IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Kiitos tsempeistä!
Mulla on jotenkin hullulla lailla "hyvä" olo, kun en tiedä mitä tuleman pitää.
Voi ihanaa Annuli kun sanoit, et sul on miestäsi kohtaan ihme ilkeitä ajatuksia. Mä luulin, et mä oon ainoo, joka ajattelee välillä ilkeesti.
Mut kyllä mä silti rakastan sitä mun miestä, kun ei se ihan kauheesti tolle mitään voi, paitsi olis voinu lopettaa röökin heti sillon kun tuli toi juttu tietoon, siitä mä oon vähän "katkera" kun lopetti vasta nyt.

Ootteko te muut syöny jotain vitamiineja hoitojen kans samaan aikaan? Mulla olis tuolla hyllyssä multitabsin raskaus monivitamiinipurkki, kannattasko siitä alkaa popsimaan jo nyt vai onko enempi haittaa?
 
Heissan taas :)
Lenaki, muistelisin jostain lukeneeni että neljässä ekassa IVF.ssä olisi kaikissa suunnilleen yhtä hyvät onnistumisprosentit? Pidän peukkuja että teillä nyt pikkuinen jäisi matkaan :heart:

Finttu, mä uskon että aika monella on noita "ilkeitä ajatuksia".Itse lohduttaudun sillä, ettei ajatukset voi satuttaa yhtään ketään =)
Täälläpäin syödään raskausmultitabseja ja mies syö foolihappoa(silloin kun muistaa...).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuli81:
Finttu, mä uskon että aika monella on noita "ilkeitä ajatuksia".Itse lohduttaudun sillä, ettei ajatukset voi satuttaa yhtään ketään =)
Täälläpäin syödään raskausmultitabseja ja mies syö foolihappoa(silloin kun muistaa...).
Siis mix mies syö foolihappoa?? Meillä syö sinkkiä+seleeniä?

*kipittää itsekin multitabs-purkille*
 
Lenakin: Mäkin muistan lukeneeni ton, että neljännessä on ihan yhtä hyvä mahdollisuus onnistua kuin ekassakin.

Tänne on nyt ilmestynyt niin kauhiasti tekstiä etten mä millään muista kenelle kuului mitäkin mutta tohon keskusteluun kiukusta miestä kohtaan ja muutenkin maailman epäoikeudenmukaisuudesta.

Noita kiukun tunteita kieltämättä aika-ajoin tulee ja varsinkin silloin kun hormoonit tuntuu oikein pahalle. Miksi minä kärsin kun "vika" on jossain muualla. Tosin nyt olen myös jo pohtinut sitä, että koska munasolut hedelmöittyy mutta ei kiinnity niin onko se vika sittenkin mussa? Kieroa ajattelua.

Mä olen jo pikkuhiljaa ruvennut pohtimaan adoption mahdollisuutta. Osittain sillä varmaan yrittää lieventää mahdollista pettymystä, että alkaa jo varautua pahimpaan. Miehen kanssa ollaan sen tiimoilta käyty keskustelua siitä kuinka pahalta musta tuntuu jos raskaus jää kokematta. Ei saa elää sitä ihanaa masuaikaa ja tunnustella miehen kanssa liikkeitä yms. Ehkä mä romantisoin tota raskautta liiaksi, oletettavasti mä makaan pää pöntössä jalat turvoksissa jos sinne ikinä päästään. :LOL: Jokatapauksessa raskautumattomuus tulee olemaan mulle valtavan iso asia vaikka oman lapsen adoption kautta saisinkin. Miksi mä en saa kokea naiseuteen niin isona osana kuuluvaa juttua. Taitaa siis olla kallonkutistajalle asiaa jos en raskaaksi tule :/

Jaahas, nyt lähdetään laittamaan piikkiä vatsanahkaan.
 
Huomenta =)
Täällä on jo havaittavissa pientä alavatsan turvotusta, no luultavasti ihan normaalia...
Finttu, mä olen jostain lukenut että foolihappo vaikuttaisi myös siittiöihin. Enpä sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta tuskin niiden syömisestä haittaakaan on.

Hyvää torstaita kaikille, nyt pitää alkaa keskittymään vähän myös työntekoon :D
 
kiitti miikkis puhureista!
Vaikka inssi menikin noin paperilla tosi hyvin, niin silti ei meinaa oma usko riittää. Lisätäkseni epäilyjäni olen mittaillut aamulämpöjä, eivätkä meinaa nousta. Ehkä munis ei siis irronnut? Tai toisaalta luin jostain että se nousee pari päivää oviksen jälkeen, ehkä vielä on siis mahikset..

Siisami: Välillä sitä tosiaan alkaa miettimään, että onko sitä itse jotenkin ihan höperö, kun tuntuu että olisi niin tärkeää kokea äitiys omassa kehossa. Mutta niin se vaan on.
 
Ei käy kieltäminen, lapsettomuus on kipeä asia...toinen päivä huonompi toinen parempi...vaikka tää on pariskunnan yhteinen asia, niin kyl sitä joskus kokee olevansa tän asian kans niin kovin yksin...aiemmin oli keskustelua niistä ns."ilkeistä ajatuksista puolisoaan kohtaan" , ymmärrän ton hyvin, meillä lapsettomuuden syy on minussa ja se johdosta koen ajoittain syyllisyyttä...mieheni ei ikinä ole minua syyttänyt eikä syyllistänyt...joskus olen jopa toivonut et se huutais mulle päin naamaa et " sun syytäs kaikki tää jatkuva lääkärissä ramppaaminen ja "purkkiin sylkeminen"...hullua mut mun syyllisyyttä se helpottais...mut mieheni on niin kiltti et alistuu hiljaa kohtaloonsa...tosin ei tää meille naisillekkaan niin kovin helppoa ole...oli vika sitten kenessä tahansa...eniten mua helpottaa tässä asiassa avoin keskustelu...

Annuli: Turvotuksesta päätellen munasarjasi ovat aktivoituneet...hienoa =)

Onneliini: Nyt täytyy vaan uskoa ja luottaa et kaikki on mennyt parhain päin...vaikka vaikeaa se välillä onkin...ovulaation jälkeen menee noin muutama päivä ennenkuin ruumiinlämpö nousee...irrotuspiikki kyllä irroittaa muniksen, mut on eriasia onko se hedelmöityskykyinen...mut nyt täytyy vaan jaksaa odottaa ja toivoa parasta...Tsemppiä...

Siisami: Noi sun ajatukset on varsin oikeutettuja...äitiys on maailman luonnollisin asia ja sen kokemuksen ulkopuolelle jääminen tekee kipeää...
huomaan et sä olet mennyt omassa lapsettomuus "projektissa" jo eteenpäin, sillä näet jo muitakin vaihtoehtoja...Tämä lapsettomuus on pitkä ja kivinen tie, joka vaan on kuljettava lävitse kaikkine kipuineen...siihen liittyy surua, menetystä, pettymystä, toivon ja ilonkin hetkiä...mutta uskon et sen kyl sit tietää, milloin on aika lopettaa hoidot ja yrittäminen...kun on kaikkensa asian eteen tehnyt, sen pitäisi riittää...

Rauhallista illan jatkoa kaikille...
 
En ole vielä kauheasti kirjoitellut koska mulla alkaa puregonin pistely vasta 1,5-2 viikon päästä. ICSI tehdään lyhyellä kaavalla. Menkat alkaa parin viikon sisällä ja sitten alan kierron 2.päivänä puregonin pistelyn.
Siis 2.hoito alkamassa. Eka hoito oli IVF syksyllä 2007. Hedelmöittymisessä vikaa siksi ICSI. Heippa taas kaikille.
 
Mä alan vissiin addiktoitua tähän palstaan. :whistle: ..taas ei oo unesta tietookaan, joten rustaanpahan aikani kuluksi...onneksi oon lomalla...

Päivi68: kiva kun ilmoittelit itsestäsi...oikein paljon tsemppiä alkavaan hoito rumbaan...ilmoile miten homma etenee, jotta voidaan tsempittää sua... =)

Löllykkä: Huippua sulla alkaa kans tositoimet...Jee Jee :D ...ilmoile ahkeraan miten jakselet...


Mä toivon meille kaikille onnen täyteistä vuotta 2008!!! Ja koitetaan olla aktiivisia ja jaksettais jakaa tätä tuiki tärkeää vertaistukea... :wave:
 
Olen pysytellyt ketjuun ilmoittautumisen jälkeen poissa, kun toiveita luomuplussasta vielä elättelin. Nyt on aika varattu 2. ivf:n suunnitteluun, joka olisi sitten helmikuussa. Hyvä alkio laitettiin ekassa ivf:ssä, mutta ei se meinannnutkaan kiinnittyä -lieneekö ongelma siinä? Nooh, ensi viikon lääkärikäynnin jälkeen ollaan viisaampia.

Kuten Siisamilla adoptio on myös käynyt mielessäni. Juuri samanlaisia ajatuksia mielessäni olen pyöritellyt...Henkisellä puolella alan olla aika lopussa -välillä tekisi mieli aloittaa pillerit taas, niin ei joka helkkarin kuukausi luulisi olevansa raskaana :headwall:

Mutta aloitan aktiivisimman kirjoittelun lähempänä hoitoa. Sitten sitä vertaistukea kaivataan. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :wave:
 
viimeistä viedään tällä viikolla, siis työpäivää :LOL:

puoli-enkeli samanlaisia ajatuksia on täälläkin lapsettomuuteen liittyen. Syy on kanssa minussa ja joskus toivoisin että mies purkaisi sen pahan mielen pois ja huutais samallatavalla :snotty: Mutta se on hienoa, ettei miehemme ole sortuneet syyttelyyn! Jaksuja :hug:

löllykkä ou jee!! Onnea sumutteluun ja tsemiä sitten hoidon jatkon suhteen :heart:

Casalle voimia suunnitteluun, täytyy uskoa että toinen kerta toden sanoo :D

(.) itsellä oli juuri toinen ultra. Siellä ne rakkulat vaan mömmyttelee :LOL: Sanoi että määrällisesti on siitä 22 kasvanut, nyt ehkä 30 rakkulaa siellä. Johtotähti nyt kooltaan 18mm, ja muut siinä 12-15mm tienoilla. No vielä tänään vikan kerran Puregonia ja Orgalutrania ja sitten huomenna klo 22.40 Pregnyl... Kamalan tarkkaa hommaa, tyyliin milli vinoon ja se on silmässä :LOL:
Sovittiin että maanantaina siis punktio ja keskiviikkona siirto. Kaksi alkiota laitetaan jos tarpeeksi monta lähtee kasvamaan ja jakautumaan. 4-solu vaiheessa laitetaan tuolla, koska se on samalla paras solujakovaihe pakastaa alkiot, jos pakkaseen jotain saadaan.
Pyydän, että maanantaina klo 10.40 olette hengessä mukana peukut pystyssä. Itseäni alkaa epäusko jotenkin vaivaamaan, en jaksa uskoa että meille tästä hoidosta vauvaa suodaan :ashamed:
 
Heippistä kaikille - meitä on täällä aikamoinen joukko.

Miikkis: onko sulle vielä tullut punaista pattia Orgalutranin piston jälkeen? Olen pistänyt sitä nyt muutamaan otteeseen, mutta vasta eilen ilmestyi moinen mollukka mahanahkaan. Ihmeellistä. Kutitti niin prehanasti.

Mua kiinnostaisi hirveästi tietää, miten lääkeaineilla (Puregon jne mitä niitä nyt onkaan) voidaan parantaa munasolujen ja sitä kautta alkioiden laatua? Onko kellään tästä tietoa?

Punktio on siis meillä ensi maanantaina. Folleja - eri kokoisia - on reilut parisenkymmentä. Osa ei tosin ehdi kypsyä, muttei tarttekaan. Olenkohan jotenkin tylsistymässä, kun punktio ei jännitä yhtään? Nää piikityksetkin on menneet ikään kuin "vasemmalla kädellä" kaiken muun ohella...

Ketkäs muut olivat menossa alkuviikosta punktioon *ei voi muistaa*?

Voimia, jaksamista ja iloista mieltä kaikille :heart:
 
Hei vielä, Miikkis: me taidetaan mennä aika samaa aikataulua maanantaina =) Ja totta mooses me onnistutaan!

Mitä tulee tuohon syyttelyyn siitä, kummasta lapsettomuus johtuu jne, on sen verran kommentoitava, että meillä hoidoissa ollaan miehestä johtuvista syistä. Itselläni on edellisestä suhteesta lapsi. Mies kantaa ajoittain huonoa omaatuntoa, että joudun käymään läpi piikitykset, punktiot yms. Se vaivaa häntä välillä paljonkin.

Olen aina sanonut ja sanon edelleen, että tämä on meidän yhteinen projekti. Missään vaiheessa en ole tuntenut mitään tarvetta syyttää häntä lapsettomuudestamme tai siitä, että olemme tässä tilanteessa ja käymme läpi raskaita hoitoja. En missään vaiheesssa. Onhan tämä välillä tolkuttoman raskasta, mutta mitä hyötyä katkeruudesta olisi? Ymmärrän, että ko. tunteet ovat ihan normaaleja eikä niitä tarvitsisi hävetä, mutta rakastan miestäni täydestä sydämestäni ja jos hoidot auttavat meitä toteuttamaan yhteisen haaveemme, olen valmis ne kestämään.

Olipa vuodatus =)
 
Chambon Onnea kanssa hyvistä ultrakuulumisista!!!
Joo, tulee mulle kanssa patti Orgalutranista. Oikeestaan sellainen valkopunainen kutiava patti ja iho menee ihan punaiseksi ympäriltä! Mutta mitä usemmin sitä pistää, mulla ainakin helpottaa ne oireet, eka kerta oli pahin!
Mehän jänskäillään sitten samaan aikaan ensi viikosta. Joo se parikyt follia on kyllä hyvä saalis, lääkäri sanoi niin ;) Mutta se ei vaadi kuin sen yhden hyvän alkion Onko sulla mahdollinen siirto keskiviikkona vai loppuviikosta?
Ja onko tämä sinulle eka ivf vai onko jo kokemusta takana?

katilla kanssa tänään toka ultra.. bd että hyviä uutisia tulisi sieltäkinja ensi viikolla pääsisi punktioon!
 
Miikkiksellä ja Chambonilla alkaa olla asiat hyvällä mallilla, onnea hyvistä ultrakuulumisista =) Onnea kamalasti myös ensi viikon punktioon ja alkionsiirtoihin, nyt pidetään peukut pystyssä että pienet jää matkaan
mukaan :heart:

Oon Chambon tuosta samaa mieltä, että yhteinen projektihan tämä on, on sitten "vika" kummassa vaan. Tiiminä tässä työskennellään :D Mutta tosiaan kaikki tunteethan on sallittuja, ja parempi ne onkin tuntea kuin yrittää kätkeä jonnekin, jolloin tulee helposti katkeraksi :)

Ihanaa tosiaan perjantai!! Muutama tunti vielä töitä ja sitten rauhalliseen viikonlopun viettoon... Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Hei kaikille! Varsinkin Annuli81, Kati231, Miikkis ja Chambon HUOMIO!
Pistin juuri viimeisen annoksen Gonal-f kasvattajaa, joka tekee olosta järkyttävän raskaan. Maanataina punktio Felicitaksessa!! Ensimmäinen ICSI menossa ja jännittää kovasti saadaanko satoa ja lähteekö jakautuun ja kiinnittyykö ja miten jaksaa odottaa ja mitä jos pettyy!! Ahdistaa! Vielä kuitenkin toiveikas olo. Vatsassa 25 munarakkulaa, joista lääkäri epäili löytyvän noin 10 munasolua... saa nähdä miten se ennustaa. Ens torstaina on mahdollinen siirto.
Meillä lapsettomuus johtuu miehen todella huonolaatuisista siittiöistä, vain 5% normaaleja ja nekin tarrautuu toisiinsa.. Ilmeisesti tyräleikkaukset pilanneet siittiöt laadullisesti. Onneksi täällä on muitakin menossa toimenpiteisiin ens viikolla, se lohduttaa! Miten ootte jaksellu. Mulla 25 munarakkulaa aiheuttaa jo nyt kovan turvotuksen, pientä pientä särkyä ja viiltely. Vielä 3 päivää pitää jaksaa kantaa munia! HUH!
 
Mulla alko menkat, mulla alko menkat, mulla alko menkat
*rallattaa hulluissa fiiliksissään*
Enpä oo ikinä, koskaan tai edes milloinkaan odottanu menkkoja näin paljon, ku nyt. Siis kax päivää myöhässä ja viimisenä mahdollisena päivänä (eli tänään) ne sit vihdoin alko. Eli pistokset alkaa tänään =)
Hei Saana, montako päivää ja millä annoksilla sä oot pistäny tota Gonalia? Mulla on se kans ja sit myöhemmin tulee se jarrupiikki(kö?) joka estää itsekseen irtoomisen.Onko sulla muita oireita, ku toi raskas olo?

Onnea kaikille ens viikon rupeemisiin!
 
Tervetuloa mukaan Saana :wave: Yritä jaksaa vielä muutama päivä tukalan olon kanssa, ja muista lepäillä paljon =) Mulla voi viikon päästä olla vähän sama tilanne, koska jo nyt hieman turvotusta ja viiltelyjä alavatsassa.... Meillä sama homma noiden siittiöiden kanssa, miehen kanssa ollaan naurettu niiden olevan läheisriippuvaisia :D Normaaleja meillä myös suunnilleen samanverran kuin teillä, mutta lääkäri lohdutteli että tärkeintä on, että niitä ainakin on =) Sinäkin käyt Felicitaksessa? Oletko pitänyt paikasta? Entäs kuka lääkäri sinulla on? Katsos vaan kyselyikä iski :D

Fintulle onnea menkoista! Kiva että pääset aloittelemaan pistokset =)
 
Finttulle: Pistelin kerran päivässä samaan aikaan Gonal-f:ää, annoksen koko 112,5 ja se kasvatti MULLA hulluna munarakkuloita ja vähän ennakoitua nopeammin, tuli yksi lisäultra onneksi lisää ja yhtenä päivänä laitoin vain 75 jotta vähän hillitsisi kasvua. Huomenna laitan enää vaan nenäsumutetta ja irroituspiikin Pregnyl joka irroittaa munat kelluun jotta voidaan punktoida. Sumuttelu tai muu jarruttaa.

Annuli81: Meilläkin siittiöitä riittävästi mutta tosi huonolaatuisia ja pelkään siksi jakaantumistuloksia. Ja toivon että joku alkio saatais myös IVF:sti. Saa nähdä. Jostain luin et se kiinnittyis paremmin. Onneksi moni on kuitenkin myös ICSIllä onnistunut. Epämuodostumia pelkään kuitenkin toisinaan. Felicitakseen ollaan oltu tosi tyytyväisiä, ainakin vielä. Tuija on meidän lääkäri ja tosi asiantunteva ja rauhallinen. Se helpottaa mua, kun oon niin tärisevän jännittynyt pään sisällä!! Saa nähdä mikä kokemus sitten labrasta tulee.
 
Ja niin vielä Finttu: mulla on Gonal-f ainoa piikki ollut, Pregnyl irroituspiikin lisäksi. Tuntemuksina itkuherkkyys, väsymys, masennus ja alavatsaturvotus, alavatsanm viiltely ja tärinäkipu. Mutta noi vatsajutut liittyy siis enemmänkin siihen, että mulla tulee niin paljon munarakkuloita. Estroogeenistä tulee noi alkupään oireet. Tsemppiä ja oo tarkkana pistosten kanssa. Kyllä kaikki menee hyvin! Ultrat takaa sen. Ja annoksia voi muuttaa kesken ym. Lääkäriin kannattaa luottaa.
 
Kiitti Annuli onnitteluista :) ja Saana lisätiedoista. Enkä huomannu sua edes tervetulleex toivottaa täpinöissäni, eli tervetuloa silti :) . Mul on 150 yksikköö toi annostus :eek: gonalia, että kiva...
Meil on lyhyen kaavan icsi menos ja teil vissiin pitkällä kaavalla, ku on noi nenäsumutki?
 
Juu, pitkällä kaavalla mennään ja hermot menee. Sumuttelusta tuli pahimmat oireet. Tän vatsan kanssa kestää kyllä kun tietää että saa munia mutta pääsärky oli paha sumusta johtuen. Nyt se helpottaa kun on puolitettu annos. Kiitos tervetulotoivotuksista. Täällä on jotenkin enemmän omiensa parissa vaikken palstailua oo koskaan ennen harrastanut, nyt siihen tuli tarve kun kaikilla kavereilla lapsia eikä ne tajua näistä hoidoista mitään kuten ei moni muukaan eikä jaksa aina selittää alusta alkaen. On tää niin karua puuhaa että vertaistuki kerrankin paikallaan!! Kiitos kaikille jotka jaksaa kertoa miten hoito etenee. Varsinkin ensi viikolla oli antoisaa kuulla muiden satoa ja miten kävi...Voimia! :hug:
 
Onnen ja helpotuksen huokaus,
minullakin alkoi menkat suunnitelman mukaisesti tänään! Huomenna alkaa piikitys Menopurilla mitä en ole aiemmin kättänyt, toivottavasti tehoaa. Nyt alkaa meidän viiminen hoito ja jotenkin kauheeta kun tietää et tää on nyt sit ainoa mahdollisuu. Mistä löytäis sen positiivisen mielen?

Hyvää viikonloppua kaikille ja peukut on pystyssä ens viikolla teille joilla on punktio ja siirrot!!
 
Tää on ihan huippua, tääl on tosi monta jotka ovat jo lähellä tositoimia... =)

Miikkis: Sul oli tosi hyvä saalis...huomenna rohkeasti pistät sen pregnylin, hyvin kaikki menee... ;)...sul on tulossa jännittävä ensiviikko, joten ota rauhallisesti lepäillen...

Chambon: Sullakin oli tosi hyvin muniksia...tää on tosi huippua...lupaavalta kuulostaa.... =) ...rentouttavaa viikonloppua myös sinulle ja kerää voimia tulevaan viikkoon...

Saana:älä suotta ahdistu mä uskon ja luotan et kaikki menee parhain päin...ole nyt vain hyvillä mielin ja anna sinisten ajatusten tulvia mieleesi...ota viikonloppu kevyesti lepäillen... =) Sul on ollu myös tosi hyvä vaste gonalille...Huippua!

Finttu: Onnea pistosten aloitamiseen...tosi toimet alkaa... :flower:

Lenaki: Pääsetkö aloittamaan pistokset huomenna...toivottavasti.. =)

Nämä positiiviset munis tulokset antavat toivoa itsellekkin...kiitos... :heart:

Käykäähän ahkerasti kommentoimassa vaiheitanne...niin pysytään ajantasalla...rentouttavaa viikonvaihdetta...
 

Yhteistyössä