IVF marras/joulukuu

Just tiputtelin itseni pois tuolta elo/syyskuun pinosta kun meidän toka ivf siirtyy marraskuulle. Suunnitelmissa on että punktio tehtäis vko:lla 46. Missäs päin suomea ootte hoidoissa? Me käydään toimenpiteissä turun väestöliitossa mut seurannat yms. tehdään satakunnassa. Ja onkos teillä eka kerta? Meille tehtiin keväällä tuoresiirto + yksi pas.
Kiva kun löytyi joku kenellä on suht sama aikataulu =)
 

Ensimmäistä kertaa ollaan menossa ivf:ään. Ja hoidoissa käydään Tayssissa. Näillä näkymin meillä siirto menee vasta viikolla 47. Inhottavia nämä jonot kun haluaisi kaiken olevan jo ohi. Minä olen ihan aloittelija näissä jutuissa niin voisikkos kertoa miulle et minkälainen kokemus siulle oli tuo eka ivf?
Niin ja oli kiva löytää aikataulukamu!!
 
Yölliset terveiset täältä töistä!
Mun mielestä se punktio oli helpompi juttu mitä ennalta ajattelin. Pienen tujauksen ne antavat rauhoittavaa ja kipulääkettä sen verran ettei se punktio sattuisi. Pientä nipistelyä kuitenkin tuntui mutta mies oli siinä vierellä tukena niin kyllä se siitä meni :) Jännittävää se tietenkin oli ;) Alkion siirto sitten ei mielestäni juurikaan poikennut tavallisesta gynellä käynnistä. Alkio siirrettiin katetrilla kohtuun ja näyttivät vielä ultrallakin että se oli siellä oikeassa paikassa. Niin että aika ´maallista`ja rutiininomaista touhua se tuntui olevan vaikka itselle se tietenkin on todella tärkeä hetki ja mulle ainakin hieman mieltä herkistäväkin :snotty: Suurin odotuksin olin molemmissa siirroissa mutta karmaiseva totuus sitten valkeni parin viikon kuluttua . Mielestäni ivf-hoidoissa ja muutenkin näissä touhuissa PAHINTA on se PIINAILU!!! :ashamed:
Mutta harmitellaan yhdessä tätä odottelua ja päivitetään kuulumisia
 
Hyvä kuulla ettei kaikilla punktio ole niin kamala ollut, tosin minulla kaikki vatsan alueen tutkimukset sattuvat paljon enemmän kuin lääkäreiden mukaan pitäisi. Muuten kyllä hyvä kipukynnys.