IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Tuplaonnittelut Kuunkullalle!!!
Minä ihan hyrisen onnesta kun katson plussanneitten listaa ja tuntoja.
Antaa todella toivoa. Kiva kuulla noita raskauden oireitakin. Itse tulkitsen joka nipistyksen potentilaaliseksi endometrioosiksi vaikka meilla syy onkin siittöissä. Taidan tosiaan olla seuraava testaaja ( jos testaillaan ajallaan) pelottaa niin etten ymmärrä miten jotkut uskaltavat testailla jopa ennakkoon. Ja aamulla en mitenkään voi testata koska negan tullen en voi mennä töihin joten testattava illalla niin on yö aikaa yrittää koota itsensä. Panokset on vaan niin paljon luomuyritystä korkeammat kun ei oikein jää muuta "tehokkaampaa" keinoa tämän jälkeen. Me toivottinn hirveästi kaksosia ennen punktiota. Nyt ei uskalla toivoa kuin raskautta. Sitäkin yritän olla ajattelematta aina kun en ole täällä. Ja tännehän suuntaan aina kun on mahdollista.

Olen miettinyt miksi tämä on niin kiva yhteisö. Yksi syy kaikkien jalostuneiden luonteiden lisäksi on tietysti se että viimein on paikka missä on normaali!! Kaverit saa lapsia tuon tuosta kaikkien aborttiensa jälkeen ja itse vuosikausia yrittää hymyillä ristiäisissä ja selitellä miten meillä ei vieläkään ole lapsia...
Eräskin työkaveri kysyi viime viikolla että jokos on pullat uunissa.

En tasan kerro testistä kuin teille! (no ehkä miehelle ja klinikalle...)
 
Lisää oireita, päivästä lähtien on ollut "krapula" oloa. Aaltoilevaa sellaista, välillä pahempi olo, välillä vähän parempi. Mulla tuli synarelasta ihan sama olo. Mutta en mie valita....Olen luullut, että pahoinvointi tulee myöhemmin.

Vähän muutes pelottaa kun laitoin illalla vimoset luget. Ne ei kuulemma edesauta enää raskautta vaan oma limakalvo hoitaa sen jo luonnostaan. Toivottavasti. Toisaalta on tosi mukavaa kun ei tartte enää tunkea niitä.
 
Huomenta tytöt,
Kyllä tää on oikeesti ihan kamalaa tää piina. Olen nyt heräilly kahtena päivänä tasan kello 4.30, mikähän juttu siin on?
Onko Miljalla oireita, entä Tiiti ja muu poppoo?
Mulla pp2 .... ei mitään................................ (Siis todella malttamaton kaveri)
 
Onnittelut myös minunkin puolesta, Marica! Aivan mahtavaa! Kiitti kun kerroit myös kaikista oireistasi viime päivinä. Itse kun olen tällainen "oirefriikki" :LOL:

Täällä sitten putkahtaa kaksosia enemmänkin! Täytyypä piipahtaa odotuspuolella lukemassa kaikkien sinne siirtyneiden kuulumisia, että pysyy kärryillä.
 
Pp 4. Alamaha on vieläkin välillä vähän kipeä, on ollut varmaan punktiosta asti. Kipu on outoa, en osaa kuvailla. Ajattelin jos että onkohan mulla pissatulehdus mutta muita oireita ei oo kuin tuo mahakipu. Mieki oon heränny joka yö joskus viiden maissa, mutta herääminen johtuu lähinnä vessahädästä. Tulee joutua päivän aikana niin paljon että yölläkin pitää käydä vessassa. Tissit on kipeät, olleet siitä asti kun alotin luget. Ihan hirveää kun pitää koko ajan analysoida itseään ja miettiä mistä mikäkin oire johtuu :)
 
Hei taas kaikille!
Marica- toi krapulasi on vain hyväksi. Tutkimusten mukaan äidin pahoinvointi vähentää keskenmenoriskiä. Huomaa,ÄIDIN!!! Onnittelut lugeista vapautumisen johdosta!

Marli - täällä toinen oirefriikki. Kuten olen tainnut kertoakin mun hyvällä ystävällä on endometrioosi ja olin hänen tukenaan lapsettomuushoidoissaan, valitettavasti kaiken sen rääkkäyksen jälkeenkään ei saanut lasta. No, sittä lähtien olen tulkinnut joka toisen tuntemuksen vatsassani edometrioosiksi vaikka meillä aivan selkeästi syy siittiöissä ja minä kaulasta alaspäin terve.

Pistosten aikana ja vielä jonkun aikaa niiden jälkeen oli tosi oksettava olo. En ole nukkunut öisin minäkään pistosten alettua. Ja sit alkaa unettomuus ja lapsettomuuskin ahistaa niin etten varmaan nuku. Mut hormonit ne varmaan hetättelee. Eihän tämä nyt ihan luomua ole...

Mua ihan huolestuttaa kun ei ole juuri mitään oireita. Välillä hetkittäisiä menkkamaisia kipuja (endo siis, tai kohdunulkopulinen raskaus) mutta näillä hormonimäärillä ei kuulemma menkat tule aikoihin.
Eikä rinnat oo yhtään kipeä, eivätkä edes kasvaneet. Mitäs tämä nyt on? Onko mun luget kaikki valuneet pois kuten olen ajatellutkin? No viis lugeista kun olisi edes toinen alkiomme tarttunut..yritän kovasti pinnistää tänne ensi viikolle plussan.
Miten mä uskallan testata? Tää piinaus on tosiaan pahempaa kuin hoidot. Silloin toiveikkaana odottaa kaikkea ja nyt pakkanen tyhjänä piinaus raastaa hermoja.

Parin viikon sisään on aika monta potenttia plussaa tulossa =)

 
Ihana kun kerrotte oman tilanteenne myös, samassa tilanteessa ja samoilla ajatuksilla me kaikki nyt mennään. Mullahan oli pas siirto, joten ei sitä punkteerauksen jälkeistä alavatsa painetta ja kipua ole. Rinnat on arat siis ihan samalla lailla kuin ennen täti Moonikan tuloa.
Luulen, että se oma joka aamuinen aikainen herätys johtuu siitä pelosta, että nukkuisi lääkkeiden oton yli. Vaikkei niiden kanssa ole mikään hätä.
Nyt täytyy ottaa kaikki poppakonstit avuksi.
Hyvää yötä ja huomiseen
 




IVF-hoitolaiset perjantaina 14.3.



Milja71: 1.ICSI, pp 11, testipäivä 17.3


Tiiti: 1.IVF, siirto 10.3 pp 4


Marli: 1.IVF, pas-siirto 12.3 pp 2


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Soraya: 1.IVF keskeytyi, uusi yritys: punktio vko 13


Johannalii: Yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


puoli-enkeli: tulossa 1.IVF


Mirvab: tulossa 2.IVF toukokuussa



PLUSSANNEET



Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset =) )

Raitapaitainen ( 1.IVF, kaksoset =) )

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI, kaksoset =) )

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

 
Huomenta taas, no nyt ei ole edes rinnat arat. Todella outoa. Mulla on sellainen olo niinkuin en olis missään hoidoissa ikinä edes ollut. On toi hormooni hoito muhun kyllä jollain tavalla vaikuttanut, nimittäin mun iho on kasvoista paljon paremmassa kunnossa. Yleensä mulla on aina muutama näppy naamassa, niin nyt on niin silonen :LOL: ei kun ihan oikeesti. Se on kyllä outoa. Siis pp 3 menossa ja ei tuntemuksia.... siis mitään... HÖH :(
 
Ai niin, kannatan tota Miljan ehdotusta.
Kävin kuulkaas lukemassa perustietoa hedelmöittymisestä ja kiinnittymisestä. Siinä menee viikko ovulaatiosta kun se munasolu rupee kiinnittyy, siis niin pitkä aika. Johan mun tätikin ehtii tulee kylään siihen mennessä |O
 
(.) Lääkäri määräsi puhelimitse Terolut-kuurin, että saataisiin täti kylään ja voisin alkaa esihoidon kohti IVF:ää. Kuinka tätiä voi niin oottaakin! On jo viikko odoteltu. Miten sitä elimistö meneekin ihan jumiin! Raskaana en ole, ainakaan apteekin testin mukaan. Suunniteltu punktio viikolla 13 ei nyt siis toteudu.
 
Huomentaa. Oltiin eilen ostoksilla mieheni kanssa ja mulle iski ihan kamala masis. Liikkeellä oli varmaan koko Suomen viimeisillään raskaana olevat. Jotenkin se taas kolahti...taas. No ei mitään suurempaa masista sit onneksi tullut. Talviloma lopuillaan ja tiistaina pitäis mennä taas töihin. Voisin olla kotona viel toisen viikon, olen kyllä oikeesti saanu nollattua hyvin, eikä ole tarvinu ressata töistä.
Sainpahan purkaa.
 
Soraya- pidä se täti sit siellä vaan. Heti sun luota takaisin Kyöppikselle.

Marli- :hug: Siellä ne kulkee vapaana mahojensa kanssa. Itsekin olen huomannut. Ja entäs ne pikkunyytit...melkein olen jo kaapannut mukaani. Viime yön ja edelleen sattuu vatsaan. Eilen ihan kuin täti olis tulossa mutta ei minkäänlaista vuotoa. Hermoja raastaa. Huomenna vois testailla mutta saatan jänistää..
 
onpa tääs vähä aikaa ku on tullu viimeksi kirjoteltua.
miten se Tiitillä on piinailu sujunu, onko ollu mitään "tuntemuksia" ? =)
voe kun mä niin kovasti elän hengessä mukana että sieltä se plussa tulisi:)
vaikkei ite siirtoon päästykkää mut mukava se on piinailla taustalla :D
 
Mulla on alavatsa koko aikaisessa jännityksessä, en saa lihaksia rentoutettua. Onkohan se täti nyt jo tulossa.
Ihanaa Mirvab et olet hengessä mukana ja kohtahan sullakin alkaa taas jännääminen =)
Muakin jännittää Tiitin tilanne, toivon niin koivin kaikille sitä onnea.
 




IVF-hoitolaiset sunnuntaina 16.3.



Milja71: 1.ICSI, pp 13, testipäivä 17.3


Tiiti: 1.IVF, siirto 10.3 pp 6


Marli: 1.IVF, pas-siirto 12.3 pp 4


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Soraya: 1.IVF keskeytyi, uusi yritys: punktio vko 13


Johannalii: Yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


puoli-enkeli: tulossa 1.IVF


Mirvab: tulossa 2.IVF toukokuussa



PLUSSANNEET



Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset =) )

Raitapaitainen ( 1.IVF, kaksoset =) )

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI, kaksoset =) )

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

 
Kiva kun minua on kaivattu =)

Mirvab, kiva kun oot hengessä mukana! Toivottavasti pääsette pian uuteen hoitoon!

Marli, joskus kyllä tuntuu että kaikki raskaana olevat hyppii silmien eessä ja näyttää kieltä. :/ Tällä hetkellä raskaana olevien kohtaaminen on minusta helpompaa kun on itselläkin vielä toivoa saada sellainen maha.

).( Heräsin viime yönä kun vihlaisi muutaman kerran alamahasta. Positiivisesti yritän ajatella että se oli sitä kiinnittymiskipua :) (vaikka ei kai sitä edes pitäisi tuntua.) Muuten ei ole juuri oireita, alamaha ja tissit on kipeät jos niitä painaa mutta ei muuten.
 
Tiiti- noo jospa se ois sitä kuuluisaa kiinnittymiskipua sitten =)
mulla nuo kuukautisetki alko sit tänään, olin ihan yllättyny ku en niit näin aikasi oottanu.
mut hyvähä tuo tietty on, pääsee taas päivä päivältä lähemmäs uutta hoitokierrosta. :)

 
Moikka!

Miljalla on jännät paikat. Pakko kommentoida kun mulla oli vatsan juilintaa jonkin verran, varsinkin munasarjojen kohdalta pari päivää ennen testiä. Testaa vaan huomenna niin sittenpähän tiedät. Mä mietin kanssa aiemmin, että en halua testata. En varmaan olisi testannut, mutta kun tiesin että väestöliitto odottaa mun soittoa tuloksesta. Ja mähän olin varma, että EN ole raskaana. Kun ajattelin, että pakosti sen tuntee jos on raskaana. No olin toosi väärässä. Vieläkin välillä mietin että näyttiköhän se testi kuitenkaan oikein. Vaikka viivat oli tosi vahvat. Tuntuu vaan niin epätodelliselta. Vieläkin ajattelen välillä, että kohta herään unesta... Voi kun niin toivon että saatte kaikki tuntea sen riemun kun testiin tuleekin yllättäen se 2 viivaa :heart:

Tiiti Mulla oli kanssa yöllisiä lieviä vihlaisuja olikohan jotain pp5, ja mietin että voisiko kiinnittymisen tuntea. Ja kun öisin käänsin yllättäen kylkeä niin tunsin "repäisykipuja", ne oli aika vahvoja. Sitten sitä alkoi varomaan nopeita liikkeitä.

Itsestä sen verran, että masu on jostain syystä tosi turvonnut jo nyt. Mieskin sanoi, että näytän siltä kuin olisin jo ties monennella kuulla. Kai ne piikitykset ja punktiot on sen verran rankkoja kropalle, että vähemmästkin turvottaa. Mä olin kuitenkin varsinain munimakone kun munasoluja oli niin paljon.

Plussatuulia tartutan teihin :whistle: :whistle:
 
Mukavaa maanantaita!

Hui, Miljallahan on testipäivä! Jännityksellä odotan tuloksia! =)

).( Uusia oireita ei ole ilmaantunut.
Mulla on lomaviikko. Lähdetään kohta puolin mökille joten olen seuraavan viikon nettipimennössä. Toivottavasti Marican plussatuulet tarttuu tiukasti kiinni ja pysyy kans =) Mulle tulee varmaan viikon aikana vierotusoireet, kun en pääse lukemaan kuulumisia, mutta pitäkää te pino pystyssä ja lippu korkealla! :D
 
Mukavaa lomaa Tiiti, toivotaan että viikon päästä sulla olis jotain uutta ja mukavaa kerrottavaa meille.
Itsellä ei mitään oireita, joten olen varma siitä negasta. Tänään siis pp 5. menossa.
Miljan puolesta kyllä jännittää.
 
Milja71, Täällä ollaan hengessä mukana toivoen sitä parasta tietenkin.
Kävin tänään ystävääni katsomassa, heillä on sellainen ihana 8kk ikäinen tyttö... aivan ihana. Siinä se tuijotti mua koko ajan, mulla on ihan mustat kulmakarvat jotka näyttävät aina kiinnostavan pieniä lapsia.
Yhtään ei tullut masennus, vaan olin aidosti onnellinen ja iloinen hänen/ heidän puolestaa... Oli se vaan niin ihana =)
Toivottavasti meillekkin se onni joskus koittaisi. :saint:
 

Yhteistyössä