ja taas, rahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihittto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihittto

Vieras
3 ja puoli viikkoa pitäisi nyt sitten pärjätä 300 eurolla :/
3 lasta... MITEN helkutissa?!
Tili tuli ja meni, laskut maksettu.... miten hitossa 300e riittää ruokaan? :(( mitä jos tulee äkillisiä lääkäri/apteekki kulujakin vielä

Meillä ( 2+3) menee 350€/kk ruokaan silloin, kun venytän penniä nähdäkseni miten pienellä osaamme tulla toimeen.

Tuossa on vielä tinkivaraa, eli naudan jauhelihan voisi vaihtaa tiukassa tilanteessa sika-nautaan ja kalliimmat, lähes 3€ leikkeleet hätätapauksessa vaikka lauantaimakkaraan.

En myöskään juuri tehnyt keittoruokia...silläkin säästää. Enkä leiponut leipää itse. Joskin saan ostettu leipää edullisesti vaasan leipäkaupasta.

Lääkärissäkäynti ei maksa, jos käytät lapsia tk:ssä. Ja omallakin kohdalla lasku tulee jälkikäteen. Lääkkeet on toki sitten eri asia. Tiukassa tilanteessa lainaat rahaa lääkkeisiin.

Mutta siis ruoissa teidän on mahdollista pysyä, jos oikein tarkasti katsot mitä ostat, etkä heitä ruokaa hukkaan.

kiitti. hyvin pitkälti ostankin edullisinta vaihtoehtoa ja teen kaikki ruoat itse. Esim ihan semmoinen sörsseli että riisiä, kanaa ja maissia, nam :P
jauheliha on aina halvinta vaihtoehtoo. sitä löytyy nyt kyllä 2 pakettia pakkasesta, samoin keittojuureksia.
perunoita ja porkkanoita on...
eiköhän sitä pärjää.
harmittaa vaan, ettei oo yhtään rahaa mihinkään yllättävään tai mihinkään... tuntuu ikävältä.

Käytä vähän enemmän aikaa ja osta esim. lihat, puurohiutaleet ja pakastevihannekset (tai mitä ikinä syöttekään) Lidlistä. Esim 700g sikanautaa maksaa 2,49 e, sillä tekee kaksi vuoallista makaronilaatikkoa! Vertailu kannattaa, itse teen samaa vaikka ei rahasta teekään niin tiukkaa. Ja marttaliiton sivuilta löytyy vinkkejä nimenomaan edulliseen kotiruokaan, surffaapa siellä!

Yhteistyössä