IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Ensinnäkin lujat lohtu :hug: kaikille negan saaneille! Monen vuoden kokemuksella tiedän, miltä tuntuu tuijottaa sitä yhtä yksinäistä viivaa, kun sielu ja kroppaa huutaa muuta! Suru vaatii aikansa ja monta vuotta kun näitä hoitoja on takana yhä useammalle tulee mieleen, miten jaksaa/kestää vielä lisää... Pääkoppa tuntuu kaikista huolimatta olevan lujimmilla tässä tuohussa ja vaatii sitkeyttä sekä lujaa tahtoa että uskoa, ken tähän ryhtyy... VOIMIA teille rakkaat kanssasisaret!!!
Mutta toisia onneksi lykästää, muutenhan tämä olisi aivan turhaa hommaa...Ja siksipä läjä tarrasukkia lentää, viuh, kaikille plussanneille!!! Olen äärettömän onnellinen puolestanne, sillä ken palkinnoksi tästä nyytin syliinsä saa, voih... voisiko sitä enempää odottaakaan...
Sitten oman navan kaivelua...
Piinaa, piinaaaaarrrggghhh....Tissit arat, öklöttää ja yökkäyttää, tosi kiukkuinen ja väsy, mutta kaikki poireet menee lugejen piikkiin, joten? Ennen veritestiä, ei liene varmuutta asiaan saatavan... Sitä toivoo ja odottaa niin paljon, että minulla ei ainakaan mitään mutu-tuntumaa asiaan ole, toivottavasti se ei ole huono merkki... Tsemiä piinailijoille ja muille hoidoissa oleville ja terkut uusille!
t. The Piinaaja pp6
 
Olenpas minä huono kirjoittelija, mutta kuulumiset käyn säännöllisesti lukemassa! :wave:

Sydämelliset onnittelut onnistuneille! Ja ISO HALAUS myöhemmin onnistuville. :hug:

Meillä oli eilen (24.9.) punktio, josta saatiin 15 munasolua. Tänään tärisevin käsin soitin labraan, josta kerrottiin, että 10 niistä oli hedelmöittynyt. Helpotus oli valtava. Mutta nyt jännitetään jakautumista. Siirto on huomenna.
 
Jännää että kaikki käytte veritesteissä. Mä en ole käynyt koskaan eikä nytkään sellaiseen kehoitettu menemään. Ihan apteekin testeillä olen kotona testaillut joka kerta ja siihen tulokseen ovat uskoneet. Ultra sitten positiivisestä testistä 6 vkon päähän (muistaakseni) jolloin katsotaan onko kaikki ok.
 
Sydämelliset onnittelut kaikille onnistuneille!!! :flower: :flower:
Ja pahoittelut ja jaksamisia kaikille negan saaneille :hug:

Itse pysyn kyllä mukana listalla, mutta punktio siirtyy lokakuulle. Olin jo aloittanut Puregonin pistelyt kun mulle iski paha noidan-nuoli ja jouduin ambulanssilla sairaalaan. Siellä vietin koko viime viikon ja jouduin keskeyttämään hoidot sen takia että olin saanut niin paljon lääkkeitä. Kunhan selkä tästä paranee pian, niin voin kyllä jo seuraavassa kierrossa yrittää uudelleen.
 
Kiitokset onnitteluista! :flower:

PeePee: Oireista on aika hankala sanoa, kun kaikki oireet löytyvät myös tuon Crinonen (Lugen vastine) sivuvaikutuksista. Rinnat ovat olleet hieman arat, mut rintojen verisuonet tulivat pp8 alkaen voimakkaasti näkyviin (-> lääkkeen sivuvaikutuksena jopa maidon eritystä), kuvotus alkoi pp9 (->lääkkeen sivuvaikutuksena pahoinvointia), väsymys heti siirrosta lähtien (myös sivuvaikutus), vatsakipuja oli heti alkuun sit tuli muutama päivä ettei niitä ollut ollenkaan ja nyt niitä taas on (kohtua ja koko alavatsaa särkee/vihloo/tuikkii). Ainoa oire mikä ei löytynyt selkeästi sivuvaikutuksista on öinen pissalla käyminen ja järkyttävät ilmavaivat (epäilin vatsan vihlonnan johtuvan osittain siitä :ashamed: ).

Kutsuin jopa pikkusiskoni tarkistamaan rinnat, et näyttääkö ne erilaiselta :LOL: Edelleen näkyy verisuonet pinnassa ja voimakkaina.

Oireet ovat jokaisella kuitenkin yksilöllisiä ja toisille ei tule oireita ollenkaan. Kuten jo mainitsinkin, niin moni oireista taitaa olla selitettävissä noilla sivuvaikutuksilla.

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee :heart: :heart:

Melia
 
Kiitos Ellastiina, että lisäsit minut joukkoonne. :)
Testipäivä minulla on kuitenkin maanantai 29.9. eikä 2.10. onko teillä tapana itse korjata, vai korjaako joku keskitetysti kaikki?

Kaikenlaista hassua liikkuu mielessä. :s

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomenmarja:
Jeps Onnea! :heart:

RouvaP Hienoa kuulla joltakin, että PAS on ainakin joskus tuottanut tulosta. Mulla on aika epäuskonen suhtautuminen siihen, koska oon nyt molemmista PASeista saanu suoraan negan. Harmi, että sun pitää odottaa niin kauan sitä PASia. Pakko vaan ajatella, että ne tietävät siellä paremmin :/ Mullahan taas kävi just päinvastoin, ku ajattelin, et seuraava kierto on hyödytön. Nyt tuntuu ihan oudolta, et vois muka suoraan jatkaa...

Niin PASista. Mulla molemmat menny samalla lailla. Oon syöny Zumenoneja ensimmäisestä kp:stä 3x/pv. Tosin nyt zumet vaihdettiin korvaavaan, koska sain allergisen reaktion niistä(kin). Sit ultra kp 10. Nyt se sattui viikonlopulle, joten olin ultrassa vasta kp12. Ekan krn siirto tehtiin kp 21 ja toisella kertaa kp22. Muutama pv ennen siirtoa alkoi luget (tai mulla Progesteroni, kun oon lugejen pähkinälle allerginen). Lisänä ollu tässä kierrossa foolihappo ja Glucophage. Kaikkia lääkkeitä jatketaan rv 10 asti. Tosin nythän ne loppuu mulla, kun negatulos varmistuu lopullisesti. Mitäs muuta haluaisit tietää?


Kiitos vastauksestasi =) Sitä vielä kysyisin, et miksi ne Zumet? Ei mulla ollut muistaakseni mitään lääkkeitä neljän vuoden takaisessa PASsissa. Ja todellako pääset jo tästä heti uudestaan.... vähäkö soitan huomenna ja vaadin itsellenikin samaa... 5 satsia pakkasessa niin siinä on toivottavasti millä yrittää. Että tämä on sitten... nyt tuntuu ettei jaksa.

Anteeksi tämä :headwall:
 
Nasu29 Pääsettekö jo näistä menkoista eli tällä kierrolla jo uudestaan? Minulle sanottiin, että odottaa nämä kuukautiset jotka tulee negasta ja sitten seuraavat ja siitä kierrosta eli menisi marraskuun toiselle viikolle siirto laskujeni mukaan.... en ala. Taidan soittaa sinne ja pyytää harkintaa uudestaan sillä tämä endo pahenee koko ajan... :'(

Niin ja olen tosiaan Oysissa hoidossa...

Ja muuten kaikille tiedoksi ja lohdutukseksi, paras ystäväni plussasi kaksi viikkoa sitten viimeisessä IVF hoidossa. Hänellä myös endo (kuten mulla) ja 1.IVF 2005 tyttö.... ja mulla 1 PAS 2004 tyttö... eli teille joilla ei ole vielä sitä nyyttiä ole niin ehkä se vielä joskus :hug: Siksi yritän olla realistinen ja onnellinen muiden plussista koska itse ehdin myöhemminkin (toivottavasti) ja varsinkin siksi kun olen löytänyt todellakin elämäni miehen :heart:
 
upeita uutisia! plussanneita on jo 5 pinossa! Ja lisää tulee varmaan..
Tao, testipäiväsi lähestyy hurjaa vauhtia! Mulla rinnat on edelleen kipeät ja oon oudon tyytyväinen siitä. Jotain oireita edes ihmeteltäväksi ajan kuluksi. B)
Nasun huominen hemmotteluilta kuullostaa kivalta! Vaikka eihän sitä koskaan tiedä mitä se veritesti sanoo..
 
Huomenta kaikille,

Ihanaa perjantaita kaikille ja tarrasukkia myös. ;)

Vielä kerran onnitteluhalit :flower: kaikille plussanneille ja voimahalit :hug: negan saaneille. Olen sydämestäni pahoillani. Meille piinailijoille myös voimia odotteluun. Harvoin sitä odottaa maanantaita... :eek:

 
Onnea plussanneille!

Ja voimia meille pettyneille :hug:

RouvaP Mulla on tehty lääkkeelliseen kiertoon molemmat PASit. Koskaan ei ole edes puhuttu toisesta vaihtoehdosta. En tiedä miksi. Ehkä syy on siinä, et ovulaatiossa on ongelmia ja lisäksi kai limakalvossa. En oo kauheesti kyselly siitä, luotan vaan siihen lääkäriin. Ennen IVF-hoitoa tarjosi kuitenkin jotain "kesympää" vaihtoehtoa ensin toisena vaihtoehtona, mut toisena oli IVF (Clomit oli jo kokeiltu). Valittiin sit suoraan IVF, koska tuntui siltä, että mitä sitä enää näitä yritysvuosia lisäämään kaikilla kokeiluilla. No, kokeilujahan nämä kai aina ovat, ainakin jossain muodossa. Ja ei oo sitä tulosta tullu näillä "rankemmillakaan" menetelmillä. Tosin lääkärille tietty tulos on se, et ensimmäisestä tuoresiirrosta raskaus alkoi, vaikka sitten päätyikin km: on rv13.

Siitä olin itsekin hämmästynyt, että miks nyt kätilö sanoi suoraan puhelimessa, että voidaan tehdään uus PAS heti nyt alkavaan kiertoon, kun viimeksi toukokuussa kun kävi samoin, sanoi että odotetaan yks kierto väliin. En ymmärrää mikä ohjelogiikka heillä on noissa, koska ei todellakaan käynyt asiasta lääkäriltä kysymässä. Kysyi vaan multa, et jaksanko heti uudestaan. Jos olisin ollut aivan rehellinen, olisin sanonut, etten jaksa tätä enää hetkeäkään... MUTTA eilen illalla huomasin aivan kuten Nasukin silloin, ettei enää ollu (niin) paha mieli, kun sai heti alkaa väännellä raskauskiekkoa ja elää uudessa toivossa. Miten sitä pystyykään aina tän nollaamaan ja saamaan uuden toivon?!
 
:/ En saanut enää aamulla hoitajia kiinni ja nyt olisi pp14, mutta... aamulla havaitsin pientä vuotoa. Kannattaisko raskaustestiä edes tehdä, kun jos se on käynyt kiinni ja tulee nyt ulos, niin eikö se kuitenkin antaisi väärän plussan? Entäpäs luget? Oysissa olen, joten jos joku sattuisi vielä tietämään paikallisen käytännön olisi siitä apua. Muuten vuotoja ei ole. Odottaisko iltaan, jos se vaikka siitä lisääntyisi tuo vuoto. Voi p...le, että ottaa hermoon!
 
Tsemppiä plasebo :hug:
Joskushan voi olla pientä vuotoa, ja raskaus jatkuu silti ihan normaalisti. Jos vuotoa on kuitenkin paljon, niin silloin mun käskettiin ainakin ottaa yhteyttä omaan lääkäriini. Toivottavasti kohdallasi on väärä hälytys ja vuoto jää vähäiseksi ja loppuu pian ja pääset testaamaan hyvillä mielin. :heart:
 
Lääkäri soitti aamulla huonoja uutisia, yksikään 11 munasolusta ei ollut hedelmöittynyt :'( Tänään piti siis olla siirto. Mitään järkevää syytä ei osannut sanoa, simpat oli ok eli määrä ja liikkuvuus hyvät, ja samoin muniksista ainakin neljä olis pitäny olla kypsiä. Mutta ei. Oon aika rikki nyt, tuntuu ihan uskomattomalta tämä asia. Onneks oon kotona, oon itkeny silmät päästäni koko aamun...Mutta kai tästä vielä noustaan, lääkäri ainakin suositteli vielä jatkamaan kun tää oli eka IVF. Mutta seuraavalla kerralla ICSI. Mä haluan jatkaa seuraavaan hoitoon heti kun se on mahdollista, eli yhdet menkat väliin ja seuraavista taas uutta yritystä kehiin. Eli marraskuussa varmaankin olis sit se ICSI.

Tsemppiä kaikille piinailijoille, lohtuhalit negan testanneille ja mahdottomasti onnea plussanneille :heart:
 
Voi Sini 78, olen syvästi pahoillani puolestasi. :hug: :'( :hug:
Aina näihin ei löydy järjellistä selitystä. :(

Toivotan onnea tuleville hoidoille ja pidän peukkuja, että marraskuussa saat jo parempia uutisia. :hug:
 
Sini :hug:

Mulla tuli vihdoin ovistestiin plussa tänään aamulla ja nyt on aika varattuna PAS:iin maanantaille. Toivottavasti niistä kahdesta pakkasukosta ainakin toinen selviäisi sulatuksesta.
Siirron jälkeen pidänkin sitten loppupäivän töistä vapaata :D
 

Yhteistyössä