatteita mukaan" :)
Nooh, sanoin, ettemme ole sokerista, menemme ulos. Sain nyreissään olevan äidin ottaa vastaan kun lasta toi. Harmittaa kuulemma se likaisten ja märkien kurakamppeiden putsaaminen...

Olen heille kertonut, että meidän ryhmän toimintaperiaatteet ovat tuossa ilmoitustaululla nähtävillä, ja niiden mukaan mennään. Tietysti olisikin eri juttu, jos esim. laosen terveys sen ulkoilun estäisi (astma yms) Mutta kys. lapsi on ihan terve ja reipas!
No näin mäkin toimin. Ja sitten vielä yleensä kerron iloisesti lasta haettaessa, ettää kyllä Matilla tänään oli niin kivaa kun sai lätäkössä hyppiä, sehän se vastaon lapsista hauskaa, kun on oikeat varusteet! Ja useinmiten niiden vanhempien mieli muuttuu siinä vaiheessa kun lapsella on kivaa.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No olis kyllä aika laittaa tämä 5v ruotuun, jos ei vanhemmat sitä tee niin tee sinä. Eihän se eskariopettajakaan käy vessassa sitten tulevaisuudessa ovi auki :LOL: Ehkä tässä on vanhemmat joille ei ihan kaikkea kannata kertoa prikulleen mitä on päivän aikana tapahtunut, tehty tai luettu :whistle: Ainokainen oletan?
*heh*
Ei ole ainokainen, vaan heidän kuopuksensa aloitti tuossa keväällä myös ryhmässäni. Eli mielenkiinnolla odotan, mitä tuleman pitää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja hauskaa keskiviikkoa!:
..aikasemmin kirjoitin tossa että mitä perhepäivähoitajat ottaa yhdestä lapsesta kuukaudessa,paljonko sinä esimerkiksi?sori,en nyt itse aiheeseen mitään mutise =)
Kunnallisella taitaa se max. summa olla 233? ekasta lapsesta. Tulosidonnainen, eli pienillä tuloilla pääsee pienemmällä maksullakin.

Yksityiset hinnoittelevat itse itsensä, mutta siihen voi sitten hakea kelalta yksityisen hoidon tukea, jolloin maksettava summa pyörinee joka tapauksessa siinä parin-kolmen saturaisen kieppeillä.
Kunnallinen olen, ja yhdestä lapsesta saa sen vähän reilu 300?.
Niin, mutta maksaako sen sulle vanhemmat suoraan?
Vai meneekö niin, että vanhemmat maksaa kunnalle sen x euroa per lapsi tulojensa mukaan, ja kunta maksaa sulle sitten sen summan + erotuksen mikä mahdollisesti jää vajaaksi siitä 300 eurosta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon kuullut mm. siitä, että päiväkodin vanhempainillassa eskarilaisen äiti vaati että kaikilla on oltava haalarimalliset ulkoiluasut, ettei niitä joilla on haalari (eli hänen lapsensa ainakin) kiusata. Ketään ei tosin oo edes kiusattu, mutta silti.

Ja pyörällä ei saisi tulla päiväkotiin, koska se harmittaa niitä, jotka eivät vielä osaa ilman apupyöriä ajaa (lue: hänen lapsensa ei vielä osaa ajaa ilman appareita).

Karkkia ei saisi tarjota synttäreinä, koska ehkäpä joku lapsi ei tykkääkään niistä karkeista.

Jne.

No, 99.9% vanhemmista nauroi ihan avoimesti näille ehdotuksille :snotty:
Hehee!
Tuo haalarijupakka oli meilläkin. Eli kun Pekalla on vielä haalari, niin eikös kaikilla muillakin voisi olla..? Kehoitin tätä vanhempaa keskustelemaan asiasta muiden ryhmän lasten vanhempien kanssa. Minä kun en noita ulkovaatteita hanki hoitolapsille ;)
Ei helpolla ymmärtänyt, että minä EN aio antaa muille haalarimääräystä.
 
hipsu
No hyvänen aika! Siis kyllähän hoitajan täytyy päästä käymään vessassa ilman hoitolasta! Vessarauha kuuluu jokaiselle,myös vanhemmille. Ottaakohan ne vanhemmatkin aina lapsen mukaansa vessaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi apua..Kyllähän näitä on, jotka hakemaan tullessaan kysyy lapselta, että "jokos Pekka mentäisiin kotiin..?" Ja Pekkahan ei tietenkään halua lähteä kun on hauskat leikit kesken, niin sitten saatetaan olla kaksikin tuntia siinä "leikkimässä" kun Pekka ei halua lähteä kotiin.
Hih, tästä tuleekin mieleeni legendaarinen "Toivo".

Toivo, pari vuotta, istuu keinussa päiväkodin pihassa. Toivon äiti kysyy Toivolta, että lähdettäisiinkö jo kotiin. Toivo sanoo "ei". Äiti häkeltyy: Toivo ei halua kotiin! Äiti maanittelee Toivoa: mentäisiinkö jo kotiin Toivo, päiväkotikin menee pian kiinni ja isi odottaa autossa. "Ei" sanoo Toivo.

Toivon äiti ei tiedä mitä tehdä. Hän hakee miehensä autosta ja sanoo että "Toivo ei halua lähteä kotiin! Yritä sinä ". Isihän yrittää, ja kysyy Toivolta että mentäisiinkö jo kotiin. "Ei" vastaa Toivo. Isäkin häkeltyy: Toivo ei halua lähteä. Mitä me nyt teemme?!

Päiväkodin täti tulee, nostaa Toivon keinusta, sanoo "no niin Toivo, hei hei" ja ojentaa lapsen vanhemmilleen samalla ohjaten heitä porttia kohti :D
:) :)
Voi näitä "toivoja" on, uskallan jopa väittää, että melkein puolet nykyisistä päivähoitoikäisistä.
Toivojen vanhemmille voisi järjestää synnytysvalmennuksen sijaan vanhemmuuskurssin.
Minulta on muutamankin eri kerran Liisa lähtenyt syksyn rapakeleillä sukkasillaan juosten autoon, kun "liisa ei nyt halua laittaa kenkiä jalkaan." Juupatis juu ;)
Saatan kuvitella, kun tämä isä hakee liisaa kotiin kyliltä liisan ollessa 15v. Liisa kun EI HALUA lähteä vielä kotiin, niin isi rullaa sen muutamankin kerran kyselemässä kylillä liislta josko se jo suostuisi lähtemään kotiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen pph:
Mä en kyllä oikeesti ymmärrä, kait nää asiat puhumalla selviää? Nyt vaan sopimaan vanhemman kanssa kasvatuskeskusteluaika ja sitten härkää sarvista kiinni. Oletko koskaan osallistunut koulutukseen jossa opetellaan asioiden puheeksi ottamista ja käsittelyä? Jos olet, käytä niitä kikkoja, joita siellä opetettiin.

Aina olen asioista selvinnyt vanhempien kanssa puhumalla (lähes 15v), ja aina on kekeistty yhdessä ratkaisut, vaikka kyllä ne vaatimukset joskus ei ole ollenkaan lapsen edun mukaisia.
Siis juu toki selviää, ja aina on tähän mennessä selvinnyt.
Mutta ainahan sitä voi yrittää asettaa seuraavan säännön.
Minä pidän kiinni ryhmäni toimintaperiaatteista. Niistä toki joustetaan jos syytä löytyy ja mikäli jollakin on varteenotettava ja hyvä parannusehdotus.
Ei meillä isoja skismoja ole ollutkaan, kunhan tässä hymistelen noille vanhempien "toiveille" :)
 
Dii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä kyllä sinuna sanoisin, että nyt on sellaiset vaatimukset, ettet niitä pysty tai halua täyttää, ja lapsen on siis viisaampi mennä muualle hoitoon. Ota toki yhteyttä pomoosi tuosta asiasta, vai oletko yksityinen pph? Itse en tosiaan tykkäisi, jos oma lapseni olisi hoitopaikassa, jossa ei ulos pääsisi siksi, että jonkun muun sokerimurua ei muka saa viedä ulos jos on vähän pakkasta. Onko sinulla muita lapsia siellä hoidossa?
Minulla on ihan täysi ryhmä. Eli kolme muuta tämän pakkaskieltoisen seurana.
Kerroin ihan nätisti vanhemmille, että pakkasraja on meillä (viimasta riippuen) 15 astetta. Toki yritämme edes pikaisesti piipahtaa ulkona kelillä kuin kelillä. Tänäänkin tuli vettä aamupäivällä, ja lapsen äiti sanoi "ettehän te tänään ulos mene kun vettä sataa, en laita kuravaatteita mukaan" :)
Nooh, sanoin, ettemme ole sokerista, menemme ulos. Sain nyreissään olevan äidin ottaa vastaan kun lasta toi. Harmittaa kuulemma se likaisten ja märkien kurakamppeiden putsaaminen...

Olen heille kertonut, että meidän ryhmän toimintaperiaatteet ovat tuossa ilmoitustaululla nähtävillä, ja niiden mukaan mennään. Tietysti olisikin eri juttu, jos esim. laosen terveys sen ulkoilun estäisi (astma yms) Mutta kys. lapsi on ihan terve ja reipas!
voi karseeta! Kyllä meidänkin lasten hoitotäti ulkoilee lasten kanssa säällä kuin säällä. (Lähestulkoon) Ja hyvähän se on!! Sitä varten on erilaisia ulkoiluvaatteita jotka jo tänäpäivänä on todella helppohoitoisiakin! Hatunnostot ap:lle! (ja vessarauhaa!)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Miksiköhän se lapsi on sellainen? :/

No, mutta tietysti sulla on veskirauha. Ja siis pitääkin olla :)

Mä kyllä ite kotona useimmiten saan seuraa vessaan mutta kun ne on omat mukulit niin ei haittaa. En vierasta lasta ottais kyllä veskiseuraksi. :D
Lapsen käytökselle ei ole järkevää selitystä. Olemme pohtineet sitä monasti yhdessä vanhemman kanssa.
Hän vain ON takertuva.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Oikeestiko? Kuulostaa aika ihmeelliseltä touhulta. Mitenkäs se 5-vuotias meinaa pärjätä eskarissa ens vuonna?
Jaa-a, sanoppas se niin..
Päikkäreillä nyt ovat, ja lapsi nukkuu tuossa patjalla minun lähelläni olkkarissa. En voi esim. siirtyä keittiöön valmistelemaan välipalaa, koska jos tämä herää sillävälin, heräävät kaikki muutkin kun aloittaa sellaisen huutokonsertin. Ja keittiä meillä siis tuossa vieressä. sinne näkee tästä sohvalta.
ei taida pärjätä kyllä eskarissa. Onko äiti tai isi kotonakin koko ajan vieressä?
On kuulemma.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja hauskaa keskiviikkoa!:
..aikasemmin kirjoitin tossa että mitä perhepäivähoitajat ottaa yhdestä lapsesta kuukaudessa,paljonko sinä esimerkiksi?sori,en nyt itse aiheeseen mitään mutise =)
Kunnallisella taitaa se max. summa olla 233? ekasta lapsesta. Tulosidonnainen, eli pienillä tuloilla pääsee pienemmällä maksullakin.

Yksityiset hinnoittelevat itse itsensä, mutta siihen voi sitten hakea kelalta yksityisen hoidon tukea, jolloin maksettava summa pyörinee joka tapauksessa siinä parin-kolmen saturaisen kieppeillä.
Kunnallinen olen, ja yhdestä lapsesta saa sen vähän reilu 300?.
Niin, mutta maksaako sen sulle vanhemmat suoraan?
Vai meneekö niin, että vanhemmat maksaa kunnalle sen x euroa per lapsi tulojensa mukaan, ja kunta maksaa sulle sitten sen summan + erotuksen mikä mahdollisesti jää vajaaksi siitä 300 eurosta?
Kunta maksaa palkan, lasten vanhemmat maksavat päivähoidosta tulojensa mukaan kuten päiväkodeissakin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jaa-a, sanoppas se niin..
Päikkäreillä nyt ovat, ja lapsi nukkuu tuossa patjalla minun lähelläni olkkarissa. En voi esim. siirtyä keittiöön valmistelemaan välipalaa, koska jos tämä herää sillävälin, heräävät kaikki muutkin kun aloittaa sellaisen huutokonsertin. Ja keittiä meillä siis tuossa vieressä. sinne näkee tästä sohvalta.
Kirjoittaako pph hoitolapsesta samanlaisen "raportin" neuvolakäynnille kuin päiväkodissakin kirjoitetaan?
Jos kirjoittaa, niin siihen voisi varmaan mainita tuollaisesta poikkeuksellisesta käytöksestä (kuulostaa ainakin minun korvaani todella erikoiselta 5-vuotiaalle; itsellänikin on 5½ v lapsi, eskariin menossa nyt).
Itseasiassa kyllä :)
5-vuotis neuvolaan menee hän, ja kaavakkeeseen kirjoitin tästä ongelmasta myös.
 
itsekin pph
no voihan kilin kellit! Minä kyllä tiukasti mutta ystävällisesti ilmoittaisn että meillä käydään vessassa ovi kiinni, luettavia satuja on kaikenlaisia, ei vain yhtä tyliä ja ulos mennään piku pakkasellakin!

Perkele!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja hauskaa keskiviikkoa!:
..aikasemmin kirjoitin tossa että mitä perhepäivähoitajat ottaa yhdestä lapsesta kuukaudessa,paljonko sinä esimerkiksi?sori,en nyt itse aiheeseen mitään mutise =)
Kunnallisella taitaa se max. summa olla 233? ekasta lapsesta. Tulosidonnainen, eli pienillä tuloilla pääsee pienemmällä maksullakin.

Yksityiset hinnoittelevat itse itsensä, mutta siihen voi sitten hakea kelalta yksityisen hoidon tukea, jolloin maksettava summa pyörinee joka tapauksessa siinä parin-kolmen saturaisen kieppeillä.
Kunnallinen olen, ja yhdestä lapsesta saa sen vähän reilu 300?.
Niin, mutta maksaako sen sulle vanhemmat suoraan?
Vai meneekö niin, että vanhemmat maksaa kunnalle sen x euroa per lapsi tulojensa mukaan, ja kunta maksaa sulle sitten sen summan + erotuksen mikä mahdollisesti jää vajaaksi siitä 300 eurosta?
Vanhemmat maksavat kunnalle summan x, joka on laskettu heidän tulonsa ja hoidossa olevien lasten määrä. Kunta maksaa minulle kiinteän summan/lapsi + kulukorvaukset mutama euro/pvä/lapsi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Dii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä kyllä sinuna sanoisin, että nyt on sellaiset vaatimukset, ettet niitä pysty tai halua täyttää, ja lapsen on siis viisaampi mennä muualle hoitoon. Ota toki yhteyttä pomoosi tuosta asiasta, vai oletko yksityinen pph? Itse en tosiaan tykkäisi, jos oma lapseni olisi hoitopaikassa, jossa ei ulos pääsisi siksi, että jonkun muun sokerimurua ei muka saa viedä ulos jos on vähän pakkasta. Onko sinulla muita lapsia siellä hoidossa?
Minulla on ihan täysi ryhmä. Eli kolme muuta tämän pakkaskieltoisen seurana.
Kerroin ihan nätisti vanhemmille, että pakkasraja on meillä (viimasta riippuen) 15 astetta. Toki yritämme edes pikaisesti piipahtaa ulkona kelillä kuin kelillä. Tänäänkin tuli vettä aamupäivällä, ja lapsen äiti sanoi "ettehän te tänään ulos mene kun vettä sataa, en laita kuravaatteita mukaan" :)
Nooh, sanoin, ettemme ole sokerista, menemme ulos. Sain nyreissään olevan äidin ottaa vastaan kun lasta toi. Harmittaa kuulemma se likaisten ja märkien kurakamppeiden putsaaminen...

Olen heille kertonut, että meidän ryhmän toimintaperiaatteet ovat tuossa ilmoitustaululla nähtävillä, ja niiden mukaan mennään. Tietysti olisikin eri juttu, jos esim. laosen terveys sen ulkoilun estäisi (astma yms) Mutta kys. lapsi on ihan terve ja reipas!
voi karseeta! Kyllä meidänkin lasten hoitotäti ulkoilee lasten kanssa säällä kuin säällä. (Lähestulkoon) Ja hyvähän se on!! Sitä varten on erilaisia ulkoiluvaatteita jotka jo tänäpäivänä on todella helppohoitoisiakin! Hatunnostot ap:lle! (ja vessarauhaa!)
*kiittää ja kumartaa*
Minun periaate on, että sataa saa vaikka saavista kaataen. ulos mennään. Ja tosiaan, nämä kaatosadepäivät on lapsista niitä kaikkein hauskimpia ulkoiluja! ´Meillä saa tehdä kuravellejä/kakkuja sydämensä kyllyydestä, yhdessä hypitään jättilätäköissä yms. Kuravaatteet tosiaan on nykyään niin loistavia, että kertaakaan ei olla vielä sisään jouduttu lähtemään siksi että jollakulla olisi kuravaateet falskanneet!
 

Yhteistyössä