Ja jälleen kerran:puskurissa roikkujat

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Kyl mua nyppii 50:n rajoituksella viittäkymppiä ajavat. Silloin tulee helposti ajettuu perseeseen kiinni. sit ne yleensä ajavat vielä keskellä tietä, että ohi ei pääse ja luultavasti SAABILLA
Miksi muiden pitäs ajaa yli? Mee ohi tai jätä rakoa ja mee ohi sopivassa paikassa. Vai eikö auto kiihdy kun aivan hanurissa roikkumalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Piushka:
Joka hemmetin aamu... perässä roikun :saint:

Kun kaikki ajaa niin h****tin hitaasti |O Ei aamulla saa hidastella työmatkoilla!!
Savu nousee välittömästi korvista jos joku tärrää eessä JUST sen 50km/h tai tasan 60km/h
Ai et aamulla saa ajaa ylinopeutta kun on kyseessä työmatka :whistle:
Ei se ole hidastelemista jos ajaa rajoitusten mukaan. Jos se käy ärsyttämään niin olisko omassa asenteessa vikaa? Ihan vinkkinä:kannattaa lähteä sen verran ajoissa matkaan et ei tarvii ajaa ylinopeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:

Kun kaikki ajaa niin h****tin hitaasti |O Ei aamulla saa hidastella työmatkoilla!!
Savu nousee välittömästi korvista jos joku tärrää eessä JUST sen 50km/h tai tasan 60km/h
Ei se ole hidastelemista jos ajaa rajoitusten mukaan. Jos se käy ärsyttämään niin olisko omassa asenteessa vikaa? Ihan vinkkinä:kannattaa lähteä sen verran ajoissa matkaan et ei tarvii ajaa ylinopeutta.

Se on pääkopasta kiinni. Minulla on vaan kamala kiire töihin tai töistä pois, ihan sama vaikka olisin ajoissakin. Aina vaan on kiire kiire kiire ja kamala tuskastuminen jos joku hänkkäröi edessä :headwall: :kieh:

Taksit on aika tehokkaasti aina persiissä kiinni :kieh: :kieh: Toki jotku tavisautoilijatkin.
Eniten vituttaa semmoset runkenbergerit jotka ohittelee ihan päättömästi niin et saa ojanpohjalle väistää jos meinaa henkiriepunsa pitää :kieh: :kieh: :kieh:

vieras

Se on pääkopasta kiinni. Minulla on vaan kamala kiire töihin tai töistä pois, ihan sama vaikka olisin ajoissakin. Aina vaan on kiire kiire kiire ja kamala tuskastuminen jos joku hänkkäröi edessä :headwall: :kieh:
No lähde aikasemmin sinne töihin!

vieras

Kannattaisiko mennä jonnekin vihanhallintakurssille? Tai käytä julkisia kulkuneuvoja, sillä olet vaaraksi kanssa-autoilijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No lähde aikasemmin sinne töihin!
No justhan mä sanoin ettei se auta! Aina on kiire vaikka ois aikaa kuin töiden alkuun.
Ja tuosta vihanhallintakurssista... :kieh: En nyt sentää oo siitä pahimmasta päästä!

Vieras
Miuta ottaa päähän, rekkajonojen ohi ajaessa, kun AINA sieltä joku ääliö kurvaa väkisin satasta ohi, vaikka rajoitus on laskettu 80 km/h. Ja ihan varmasti sen kaikki täälläpäin tietää. Sitten kun ajetaan vasemmalla kaistalla (ihan poliisin ohjeiden mukaan) niin eikös joku täräytä oikealta ohi.

Onko ihmisillä kiire päästä hengestään, vai? Tai päästää joku toinen hengestään omilla ääliömäisillä ajotavoilla. Tekisi asenteen tarkistus monellekin autoa ajavalle hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Jos hän ajaa oman mittarin mukaan 105km/h satasen rajoitusalueella, se todellinen ajovauhti saattaa todennäköisesti olla sen 98km/h ja aina takana ajavalla vauhti hidastuu edessä ajavaan nähden, eli takana olevalla vauhti voi olla 95km/h. Hänen takana olevalla enää 93km/h ja niin edelleen. Sitten itketään kun ollaan ajavinaan juuri niinkuin kuuluu, mutta kuitenkin on tientukkeena.
Väännäppäs mulle rautalangas, että miten takana tulevan vauhti hidastuu?
Tämän minäkin haluaisin kuulla :D

Tosin monethan (miehet) tuntuvat kuvittelevan että jos pitävät maantiellä kunnon turvavälin edelläajavaan, heidän vauhtinsa on hitaampi kuin jos ajaisivat puskurissa kiinni.

ööö... eli on ihan sallittua ja suotavaakin ajaa ylinopeutta? Ja vaikka ois lapsetkii kyydissä ni porotellaan satasen alueella 120? Eikä haittaa vaikka polliisit tulis vastaan ja lätkäsis sakot?

Mie meen pois, kun en nyt ymmärrä ollenkaan :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miuta ottaa päähän, rekkajonojen ohi ajaessa, kun AINA sieltä joku ääliö kurvaa väkisin satasta ohi, vaikka rajoitus on laskettu 80 km/h. Ja ihan varmasti sen kaikki täälläpäin tietää. Sitten kun ajetaan vasemmalla kaistalla (ihan poliisin ohjeiden mukaan) niin eikös joku täräytä oikealta ohi.
Onko ihmisillä kiire päästä hengestään, vai? Tai päästää joku toinen hengestään omilla ääliömäisillä ajotavoilla. Tekisi asenteen tarkistus monellekin autoa ajavalle hyvää.
Joo viimeeks kun imatralle mentiin niin pakettiauto peräkärry perässä ajoi ainakin satasta oikeelta puolelta ohi, eli meidän ja rekkojen välistä. Pikkusen ku se säikäytti!
Ne on niitä elämäänsä kyllästyneitä =)

Ankka
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Jos hän ajaa oman mittarin mukaan 105km/h satasen rajoitusalueella, se todellinen ajovauhti saattaa todennäköisesti olla sen 98km/h ja aina takana ajavalla vauhti hidastuu edessä ajavaan nähden, eli takana olevalla vauhti voi olla 95km/h. Hänen takana olevalla enää 93km/h ja niin edelleen. Sitten itketään kun ollaan ajavinaan juuri niinkuin kuuluu, mutta kuitenkin on tientukkeena.
Väännäppäs mulle rautalangas, että miten takana tulevan vauhti hidastuu?
Tämän minäkin haluaisin kuulla :D

Tosin monethan (miehet) tuntuvat kuvittelevan että jos pitävät maantiellä kunnon turvavälin edelläajavaan, heidän vauhtinsa on hitaampi kuin jos ajaisivat puskurissa kiinni.
No niin vieras tuupas kertomaan meille miten se vauhti nyt muka on hitaampi takana olevalla! Mä taidan vaan olla tosi tyhmä ku en tajuu miten voi pysyä auton perässä kiinni jos ajaa esim 5km/h hitaampaa ku se edellä ajava.
Ihan perusfysiikan lakien mukaan nopeus on vakio ja siten molemmilla sama jos ne pysyy jatkuvasti yhtä kaukana toisistaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
ööö... eli on ihan sallittua ja suotavaakin ajaa ylinopeutta? Ja vaikka ois lapsetkii kyydissä ni porotellaan satasen alueella 120? Eikä haittaa vaikka polliisit tulis vastaan ja lätkäsis sakot?

Niinhän se nykyään on, vain nynnyt noudattavat nopeusrajoituksia ja heitä pilkataan ja halveksitaan avoimesti.
Suomen autoilukulttuuri on aivan hunningolla. Kaikki julkkikset kehuskelevat ylinopeussakoillaan ja raskaalla kaasujalallaan ja tavikset seuraavat esimerkkiä.
Kun vielä suurin osa kuvittelee olevansa keskimääräistä parempia autoilijoita, on soppa valmis.
Tiet ovat minä-minä-ihmisten kilparatoja ja näyttämisen paikkoja. Ratin takana hermo kiristyy ja pää höyryää, kun pitää näyttää kaapin paikkaa onnettomille nynnyille.
Viime aikoina naiset erityisesti ovat kunnostautuneet tällä saralla, kuten tästäkin pinosta näkee.

vieras
Juu minä myös roikun perseessä kiinni kun ei prkl voi ajaa kun just tasan sen rajoituksen tai jopa vähän alle!!! Ja kun joka paikassa ei niin vaan ohitella niin sitten körötellään jonossa kun ekana painattaa just se hemmetin teiden tukko!

Juu minä myös roikun perseessä kiinni kun ei prkl voi ajaa kun just tasan sen rajoituksen tai jopa vähän alle!!! Ja kun joka paikassa ei niin vaan ohitella niin sitten körötellään jonossa kun ekana painattaa just se hemmetin teiden tukko!
Niin, ajatella et joku voi vaikka ajaa ihan lain sallimaa nopeutta :whistle: Ja sen ylihän ei oo kenenkään pakko ajaa jos ei halua. En mä kyllä itsekään jaksa jäädä semmoisen taakse köröttelemään, mutta en silti roiku perseessä kiinni vaan pidän silti sen turvavälin ja ohitan heti kun mahdollista. Se perseessä roikkuminen kun ei ketään saa nopeemmin ajamaan. Pikemminkin päinvastoin :whistle:

Mari
tää ois muuten helppo homma poliisille :D Selvittää jokaisen ip:n joka sanoo ajavansa niinku hullut, sit selvittää kuka tekstin takana on, selvittää millä autolla se ajaa ja seuraa tätä autoa joku kerta. Ei ehkä resursseja olis tähän mutta hitsi ku jäis muute moni kiinni :D :D

Mä tykkään käräytellä ainaki niitä jotka mun ohi vetää jotain 120 jos ajan ite rajoitusten mukaan tai sitten ehkä 5km/h yli. Mä en aja ikinä ylinopeutta enempää ku korkeintaan 10km/h koska en halua sakkoa. Ja ihan vaan sen takia en halua sakkoa, että menetän kortin siinä samalla. nykyään ku on niin että jos on vielä väliaikainen ajokortti niin ei saa saada sakkoja tai muute joutuu käydä kokeet uudelleen.

vieras
Bravo: Olet sinä maailman paras autoilija!!

ärsypilämi
TAEVAHAN TOSI!!!

Se on kyllä aika hullua kun ajattelee, itsekin tulee helposti tuossa moottoritiellä ajettua vähintään 10km/h ylinopeutta (ja mittari ei huijaa ainakaan kesärenkailla, jotka isommat). Jos kotimatkaa on 40 km, 100km/h ajettaessa kotimatkaan menee 24 minuuttia. 120 km/h > 20 minuuttia, 130 km/h > n. 18,5 minuuttia. Ovatko nuo muutamat minuutit todellakin niin arvokkaita? Aina pitää erikseen muistuttaa itselleen että en todellakaan tee niillä parilla minuutilla mitään, voi hyvin hidastaa vauhtiani rajoituksen mukaiseksi.

Ankka
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Juu ja yleensä ne kamikatse ohittajat on sit seuraavis valois 1-2 autoo edempänä :D
No juu ottaahan ne 100 alueella 85 ajavat päähän ja iitekki tulee ajettuu 100 alueella 110 mittarin mukaan...
Saa muute monesti hyvät naurut ku tosiaan ne odottelee siellä seuraavissa liikenne valoissa jonku mummon perässä. :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Se on kyllä aika hullua kun ajattelee, itsekin tulee helposti tuossa moottoritiellä ajettua vähintään 10km/h ylinopeutta (ja mittari ei huijaa ainakaan kesärenkailla, jotka isommat). Jos kotimatkaa on 40 km, 100km/h ajettaessa kotimatkaan menee 24 minuuttia. 120 km/h > 20 minuuttia, 130 km/h > n. 18,5 minuuttia. Ovatko nuo muutamat minuutit todellakin niin arvokkaita? Aina pitää erikseen muistuttaa itselleen että en todellakaan tee niillä parilla minuutilla mitään, voi hyvin hidastaa vauhtiani rajoituksen mukaiseksi.
Siis noi ajansäästöt on tosiaankin niin pieniä, että miten oikeesti joku viitsii riskeerata oman (ja muittenkin) hengen sen takia? Varsinkin kun nopeuden kasvaessa jarrutusmatka lisääntyy ihan hirveesti. Riskit kasvaa ajansäästöön verrattuna aika helkkaristi...

Yhteistyössä