IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Voi että miten ikävä homma Lenaki! Mä olen itseasiassa kuullut, ettei työnantajan tarvitsisi maksaa palkkaa hedelmöityshoidosta aiheutuvasta saikusta. Mutta kyllähän sen sitten on pakko maksaa, jos paperissa lukee jotain muutakin. Mulla lukee lapussa myöskin toimenpide ja sen lisäksi latinaksi ilmeisesti vatsakipu. Muutenkin on niin väärin tuo ajatus että hedelmöityshoidot on itseaiheutettuja eikä siksi tarvitsisi maksaa palkkaa, koska niinhän raskaus on ja kyllähän sen aikaisista sairaslomista palkka maksetaan :kieh: Toivottavasti asia selviää!

Ristolle tsemppiä, toivottavasti pahaa hyperiä ei tulisi!
Siisami, luulen tosiaan niissä eilisissä testeissä olleen virhe, kun tänään tuli se nega. No maanantaina lopulta totuus selviää. Pitää yrittää pitää pää koossa sinne saakka :D Pidän peukut sinulle pystyssä plussan puolesta! Tänään just mietin, että mä oon kadottanut mun elämän osittain tämän lapsettomuuden ja hedelmöityshoidon myötä. Sitä jotenkin leijuu näiden asioiden kanssa vähän kuin harmaan pilven sisällä ,ihan kuin elämä olisi pelkästään tätä lapsettomuutta. Onneksi tällaista on ollut vaan tämän hoidon aikana, mutta kertoo varmaan hyvin miten henkisesti rankkaa aikaa tämä on. Tulipa sepustus, toivottavasti ymmärsitte edes vähän mitä tarkoitin :)
 
Annuli: Joo, mulla on vähän samanlainen olo. Vähän niin kuin elämä olis seisahtanut paikoilleen ja jatkuisi vasta sit ku saa tän yhden asian hoidettua. Eihän sen niin pitäisi kyllä olla..
Nytkin olisi monet juhlat, joissa voisi käydä edes piipahtamassa, mutta ei vaan huvita lähteä minnekään. Onneksi voi itselleen selitellä, että on hyvä nyt vaan ottaa rauhallisesti.
No, kai tässä samalla oppii jotain itsestään.
 
Iltaa naiset!

Raitapaitainen:
Ollaan julkisella hoidos ja punktio ja siirrot tapahtuu Tays:ssa. Eikös väestöliiton jutut tehdä kans siellä vai onko se remontin takia muuttunut...? Maanantaina siis pitäisi sinne ajella aamusta... Huhhuh, 170km ainaki ajomatkaa. :eek:

Kamilla:
Ihan hyvin vois vaikka tavata!!! onks sulla pitkä matka esim seinäjoelle? Kyllä jos sovitaan niin treffataan vaan. Vertaistuki on aina enemmän ku tervetullutta!!!

(.) : Maha on nyt turvoksissa ja nippailee ilkeästi, punaviiniä tässä juopottelen. En tiedä saisko mutta juon silti. Tänään vielä siis pistin 200iu puregonia ja huomenna irrotuspiikki... :x
Isäntä sai tänään kuulla kunniansa. Kyseli typeriä ja siitähän tämä rento pohojalaisakka hermostui. Kuka nyt tyhmiä kyselee... Raasu sitä!

Terveisin Ulpis ja väljähtyneet verkkarit ku ei muutkaan päälle menny.
 
ANNULI; Mä olin pyörtyä ku sä olit saanu haaleet ++++++++++++ :heart: Tää on ihan huippua...rohkea rokan syö vai mitä annuli...mä oon just kans tollanen, et testit polttelee kaapissa...ja on pakko testata ja sit kun tulee nega ni itketään niinkuin niagara...voi tätä elämänkiertokulkua...Mut ONNEE sinne hurjasti :heart:

SIISAMI; Voi sinua, älä murehdi ei peliä ole vielä menetetty, tuhru on monelle alkuraskaudessa tuttu toveri...Älä lannistu kyl se plussa sieltä vielä tulee....Täältä++++++++++++++++++++++++ :whistle: puhureita sinne...mul jos ois on lämpöö 38.6 niin on jo lämmön puolella...joten älä nyt masennu...voima :hug:

Kaikille onnellisille joilla pienet niitiäset kyydissä niin +++++++ :whistle:
ja kaikkee tosi äklön tahmeeta, jotta matkassa pysyisivät...teitä onkin muuten mukava joukko, saa taas täällä jännäillä tuloksia...ja niitähän tulee, eiks niin... :heart: Voimaa piinapäiville...

Lenaki; Kyl on melkoinen työnantaja, ei ainakaan arvosta työntekijäänsä...nyt eikun kiukkua pyllyyn ja oikeuksia puolustamaan...
sanot töissä et Hastala Twist se on Moro... :LOL:

Mul ei se typerä täti ole vielkään alkanu....AAAARGHHH |O Kaikki oireet kyl löytyy, mut ei ala ni ei ala....himpura on tainnu horsmaa kasvaa kaikki röörit täyteen... :LOL:

Mut eikun kaikille oikein rentouttavaa ja suloisen levollista viikonvaihdetta toivottelee puoli-enkeli :saint:
 
Kiitti Tyyne.

Kyllä mulla on aika vahva tunne siitä, että peli on menetetty mutta kai se on pakko lopullista tulosta vielä odottaa. Nyt sitten alkoi vaan se vessassa ramppaaminen ja tilanteen tarkistelu :headwall:
 
Lähetän täältä sinulle tuiskun mukana lohdutus ja raskaus säteitä....puuuh :whistle: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Tulevan plussan vuoksi pidän täällä kaikki mitkä voi vain ristiin laittaa niin ristissä....*epämukava asento*
 
Ulpis, ei oo pitkä matka Seinäjoelle, itse asiassa asun täällä! Tuskin kuitenkaan tunnetaan entuudestaan, katsoin profiiliasi ja oon sua 9v. vanhempi.. Pitää kattoa, koska päästäis kaffittelemaan! Sulla on ilmeisesti punktio maanantaina? Mun punktio on reilun viikon päästä maanantaina/tiistaina. PeePee vois tulla kans, jos ajankohta sopii! =)
 
Kamilla
Ollaankohan me oltu yhtäaikaa joskus SeKs-vastaanotolla...? :)
Siellä tulee oltua aina vähä että toivottavasti ei tuu tuttuja vastaan... :eek: Ja silti aina vähä tarkkailtua että nuo vois olla hoidos jne. Utelias? Minäkö, en suinkaan! :LOL: mä oon noin 30 km päästä ja koulu on seinäjoella että joka päivä siell kuljen! Harjoittelukin alkaa pian.

(.): MUA JÄNNITTÄÄ!!!!!! mä en pääse tästä yli enkä ympäri... En mäkään kamilla usko että tunnetaan ku en sillätavalla tunne seinjoelta ketään... Tosin oon ollu SeKs:ssä töissä...
 
Me ollaan yksityisellä, Väestöliitossa hoidossa ettei olla törmätty SeKs:ssä. Ei jaksettu odottaa julkisen jonoja ja mentiin Tampereen Väestöliittoon, toivottavasti kannatti... Rahaa nimittäin menee aika paljon enemmän julkiseen verrattuna :/
 
Täällä taas muutaman päivän tauon jälkeen. Meillä kone reistaili ja ihan täpinöissä olin ku en tienny mitä tänne kuuluu ja jännänny olen onko plussa uutisia tullu. Ja olihan niitä.

Miikkis ja Tyyne73
Tosi paljon onnea plussa uutisten johdosta.

Kati231 Mulle aikoinaan laitettiin kaksi ns. ei top alkiota ja toinen kiinnittyi ja tämä mein tytär sai alkunsa. ( 2v synttäreitä vietämme 10.2 )

Annuli81 Haaleahan oli meilläkin viiva ensin testissä ja kumminkin raskaana oltiin. Kaveri testannu haamun ja raskaana on ollut.

Risto :hug: ja jaksamista.

Ja omaan napaan.... 30.1 oli se eka ultra ja lääkäri ei sanonu muuta kuin että todella paljon on kuulemma "munia" tulossa oikealla puolella. ( vasenta kun ei ole ) Kyseli oliko viimeksi hyperiä... Ei ollu.. Ja gonal pistot alkoi samana päivänä. Ke ja To mentiin 225. Ja Nyt ens Ti ( 5.2 ) asti pistelen 150. Silloin on toinen ultra ja Pe ( 8.2 ) on sitten se kolmas ultra.
 
Jännää seurailla nyt teitä toimenpiteisiin menijöitä, ittellä oli samat kuviot viikko sitten ja ei millään tunnu, et siitä olis niinkin kauan! Viikko on menny ihan mielettömän nopeesti... Onneliina, taidat mennä samalla aikataululla kun minä viikko sitten, ainakin irrotuspiikki on samaan aikaan. Onko punktion klo 9?
 
Kiitos kaikille tsemppien lähettämisestä,olette kullan arvoisia!!

Kamillalle:Minulla aloitettiin isoilla annoksilla,jota vaki lääkärikin ihmetteli,ku sen annoksen määräsi sijainen.Aloitin pistämään 300 ja 200.Heti kun oma lääkäri tuli niin puotti annoksen 100.
 
Pitääkö teillä olla syömättä ja juomatta ennen punktiota 6 tuntia?
Miulle sanottiin että kevyt aamupala ja syömättä ja juomatta 2 tuntia ennen punktiota.Miten ihmeessä ne ohjeet voi vaihdella noin paljon?
 
Lauantaita! Tsemppiä kovasti maanantaina punktioon menijöille! Mustakin tuntuu että punktiosta ikuisuus, vaikka vasta kohta kaksi viikkoa.
Tosi pitkiä nämä piinaviikot... Tänään mahaa särkenyt tasan tarkkaa menkkoja ennustavalla tavalla, mahakin ollut ihan sekaisin. Myös kohdunnapukkaa olen kokeillut, ja mun mielestä se on pehmeähkö. Lisäksi apteekin omalla testillä tänään nega. Pahalta siis näyttää... Mitäköhän ihmettä lie olivat toissapäivän haamut? Aika surkeat tunnelmat siis täällä päin. Mites Siisami ja Finttu? Noista lämmöistä, olen ymmärtänyt etteivät ole kovin luotettava menetelmä.Vaihtelevat päivän mittaa paljon muutenkin, ja meillä kaikillahan myös peruslämpö on vähän erilainen.
Mä just äsken muuten mittasin, kun olo on vähän flunssainen. 37.7 näytti, toivottavasti flunssa ei nyt iskisi kunnolla!
 
Ai, kiva kun kerrotte nyt, et ennen punktioo pitää olla syömättä ja juomatta!!! Emmää ainakaan ollu, ei kukaan sanonu mtn.
Annuli: Älä nyt häslää niiden testien kans. Sä oot ihan liikaa etuajassa. Mun puolesta sul sais näyttää negaa vielä kuudennellaki kuulla, ku oot testaillu noin aikasin. Tuhma tyttö *sormea heristää täällä* Malta nyt odottaa. Sä et voi siihen lopputulokseen vaikuttaa, vaikka kuinka monta testiä pissaisit valmiiksi.
).( Juu, mullaki mahaa jomottelee tutun tuntusesti, lämmöt 37,3. Yksi (ainut, mille oon kertonu tästä asiasta) ystävä sanoi eilen, et mä näytän ihan raskaana olevalta. Käskin sen lopettaa hölpötyksen ja se silti vaan vakuutteli, et " eiku ihan tosi, sä näytät jotenkin erilaiselta ku ennen".
 
Annuli; Mä ymmärrän sua ja noit sun testauksia, sitä kun niin kovasti haluaisi sen plussan....piinailu on ihan kaameeta, ajatukset vaan pyörii yhden ja saman asian äärellä ja olo on kuin olisi usvassa...minä ainakin piinailujen aikana käännyn täysin itseeni ja kuulostelen kokoajan tuntemuksiani + että tunteet vaihtelevat saman kaavan mukaan l. olen raskaana, en ole raskaana, olen raskaana jne...ja raskautumisen täytyisi olla naisen luonnollisin asia, niinpä niin...ja sit lääkärit ja tuttavat neuvovat että koita unohtaa koko raskaaksi tuleminen, niin kyl se sitten tärppää...joopa joo,...eipä ole kohdallani auttanut tuokaan, kokeiltu on...mut älä rakas toveri menetä uskoasi ja toivoasi vielä, mennään yhdessä eteenpäin... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kaikille luja rutistus täältä.... :saint:
 
Täällähän on tosi jännät paikat hyvin monella! Tsemppiä ja onnea vaan kaikille tasapuolisesti!

Siisami, älä vielä heitä pyyhettä kehään! Olen ainakin lukenut monilta palstoilta, että hyvin usealla on ollut jonkinlaista tuhruvuotoa ennen plussaamista. Ehkä sullakin niin? Tiedän kyllä, että noi lämmöt on vihoviimeinen juttu ja ne helposti masentaa, jos ei oo tarpeeksi. Kaikilla ne kuitenkin vaihtelee hirmu paljon, joten en vielä masentuisi kovinkaan paljon. Ymmärrän kyllä muutoin tosi hyvin tuntemuksesi. Tsemppiä!

Annuli, meidän aikaisten testaajien kannattaa kyllä muistaa aina se tosiasia, että tavalliset kotitestit eivät välttämättä näytä mitään oikeaa vielä noin ajoissa. Älä sinäkään vielä menetä toivoasi. Kyllähän sekin plussa/haamu, jonka sait aiemmin, on jostain syystä peräisin. Veritesti vasta kertoo totuuden. Kuten ilmeisesti sinäkin, mähän oli veritestissä jo pp11 eli sitä ennen tehdyt kotitestit voi näyttää mitä vaan. Tiedän kokemuksesta, että tää "viimeinen viikonloppu" on aivan kamala. Koita kuitenkin tsempata vielä viime metrit, ok?

Ristolle tsemppiä tulevaan punktioon! Toivotaan, ettei hyperi iske kuitenkaan. Ja jos ette siirtoon nyt pääsisi, täällä on sun seuraksi muitakin PASiin meneviä. Joo, meilläkin tosiaan klinikalla ohjeistettiin, että ennen punktiota 6 h syömättä ja juomatta.

Onneliinalle samoin tsemppiä punktioon!

Löllykkä, ihanaa kuulla onnistumista PASissa! Saiko teidän ihana tyttärenne alkunsa sun ekassa PASissa vai miten? Mikä oli teidän tausta yrityksen kanssa, siis kuinka kauan ym.? Meillä tulee kohta 2 v. täyteen ja lievänasteinen PCO kaiketi suurimpana ongelmana.

Kamillalle onnea ekojen pistosten alkutaipaleelle! Hyvin ne lähtee menemään, nimim. kokemusta on. ;)

Saana ja Chambon, mielelläni kuulisin teistä ja tämänhetkisistä fiiliksistänne negan jälkeen. Jos- muistaakseni ainakin Saana - olette menossa PASiin maaliskuussa, niin perustetaanko jossain vaiheessa oma pino?

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille! :wave:
 



IVF-hoitolaiset 2.2


ronttuli08: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp2

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp2

onneliina: 1.IVF, pp

Annuli81: 1.ICSI,pillerit jätetty keväällä-06, siirto 24.1, pp 9

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pistospvä 3

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, nollaultra 5.2.?

Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pistospvä 10, punktio vko 6 TAYS

Inkaliini: 2.IVF, pp

Siisami: 2.ICSI, pp 12 testipäivä 4.2.

Miikkis: 1.IVF, pp 17 testipäivä 30.1., testi positiivinen, odottelee verikoetta

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

Lenaki: 4.IVF, siirto 28.1, pp 5

PeePee77: 1.IVF, pistospvä 4, punktio ja siirto vko 7

risto: 1.IVF, pp

puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 44, 4 IUI odottaa

Finttu: 1.ICSI,yritystä 2,5 vuotta, punktio 22.1. pp 9

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen pp 2 verikoetesti 11.2. (tulos 12.2)

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pistospvä 2 , pp

Kamilla: 1. ICSI, pistokset menossa, punktio ja siirto vko 7

Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 3 , testipäivä 13.2.

marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9

Raitapaitainen: 1. IVF, kp 17, pistokset menossa, punktio vko 6 alussa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)
[/quote]

[/quote]

 
Muistakaahan, että pregnyl pistoksen vaikutuksesta raskaustesti näyttää plussaa JOS testaat liian aikaisin. Muistaakseni 10pvää pregnylin jälkeen täytyy odottaa...-riippuen pistetyn pregnylin määrästä.

Mutta onnea kaikille tasapuolisesti. Yksi plussaajakin on jo joukossa -lisää odotellessa. Onnea punktiohin menijöille ja siirtoa odottaville :heart:
 
Onneliina - Felicitaksessa on ilmeisesti tuo kuuden tunnin käytäntö. Syödä tai juoda ei kuulemma kannata, koska voimakkaat rauhoittavat voi aiheuttaa pahoinvointia. Tipassa annettiin lisäksi vatsahappoja neutraloivaa lääkettä. En herännyt edellisenä yönä juomaan, join yhdentoista aikaa ennen nukkumaan menoa reilusti vettä ja aiemmin ihan normaalin iltapalan. Toimenpiteen jälkeen annettiin heti vähän juomista ja kevyttä välipalaa heti kun sai pahimmat lääkehourut nukuttua.
 

Yhteistyössä