Jaaha, meidän aamu alkaa näköjään päivystyskäynnillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Ei mene mun kaaleen että koiranpuremista puolustellaan MILLÄÄN. Jos koira on ehdollistettu siihen että lapsi on ylempi arvoinen niin se ei pure vaikka lapsi vieressä häärii, ja vaikka päälle kaatuisi.

Koiralle nappi otsaan, tai vaihtoehtoisesti uusi koti.
Johan on kumma kun koiralla isompi arvo kuin lapsella talossa.

Kannattais lukea Cesar Millanin koiraoppaita. Sielläkin asia nro 1 on se että jos koira puree lasta, koira lähtee.

Vähän eri asia häärätä vieressä tai vahingossa kaatua päälle kuin hakata toista namaan kovilla leluilla.

Eipä juuri. tossa tilanteessa koiran ois tullut poistua paikalta.

Mihin se tosta olis päässyt kun nurkassa oli lepäämässä ja likka tukki sen tien??

Jo on sulla isokokoinen lapsi, jos koira ei siitä ohitse pääse menemään.

No lasta ei nyt voi isoksi sanoa tämän perusteella!

Meillä 11kg lapsi, 40kg ja 25kg koirat.. Ja ei ne koirat kyllä pääse lapsen ohi, jos ovat nurkassa, koska eivät halua kävellä päältä!
Itse yritän ohjata koirat johonkin rauhalliseen paikkaan nukkumaan, kun lapsella on kovin meno päällä.

Ihan kun mä en olis yrittänyt opettaa. Mut likka viettää isällään kuitenkin niin paljon aikaa et jos hän toisen mallin sieltä saa niin sitä on hemmetin hankala kitkeä.

Luin ketjun sivulle kuusi saakka, joten en tiedä onko joku jo sanonut vastaavaa, mutta! Nyt sitten lapsen isän kanssa linja kuumaksi. Sanot, että isänkin pitää puuttua lapsen tapaan kohdella eläimiä, ettei käy pahemmin! Ei kissojakaan saa kiusata!! Kyllä aikuisen siihenkin pitäisi puuttua!

Alkuperäinen kirjoittaja en tunne eläimiä:
Ihan kun mä en olis yrittänyt opettaa. Mut likka viettää isällään kuitenkin niin paljon aikaa et jos hän toisen mallin sieltä saa niin sitä on hemmetin hankala kitkeä.

Luin ketjun sivulle kuusi saakka, joten en tiedä onko joku jo sanonut vastaavaa, mutta! Nyt sitten lapsen isän kanssa linja kuumaksi. Sanot, että isänkin pitää puuttua lapsen tapaan kohdella eläimiä, ettei käy pahemmin! Ei kissojakaan saa kiusata!! Kyllä aikuisen siihenkin pitäisi puuttua!

Kyllä tästä on sanottu ja monen otteeseen ja iskä vaan toteaa et likka on vähän villi (laittaisin silmien pyörittelyhymiön jos osaisin).

Alkuperäinen kirjoittaja höm:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ei mene mun kaaleen että koiranpuremista puolustellaan MILLÄÄN. Jos koira on ehdollistettu siihen että lapsi on ylempi arvoinen niin se ei pure vaikka lapsi vieressä häärii, ja vaikka päälle kaatuisi.

Koiralle nappi otsaan, tai vaihtoehtoisesti uusi koti.
Johan on kumma kun koiralla isompi arvo kuin lapsella talossa.

Kannattais lukea Cesar Millanin koiraoppaita. Sielläkin asia nro 1 on se että jos koira puree lasta, koira lähtee.

Vähän eri asia häärätä vieressä tai vahingossa kaatua päälle kuin hakata toista namaan kovilla leluilla.

Eipä juuri. tossa tilanteessa koiran ois tullut poistua paikalta.

Mihin se tosta olis päässyt kun nurkassa oli lepäämässä ja likka tukki sen tien??

Jo on sulla isokokoinen lapsi, jos koira ei siitä ohitse pääse menemään.

No lasta ei nyt voi isoksi sanoa tämän perusteella!

Meillä 11kg lapsi, 40kg ja 25kg koirat.. Ja ei ne koirat kyllä pääse lapsen ohi, jos ovat nurkassa, koska eivät halua kävellä päältä!
Itse yritän ohjata koirat johonkin rauhalliseen paikkaan nukkumaan, kun lapsella on kovin meno päällä.

:attn:
Ja kyllä mäkin ohjaan koiran aina muualle kun likka aloittaa riehumisen.

Vaihdapa koiran tilalle mies. Lapsi ärsyttää ja härnää miestä, hakkaa sitä leluilla. Mies lyö lasta. Moniko palstalainen alkaisi puolustamaan miestä? Että kyllä se oli ihan oikein kun lapsi kerran härnäsi? Vai antaisiko moni palstalainen saman tien miehelle lähtöpassit?

Ja nyt on kyseessä kuitenkin vaan koira.

Mutta hienoa huomata millainen arvojärjestys monissa perheissä on.

Alkuperäinen kirjoittaja sopimatonta käytöstä puolestaan tässäkin tapauksessa?:
Vaihdapa koiran tilalle mies. Lapsi ärsyttää ja härnää miestä, hakkaa sitä leluilla. Mies lyö lasta. Moniko palstalainen alkaisi puolustamaan miestä? Että kyllä se oli ihan oikein kun lapsi kerran härnäsi? Vai antaisiko moni palstalainen saman tien miehelle lähtöpassit?

Onko nyt ihan asiallista verrata miestä ja koiraa? :D Ensinnäkin mies osaa komentaa lasta sanallisesti lopettamaan, mitä koira ei osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.

Just. Ei ymmarra ei :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ja tää on toinen kerta vasta kun tytölle tuli edes minkää sortin jälkeä, yleensä toi koira vaan haukkuu ja murisee vastaavassa tilanteessa, ja se on riittänyt likalle muistutukseks ettei kiusata, mut ei näköjään tällä kertaa.

Vasta toinen kerta? :o Jep jep.

ei jumalauta miten jotku asettaa koiransa lapsen edelle?? :kieh:

Jos meillä koira purisi poikaa, koira lähtisi. Tämä tilanne sitten olisikin ihan minun omaa tyhmyyttäni ja vain itseäni siitä saisin syyttää, en lasta, en koiraa. Olen pyrkinyt aina pitämään näköyhteyden koiraan ja lapseen. Lapsen en anna kohdella koiraa miten sattuu, vaan kunnioittavasti. Jos joskus lapsi menee koiraan koskemaan kun se nukkuu, koira väistää, menee pois. Sama tilanne jos lapsi tunkee lelua tai keksiä koiran kirsua kohti ja koira tietää ettei saa ottaa, koira väistää, menee pois. Lapsen ei kuitenkaan missään nimessä anneta kiusata koiraa näillä tilanteilla tahallaan, mutta jokainen jolla lapsi ja koira on, tietää, että näitä tilanteita väsitämättä vastaan tulee. Jos jossain tälläisessä tilantteessa koira purisi lasta (poislukien näykkäisy), kyllä se olisi koiran viimeinen teko. Tilanteet joissa koiralla ei olisi mahdollisuutta paeta/poistua paikalta ja lapsi menisi äärimmäisyyksiin kiusaamisen suhteen ja koira purisi, en antaisi itselleni ikinä anteeksi. Tuntisin pettäneeni koirani.
Pienet naarmut (tassujen osumat jne.) kuuluvat asiaan ja niitä nyt tulee ihan jo siitä kun mennään rantaan ja koira luulee lapsen hukkuvan ja yrittää tätä pelastaa. Onks se nyt sitten piikin paikka. :D

Muoks; Ja joo, meidänkin koira on lapanen, ihan tossukka-mussukka, joka ei tekisi kärpäsellekään pahaa. Rakastaa lasta ja meitä ja me sitä. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sopimatonta käytöstä puolestaan tässäkin tapauksessa?:

Onko nyt ihan asiallista verrata miestä ja koiraa? :D Ensinnäkin mies osaa komentaa lasta sanallisesti lopettamaan, mitä koira ei osaa.

Johan sä sanoit et murisee ja haukkuu, eikö se ole sanallisesti varoittamista? Edelleen, jos mies komentaisi, tyttö jatkaisi, niin saisiko mies sitten lyödä?

Likka menni sörkkimään koiraa ja koira koira puri :/ Ei ole yllätys kun tuo likka koko ajan kiusaa koiraa vaikka ollaan koitettu tehdä tytöle selväks et koiraa ei saa häiritä :(

Täysin väärä suhtaumistapa. Koira ei milloinkaan saa purra lasta. Väkivalta ei ole uhrin syytä vaan tekijän. Teidän on vaan pakko nyt luopua koirasta. Seuraavaksi voi tapahtua kauheita ja vastuu on silloin teidän kun annatte lapsen olla vaarallisen verikoiran seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija87:
Älkää turhaa menkö. Eihän ne siellä voi mitään tehdä! :hug:

Totta :| Mut mä vaan säikähdin tosi pahasti kun tyttö ei antanut mun edes katsoa sitä kohtaa ja huusi pää punaisena... Nyt tyttö on jo ihan rauhallinen niin sain katsoakin sitä... On kyllä ihan kynnenjälkien näköinen, sellainen et koira olis etutassuilla vaan raapassu.

Haluatte siis salata tapahtuneen huostaanoton pelossa?

Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos lapsi kuolee koiran puremiin kiusattuaan koiraa, niin ajatteletko, että omapa oli syynsä kun ei uskonut puhetta?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.

No en todellakaan ole laittamassa koiraa lapsen edelle, mut jos mä olisin tullut tänne kertomaan et koira puri/raapas lasta, pieni naarmu tuli ja koira menee nyt piikille niin arvaa millaista skebulaa sit olis tullut niskaan.

Ei sitä vättämättä tarvitse viedä piikille, vaan voitte antaa sen lapsettomaan perheeseen ja kertoa koiran arvaamattomuudesta, että osaavat varoa.

Te ootte ihan sekasin plussalaiset, koira pitäis lopettaa kun kevyesti raapas/puras likkaa joka kokoajan kiusaa sitä. Kiltti koira, sillä koira osaa purra ja raapasta lujaa, ja koirat ei oo ihmisiä, niillä on päässä että " Toi kiusaa mua kokoajan, varotan sitä hiukan" Hei haloo, moni koira olis raapassu tai purru lujempaa, ja niin mäkin olisin tehny koiran sijassa. Inhimillistätte vähän liikaa koiraa, se on vaan koira, ja se teki niinku sen kuuluu. Olisitte varmaan tyytyväisiä jos joskus kävisitte vaikka vessassa ja sitten löytäisitte kuoleen koiranraadon ja lapsen siinä vieressä hymyilemässä et mä tapoin ton tolla keittiöveitsellä, ku ei se mitään vastaan laittanu :))))) Sit olisitte tyytyväisiä

meillä lähti koira piikille pelkästään sen takia kun murisi esikolle ja näytteli hampaita en jäänyt odottaa koska koira puree lasta.
mulle elikat on rakkaita mutta lapsi menee kuitenkin edelle

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Te ootte ihan sekasin plussalaiset, koira pitäis lopettaa kun kevyesti raapas/puras likkaa joka kokoajan kiusaa sitä. Kiltti koira, sillä koira osaa purra ja raapasta lujaa, ja koirat ei oo ihmisiä, niillä on päässä että " Toi kiusaa mua kokoajan, varotan sitä hiukan" Hei haloo, moni koira olis raapassu tai purru lujempaa, ja niin mäkin olisin tehny koiran sijassa. Inhimillistätte vähän liikaa koiraa, se on vaan koira, ja se teki niinku sen kuuluu. Olisitte varmaan tyytyväisiä jos joskus kävisitte vaikka vessassa ja sitten löytäisitte kuoleen koiranraadon ja lapsen siinä vieressä hymyilemässä et mä tapoin ton tolla keittiöveitsellä, ku ei se mitään vastaan laittanu :))))) Sit olisitte tyytyväisiä

Useimmiten kuitenkin löytyy lapsenraato ja vierestä koira hymyilemästä, eikä toisinpäin...

Koiran paikka on lauma alimmaisena. Sen "kuuluu" ottaa vastaan kaikki höykytys ilman et uskaltaa pistää vastaan. Mutta ap:n pitäisi saada se likka kuriin. Siellä on nyt koira ja tyttö täysin ilman pätevää kasvatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
meillä lähti koira piikille pelkästään sen takia kun murisi esikolle ja näytteli hampaita en jäänyt odottaa koska koira puree lasta.

Näin on. Ihmiselämä on koiraa arvokkaampi ja lapsia täytyy suojella.

Alkuperäinen kirjoittaja sad:

Koiran paikka on lauma alimmaisena. Sen "kuuluu" ottaa vastaan kaikki höykytys ilman et uskaltaa pistää vastaan. Mutta ap:n pitäisi saada se likka kuriin. Siellä on nyt koira ja tyttö täysin ilman pätevää kasvatusta.

Ei kuulu jos sitä kokoajan kiusataan! Ei kukaan koira tai mikään elävä jaksa kokoaikaista kiusausta, koirat on polveutunut susista, ja lauma on sellanen et ylenpitasoinen ei kiusaa kokoaikaa alempitasoista, tai tulee tappelu.

Toivon todella että teillä ei ole koiraa, sääliksi käy kun kokoajan kidutettavana :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei kannata koiraa ottaa jos ei ole valmis pitämään sitä, harva eläinlääkäri lopetta tervettä koiraa koska on murissu lapselle, vittu kannattais miettii ennenkun eläimen ottaa -.-"

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei kannata koiraa ottaa jos ei ole valmis pitämään sitä, harva eläinlääkäri lopetta tervettä koiraa koska on murissu lapselle, vittu kannattais miettii ennenkun eläimen ottaa -.-"
kyllä ell lopettaa koiran joka ilmiselvästi vihaa lapsia eli on uhka..
jep todellaki kannattaa miettiä kun eläimen ottaa mutta se on vaikea 10vuotiaana ajatella "en mä voi koiraa ottaa koska mä saan lapsen noin 10vuoden sisään ja tää koira ei ehkä siitä tykkää" niinkö???

Yleensä vaan murisee? Meillä ei edes murina ole sallittua, ei kenellekään ei koskaan. Koira on opetettu lähtemään pois jos nyppii ja koiralla on oma paikka, jossa saa nukkua lapsilta rauhassa.

Koiran unia ei saa häiritä ja jos ei se mene likan kaaliin ni koira eri huoneeseen rauhaan. Minusta apn vaikuttaa kyllä siltä, että piikki ois paikallaan.

Yhteistyössä