IVF Toukokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja puoli-enkeli:
  • iitukka.................1.ICSI......(vko 23/lyhyt kaava).......................pp12
    • spectra................1.IVF.......(vko 23)..........................................pp12
      • Finttu..................2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp11
        • puoli-enkeli.........1.IVF........(vko 23/pitkä kaava).julk................pp11
          • ronttuli08............2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp11
            • JEP......................1.IVF........(vko 23/pitkä kaava)..........punktio pe

            Plussanneet:

            :heart: Meikku........(1.IVF...(vko 20/lyhyt kaava).yksityin/plussa 28.5.)
            :heart: Heksamiina.(1.IVF...(vko 20)....................Väestöl/plussa 30.5.)
            :heart: Puppeli.......(2.IVF...(vko 20/pitkä kaava).Väestöl/plussa 30.5.)
            :heart: Martta75.....(1.ICSI..(vko 21)................yksityinen/plussa 4.6.)
            :heart: Maya82.....(1.IVF....(vko 22)..................................plussa 11.6)
            :heart: Iitukka (1.ICSI (vko 23)lyhyt kaava.................plussa 17.6)



            (16.6.2008)

 

  • Finttu..................2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp11
    • puoli-enkeli.........1.IVF........(vko 23/pitkä kaava).julk................pp11
      • ronttuli08............2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp11
        • JEP......................1.IVF........(vko 23/pitkä kaava)..........punktio pe

        Plussanneet:

        :heart: Meikku........(1.IVF...(vko 20/lyhyt kaava).yksityin/plussa 28.5.)
        :heart: Heksamiina.(1.IVF...(vko 20)....................Väestöl/plussa 30.5.)
        :heart: Puppeli.......(2.IVF...(vko 20/pitkä kaava).Väestöl/plussa 30.5.)
        :heart: Martta75.....(1.ICSI..(vko 21)................yksityinen/plussa 4.6.)
        :heart: Maya82.....(1.IVF....(vko 22)..................................plussa 11.6)
        :heart: Spectra.....(1.IVF...(vko23)....................................plussa )
        :heart: Iitukka (1.ICSI (vko 23)lyhyt kaava.................plussa 17.6)



        (17.6.2008)



 
[quote="puoli-enkeli
  • Finttu..................2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp11
    • puoli-enkeli.........1.IVF........(vko 23/pitkä kaava).julk................pp11
      • ronttuli08............2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp11
        • JEP......................1.IVF........(vko 23/pitkä kaava)..........punktio pe

        Plussanneet:

        :heart: Meikku........(1.IVF...(vko 20/lyhyt kaava).yksityin/plussa 28.5.)
        :heart: Heksamiina.(1.IVF...(vko 20)....................Väestöl/plussa 30.5.)
        :heart: Puppeli.......(2.IVF...(vko 20/pitkä kaava).Väestöl/plussa 30.5.)
        :heart: Martta75.....(1.ICSI..(vko 21)................yksityinen/plussa 4.6.)
        :heart: Maya82.....(1.IVF....(vko 22)..................................plussa 11.6)
        :heart: Spectra.......(1.IVF...(vko23)...................................plussa 16.6)
        :heart: Iitukka (1.ICSI (vko 23)lyhyt kaava.................plussa 17.6)



        (17.6.2008)


        muoks. myö taiettiin siisamin kaa yhtäaikaa päivitellä listaa...
 
Spectra ihanaa, onnea kovasti sinullekkin! :heart:

Voi enkeli, jospa se oliskin vaaratonta vuotoa ja kaikki
hyvin :hug:

Tänään tein taas kotitestin, tällä kertaa Onni-raskaustestin,
ja siihen kyllä tuli välittömästi vahvat viivat. :D
Oiskohan noissa toisissa ollut jotain vikaa..
Eli siis testien kanssa ei todellakaan kannata hätäillä
ja oireettomuuskin voi olla hyvä merkki!
Tsemppiä vielä piinaileville!!
 
Voimia Enkeli! Mulla tuli tuhrua testiä edeltävä päivänä pp13. Et ota pettymystä vielä vastaan, vain vasta aavistus on tullut kylään - eikä sekään suostu vielä paljastamaan olemustaan... Tähän laittaisin mukaan sen sellaisen kuvan, jossa toinen pallo silittää toisen päätä...näin sellaisen jollain, mutta mistäs kummasta sellaisen saa...laitan siis iso, ison halin :) :hug:
 
Enkeli rakas, älä vielä luovuta. Mun kaveri sanoi just eilen, et sillä on ollu jokaisesta muksusta (kolmesta) odotuksen alussa pientä vuotoa. Ja kauheet menkkakivut. En sit tiedä, onko meidän tilanne täällä vähän erilainen kuitenkin, kun noiden luomuna lapsensa saaneiden? Mutta onhan täällä ollut monella sitä vuotoa, vaikka on plussaksi jäänytkin.
 
((.)) Mul on ollu ihan sika kipee maha, aivan kuin vuosisadan menkat tekisivät tuloaan |O Töissä meinasi puhti loppua kipujen vuoksi ja oli lähellä etten lähtenyt kesken päivän pois!!!! Menkkoja ei siis vielä ole, mut lugeja laittaessa pikkiriikkisen punertavaa limaa jää sormeen :/ Kävin tänään ostamassa testin ja mun on pakko testata huomen aamuna näitten kipujen vuoksi, ja varmistaa et oonko raskaana vai en ja jos on plussaa niin sít kyl samointein lekuriin...Nimittäin sen verran kovat ovat nää meitin kivut, et vois olla kohdunulkopuolinen raskaus kyseessä :headwall: Ei pitäis maalailla piruja seinille, mut mun tuurilla kaikki on mahdollista :headwall:

Toi IItukan raskautuminen oli kyl huippu yllätys....Viel kerran ONNEA!!!!!

Plussanneet tulkaahan kertoilee oireitanne pliis....

Huhuu Ronttuli, joko oot testannu?! Entäs Finttu,joko näyttää varmaa plussaa... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja puoli-enkeli:
  • Finttu..................2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp12
    • puoli-enkeli.........1.IVF........(vko 23/pitkä kaava).julk................pp12
      • ronttuli08............2.ICSI......(vko 23).....................TAYS..............pp12
        • JEP......................1.IVF........(vko 23/pitkä kaava)..........punktio pe

        Plussanneet:

        :heart: Meikku........(1.IVF...(vko 20/lyhyt kaava).yksityin/plussa 28.5.)
        :heart: Heksamiina.(1.IVF...(vko 20)....................Väestöl/plussa 30.5.)
        :heart: Puppeli.......(2.IVF...(vko 20/pitkä kaava).Väestöl/plussa 30.5.)
        :heart: Martta75.....(1.ICSI..(vko 21)................yksityinen/plussa 4.6.)
        :heart: Maya82.....(1.IVF....(vko 22)..................................plussa 11.6)
        :heart: Spectra.......(1.IVF...(vko23)...................................plussa 16.6)
        :heart: Iitukka (1.ICSI (vko 23)lyhyt kaava.................plussa 17.6)



        (18.6.2008)

        :heart: RIVI NÄYTTÄÄ MUUTEN TOSI MAHTAVALTA :heart: Olen hyvin iloinen siitä, et näin moni on saanut sen kauan toivotun plussan....

 
Haluaisin tiedustella että monentenako kierron päivänä sumujen tai jarrupiikin laitto tapahtuu?
Me olemme siis menossa vasta syyskuussa suunnittelukäynnille ivf-hoitoa varten julkiselle puolelle, mutta haluaisin tietää milloin hoitopitkän kaavan mukaan tehdään, siis aloitetaan ne sumut tai jarrupiikki???Osaisi edes hieman laskeskella että jätänkö julkisen varaan sen yhden hoidon vai kerätäänkö jostain rahat yksityiselle.
Kiitoksia jo etukäteen ja onnea jokaiselle!!! =) :flower:
 
IVF- pitkällä kaavalla ja synarela sumut jarruna; Hormonihoito, useiden munasolujen kypsyttämiseksi
-GnRH-agonistit (pistokset tai sumutteet eli jarru) vaimentamaan omaa hormonihoitoa tavallisesti 2 viikon ajan ennen FSH:n antoa sekä yhdessä gonadotropiinien kanssa 10-14vrk eli = n.4 vkoa

Sumut aloitetaan keskimäärin kuukautuiskierron 18-21pv ja jatketaan aina irrotuspiikkiin saakka, tosin siinä vaiheessa kuin FSH inj. alkaa synarela sumujen annostus puoliintuu...Sumujen aikana tulee ns. tyhjennysvuoto jonka jälkeen tehdään 0-ultra jossa määräytyy FSH:n annostus ja seuranta ultria on keskimäärin 3-4...Lyhyessä kaavassa käytetään usein jarruna orgalutrania yhdessä FSH:N kanssa, Lyhyessä kaavassa aloitetaan FSH pistokset n. kp 2-4 ja rinnalle kp 6-7 orgalutran jarru ja näin mennään n.10-14 vrk....Tosin joillakin voi IVF-pitkällä kaavalla alkaa kerta-annoksena pistettävällä injektiolla jne...

Jokaisen hoito suunnitellaan yksilöllisesti, joten hoidet jonkin verran poikkeavat toisistaan...ESIM. mun synarela sumuttelu kesti = 4 vko:a ennen kuin munasarjat suostuivat lepotilaan, ja vasta tämän jälkeen pääsin aloittaa FSH hormonin eli kaiken kaikkiaan kuusi viikoa meni koko helahoidon läpikäymiseen..toivottavasti tästä sepustuksesta oli edes jotain apua, vaiks sekavasti selostinkin... :D

Onnea tuleviin koitoksiin... :heart:
 
((.)) On niin lohduton olo, kaipaan jo pikkuisia vaikka he olivat vielä vain solupalloja, mutta he olivat minun, kuuletko huudan ne oli minun, tuntuu niin pahalta, miksi rakas taivaan isä, miksi en saanut pitää heitä, Timoa ja Tapioa!!!! Olen niin pettynyt ja surullinen, tuska viiltää sisintäni, miksi et kuule minun nöyrää pyyntöäni, olisin niin kovasti halunnut vain rakastaa heitä ja syliini käpertää...Sattuu, niin Syvälle sieluun sattuu, rakkauden kaipuuni on lohduton, olisin vain halunnut rakastaa...onko se niin väärin...Itken tuskaani ja kaipaustani, elämä on välillä niin epäoikeudenmukaista että olen sinulle niin, niin kovin vihainen...Rakkaudella puoli-enkeli :heart:
 
Tulin kurkkimaan tänne pinoon ja haluaisin toivottaa paljon jaksamista Puoli-Enkelille :hug:
Ymmärrän hyvin kaiken tuon, mitä kirjoitit. Niitä alkioita on niin ikävä, kun on hetken saanut ne pitää. Tuossa tilanteessa minulla meni pari viikkoa, kun yhtäkkiä ja ihan missä vain alkoivat vain kyyneleet valua. Surulla oli oma aikansa, mutta en varmaan koskaan sitä alkiota kokonaan unohda.
 
Juhannus hujahti (itseasiassa piinaavan hitaasti, kotona maaten ja vuotoa tihruttaen) ja nyt olisi aika kuulla, miten kävi Ronttuli - eikös sulla ollut eilen testi? Ja paljon paljon voimia Enkelille, antoiko juhannus lisävoimia kestää pettymys? Iso :hug:

Taitaa alkaa tämä toukokuun ivf-pino hiipumaan pikku hiljaa - olenko oikeassa että JEPillä on vielä piinapäivät menossa? Ja sitten ihan olen pihalla, miten kävikään sulle Finttu?

Hieno pino tästä tuli (elämäni ensimmäinen jossa olen koskaan ollut), kiitettävä plussajonokin muodostui. Toivotaan, että kaikkien plussat pitää ja iso iso toivomus myös siitä että se plussa tulee kaikille vielä eteen (ja jotten voisi olla liikaa korostamatta: että se plussa kestäisi loppuun asti - huomaa että olen ihan rikki tästä oman navan vuoto/tiputtelu/tuhrutus tilanteesta :)

 

Yhteistyössä