Ja jälleen kerran:puskurissa roikkujat

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HotDarkFlower:
Mua niin vituttaa sellaset jotka ajaa alinopeutta ja joskushan niistä ei pääse välttämättä ohi...nii tekis mieli käydä antamas hiukan oppia ja toinen mikä nyppii on se, et rampilta ku tullaan niin miks ne vitun tollot ei osaa ajaa vaan pitää alkaa hidasteleen....voi jumalauta |O
Jokainen ajaa niin kuin turvalliseksi katsoo. Ei minua nuo hidastelijat häiritse, ainakaan pahemmin. Aina olen päässyt ohi, paitsi huonolla kelillä jolloin muutenkin on hyvä ajaa hiljaisemmin. Muista että ohi pääsee helpommin kun pysyy vähän kauempana ohitettavasta.

vieras
IKINÄ ei mulla ole niin kiire, että vetäisin ylinopeutta lapsi kyydissä ja jos joku kanssa-autoilija törttöilyllään vaarantaa lapseni turvallisuuden, niin voi jumalauta! Varatkaa enemmän aikaa matkoihinne jos ei rajoitustenmukainen nopeus riitä, mutta lakatkaa kuvittelemasta olevanne jumalia jotka saavat vaarantaa viattomien sivullisten hengen!!!

Mua ärsyttää kun lähen ohittamaan autoa niin takaa tuleekin joku mies hienolla autollaan kovaa vauhtia ja roikkuu puskurissa kii ohitustilanteessa ja mua melkein hirvittää tilanne että palaan heti oikeelle kaistalle takas. sen jälkeen sitä ohitetaan reteesti vauhilla ja vilkastaan vielä sivulle ohittaessa. Siis tätä tapahtuu jatkuvasti |O |O
Kerran yks kyttäs et ois päässy vielä sivusta munkin ohi (kolme autoa rinnakkain tiellä!!).
En ohita hitaasti mutta näköjään pitäis ohittaa supernopeasti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettekö te hitaasti köröttelevät voisi ajaa muulloin kuin aamu- ja iltaruuhkien aikana, tai jos on pakko ajaa silloin, niin jotain sivuteitä???
Mikä helvetti siinä on, että ne jotka ajaa rajoitusten mukaan (eli max10% yli rajoituksen) on muka hitaita köröttelijöitä?!
Olis muuten äsken voinut käydä huonosti pikkupojalle , joka tuli mitään varoittamatta ja yhtään katsomatta suoraan pyörällä mun eteen :/ Taajama-alueella, jossa oli 30km rajoitus. Tuuria siinä mielessä että se olin minä, eikä joku ylinopeutta kaahaava tyyppi. Ei olis nimittäin kerinny enää kovemmasta vauhdista jarruttaa...
Hitto että säikähdin ja niin kyllä säikähti poikakin. Toivottavasti otti opikseen ennenkuin oikeesti jää jonkun alle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Ettekö te hitaasti köröttelevät voisi ajaa muulloin kuin aamu- ja iltaruuhkien aikana, tai jos on pakko ajaa silloin, niin jotain sivuteitä???
Mikä helvetti siinä on, että ne jotka ajaa rajoitusten mukaan (eli max10% yli rajoituksen) on muka hitaita köröttelijöitä?!
Olis muuten äsken voinut käydä huonosti pikkupojalle , joka tuli mitään varoittamatta ja yhtään katsomatta suoraan pyörällä mun eteen :/ Taajama-alueella, jossa oli 30km rajoitus. Tuuria siinä mielessä että se olin minä, eikä joku ylinopeutta kaahaava tyyppi. Ei olis nimittäin kerinny enää kovemmasta vauhdista jarruttaa...
Hitto että säikähdin ja niin kyllä säikähti poikakin. Toivottavasti otti opikseen ennenkuin oikeesti jää jonkun alle.
Jos on tuollaiset nopeusrajoitukset, eivät lapset opi varomaan yhtään.

..Tuuria siinä mielessä että se olin minä, eikä joku ylinopeutta kaahaava tyyppi. Ei olis nimittäin kerinny enää kovemmasta vauhdista jarruttaa...
Joo, pitäis olla vapaat nopeudet, ja yliajettujen pikkulasten raatoja aina jätetty vain lujumaan pientareille, ihan kuin siilien, rusakkojen, kanien ym. raatoja. Kun kaikkea noita olisi riittävästi, niin eiköhän ne pikkulapsetkin vähitellen oppisi.

Sinullahan on näköjään tämä kulttuuri oikein hyvin hanskassa.

vieras
Jos mä edes ajaisin alinopeutta, niin melki ymmärtäisin, mutta mä ajan noin 5km/h yli rajoituksen... Jarruvaloja kun väläyttää niin ne hieman jättäytyy, mutta kohta ne on taas persiissä kiinni.
Jos väläytys ei auta, niin nopeus -5km/h rajoituksesta, niin kyllä ne ohi menevät.
Ihmeellistä, että joku oikein kerjää peräänajoja ja onnettomuuksia. Ihan vain omaa jääräpäisyyttään. Isompi riski te olette
Lain mukaan autolla pitää ehtiä pysähtymään ennen törmäystä. Minä en riskeeraa omaa turvallisuuttani muiden vuoksi. Kolarissa 5km/h ero on merkittävä. Lisäksi tuolloin minut on helpompi ohittaa. Jos taas joku tulee niin lähelle että en enää peilistä näe rekisterinumeroa, niin sitten jarrutus mateluvauhtiin. Jarrutuksen kovuus riippuu onko lapset mukana vai olenko yksin. Sitäpaitsi takaluukku on jo hieman ruosteessa, niin ei haittaisi vaikka se korjattaisiin vakuutusrahoilla :)

:headwall: :headwall:

Jos mä edes ajaisin alinopeutta, niin melki ymmärtäisin, mutta mä ajan noin 5km/h yli rajoituksen... Jarruvaloja kun väläyttää niin ne hieman jättäytyy, mutta kohta ne on taas persiissä kiinni.
Jos väläytys ei auta, niin nopeus -5km/h rajoituksesta, niin kyllä ne ohi menevät.
Ihmeellistä, että joku oikein kerjää peräänajoja ja onnettomuuksia. Ihan vain omaa jääräpäisyyttään. Isompi riski te olette
Lain mukaan autolla pitää ehtiä pysähtymään ennen törmäystä. Minä en riskeeraa omaa turvallisuuttani muiden vuoksi. Kolarissa 5km/h ero on merkittävä. Lisäksi tuolloin minut on helpompi ohittaa. Jos taas joku tulee niin lähelle että en enää peilistä näe rekisterinumeroa, niin sitten jarrutus mateluvauhtiin. Jarrutuksen kovuus riippuu onko lapset mukana vai olenko yksin. Sitäpaitsi takaluukku on jo hieman ruosteessa, niin ei haittaisi vaikka se korjattaisiin vakuutusrahoilla :)
Jos joku tollo liimautuu poksiin, pitää yrittää minimoida mahd vauriot jos se perään tulee. Tohon valmiiksi hieman kuhmuseen kulmaan sais osua ni tulis korjattua.

Yhteistyössä