Ja mitenhän ne paperimiehet on palkkansa ansainnu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cathryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Anselmi Avaruusapina:
Hmm, olisko mulle ihan sama hoitaako mua sairastuessani puolalainen vaiko suomalainen...

Joo, tää on hyvä! Voitaskiin ruveta julkisesti ajamaan lisää työvoimaa terveydenhoidon puolelle jostakin ulkomailta niin loppuskohan tuo iänikuinen kitinä kun loppus näiltä suomalaisilta palkan ruinaajilta työt. Ja turha vetää hernettä nenään, näinhän tekin ajattelette paperialasta, että kiinaan vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Joo-o. :D Tarkotin nyt työpanosta, että mistä työpanoksesta(vastuu, fyysisyys), eipä oo hääppönen verrattuna sairaanhoitajiin/lähihoitajiin. :x :/
Paperitehtaiden liikevoitto tulee nimenomaan paperityöläisten työpanoksesta. Ei se paperi itsekseenkään synny ja jos syntyisi, paperimiehiä kohtaisi suurtyöttömyys. Toistaiseksi paperimiehiä tarvitaan, jotta paperia syntyisi ja paperitehdas saisi liikevoittoa.

Kun rahasta puhutaan, vastuu ja työpanos on epäoleellinen asia, oleellista on vain se, kuinka paljon työntekijä tuottaa työnantajalleen niitä selkeitä seteleitä. Kuinka paljon sairaalat tuottavat liikevoittoa? Eivät juuri tippaakaan, yleensä taitavat olla tappiolla. Mä olen it-alalla ja jos olisin vaikka HUSin tietohallinnossa töissä, en olisi saanut paljon paskaakaan palkkaa, muttakun vaihdoin it-alan yritykseen töihin, jo harjoittelijana sain enemmän liksaa kuin mitä olisin sairaalassa saanut.
Minä olen ollut juuri siellä Husin it-osastolla joskus vuosia sitten, nykyinen palkka on yli tuplasti se mitä siellä aikoinaan tienasin. Eipä ollut lama-aikaan kauheasti vara valita, missä työskentelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Mulle on ihan se ja sama, mistä se raha tulee. No kai tästäkin lauseesta kaikkitietävä Keittiönoita saa saivartelun ja tärkeilyn aiheita. :headwall: *gaad*

Mikäs vittu sua risoo ? Onks sentin venytys viikot menossa... :xmas:

Raha-ahneet paperipellet työttömiksi ja tehtaat Kiinaan tai Intiaan. Mulle aiivan sama pyyhinkö alapääni suomalaisella, vaiko ulkomaalaisella paprulla. Mut noitte äijien palkka jo nyt/ tai niiden lisäys tuntuu huonolta...tai no, Suomi menee kyykkyyn kún paperi menee lakkoon, mutta hei, onkos kukaan miettinyt että hukkuuko Suomi paskaan kun siivoojat menisivät lakkoon?? Taitaa ollaa siivous itsestäänselvyys.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä olen ollut juuri siellä Husin it-osastolla joskus vuosia sitten, nykyinen palkka on yli tuplasti se mitä siellä aikoinaan tienasin. Eipä ollut lama-aikaan kauheasti vara valita, missä työskentelee.
Jas nyt aloin pähkäilemään, kuka olet :D

Ai, ootkos säkin siellä ollut?

Ai, ootkos säkin siellä ollut?
Itseasiassa jostain aiemmasta viestistäsi taisin jotenkin yhdistää sinut kyllä sairaalamaailmaan, mahtoikohan se sana olla MUMPS, en muista.

Painaa jotain f**king nappulaa, piip, piip ja makaa tuolilla. JOO, sehän on selvä lisää palkkaa vaan ton ylipalkkauksen lisäks. :o :headwall:

Aivan sama tehdäänkö tuo paperi Suomessa vaiko Kiinassa....:)
Mieluimmin kiinassa, ei tarvitsisi katsella noita Paperiliiton vikinää!!!

Minä taas toivon, että paperimme tehdään jatkossakin Suomessa, ties mitä myrkkyjä ne siihen Kiinassa lykkäisivät. Lisäksi jokainen Suomessa oleva työpaikka tuo meille hyvinvointia, ja veromarkkoja, joilla voidaan kustantaa sitten kaikkea julkisella sektorilla, kaduista sairaanhoitoon.

Ja ekologinenkin näkökulma minulla on, mitä lähempänä jotain tuotetaan, sen ekologisempaa se on, ei tarvitse rahdata paperia toiselta puolelta maailmaa.

Voi ei, mitenhän ne muitten maiden ihmisten pyllyt voi, kun eivät muailmalla pyyhi suomalaiseen (ei ainakaan todellakaan kaikki, vaikka varmasti jotkut kylläkin). Taitaa vaivata peppusyöpä. ;)

Höpö höpö juttua, että ei voi pyyhkiä ulkomaalaiseen paperiin. :D

Voi ei, mitenhän ne muitten maiden ihmisten pyllyt voi, kun eivät muailmalla pyyhi suomalaiseen (ei ainakaan todellakaan kaikki, vaikka varmasti jotkut kylläkin). Taitaa vaivata peppusyöpä. ;)

Höpö höpö juttua, että ei voi pyyhkiä ulkomaalaiseen paperiin. :D

Ja muuallakin maailmassa sairaita ihmisiä hoidetaan, miksei ulkomaalainen voisi hoitaa suomalaisiakin?

Kauppaa käydään ympäri maailman -miksei myyjäkin voisi olla ulkomailta (halvemmalla) saatu?

Ja niin edelleen. Eikös sitä väitetä, ettei kukaan ole korvaamaton? Onhan niitä köyhiä maita, joista varmaankin saataisiin suomeen halpaa työvoimaa alalle kuin alalle. Eikös juu?

Itse valitsen mieluummin suomenkielisen hoitajan, yleensä tämä sairastamisen "ammattisanasto" ei ole niin hyvin hallinnassa edes englanniksi. Lisäksi jos molemmat puhuvat itselleen vieraalla kielellä väärinymmärryksen mahdollisuus on suuri.

Nykyäänhän terveyskeskusten lääkäripuolella on jo näitä "tuontilääkäreitä" ja heidän kielitaitonsa on monesti vähän niin ja näin...

toivottavasti ottavat sairaanhoitajat esim.... kiinasta ym... niin loppuu toi s..... kitinä palkoista!!!!!!! jokainen on ammattinsa valinnut ja sinulle kateellinen ap!!!!!! lotilassa menee paperikoulutus ,että sinne vaan hakua

Alkuperäinen kirjoittaja paperi:
toivottavasti ottavat sairaanhoitajat esim.... kiinasta ym... niin loppuu toi s..... kitinä palkoista!!!!!!! jokainen on ammattinsa valinnut ja sinulle kateellinen ap!!!!!! lotilassa menee paperikoulutus ,että sinne vaan hakua
´

Kuules huutomerkki. En ole puhunut omasta palkastani, vaan yleisesti "epäreiluudesta" ESIM. paperimiesten palkkojen suuruudesta ja sitten ESIM. sairaanhoitajien ja lähihoitajien palkkojen pienuudesta. Mun mielestä kovasta vastuusta ja raskaasta työstä (fyysisesti ja psyykkisesti) tulis saada parempi palkka, kuin paperin vääntäjän. Näin on.

Ja tähän mielipiteeseen ei auta tärkeily siitä, mistä raha tulee tai ei tule näillä edellä mainutuilla aloilla. Tärkeysjärjestys yhteiskunnassa (mitä pidetään tärkeänä, tulevaisuudessa suuri ikäryhmä kuitenkin "joudutaan" hoitamaan ja miltä näyttää tulevaisuuden näkymät!) ja jokin logiikka pitäis olla palkkauksissa. Näin on.

´

Kuules huutomerkki. En ole puhunut omasta palkastani, vaan yleisesti "epäreiluudesta" ESIM. paperimiesten palkkojen suuruudesta ja sitten ESIM. sairaanhoitajien ja lähihoitajien palkkojen pienuudesta. Mun mielestä kovasta vastuusta ja raskaasta työstä (fyysisesti ja psyykkisesti) tulis saada parempi palkka, kuin paperin vääntäjän. Näin on.

Ja tähän mielipiteeseen ei auta tärkeily siitä, mistä raha tulee tai ei tule näillä edellä mainutuilla aloilla. Tärkeysjärjestys ja jokin logiikka pitäis olla palkkauksissa. Näin on.

Niin. Johan sinä myönsit -ja huomasihan sen muutenkin- ettet tiedä, mitä paperimiesten työ on. Eli paha sinun on väittää heidän työnsä raskaudesta ja vaativuudesta näin ollen mitään.

Ja kun se nyt vaan on niin, ettei se paperimiesten palkka ole hoitajilta pois. Miksi hyökätä minkään ammattikunnan kimpuun ja aliarvostaa heitä? Ei ne asiat sillä kummene, ei huonosti palkattu ala sillä saa korotuksia.

Ihan totta, että on paljonkin aloja joille soisi palkankorotuksen, ja sinänsä loogista olisi, että tietyillä aloilla olisi paremmat palkat, mutta enpä todellakaan tunne olevani mikään moittimaan kenenkään muun työn keveyttä, vähempää vastuuta ja vaativuutta. Mielestäni tekisin itsestäni pellen jos menisin moittimaan aloja, joista todellisuudessa en oikeasti tietäisi koska en ole kokeillut, sivaltelisin pelkällä mutu-tuntumalla.

Kaikella työllä lienee tarkoituksensa. Loppuviimein, kuka olisi oikea ihminen laittamaan ammatit tärkeysjärjestykseen ja sen mukaan ynnäämään niiden palkkauksen? Minusta siihen ei ainakaan olisi, sentäs maailman kaikista ammateista on tullut kokeiltua aika helvetin harvaa.

Mä en ota kantaa aiheeseen enää kun oon jo myöhässä, te olette jo onnistuneesti sekoittaneet puurot ja vellit keskenään :xmas:

Mutta eräs kaveri tossa myönsi, että se joutuu hillittömän palkkansa eteen ihan vaan painamaan kopissaan jotain nappia aina välillä. Hyvin, hyvin harvoin se tekee siellä yhtään mitään muuta. Hikisyys ja ruumiillisuus on siitä kaukana. Peppu tosin voi puutua istuskelusta :saint:

kyllä näillä viime aikaisilla tapauksilla voisin todeta ,että miksi lisää palkkaa herää kysymys!!!!!!!!sairaanhoitajille!!!!!! ulkolaisia hoitajia tänne jos vaikka olis turvallisempaa sairastaa

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Mä en ota kantaa aiheeseen enää kun oon jo myöhässä, te olette jo onnistuneesti sekoittaneet puurot ja vellit keskenään :xmas:

Mutta eräs kaveri tossa myönsi, että se joutuu hillittömän palkkansa eteen ihan vaan painamaan kopissaan jotain nappia aina välillä. Hyvin, hyvin harvoin se tekee siellä yhtään mitään muuta. Hikisyys ja ruumiillisuus on siitä kaukana. Peppu tosin voi puutua istuskelusta :saint:

Oma miehenikin työskentelee ohjaamonhoitajana, ei kylläkään paperialalla vaan kemian alalla, prosessinhoitaja hänkin ammatiltaan. Hänen työpaikallaan ei ainakaan paineta vain jotain nappia aina välillä, vaan vastuu siitä mitä milloinkin painaa on melkoisen suuri. Nimittäin voi käydä niinkin, kuin joskus on käynyt että puoli tehdasta lähtee kuin raketin suusta ilmaan jA siin tulee ruumiita.Ruumiillista työtä se ei tosin ole, mutta kyllä aivoja saa käyttää senkin edestä. Palkka kyllä on ihankohtuullinen, vuositasolla reilu 50te. Jokaisellahan meillä on mahdollisuus

´

Ja tähän mielipiteeseen ei auta tärkeily siitä, mistä raha tulee tai ei tule näillä edellä mainutuilla aloilla. Tärkeysjärjestys yhteiskunnassa (mitä pidetään tärkeänä, tulevaisuudessa suuri ikäryhmä kuitenkin "joudutaan" hoitamaan ja miltä näyttää tulevaisuuden näkymät!) ja jokin logiikka pitäis olla palkkauksissa. Näin on.

Mietippä vielä kerran, onko sillä väliä mistä palkat maksetaan. Toki esim. sairaanhoitajien työ on tärkeää, mutta rahat siihenkin palkkaan on jostain tultava, jos sairaanhoitajien palkkaa nostettaisiin esim. sellaiseksi kuin paperityöläisten meidän kaikkien veroja pitäisi nostaa roimasti, jotta saataisiin verorahoin sairaanhoitajien palkat maksetuksi. Tai sitten pitäisi leikata jostakin muusta julkisesti tuotetusta palvelusta, lasten päivähoidosta, kaduista, kouluista, rehellisesti, mistä ne rahat otetaan?

Vastuullisuutta on se, että jos johonkin rahaa annetaan, mietitään myös mistä se raha otetaan.

Tiedän yhden pienen tehdaskaupungin, jossa paperitehtaaseen pääsevät vain ja ainoastaan toisen tai kolmannen sukupolven "tehtaalaiset", ilman koulutuksia tietysti, ja vaikka eivät olisi työkykyisiä. "ei-tehtaalaiset" eivät pääse, vaikka olisivat ammattiin koulun käyneet ja tunnollisia. ja muita työpaikkoja tuossa pikkukaupungissa on hyvin vähän...

Yhteistyössä