Jaah, äitiltä tuli viesti että on tulossa käymään....

vieras


[/quote]


Olenhan mie jutustellu paljonki, kävin terapiassa jonku aikaa mut sieltä lähtiessä oli aina 100kertaa kauheampi olo. Tämä mikä lie psykologiki totes ettei haluttua tulosta saada koska olen kuulema niin hukassa... Olen kokeillu masennuslääkkeet, unilääkkeet, aa-kerhot ym, tilanne senku pahentunu. Eikä ole ollu asenteesta kiinni, paskat...
[/quote]

On ihan tavallista, että kun asioita aletaan hoitamaan / selvittämään niin tilanne aluksi pahenee tätä saattaa jatkua hyvän aikaa, mutta ei kannata luovuttaa. Sitä paitsi tuntuuko olosi /tilanteesi NYT hyvältä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Talventyttö:
Ajattele äitisi tuskaa, kun hän seuraa miten hänelle rakas lapsi tuhoaa elämäänsä. Hyvää hän tarkoittaa.
Varmaan tarkoittaa kyllä sen tiän mutta ei se minua auta tai paranna. Ja sen tapa osoittaa rakkauttaan on kai sitte tuo haukkuminen ja paskan jauhaminen, kieltäminen ja syyllistäminen? :eek:
Kivaa käytöstä äidiltäkin..

 
vieras
hyytikyppysen tilanne on kyllä tosi surullinen. Ja menetys suunnaton. Mutta alkoholi pahentaa (mikä typerä itsestäänselvyys... ). Psykoterapiankaan anti ei voi olla kovin suuri, jos alkoholin liikakäyttö jatkuu vaan. Alkoholilla kun on taipumus sotkea unirytmiä, laskea mielialaa, lisätä ahdistusoireita jne. Oikea järjestys olisi nyt päidekuntoutus ja sen loppuvaiheessa uusi psykoterapiayritys (ja kumpikin hyödyttää vain, jos on HALUA muutokseen).
 
kalissa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyytikyppysen tilanne on kyllä tosi surullinen. Ja menetys suunnaton. Mutta alkoholi pahentaa (mikä typerä itsestäänselvyys... ). Psykoterapiankaan anti ei voi olla kovin suuri, jos alkoholin liikakäyttö jatkuu vaan. Alkoholilla kun on taipumus sotkea unirytmiä, laskea mielialaa, lisätä ahdistusoireita jne. Oikea järjestys olisi nyt päidekuntoutus ja sen loppuvaiheessa uusi psykoterapiayritys (ja kumpikin hyödyttää vain, jos on HALUA muutokseen).
Fiksusti kirjoitettu ja totta!
 
En ymmärrä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä.:
En ymmärrä. Joku surullinen tapaus vetelee päihteitä ja raportoi siitä täällä vauvapalstalla. Sitten täällä sille jaellaan voimahaleja ja kannustavia tekstejä. EN ymmärrä.
Eikö tänne saa kirjoitella kun ne jotka ovat selvinpäin??Hyytis kyllä kirjoittelee täällä selvänäkin.Kivahan sen juttuja on lukea ja palstasta voi kuitenkin olla sille hyötyäkin:)
En ole mikään ketään kieltämään enkä kielläkkään. Sanoin vaan etten ymmärrä tuota sekoilua ja sitä että täällä vielä jotenkin hänen toimiaan puolustellaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä.:
En ymmärrä. Joku surullinen tapaus vetelee päihteitä ja raportoi siitä täällä vauvapalstalla. Sitten täällä sille jaellaan voimahaleja ja kannustavia tekstejä. EN ymmärrä.
Eikö tänne saa kirjoitella kun ne jotka ovat selvinpäin??Hyytis kyllä kirjoittelee täällä selvänäkin.Kivahan sen juttuja on lukea ja palstasta voi kuitenkin olla sille hyötyäkin:)
En ole mikään ketään kieltämään enkä kielläkkään. Sanoin vaan etten ymmärrä tuota sekoilua ja sitä että täällä vielä jotenkin hänen toimiaan puolustellaan.
Ei täällä välttämättä puolustella mutta minkäs teet.Itsestä sen on lähdettävä jos lopettaa haluaa:)Siihen paasaukset auta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Ja täällä jaksetaan vaan päätä silitellä.
On se elämä muillakin rankkaa.
Niin, ja se on oma valinta, jos sen rankkuuden jälkeen (ja ennen, ymmärtääkseni) jää koukkuun vielä aineisiinkin.
Eiköhän näitä tapauksia Suomesta löydy vaikka kuinka joille alkoholi tärkeä.
Hyytis nyt vaan sattuu palstaileen:)
Miksi avata ketjuja jos ei nikki kiinnosta?Sen takia että pääsee vittuileen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Ja täällä jaksetaan vaan päätä silitellä.
On se elämä muillakin rankkaa.
Mun veljeä jaksettiin ja tavallaan vieläkin jaksetaan loputtomasti ymmärtää.. Aina vanhemmat nostanu sen katuojasta ylös, minä myös, auttanut, maksanut laskut jne. Nyt inhoan kyseistä ihmistä, enemmän kuin mitään muuta. Ilman aikomustakaan muuttaa tapojaan, käyttää meidän hyväntahtoisuuttaan hyväksi. Ei olla enää tekemisissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onni:
siis mikä tuolla ihmisellä on? en ole seurannut,on siis alkkis, vai? Onko naimisissa on lapsia,missä tää tämmöinen vaikuttaa,tota pitäisi jotenkin auttaa...
Naimisissa,lapsi kuollut.
Jos luet koko ketjun,huomaat että yrittänyt on.Ehkä raitistuu,ehkä ei.

 
onni
hyvä et se saa täällä edes purkaa tuntojaan. Sääli on sairautta,mutta tuntuu pahalta,ettei aika ole tehnyt tehtäväänsä, toisaalta on hyvä käyttää syynä lapsen menetystä tuohon juomis ongelmaan.
Toivottaan että tuo ihminen löytäisi sen elämän tarkoituksen. onhan se traagista tuo lapsen menetys, mutta ei se juominen siihen auta eikä oloa paranna.
Mulla on jonkin verran itsellä kanssa kokemuksia tuosta ,miten omaa lasta voi rakastaa niin paljon ja tiedän tunteen kun se otetaan pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onni:
hyvä et se saa täällä edes purkaa tuntojaan. Sääli on sairautta,mutta tuntuu pahalta,ettei aika ole tehnyt tehtäväänsä, toisaalta on hyvä käyttää syynä lapsen menetystä tuohon juomis ongelmaan.
Toivottaan että tuo ihminen löytäisi sen elämän tarkoituksen. onhan se traagista tuo lapsen menetys, mutta ei se juominen siihen auta eikä oloa paranna.
Mulla on jonkin verran itsellä kanssa kokemuksia tuosta ,miten omaa lasta voi rakastaa niin paljon ja tiedän tunteen kun se otetaan pois.
Ei tuo lapsi ihan ainoa syy ole.Mutta omasta itsestä sen on lähdettävä,siihen toisten paasaukset auta.Sama esim tupakanpolton lopettamisessa.Itse sekin on päätettävä jos lopettaa.
Eri asioita mutta kuitenkin.

 
Vaikea sanoa tähän mitään kun ei ne "päänsilityksetkään" aina tuo tälle ihmiselle hyvää mieltä vaan joskus jopa päinvastoin. Riippuu millä päällä sattuu olemaan.

Minulla on myös kokemusta kuinka hyödytöntä on "hoivata" tai auttaa jollain tavoin alkoholistia. Kaikki tunteet olen aikoinaan käynyt lävitse tämän henkilön kohdalla, eikä mitään jäänyt jäljelle, itse aloin voimaan paremmin kun tajusin ettei mikään sääli yms. myötätunto auta tätä ihmistä, päinvastoin vaan kävi. Itsestähän se pitää loppujen lopuksi lähteä, sillä pakottamalla se ei onnistu. Ongelma pitää ensin myöntää jotta päästään edes alkuun.

Sitten on toinenkin kokemus, jossa lähiomainen "passitti" toisen hoitoon eli puuttumalla tiukasti joka tuottikin tulosta. Tämä on mielestäni hieno juttu, että joskus kun näin "oikea ihminen" osaakin "oikealla tavalla" puuttua asiaan, tuloksia alkaa syntyä =)

Kaikkea hyvää toivon jokatapauksessa hyytikyppyselle! Toivottavasti se auttaja löytyy joskus sinullekin!
 

Yhteistyössä