IVF marras/joulukuu

Just tiputtelin itseni pois tuolta elo/syyskuun pinosta kun meidän toka ivf siirtyy marraskuulle. Suunnitelmissa on että punktio tehtäis vko:lla 46. Missäs päin suomea ootte hoidoissa? Me käydään toimenpiteissä turun väestöliitossa mut seurannat yms. tehdään satakunnassa. Ja onkos teillä eka kerta? Meille tehtiin keväällä tuoresiirto + yksi pas.
Kiva kun löytyi joku kenellä on suht sama aikataulu =)
 

Ensimmäistä kertaa ollaan menossa ivf:ään. Ja hoidoissa käydään Tayssissa. Näillä näkymin meillä siirto menee vasta viikolla 47. Inhottavia nämä jonot kun haluaisi kaiken olevan jo ohi. Minä olen ihan aloittelija näissä jutuissa niin voisikkos kertoa miulle et minkälainen kokemus siulle oli tuo eka ivf?
Niin ja oli kiva löytää aikataulukamu!!
 
Yölliset terveiset täältä töistä!
Mun mielestä se punktio oli helpompi juttu mitä ennalta ajattelin. Pienen tujauksen ne antavat rauhoittavaa ja kipulääkettä sen verran ettei se punktio sattuisi. Pientä nipistelyä kuitenkin tuntui mutta mies oli siinä vierellä tukena niin kyllä se siitä meni :) Jännittävää se tietenkin oli ;) Alkion siirto sitten ei mielestäni juurikaan poikennut tavallisesta gynellä käynnistä. Alkio siirrettiin katetrilla kohtuun ja näyttivät vielä ultrallakin että se oli siellä oikeassa paikassa. Niin että aika ´maallista`ja rutiininomaista touhua se tuntui olevan vaikka itselle se tietenkin on todella tärkeä hetki ja mulle ainakin hieman mieltä herkistäväkin :snotty: Suurin odotuksin olin molemmissa siirroissa mutta karmaiseva totuus sitten valkeni parin viikon kuluttua . Mielestäni ivf-hoidoissa ja muutenkin näissä touhuissa PAHINTA on se PIINAILU!!! :ashamed:
Mutta harmitellaan yhdessä tätä odottelua ja päivitetään kuulumisia
 
Hyvä kuulla ettei kaikilla punktio ole niin kamala ollut, tosin minulla kaikki vatsan alueen tutkimukset sattuvat paljon enemmän kuin lääkäreiden mukaan pitäisi. Muuten kyllä hyvä kipukynnys.
Odottelu ja toiveet ja sen jälkeen katajaan kapsahtaminen kyllä saavat mielialan laukkaamaan ylös-alas kokoajan.
Toivotaan, että tämä tuleva ivf tuo teille odotetun vaavin. Ja myös meille :heart:
kuulumisiin!
 
Ihan vaan aikani kuluksi aloin katseleen keskusteluja ja samalla ajattelin kirjoitella. Meillä ei ole vielä tapahtunut YHTÄÄN mitään! Rassaavaa tämä odottelu... En kyllä muista että olisin viimeiseen kolmeen vuoteen odottanut menkkojen alkua näin paljon kuin nyt :LOL: Pääsis edes johonkin alkuun. Jännityksellä kyllä odottelen että miten se Procur (mahtoiko mennä nimi oikein) tällä kertaa vaikuttaa kun viimeksi se otti niin koville... Meni näet hormonit ihan sekaisin ja jouduin hakee ihan sairaslomaa :ashamed:
Mukavat syksyn jatkot ja ollaan ed. yhteyksissä =)
 
Täällä ollaan, eikä mitään uutta auringon alla vai pitäisikö sanoa sadepilvien. Mulla pitäisi alkaa taas tänä viikonloppuna menkat. Kipuja on ollut, mutta ketään ei kuulu eikä näy vielä. Tällä kertaa oviskin tuli ja kipujen sekä testin mukaan ihan kunnollisena. mutta saas kattoo nyt kuinka jaksaa ootella ehkä :headwall: lla. mikäs tuo tuollainen lääke on ? mulla on ollu sitä puregonia viimeks kasvatukseen, saas kattoo mitä tällä kertaa tuuppaavat. :( Kaikkiin lääkkeisiin ja varsinkin tähän viimekertasiin oon reagoinut vahvasti, heittänyt miestäni korkokengällä ja itkenyt/raivonnut portaiden yläpäässä. ehkä työkavereillekkin olii ollut helpompaa meikäläisen poissaolo, mutta ... Sinnitellään nyt!
Syksyisin terkuin! ja kirjoittelemisiin.
-D-
 
Mulla tehdään ivf ns.pitkän kaavan mukaan eli laitan ensiksi piikin joka laskee mun oman hormonitason ihan minimiin ja sit alan pisteleen kans sitä Puregonia.Näin toimittiin viimeksikin ja siitä ekasta piikistä tulee ihan vaihdevuosimaiset oireet eli nuppi sekoo :headwall: .Viimeksi mä vaan itkin ja itkin. Meillä menee kierrotkin näemmä samaan tahtiin eli "tätiä" odotellaan... Jaksamisia sinnekkin :hug:
 
Te olettekin kaksin tässä ketjussa mutta änkesin nyt kolmantena pyöränä mukaan :)
Me ollaan kans todennäköisesti marras/joulukuussa menossa ensimmäiseen koeputkihedelmöitykseen TAYS:siin. Tarkemmin en vielä tiedä paitsi että tässä kierrossa kokeilemme toisen kerran menopur + ajoitettua yhdyntää ja jos ei natsaa niin sitten koeputkeen.
Osaatteko kertoo jo mulle vähän etukäteen, että mitä lääkkeitä tossa koeputkihoidossa käytetään ja missä hintaluokissa pyöritään? Olis kiva varautua vähän etukäteen..

Hyvää viikonalkua teille! :)
 
Meillä on takana yksi Ivf-hoito tossa menneen talven keväällä. Tuoresiirrosta ei tärpänny eikä sitten passistakaan. Meillä suurin kustannus oli ne lääkkeet. Ihan tarkalleen en muista mutta kalliita ne olivat. Siinä heti kättelyssä tulee se kelan maksukatto täyteen (reilu 700 euroako se mahtoi olla) mutta sen jälkeen KAIKKI sairauteen määrätyt lääkkeet menee ainoastaan omavastuulla eli 1.50?, siis saman kalenterivuoden aikana määrätyt. Meille tuleva toinen ivf onkin sitten edukkaampi kun on se maksukatto täynnä =) Tämän päälle sit tulee tietty poliklinikkamaksut kotikaupungissa ja toimenpidemaksu 100 ? Turun väestöliitolla kun meillä ei omassa kotikaupungissa tehdä kuin seurannat yms. Ja sitten vielä matkakustannukset mistä kela kyllä korvaa ihan kivasti. Ollaan siis kunnallisen puolen hoidoissa ja maksusitoumuksella käydään turussa...
Meille tehtiin ja tehdään taaskin ivf ns.pitkänkaavan mukaan eli mun oma hormonituotanto ajetaan ensin ihan minimiin yhdellä pistoksella mahaan (procur? en ihan tarkkaan muista lääkkeen nimeä) ja sitten alan pisteleen sitä puregonia munasolujen kasvatteluun. Tukihoitona on ollut lugesteron siihen asti kun olen testannut sen negan eli kaks viikkoa alkion siirrosta. Lugesteron ei ole korvattava lääke mutta se ei onneksi ole kovin kallis. Pas tehtiin sit taasen lääkkeelliseen kieroon ja siinä mulla oli Zumenon lääkitys.
Tässä tämä sekava sepitys :D Toivottavasti saat jotain tolkkua
Tsemppiä sinne ja älkää miettikö asiaa liikaa... ;)
 
Me olemme myös Taysissa hoidossa ja kelan maksukatto on täys jo tehdyistä hoidoista, joten tämä kerta mennään suht edullisesti. Toivottavasti toista ei tulisikaan. Siis ekaa kertaahan olemme ivf:ään menossa.
Mukavaa viikon jatkoa!
 
Olen tässä hiljaiseloa pitänyt keväästä asti. Nyt olisi aika palata takaisin. Meillä suunniteltiin ensimmäistä inf:ää marraskuulle. Kuukautisten pitäisi alkaa n. 1.11 ja sitten aloittelen pistämään Puregonia.
Me ollaan hoidoissa K-Sks. Yksityisellä on tehty 2 inseminaatiota ja julkisella yksi inseminaatia viime keväänä. Valmistauduin pitkiinkin jonoihin, mutta nyt tänään oli ensimmäinen ivf suunnittelu ja marraskuulla aloitetaan. Mielestäni siis aika nopeasti päästiin.
 
Tänne sit se täti poikkes taas kylään, sais kyllä pysyä poissa kokonaan kun kerran tuli viikon myähässäkin. No aika kuluu nopiaa ja kohta mennään jo marraskuussa. Iloista viikonlopun jatkoa kaikille!
 
itekkin olen miettinyt tota raskautumisen mahdollisuutta ennen hoitoja ja pistosten aloittelua.... se olisi kyllä jo kohtalon ivaa jos niin kävisi kun tässä ollaan jo reilu kolme vuotta tahkottu :/ Mulla pistokset aloitetaan lokakuun alkupuolella. Viime ivf-hoidossa meillä ei ollut juurikaan "yrityksiä" ennen pistosten aloitusta ja taitaa nytkin olla paree et keskitytään hoitojen aloitukseen.
Hyvät viikon alut kaikille ja nauttikaa kauniista syyssäästä B)
 
Plääh, täällä täti viihtynyt kylässä jo 10 päivää ja on todella äkäsellä tuulella. Soittelinkin äskön Tays:iin ja ihmettelin mistähän tämä nyt johtunee. Lupasivat ottaa yhteyttä kun ehtivät..... onneksi pystyin olemaan :x . Etiäppäin mennään!
Lämpöisiä kelejä odotellessa!
 
nostaisin tämän vähän ylemmäs ehkä itsekkin voisin tänne liittyä jos mukaan mahtuu meillä oli eka ivf syyskuussa ja tänään näyttäis kuukautiset alkavan vuotaa jo jonkin verran, niin jos mukaan mahtuu olen menossa pakastealkion siirtoon toden näköisesti menis joulukuulle
 
Meillä hoidon aloitus varmistui marraskuulle ja itse siirto sitten joulukuun ekalle viikolle. Nyt jo jännitän niin että sukat pyörii jaloissa. Viime Tays käynnillä kaikki näytti olevan kunnossa, mutta määräsivät kuitenkin Teroluttia (olikohan se nimi nyt noin).
 
Oon 30, mies 32 ja esikoista ollaan tekemässä. Yrityskierto on 17.
Meillä vika miehen vähäisissä siittiöissä ja normaalia huonommassa liikkuvuudessa.

Takana alkuvuodesta icsi ja kaksi passia.
Viimeisessä passissa tuli keväällä pikajärkytyksenä se, että piti vielä jäädä pakkaseen kaksi alkioo, mutta yksi satsi meni sulatuksessa pilalle ja kun päästiin klinikalle, niin sanoivat, että pakkanen on tyhjä - viimeiset kaksi sitten siirrettiin, ilman tulosta nekin.

Nyt olis sittes uusi icsi-kierros edessä. Seuraavat menkat pitäisi alkaa loka-marraskuun vaihteessa eli Puregonin pistely alkais varmaan eka tai toka marraskuuta.

Tässä ollaan kesä ja alkusyksy yritetty luomukeinoin ja vähän alkoi taas tuntua toivottomalta... Nyt kuitenkin, kun on uusi hoitokerta jo varmistettu ja reseptit taskussa, niin on tosi toiveikas ja ihan jännittynyt fiilis.

Kauhu mielessä oon tässä muistellut edellistä punktioo, joka teki tosi kipeetä... Kaikki muu olikin siedettävää eikä sinänsä jäänyt muuta kammoa.
Silloin helmikuussa punktion jälkeen lepohuoneessa miehelle vannoin, etten tähän leikkiin kyllä enää uudelleen lähde - näköjään vannomatta paras ;)
 
Itselläni alkaa piikittely huomenissa. Siis pitkän kaavan mukaan tehdään ja alkioiden keräys on suunniteltu viikolle 46. Siis laitan huomenna se "alasajopiikin" ja sitten mukaan tulee ilm. vielä nenäsumute.
Soittelin jo huolestuneena polille ja turun väestöliittoon että mitenkä mahd. hoitajien lakko mahtaa vaikuttaa hoitoihin. Toimenpiteet tehdään onneksi yksityisellä vaikka hoidoissa ollaan julkisella puolella, joten ei ainakaan siirtoon pitäis vaikuttaa. Seurannan osalta tilanne on vielä auki... mutta toivottavasti lakkoon ei mennä. Itsekkin olen hoitaja, mutta töissä psykiatrian puolella elikkä suojatyötä tehdään vaikka lakko tulisikin. Mutta tässä tilanteessa en missään nimessä halua lakkoa!!!!
Nyt hieman hirvittää tuleva kun viimeksi olin niin " heikossa hapessa" :/

Tsemppiä kaikille ja voimia odotteluun :D
 
Helou :wave:

Nostelen meitä vähän ylöspäin.

Jännää, että enää kolmisen viikkoa niin pääsee tositoimiin.
Etsiskelin tässä jo valmiiksi Puregonkynän ja muut systeemit, kun noi kaapit on päässeet niin loistokuntoon, etten ollut varma löytääkö sieltä enää mitään :D
Samalla tuli niin elävästi mieleen helmikuinen punktio ja etenkin sen jälkifiilikset. Ensin aattelin, että mullahan meni hyvin, kun ei tullut mitään muuta kun maha turposi ja vuosin ruskeaa pari päivää.
Lievähköt hengitysvaikeudet alkoi sitten vasta kolmantena päivänä ja kesti pari kolme päivää. Tuntui, että keuhkotkin ois olleet numeroa liian pienet ja pelkkä puhuminenkin hengästytti. Pelkään nyt ihan kauheasti vastaavaa reaktioo.. :/

Jaksamista ja tsemihalauksia koko pinolle :hug:
 
Pistelin eilen procren-piikin ja heti illalla tuli aika kaamee olo... ja tänä aamuna oli alavatsa tosi kipee mut nyt on onneks olo jo tasaantunut :) Kyllä odottavan aika on pitkä kun eka ultrakin on vasta kuun lopulla ja siirtoon on kuukausi :ashamed:
 
Meillä hieman iski taas takapakkia. Jotenkin oon ollu hirmu negatiivisella mielellä koko hoitoihin. No nyt sit multa murtu käsi. Ja tottakai se on tuo oikea. Tässä oon pähkäillyt, kuinka saan pistetyksi kaikki lääkkeet. Mies on töissä, joten ei pysty. Eikä ole muita, keltä voisi pyytää.
No toisaalta ajattelin, että nyt järjestyi kaikki hoitopäivät sairasloman ajalle, eikä tarvitse miettiä selityksiä työssä poissaoloille. Ehkä siis tälläkin on tarkotuksensa.
 

Yhteistyössä