IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Tiiti- no mä kerkesin jo luget laittaa ja voit uskoa kuinka on "mössönen" olo :LOL:
muistahan sit pötkötellä ainaki sen puol tuntia et ehtii se lääkeaine vaikuttaa =)
ja onnea sulle siirtoon :) kysyitkö et saatko yhen vai kaksi massuun ja mitä ne sano? kuka sulla on lääkärinä?
 
Toivon kaikille sydämestäni onnistunutta siirtoa, nopeasti kuluvia piinapäiviä ja PLUSSAA!!! :heart:

On mukava jännäillä muita kun itse joutuu pitämään välikiertoa ennen huhtikuun PAS:ia. Aika matelee, taas.......
 
Pakko kertoa vielä lugeista näin kaiken kokeneena käyttäjänä.
Suosittelen lämpimästi pikkuhousunsuojaa jatkossa. Hitsi kun mulle ei kukaan kertonut.
Luget pursui housuista läpi ja tarttui tuoliinkin töissä. Ei kuulkaa naurattanut...
 
mirvab, mulle sanottiin että vain yksi laitetaan jos on hyvänlaatuinen. Varmaan tyydynkin siihen jos muut on pakastuskelpoisia. Mutta jos on niin huonoja alkioita etteivät kestä pakastusta, niin pyydän laittamaan kaksi. Sinikka on meijän lääkäri. Se on kyllä mukava. Ajattelin laittaa lugen vasta nukkumaan mennessä. Muutenhan nuo on käytännössä vähän hankalia käyttää just tuon pötköttämisen takia. Pitää aamuisin laittaa kello soimaan puol tuntia aikasemmin eikä se aamu-unisesta kuulosta yhtään kivalta!

Milja, sorry mutta pisti naurattaan tuo sinun luge juttu :D vaikka ei sais olla vahingoniloinen. Ai niin, Tervetuloa mukaan! :flower:
 
Halaus sitä tarvitseville. :hug:

Mirvab En tiedä yksityisen puolella mikä on pakastus käytäntö. Mutta ainakin meillä julkisella pakastettiin sekä yksin että kaksin. Kun 10 meni pakkaseen 7.ssä oljessa. Onnea huomiseen siirtoon.
 
Voi mirvab, tosi pahoillani minäkin.

Olitkos sinä nyt se, jolla ei meinannut millään kasvaa ne munikset aluksi...? Vai muistanko väärin? Jollekin jolla oli sun kaltainen nimimerkki, vastailin jotain omista tuskistani, joita kävin tossa ivf:n munien kasvatteluvaiheessa. Jos nimittäin olet se sama tyyppi (anteeksi, en ehdi nyt skrollata näitä viestejä taaksepäin ja tarkistaa itse), niin mun lääkäri sanoi mulle (ja olen myös lukenut), että jos munasolut eivät ole ihan kasvaneet tasaisesti "normitahdissa", niiden laatu on saattanut kärsiä kasvatusvaiheessa - ja sehän taas saattaa johtaa näihin jakautumis/hedelmöittymisongelmiin. Arvaa olenko itse surrut, kun mullahan lääkeannokset nostettiin kattoon, jotta saatiin munat kasvamaan. Ja nyt tietysti pelkään, että joku niissä on saattanut vaurioitua siitä lääkemäärästä. Mikäli uusi ivf on tarpeen, niin siinä mulla kokeillaan sitten eri lääkkeillä munien kasvatusta kun tuo Puregon ei mulla oikein potkinut.

Älä siis muserru vaikka nyt tuntuisikin aivan kauhealta. Seuraavassa ivf:ssä sulla varmasti kokeillaan jotakin eri lääkecoctailia, jotta pystytään parhaalla mahdollisella tavalla saamaan sun kroppa tuottamaan riittävä määrä terveitä munia. Kierrot ovat meillä AINA erilaisia, eli ei ole mitenkään ennalta määrättyä, että joka kierrossa sulta saataisiin samanlaisia munia!!!


Voimakas lohtuhalaus.
 
Voi ei mirvab! Varmasti ihan hirveä tunne kun ensin käy läpi rankat hoidot ja sitten ei päästäkään siirtoon asti. Voimia paljon! :hug:

Vähän tuntuu kyllä nyt pahalta kertoa omia hyviä uutisia kun muilla on suru. :| Mutta mie sain tänään yhden huippulaatuisen kyytiläisen. Saatiin vielä 6 alkiota pakkaseenkin.
 
Tsemppiä Tiitille - ja vielä kommentinna, että kyllä se on tällä palstalla niin, että nimenomaan iloisia uutisia pitää välillä saadakin, muutenhan tämä elämä menisi aivan synkäksi jos kaikki vaan itkettäisiin...

Pidä kyytiläinen hellästi matkassa :heart:
 
Iso rutistus negan saaneille :hug: Olen tosi pahoillani myön Mirvab:n puolesta - pettymys on nyt suuri, mutta varmasti vielä pääsette siirtoon, voimahali myös sinne.

Kannatan Stellan ehdottamaa maljaa (täällä kilistellään maitolasillisella ;) ) - tämä ketju tai oikeastaan siis porukka on hengeltään ihan uskomattoman hieno ja lämmin :heart: Siksi miekin tänne aika usein hiippailen teidän kaikkien tuntoja ja kuulumisia lueskelemaan... Ja on aivan mahtavaa, että silloin tällöin tasaisin väliajoin niitä onnellisiakin uutisia saadaan!

Yhden alkion pakastusta oli mietitty; meillähän fyysisestä syystä siirrettiin vain yksi ja kahdesta 8-soluisesta toinen siis joutui yksikseen pakkaseen.

Tsempit punktioiden odotukseen ja piinailuun - paljon onnea kaikkien kyytiläisille :heart:
 
Onnittelut tiitille- hienoo että sait matkalaisen kyytiin =) toivotaan nyt sormet ja varpaat ristissä että kaikki menee niinku pitääkin =) :heart:

joo meille lääkäri siis soitti tos päivällä ja tosiaan mun munasoluissa oli VIKAA!!!
ne oli ollu jo alun alkaen huonon näkösiä ja pinnassa jotain surkastumaa. oli lääkäri ihan todella ihmeissään että kuinka voi olla ton näkösiä ja että on ihan täys mysteeri..
nii ja viä se että ku mullahan on kaks lasta, nii niit ei ees järjen ja biologian mukaan pitäs olla.

Miksi mulla ei sureta ollenkaan tää koko juttu? apua, onko must tullu kylmä tjn... hui :/
Tai ehkä mä vaan sen jo tiesinki et ei niist mitään tuu ni siks kai tää ei sit suurempi pettymys ollutkaan.

sano se lääkäri että voiolla et toi ku niit rakkuloita kasvo "liikaa" et se on huonontanu laatua huomattavasti, tiiä sit mistä johtuu. No toukokuussa on uus ivf eri coctaililla ja kasvatetaan sitten vähemmän rakkuloita jos sit laatu ois parempi.

Ai niin...annettiin mulle kunnon ohjeet nyt ennen toukokuuta, painoa muutama kilo pois ja kas kummaa tupakin poltto pois, voi kuulemma seki vaikuttaa radikaalisti muniksiin. Voi huoh...tässä on rankka urakka ennen toukokuuta.

Mutta tämmöstä siis tänne. tää nyt meni niinku meni. ihmisille on annettu lahjoja ja taitoja auttaa toisia, mut ei kukaan voi silti jumala olla. Luonto karsii ja päättää hoidoista huolimatta kuka lapsen saa ja kuka ei, sille me ei voida mitään.
 
No kävipä Mirvalla huono tuuri.. :/
Ei niitten munisten takia kuitenkaan mitään isompia tutkimuksia tehdä? Siis jotain kromosomijuttuja tai jotain (mistä mä en tosin ymmärrä mitään..) vaan suoraan uuteen hoitoon?

Tiitille onnea ja jaksamista piinailuun!!! :flower:
 
Mirvab :lle :hug: ! Sitä näyttää olevan niin monta mutkaa, ennenkuin ollaan ivf:n loppusuoralla. Itse pidin aikanaan koeputkihedelmöitystä jotenkin varmana nakkina! Meillä se tökkäsi heti alkuunsa, kun munarakkuloita lähtikin kasvamaan vain yksi. En päässyt edes punktioon asti. Irrotuspiikin sitten otin ja jäin odottelemaan tätiä. Edelleen odottelen, perjantaina piti jo tulla. Kysyin neuvoa klinikalta, viikko odotellaan ja sitten katsotaan, mitä tehdään. Tässä nyt ollaan ihan täpinöissään, kun kp2:na saisin alkaa taas pistämään. Raskaana en kuitenkaan ole, se piti toki testillä sulkea pois. Tällä viikolla piti olla ensimmäinen kontrolliultra ja varasin jo töistäkin puolipekkasen sitä varten. Ja tuota minäkin olen juuri ajatellut, että luonto se on aina enemmän vahvemmilla, kuin pieni ihminen. Kyllä me olemme aika avuttomia luonnon edessä. Vaikka tekisi mitä, niin se on luonnon käsissä, mitä täällä loppujen lopuksi tapahtuu.
 
Moikka taas kaikille. Vähänkö mua jännittää, että pääsenkö siirtoon huomenna. Näin niin kamalan painajaisen, mikä oli aivan todentuntuinen. Siirtoon olin siis menossa ja yöllä tulikin täti isolla luudalla kylään.
On ollut noi kuukautiset niin sekaisin ja pelkään niin paljon etten pääse siirtoon sen takia, onneksi se oli vain painajaista.
Vielä kun sieltä jaksais ne meidän kaverit pakkasesta kääröön asti, niin olisko unelma.
Mirva beelle paljon voimia ja :hug:
Mehän ei luovuteta tytöt. :saint:
 
Kyllä tämä testipäivän odotus on kaikkein raskain vaihde näissä hoidoissa |O Ei jaksais odottaa torstaihin...Koko ajan sitä ajattelee, että no kohta ne menkat sieltä jo alkaa kun munasarjoissa juilii aina silloin tällöin. Sääs nähdä kuin muijan käy. Ei ole kyllä yhtään raskautunut olo, eikä sitä uskoisi kun ei ole ikina sitä kahta viivaa nähnyt. Toivotaan että olen ihan väärässä.

Tsemppiä kaikille hoitoihin :heart: :heart:
 




IVF-hoitolaiset tiistaina 11.3.



Marica: 1.IVF, pp 12, testipäivä 13.3


Milja71: 1.ICSI, pp 8, testipäivä 17.3


Tiiti: 1.IVF, siirto 10.3 pp 1


Marli: 1.IVF, pas-siirto 12.3.


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Soraya: 1.IVF keskeytyi, uusi yritys: punktio vko 13


Johannalii: Yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


puoli-enkeli: tulossa 1.IVF


Mirvab: tulossa 2.IVF toukokuussa



PLUSSANNEET



Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF, kaksoset =) )

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

 
Mirvalle iso :hug: !! Tosi kurja juttu, että näin piti käydä :kieh: Toivottavasti toukokuussa sit saadaan uudella lääkecoctaililla parempi tulos!

Marlille tsemppiä huomiseen siirtoon, toivottavasti kaikki menee hienosti!! :heart:

Maricalle jaksamista viimeisiin piinapäiviin, ne on kyllä yhtä tuskaa :whistle:
 

Yhteistyössä