Jaaha, meidän aamu alkaa näköjään päivystyskäynnillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ja tää on toinen kerta vasta kun tytölle tuli edes minkää sortin jälkeä, yleensä toi koira vaan haukkuu ja murisee vastaavassa tilanteessa, ja se on riittänyt likalle muistutukseks ettei kiusata, mut ei näköjään tällä kertaa.

Vasta toinen kerta? :o Jep jep.

Vasta toinen kerta kun tulee tuli jälkeä (jäljiks mä en laske niitä valkoisia rantuja jotka häipyy puolen tunnin sisällä ).

Mutta edelleen jankkaan,että mitäs sitten,kun tulee se kolmas kerta?Sillon voi olla se jälki jo ihan muuta,ku nirhaumaa..

Osaatko sä yhtään lukea? :headwall: Mähän kirjoitin tonne ylemmäs että mä kehitän tähän tilanteeseen nyt ratkaisun ilman että koirasta täytyy luopua. Eli kitken ton kiusaamisen lapsesta lopullisesti.

sun ois pitänyt tehdä se ajat sitten ,mutta kun et osaa. siinä ongelma 2

Tokihan mä lukea osaan,ainaki tavaamalla.Mut tohon teiän tilanteeseen ei kyllä pelkkä asioiden suunnittelu auta,vaan jotain pitäis tehdä nyt.Mä ainaki antaisin koiran sellaseen perheeseen,jossa se sais elää ja olla rauhassa,ilman pelkoa,että joku tulee sitä kohta mottaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En edes jaksanut lukea, mutta eikös tää ap ole ensikotitapaus ja elämänhallinta siis hukassa.

No kuule, mulla on elämä hallussa. Mun ensikoti tausta johtuu vaan siitä että olin nuori ja siksi että olin teininä lastenkodissa.

Ja tää on toinen kerta vasta kun tytölle tuli edes minkää sortin jälkeä, yleensä toi koira vaan haukkuu ja murisee vastaavassa tilanteessa, ja se on riittänyt likalle muistutukseks ettei kiusata, mut ei näköjään tällä kertaa.

Vasta toinen kerta kun tulee tuli jälkeä (jäljiks mä en laske niitä valkoisia rantuja jotka häipyy puolen tunnin sisällä ).

Mutta edelleen jankkaan,että mitäs sitten,kun tulee se kolmas kerta?Sillon voi olla se jälki jo ihan muuta,ku nirhaumaa..

Osaatko sä yhtään lukea? :headwall: Mähän kirjoitin tonne ylemmäs että mä kehitän tähän tilanteeseen nyt ratkaisun ilman että koirasta täytyy luopua. Eli kitken ton kiusaamisen lapsesta lopullisesti.

Miten aiot tehdä tuon kun lapsi ei ilmeisesti ota kuuleviin korviinsa? meillä olisi jo otettu ensimmäisen kerran jälkeen järeät otteet käyttöön!

Alkuperäinen kirjoittaja nj:

Miten aiot tehdä tuon kun lapsi ei ilmeisesti ota kuuleviin korviinsa? meillä olisi jo otettu ensimmäisen kerran jälkeen järeät otteet käyttöön!

No kun aikaisemmin on toiminut ihan hyvin. *lamppu syttys* Nyt tilanne vissiin kärjistyy kun koira ei jaksa enää edes leikkiä tytön kanssa niin ilmeisesti tyttö kaipaa koiraltakin huomiota tms.

En edes jaksanut lukea, mutta eikös tää ap ole ensikotitapaus ja elämänhallinta siis hukassa.

:laugh:

että tää palsta onkin yleensä niin hulvattoman hauska.

on niin sekä tahallista että tahatonta komiikkaa.

monipuolistakin siis!

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Ap:n pitäisi päättää kummasta luopuu lapsesta vai koirasta. Mikäli ap pitää koiran pitäisi lastensuojelun ottaa huostaan lapsi, jottei se olisi enään alttiina koiran puremiselle tai vaihtoehtoisesti luopua koirasta

:o Mitä, mä oon kerrankin Majurin kanssa samaa mieltä, whaat...??!!

Jos keskityt enemmän lapsen rankaisemiseen ja koiran puolustamiseen niin ymmärränkö oikein, haluat asetelman perheessänne olevan se, että koira on lapsen yläpuolella? Miksi näin?

No kun aikaisemmin on toiminut ihan hyvin. *lamppu syttys* Nyt tilanne vissiin kärjistyy kun koira ei jaksa enää edes leikkiä tytön kanssa niin ilmeisesti tyttö kaipaa koiraltakin huomiota tms.

Missä vika jos lapsen pitää hakea koiralta huomiota??? Lapsi on mustasukkainen ja sinulla menee aikaa pienemmän sisaruksen kanssa ja lapsi menee kiusaamaan mustasukkaisena koiraa, joka on sijaiskärsijä. Ihan selvä tapaus!

Jos keskityt enemmän lapsen rankaisemiseen ja koiran puolustamiseen niin ymmärränkö oikein, haluat asetelman perheessänne olevan se, että koira on lapsen yläpuolella? Miksi näin?

Kyllä mä ihan molempian rankaisen, mutta tietysti lasta enemmän kun on tahalleen aiheuttanut sen että koira on hermostunut. Koiraa rangaistaan itse tilanteessa, lasta sitten kun tilanne on rauhoittunut, koska hän tietää että koiran kiusaamisesta seuraa rangaistus.

lapsi on selkeästi mustasukkainen teidän vauvalle ja purkaa sen koiraan. Tehkää nyt hyvä ihminen asialle jotain. Koira ehdottomasti uuteen kotiin jos lapsi ei ala tottelemaan. Minkä rotuinen koira on kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja nyt ymmärrän:

Missä vika jos lapsen pitää hakea koiralta huomiota??? Lapsi on mustasukkainen ja sinulla menee aikaa pienemmän sisaruksen kanssa ja lapsi menee kiusaamaan mustasukkaisena koiraa, joka on sijaiskärsijä. Ihan selvä tapaus!

Mä itseasiassa koitan keskittyä enemmän tuohon likkaan kun kuopukseen :snotty: , mutta kyllä mä sen myönnän et hankalaa se on kun poika on niin sylissä viihtyvää tyyppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hösö:
niin että tapahtuuko tätä koiran kiusaamista jatkuvasti?

Silloin kun me muutettiin tähän nykyiseen kämppään niin jonkin aikaa, mut sit tuli tosi pitkä tauko ja nyt kun helteet alkoi niin tyttö aloitti taas.

Tällä palstalla kyllä huomaa miten ihmiset ei enää osaa suhtautua terveesti eläimiin: moni olisi luopumassa "mielenvikaisesta" koirastaan jo yhden nirhaisun tähden. Tilanteen mukaan tervettä järkeä käyttäen se vaan on mentävä, miksi sen koiran on edes ottanut jos heti yhdestä _pienestä_ nirhaisusta koira saa lähteä. Ja ei, en ole koiran puolella, mutta kyllä ymmärrän että esim. koiran levätessä tai syödessä siihen ei mennä härnäämään.

Itse olen asunut 18-vuoden ajan samassa talossa koirien kanssa ja kyllä minuakin on lapsena kerran purtu, mutta ei vanhemmat onneksi ihan tyhmiä olleet että olisivat luopuneet koirasta. Eipä sen jälkeen ole koira purrut ja itsekin otin opikseni ettei luuta järsivää koiraa mennä nenän eteen mennä härnäämään. Älä ap välitä näistä typeristä kommenteista täällä, toivotaan että tyttösi nyt otti opikseen eikä tämmöisiä tilanteita enää tulisi! :) Ilmeisesti näillä, jotka olisivat heti luopumassa koirasta, ei ole kovinkaan paljon koirista kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja nvå4th:
lapsi on selkeästi mustasukkainen teidän vauvalle ja purkaa sen koiraan. Tehkää nyt hyvä ihminen asialle jotain. Koira ehdottomasti uuteen kotiin jos lapsi ei ala tottelemaan. Minkä rotuinen koira on kyseessä?

Sekarotuinen. Harmaata norjanhivikoiraa, sakemannia ja pohjan pystykorvaa.

hienoa ap kun katsot asiaa eläimenkin puolesta etkä heti ole viemässä piikille.
on se kumma että eläin ei saa puolustaa itseään jos sitä mennään sorkkimaan ja huitomaan ilman tappouhkauksia mutta silti suomessakin on vanhempia jotka saa näppiä/lyödä/tukistaa lastaan ilman että siitä ei tehdä julkista asiaa tai vaadita lapsen huostaanottoa/vanhemman lopetusta jne.. joo, on laissa kiellettyä mutta voitte kuvitella miten oikeusjärjestelmä ruuhkautuisi jos nämä kaikki lasten koskemattomuuden rikkomiset sinne vietäisiin.
Täälläkin palstalla monesti puhutaan kuinka joku tai jopa aloittaja itse lapseen koskee. hetki kun on huudeltu kuinka paska vanhempi on asia unohtuu, mutta auta armias jos kyse on koirasta niin jaksetaan jankuttaa loppuun asti piikille viemistä jne.. tämä on kuitenkin ainoa tapa jolla koira voi varoittaa/puolustaa tälläisessä tilanteessa.
eri asia on toki jos koirakäy kiinni ilman syytä, silloin pitää miettiä seuraavaa ratkaisua.

meillä oli koira kun olin lapsi, se otti itseäni kahdesti kädestä kun en tajunnut että koiraan ei saa koskea, ne jäisiihen kahteen kertaan kun itselleni meni päähän miksi koira niin teki

Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Tällä palstalla kyllä huomaa miten ihmiset ei enää osaa suhtautua terveesti eläimiin: moni olisi luopumassa "mielenvikaisesta" koirastaan jo yhden nirhaisun tähden. Tilanteen mukaan tervettä järkeä käyttäen se vaan on mentävä, miksi sen koiran on edes ottanut jos heti yhdestä _pienestä_ nirhaisusta koira saa lähteä. Ja ei, en ole koiran puolella, mutta kyllä ymmärrän että esim. koiran levätessä tai syödessä siihen ei mennä härnäämään.

Itse olen asunut 18-vuoden ajan samassa talossa koirien kanssa ja kyllä minuakin on lapsena kerran purtu, mutta ei vanhemmat onneksi ihan tyhmiä olleet että olisivat luopuneet koirasta. Eipä sen jälkeen ole koira purrut ja itsekin otin opikseni ettei luuta järsivää koiraa mennä nenän eteen mennä härnäämään. Älä ap välitä näistä typeristä kommenteista täällä, toivotaan että tyttösi nyt otti opikseen eikä tämmöisiä tilanteita enää tulisi! :) Ilmeisesti näillä, jotka olisivat heti luopumassa koirasta, ei ole kovinkaan paljon koirista kokemusta.

ja ilmeisesti teillä on ap :n kanssa sama ongelma ettei osata lukea. eihä tuo ollut edes ENSIMMÄINEN kerta ja toisekseen täällä on sanottu että luovuttaa koira perheeseen jonne sopii (lapseton perhe lienee paras) mutta ei..jankuti jankuti et käsketty muka piikille tai haukuttu mielenvikaiseksi koiraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulle tulee kyllä yllätyksenä se, että 4 v (tyttö )lapsi edes HALUAA kiusata kissoja tai koiria :(

No arvaa miten pahalta musta tuntuu :|

Voimia kuitenkin nyt vain kovasti tilanteisiisi. Uskoa ja luottamusta siihen, että hyvä vielä tytöstäkin tulee. Usko pois!

Oppii vielä vaikka "eläinihmiseksikin". Nyt ehkä vielä vain koettelee ja testaa rajojakin yms.

Viisautta, ymmärrystä, kekseliäisyyttä ja kaikkea tuollaista hyvää paljon sinulle - ja ennen kaikkea myös kärsivällisyyttä. Kyllä siitä vielä hyvä tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:

Ihanaa että edes osa ymmärtää (ihan yhtälaisesti kiitos kaikille ymmärtäväisille vaikken kaikille nyt jaksakaan vastata) =)
Tuntuu vaan pahalta että ihmiset ei yhtään osaa sisäistää tilannetta muuten vaan mustavalkoisesti näkevät sen että koiralla ja lapsella on ollut kränää. Koska eihän tuo koira tee lapselle mitään jos lapsi vahingossa jotain tekee, lapsi ja koira tulevat kuitenkin hyvin toimeen ja leikkivät keskenään (ovat nukkuneetkin vierekkäin). Ja tähän tilanteeseen on kuitenkin tulossa helpotusta koska me ollaan muuttamassa isompaan asuntoon johon mä saan rajattua koiralle alueen niin ettei lapset edes pääse sinne.

ja ilmeisesti teillä on ap :n kanssa sama ongelma ettei osata lukea. eihä tuo ollut edes ENSIMMÄINEN kerta ja toisekseen täällä on sanottu että luovuttaa koira perheeseen jonne sopii (lapseton perhe lienee paras) mutta ei..jankuti jankuti et käsketty muka piikille tai haukuttu mielenvikaiseksi koiraksi.

Ja minkä takia mä olisin luopumassa koirasta jota rakastetaan ja joka kuitenkin suurimman osan ajasta tulee toimeen koko perheen kanssa? Varsinkin kun tää koko ongelma on niin helposti ratkaistavissa: Me muutetaan ensi kuussa isompaan asuntoon johon mä saan rajattua koiralle sellaisen alueen ettei lapset edes pääse sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulle tulee kyllä yllätyksenä se, että 4 v (tyttö )lapsi edes HALUAA kiusata kissoja tai koiria :(

No arvaa miten pahalta musta tuntuu :|

Voimia kuitenkin nyt vain kovasti tilanteisiisi. Uskoa ja luottamusta siihen, että hyvä vielä tytöstäkin tulee. Usko pois!

Oppii vielä vaikka "eläinihmiseksikin". Nyt ehkä vielä vain koettelee ja testaa rajojakin yms.

Viisautta, ymmärrystä, kekseliäisyyttä ja kaikkea tuollaista hyvää paljon sinulle - ja ennen kaikkea myös kärsivällisyyttä. Kyllä siitä vielä hyvä tulee!

No tuota se ihan varmasti onkin, koska likka tietää et se on kiellettyä niin täytyy testata rajoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

Näin tapahtuis meilläkin jos koira oikeesti puris lasta

Uskomatonta, että missään perheessä on edes vaihtoehtoja. Mutta kun noita brittien tarinoita lueskelee noista white trash perheistä, joissa lapset hakataan tai nälkiinnytetään kuoliaiksi, niin niissä on todella usein hyvin hoidetut koirat...

Ja minkä takia mä olisin luopumassa koirasta jota rakastetaan ja joka kuitenkin suurimman osan ajasta tulee toimeen koko perheen kanssa? Varsinkin kun tää koko ongelma on niin helposti ratkaistavissa: Me muutetaan ensi kuussa isompaan asuntoon johon mä saan rajattua koiralle sellaisen alueen ettei lapset edes pääse sinne.

no nimenomaan siksi että rakastatte ja tiedätte mikä on parhaaksi sekä koiralle että lapselle. vaikea uskoa että tila ratkaisee jos nytkin on paikkoja jossa pitäisi saada olla rauhassa. entä sitten kun koira ei ole alueella jonne lapsi ei pääse ja taas sattuu jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

Näin tapahtuis meilläkin jos koira oikeesti puris lasta

Uskomatonta, että missään perheessä on edes vaihtoehtoja. Mutta kun noita brittien tarinoita lueskelee noista white trash perheistä, joissa lapset hakataan tai nälkiinnytetään kuoliaiksi, niin niissä on todella usein hyvin hoidetut koirat...

:laugh: Sori, mutta me ei olla white trash-perhe :D Eikä meillä lapsia näännytetä nälkään eikä todellakaan hakata :o

Yhteistyössä