IVF Toukokuussa

Taidanpa pinoutua tänne, jos mukaan vielä mahtuu? Meillä edessä ylläri-IVF tällä viikolla...
Hieman taustaa: eli olen 30v. ja mies 29v. ja Pirkanmaalla asustellaan. Meillä ongelma on minussa. Kuukautisia mulla ei ole ollut yli kahteen vuoteen ja munasarjani on olleet täydessä lepotilassa. Hoitoihin hakeuduimme Väestöliittoon huhtikuun puolivälissä, jonka jälkeen alkoikin tapahtua vauhdilla. Aloitin pistoshoidot aluksi Puregonilla annoksella 50IU, jolla ei ollut mitään tehoa. Lääkäri oli aika pessimistinen ja kehoitti meitä varautumaan siihen, etteivät munasarjani herää eloon enää ollenkaan. Annosta nostettiin 75IU, jonka jälkeen yllättäen munasarjani heräsivätkin henkiin. Puregonin lisäksi piikitin Luverista, jonka tarkoitus oli paksuntaa kohdun limakalvoa. Viime viikon ultrassa lääkäri suunnitteli inseminaatiota, mutta tänään hän päätyikin IVF:ään munasolujen runsaan määrän vuoksi. Niinpä mulla on nyt edessä punktio keskiviikkona ja siirto perjantaina. Ollaan miehen kanssa tosi innoissamme, vaikka tietty toisaalta jännittää kovasti. IVF:ään päätyminen oli yllätys, kun olimme niin varautuneet inssiin. Mutta hyvä näin, pääasia on, että homma etenee. Tänä iltana otan Pregnylin ja sitten vaan odottelen keskiviikkoa... =)
 
Orgalutranista piti sanoa, että muakin neuvottiin pistämään se alavatsaan. Mun mielestä Orgalutran on kurjempi piikki kuin Puregon tai Luveris, koska ainakin mulla se aiheutti kirvelyä, punoitusta ja pistoskohdan turpoamisen.
Aurinkoista maanantaita kaikille! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heksamiina:
Orgalutranista piti sanoa, että muakin neuvottiin pistämään se alavatsaan. Mun mielestä Orgalutran on kurjempi piikki kuin Puregon tai Luveris, koska ainakin mulla se aiheutti kirvelyä, punoitusta ja pistoskohdan turpoamisen.
Aurinkoista maanantaita kaikille! B)
Ja pregnylin pistoskohta oli mulla ainakin viikon kipee.
 
Heksamiina Tepä elätte jännittäviä aikoja!!! Tosi mahtava yllätys!!!

Joo piikeistä vielä, Gonalin piikki on niin ohut et sitä pistelee ihan tosta vaan, eikä tunnu juuri missään. Mut toi orgalutran oli kyllä toista maata, ja ilmeisesti lääkeaine on ärsyttävämpääkin. Periaatteessahan itse pistokohdalla ei liene suurta merkitystä, samalla lailla se lääkeaine imeytyy pistettiin se ihon alle mihin tahansa.

Joo alkaa olemaan "arkoja paikkoja" iholla ihan tarpeeksi... Kaupassa käydessä viikonloppuna pökkäsin ostoskärryä alavatsalla ja huh, huh kyllä tuntu!!!! :eek:
 
Pahoittelut Kukalle :hug: .

Tervetuloa Heksamiina, mukava yllätys teillä! Mulla on punktio huomenna ja siirto (jos siirrettävää on) torstaina. Pidetään yhteyttä ja vaihdetaan kuulumisia...

Missä Siisami luuraa? Onko punktiopäivä jo selvillä?

Spectrako se kyseli pistämisen aloitusta..Yleensä kai aloitetaan tokasta kunnon vuotopäivästä, mutta tietysti clomit ovat voineet ohentaa limakalvoa ja siksi vuotokin on niukempaa. Onko tilanne tänään "parempi"?

Täällä siis jo jännitetään huomista ja tuntuu, että olen sotkenut jo nyt mahdollisuudet...Pregnylin pistin eilen illalla ja kun yritin saada ilmat pois piikistä, sieltä roiskahti kohtuullisesti ainetta pitkin housuja...Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia? Miten on käynyt?

Ja lugeista vielä: aloitetaanko ne heti punktiopäivänä vaiko vasta siirtopäivänä? Olettaisin tuota viimeistä...en ole vaan ostanut vielä lääkkeitä ja mietin, että jos huomenna pitää aloittaa, jaksanko enää raahautua apteekkiin.

Mielelläni vielä kuulisin (positiivisia) punktiokokemuksia aiemmilta kävijöiltä =) !
Huomiseen!

Ps. Mariska, sama homma täällä, ts. maha kipeänä piikityksestä, jomottaa...
 
Moi Kummi!
Jos sä haluat positiivisia kokemuksia punktiosta, ni mä voin kertoa enimmäkseen niitä.
Sain etukäteen jonkun särkylääke pillerin. Sit tuli hoitaja laittamaan kanyylin käteen ja se oli koko helahoidon kamalin ja kipein asia mun mielestä :) . Sit laitettiin jotain litkua menemään siitä kanyylistä, ei sattunu eikä kirvellyt yhtään. Housut pois jalasta ja tuoliin reppu leväälleen. Se hökötys tuupattiin reppuun ja neula siitä läpi ja munasolut imettiin pois sarjoista. Ei sattunut, lähinnä tunsin semmosta kutittelua. Kesti jotain varmaan viis minsaa (en osaa sanoa oikeesti, mut ei kauaa). Takasin sänkyyn pötköttämään ja parin tunnin jälkeen kotiin.
Mun yläpää ei menny niistä aineista sekasin, väsytti kyllä loppupäivän. Ja paikat ei ollu juurikaan kipeet sen jälkeen. Mulla saatiin yhdeksän kypsää munasolua, montako sulla on kasvamassa?
Eipä siinä muuta. Ihan iisi keikka. Toivottavasti sulla menee yhtä helposti.
Muistasin, et aloitin luget samana iltana, mut en oo siitäkään ihan varma, voi olla että vasta seuraavana päivänä, mut ennen siirtoa kuitenkin.
Ja siirto se vasta helppo olikin. Housut pois, reppu leväälleen, tuubi sisään, tuubi ulos, housut jalkaan ja ideaparkkiin shoppaamaan potkuhousuja. Mut älä sä mene ostamaan niitä potkareita, mä luulen, et ne tiesi sitä huonoa onnea meille.
 
Kiitos Finttu mahtavasta selonteosta :LOL: , you just made my day.
Siis huomenna reippaasti kohti uusia kokemuksia...Reilu 10 suunnilleen samankokoista munista oli perjantaina näkyvissä ultrassa, toivottavasti ovat kypsyneet...
 
Moikka kaikki

Mä olen ollut nyt hieman hissukseen kun ihan kamalasti ei vaan ole jaksanut kirjoitella. Tervetuloa kaikki uudet ja pahoittelut kaikille neganneille :hug:

Mulla on vaan ollut niin kertakaikkisen paska olo ettei oikein ole jaksanut. Synarelat on aiheuttanut mulle itkuisuutta, kiukkuisuutta ja ahdistusta ihan jopa rinnna puristukseen asti. Tänään sitten riitti ja varasin huomiseksi lääkärin. Mä jään nyt saikulle tän viikon loppuun ja toivon, että olo korjaantuu viimeistään ensi viikolla kun pitäis olla nolla ultra ja sumujen annoksen laskea puoleen. aiemmat hoidot on mennyt ihan ok ja olen ollut kokoajan töissä mutta tää kerta opn ilmeisesti rankempi.

Päivittelen tota listaa huomenna paremmalla ajalla.

Kummi: Muistaakseni luget alkoi punktiopäivän iltana.

Ronttuli: Voimia noitten Syna oireiden kanssa
 
Kummi: tsemppiä punktioon tänään! Tulepa sitten kertomaan, miten meni. Mulla siis punktio huomenna ja jännittää aika paljon...
Pregnylin roiskumisesta mulla on kyllä kokemusta eilisillalta! Mun oli siis tarkoitus pistää Pregnyl 5000IU klo 22 eilen. No, onnistuin sitten rikkomaan ampullin ja varmaan puolet annoksesta lensi pitkin lattiaa. Piikitin loput noin 2000-2500IU, mut olin tosi huolissani, että riittääkö se annos vai meneekö koko IVF pilalle.. Lääkäri oli antanut mulle kotinumeronsa hätätilanteita varten, jotenka soitin sitten hänelle. Oli tietysti hiukan nolo soittaa tuohon aikaan illasta kotiin, mut hätä ei lue lakia.. Ja lääkärin mielestä oli tosi hyvä että soitin, koska IVF olisi saattanut mennä pilalle noin pienelle annoksella. Lääkäri sitten soitti puhelinreseptin yliopiston apteekkiin, ja me miehen kanssa lähdettiin kovaa kyytiä hakemaan uutta Pregnylia. Kävipä vielä niin, että apteekin mukava täti lupasi sekoittaa lääkkeen ja pistin Pregnylin siellä paikan päällä, kun pelkäsin, että kotona taas hajotan ampullin. Huh, onneksi sain lääkärin kiinni ja asia järjestyi! Olisi kyllä ottanut aivan älyttömästi päähän, jos IVF olisi peruuntunut yhden ampullin hajoamisen takia... Ei kyllä tarvitsisi tuollaisia tilanteita tulla enää uudestaan, oli sen verran korkealla stressikäyrä eilen. :kieh:
Fintulle kiitos, kun kerroit positiivisen punktiokokemuksen. Lohduttaa kuulla, ettei kaikki koe sitä ihan kamalana.
 
Mulla on punktio sitten huomenna ja takaisin laitto perjantaina (toivottavasti). Kävin maanantaina ultrassa ja siellä oli n. 7 kpl hyvän kokoista solua!!!! Olen tosi tyytyväinen tuohon määrään (niissä kaikissahan on toki solu ;)), koska eka IVF meillä meni ns. käteen - tuli vain 3 solua.

Mutta palaillaan miten punktiot on mennyt kullakin! Odottelen kuulumisianne!
 
Hei kaikki!

Satunnaisesti olen käynyt teitä lukemassa ja tykännyt. Ja nyt tuli tunne että haluaisin liittyä mukaan. Tekisi varmaan hyvää kirjoitella joskus itsekin, tässä vaan jännäilen hiljaa vieressä =)

Pinon nimi passaa itselleni...eilen punktiossa, eka ivf-menossa.
Nyt pelkään ja jännään, että onko mitään takaisin laitettavaa... huomennahan se sit olisi edessä. Olen ottanut koko homman niin että katsotaan nyt mihin asti ekalla kerralla päästään... noin kolme vuotta koitosta takana ja hoitoihin lähdettiin runsas puoltoista vuotta sitten. Julkisella meni pääosa ajasta jonottaessa (nytkin ollaan ivf:ään julkisella jonossa - se edessä sitten joskus syksyllä). Huhtikuussa todettiin, että henkisesti oltais jo valmiita ivf:ään, mutta koska jonotus kestää ainakin sen 6kk niin mitäs jos mentäiskin yksityiselle. Saatiin rahat kasaan ja nyt sitten koettu tämä eka "isompi hoito". (julkisella kolme inssiä ennen ivf jonoa). Vaihe vaiheelta olen tässä koittanut edetä: puregon pistot (jo insseistä tutut) meni ok ja sain edetä jopa niinkin pienellä annoksella kun 100iu (vai oliko se ui), jarrut kehiin ja sitten pregnyl...ja vihdoin eilen punktio...niin toivon, että tässä päästääm hyvään finaaliin asti... Ajattelen, että jos ei muuta niin onpahan ainakin käyty eka ivf rauhassa läpi ennen kuin mennään julkiselle puolelle samaan (tosin siellä sitten se pitkä kaava). Mulla on ainakin julkisella puolella vaihtunut koko ajan lääkäri ja ollut sellainen tunne, ettei mistään ole ehditty kunnolla jutella.

Taidan jäädä nyt aktiivisemmin seuraamaan ja jopa kirjoittelemaankin. Teillä on täällä ihana pino!
 
Kummi mun punktio tarina kuuluu taas näihin EI-NIIN-POSITIIVISIIN kokemuksiin... :eek: En tiedä viitsinkö pelotella... Toimenpide oli mulla nimittäin kaikista esilääkkeistä huolimatta todella kivulias (yleisesti en ole kipuherkkä ihminen ollenkaan!!). Kipu toki voi johtua siitä et mulle ei koskaan tehty aukiolotutkimusta, joten saatto olla "putket sen verran tukossa..."!!! Punktion jälkeen ilmeisesti lääkityksestä johtuen mulla romahti verenpaineet alas ja olin hetken aikaa aivan kanttu vei. Mies säikähti oikein kunnolla!!!! Mut ei muuta ku suoneen lisää nestettä ja paineet nousi taas. =) Illalla oli alavatsalla kipua ja olin aivan puhki, nukuin kotiin päästyämme useamman tunnin. Meillä kuitenki on suhteellisen pitkä matka ajella täältä Pohojanmaalta Tays:n.
Et jännityksellä - pelonsekaisin tuntein kanssa odottelen tätä tulevaa punktiota... :eek:

Kummi & Puppeli
tsemppiä punktioon!!!!!

Ja tervetuloa Meikku!! Montako rakkulaa/munasolua tuli saaliiksi eilen?? Toivotaan et alkioita on hyvin lähteny kasvamaan ja huomenna siirtoon db db db!!

Oma (.) Tänään UÄ klo 13.30. Selviää lopullisesti punktio päivä ja montako "oikeankokoista" munarakkulaa oon saanu kasvatettua!

:wave:
 
Tsemppiä Puppeli sullekin punktioon! Meillä on sitten samana päivänä koitos edessä. Mihin aikaan sulla on punktio? Mulla on heti aamulla yhdeksältä. Onneksi on niin aikaisin, että saa mahdollisimman äkkiä sen pois päiväjärjestyksestä.
Meikku, onnea huomiselle, pidetään peukkuja, että saat oikein hyvän alkion matkaasi =)
Kurjaa, että Mariskalla on ollut noin huono punktiokokemus. Toivotaan, että seuraava kerta on parempi!
 
Kovasti onnea punktioon kummi,puppeli ja heksamiina!
Tulkaahan sitten kertomaan miten meni.

Mitäs mariskan ultrassa näkyi?

Meikulle myös onnea matkaan ja kyytiläiselle etenkin!

omaa: tänään sitten aikataulut lyöty lukkoon.
Siis kp5 alotetaan Puregonit 100IU ja kp9 ultraan. Sitten katotaan
kuin beibet on lähteneet kasvamaan. Aikanaan mukaan sitten
Orgalutran ja Pregnyl ja Luget sitten punktion jälkeen.
Toi punktio edelleen pelottaa vaikka mulle kyllä tarjottiin
nukutustakin jos siltä tuntuu mutta enpä tiiä, riskinsä
siinäkin (ja hinta ). Ai niin ja punktio vasteesta riippuen joko
vko22 tai 23. Toivottavasti tuo aikasempi ajankohta.
Ja nyt ei kun menkkoja odottamaan että pääsen
piikittämään. :) Niitä odottelen alkavaksi maanantaina.
 
Eilisen punktion jäljiltä olisi 4 munasolua hedelmöittynyt (ja yhteensä niitä saatiin 9...)
Kyllä tuli kieltämättä surkee olo kun kuulin, sitä toivoi tietty enemmän... Mutta ei se määrä vaan se laatu, I know!

Omalla kohdallani tuo eka punktio meni hyvin - tipan laitto pelotti eniten, mutta sen kesti hammasta purren. Olo ei ollut yhtään sekava missään vaiheessa vaan silmät kiinni kuuntelin lääkärin jutustelua. Eikä vatsassa tuntunut mitään. Kotiin pääsin aika pian ja vasta sitten myöhemmin illalla alkoi kovat, viiltävät kivut. Mitään särkyä en tuntenut kun olen vetänyt tuplapanadolia tasaseen tahtiin, mutta nuo jossain uumenissa viiltävät kivut meinas viedä tajun. Tuli huudettua äänenkiin pari kertaa.

Tänään aamulla vielä oli ylös noustessa samanlaisia viiltoja mutta nyt jo ok olo. Siispä huomenna töihin. Ja niin, tietty myös käynti klinikalla...jos nyt saatais joku kyytiin. Selviääköhän neljästä yksikään.... No, tiedetään nyt sentään että jotkut mun munasolut ottaa ainakin siittiöitä vastaan :)
 
...ja 12 rakkulasta 6 solullista (vain) löytyi..Noh, ei auta itkeä (vaikka kyllä harmittaa): lääkäri sanoi, että punktiossa saadaan keskimäärin 7 solua. Mielestäni aika paljon vähemmän kuin mitä täällä on viesteistä päätellen tullut.
Joka tapauksessa huomenna kuullaan, miten ICSI on onnistunut ja torstaina sitten siirto. Punktio itsessään ei mulle ollut kivulias kokemus, vaikka rakon läpi piti toiselta puolelta punkteeratakin :/ . Nyt tietty väsyttää ja vähän jomottaa, ei muuta.

Tsemppi Meikku! Toivotaan, että siirto onnistuu loistavasti! Oliko sulla ivf vai icsi?
Puppelille ja Heksamiinalle valtavasti tsemppiä punktioon!!! :flower: :flower:

Palataan taas asiaan...
 
Ja endometrium kuin vanhalla mummolla! Eli Synarelat ovat tepsineet. Huomenna alkavat gonal-F pistokset. Viikon päästä ma kontrolliultra.
Mä en viimeksi kokenut, että punktio olisi ollut kivulias. Tai oikeastaan se tunne oli semmonen "huumehörhö" olo- että sattuu, vaikka ei sitten tunteena satukaan. Vähän outo fiilis, ja katosi kun höyryt päästä katos. En kuitenkaan erityisemmin vielä jännitä sitä, mutta kylläpä se alkaa tuntua jossakin kun aika lähenee...

Tsemppiä punktioihin - muistakaa: toivottu lopputulos palkitsee kaikki vaivat!
 
Iitukka Kovasti varmaan helpottaa kun on selvät sävelet minkä mukaan edetä!! Mulle ainakin antaa jonkinlaista turvallisuuden tunnetta! Lääkäri määrää raamit, saa vaan edetä ohjeiden mukaan! =)

Meikku ja Kummi Ihan oikein Meikku sanoit, ei se määrä vaan laatu!!!! Alkaa hirvittään ku lähden ite niin pienillä rakkulamäärillä jo liikenteeseen... Onneks punktiot suju hyvin!! Nyt vaan Meikulle Hirmusti ONNEA huomiseen siirtoon!!!

Halla Mulla on menny gonal koko ajan annoksella 225, mut siitä huolimatta saalis oli huomattavasti huonompi kuin ekalla kerralla :( Lääkäri sano et vaste lääkkeeseen ei sit seuraavilla kerroilla enää ole niin hyvä. Sanoi et annosta suurennetaan entisestään, jos tulee vielä uusi punktio... (toivon sydämestäni et tää jää viimeiseksi...).

Oma(.) siis kävi UÄ:ssä eilen. Munarakkuloita oli yhteensä 11, näistä oikean kokoisia oli 6. Ehtiihän ne pienemmätkin toivottavasti vielä kasvaa ennen punktiota... Punktio siis perjantaina ja tuoresiirto maanantaina. Tänään on siis tämä autuus pregnylin pistäminen... 10 000 yksikköä siis tänä iltana. Lueskelin näitä pregnylin pisto- tai sekoitusongelmia mitä oli ollut ja täytyykin erityishuomiota kiinnittää ampullin aukaisuun!!!! Perjantaina sit lähdetään ennen kukonlaulua ajeleen Tamperetta kohti, punktio on heti aamusta.

:wave:
 
Olo on vielä vähän pökkyräinen, joten nyt tulee vain omaa napaa... Punktio oli siis aamulla ja hyvin meni. Kipua ei tuntunut missään vaiheessa toimenpiteen aikana. Vasta nyt jälkeenpäin vatsa on kipeä, kuin olisi kovat kuukautiskivut. Saalis oli vain 7 munista, joista todennäköisesti kaikki eivät ole kypsiä. Lääkäri kuitenkin piti tulosta ihan hyvänä. Nyt sitten vain jännitetään, miten käy.. Toivottavasti perjantaina saadaan kyytiläinen siirrettyä!! On tää kaikki vaan jotenkin niin jännää...
Tsemppiä vaan kaikille, mä meen nyt hetkeksi pötkölleen.
 
Meillä piikkien aloitus siirtyy kun menkkoja ei sitten tullutkaan. Nyt popsitaan Primolutteja kymmenen päivää jotta kunnon tyhjennys tapahtuisi. Raivostuttavaa lykkäytymistä. Kymmenen päivän kuuri ja sitten taas odotellaan toista kp:ää. Just kun sai itsensä psyykattua piikkejä varten niin tulee tällasta.. Näillä näkymin sentään kirjoitan oikeassa ketjussa :headwall:
 
Heksamiina Hyvä et punktio sujui hyvin ja tulos oli ihan hyvä!! Just mietin samaa et jännittäviä aikoja me elellään kaikki! Tuntuu et elää semmosessa jatkuvassa "jännitys-hyper-tilassa".

spectra Toi on just niiiin ärsyttävää ja raivostuttavaa!!! Odottaminen ja ihmetteleminen. Tuntuu et kroppa toimii just väärinpäin sillon ku ei pitäis!! Mä ainaki koin jatkuvan odottelun ja PAS:n siirtymisen tosi rankkana. Mulla luonnollisella kierrolla nimittäin ovulaatio osu tosi moneen kertaan väärälle päivälle... ja taas PAS siirty seuraavaan kiertoon. Tuntuu et elämää eletään nykyään vaan kuukautiskierron muodostaman syklin mukaan!! :LOL:
Toivotaan kuitenkin et kuukautiset ilmestyy primolutin avustuksella!
 
Heksamiina ja kummi kiva kun punktiot meni hyvin!
Ja juuri itse eilen lääkärin suusta kuulin että parempilaatusia muniksia saadaan
kun niitä ei ole kamalan paljoa ja sitten raskaudetkin alkavat helpommin!
Eli teillä on asiat hyvällä mallilla. :) Eli laatu korvaa sen määrän, todellakin.

Halla kaipa nuo tunteet kuuluvat asiaan - ei muuta kun tsemppiä
kovasti, kyllä ne sinun munikset sieltä kypsyvät.
Ja tuosta punktiosta, muakin se pelottaa mutta olen päättänyt
siitä selviytyä. Palkinto siitä on mahtava jos kaikki menee
nappiin.

spectra kurjaa kun asia noin pitkittyy. :hug:
 
onko kellään omakohtaista kokemusta pahasta hyperistä? minut lääkäri laittoi eilen sairaslomalle suurentuneen hypeririskin takia. 2. ultrassa löyty muniksia yli 20kpl ja itsellä olo aika kaameen ähkyinen ja tukala. kuulema hyperi on jossain määrin hyvin todennäköinen, nyt sit vaan kotona köpötellään, lepäillään ja juodaan TOSI PALJON! puregonin määrää tiputettiin 150iu:sta 125iu:hun. punktio ensi viikolla ja nyt päällimmäinen pelko että alkionsiirto siirtyy syksyyn :headwall: . eli tuoresiirto jäisi kokonaan tekemättä.
 
Jaaha, se taisi olla eka ivf melkeinpä tässä
- ne neljä jotka siellä oli hedelmöittyneet oli sitten kehnoa laatua, kaikki.

Eli kun toivoin, että ei se määrä vaan laatu niin ei sitten tullut laatuakaan. Mulla tosiaan kato kävi, koska punktiossa saatiin kivat 21 munarakkulaa... ja neljä eilen lasilla. Ekakertalaisena olen vieläkin jotenkin sekasin tästä hävikistä... Ja sitten vielä tuo laatuasia. Onko kellään kokemusta/tietoa/tai edes kuulopuheita siitä, mitä tällaiset kolmosluokan alkiot meinaa? Mulle todettiin heti, että mitään ei mene pakkaseen. Laitettiin ikään kuin "huvikseen" (näin sen jotenkin koin) 2 takasin ja toiset kaksi mennee sitten roskiin. Hieman karheena tästä olen...onneksi tulin tänne palstalle lukemaan ja nyt olen toista tuntia jo lueskellut mm. tuota pömppämahaisten pinoa ja jo tuli parempi mieli.

Mariska75: Ihmettelin myös minäkin tota sun 10 000 iu:ta Pregnylissä. Luulin että se 5000 riittää irrotukseen aina?

Heksamiina: aivan, älytöntä jännitystä - en olis uskonut että tuntuu niin hermoheikolta kun eilen jäin jännäämään tuleeko mitään siirtoa vai ei. Itseasiassa luulen, että toi mun tän päivän siirto tehtiin osittain senkin takia että se olis henkisesti helpompaa (kuin että vaan todettais alkioiden olevan niin surkeita ettei niistä ole mihkään, tulee pehmeä lasku kun odotan sen 2 viikkoa menkkoja ajatellen että "ainahan on toivoa") Itselläni on sellainen tunne että kaikilla on aina jotain 1 ta 2-luokan alkioita...Toivotaan että sulla myös!

Kummi Miten sun ICSI? - toivottavasti kuudesta hedelmöittyy kaikki!
 

Yhteistyössä