IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Manuliina Kirjoituksesi oli aivan kuin minun tuntemuksiani! En osaa sen enempää tsempata ketään, muuta kuin kertomalla että virtuaalisesti olen sun ja teidän kaikkien täysin lapsettomien tukena..Itsekin kun kuulun siihen kastiin että yhtään ainuttakaan pienokaista minulle ei tämä maailma ole suonut vaikka kuinka kova halu on ollut.

Mietin kanssa jatkuvasti sitä, että saanko koskaan tulla äidiksi ja kokea raskauden tunnetta ja sitä kun saa oman lapsen syliin. Minun lapsen. Tällä hetkellä se tuntuu niin kaukaiselta haaveelta ja vaikeasti saavutettavalta, etten tiedä oikein miten päin olisi.

Toki ymmärrän jollain tasolla myös niitä lapsettomia keillä on jo lapsia mutta uuden kumppanin kanssa esim. ei ole että varmasti on myös omalla tavallansa rankkaa kun ei sitä yhteistä saa jos oikeasti yrittää ja tahtoo, mutta munkin mielestä se on aivan eri asia kun on saanut jo kumminkin kokea raskauden, saada lapsia (jotkut jopa useamman) kun toiset ei edes saa sitä ensimmäistäkään nyyttiä syliin.

Nämä on vaikeita asioita, enkä tahdo tällä omalla jutullani vähätellä kenenkään tuskia ketkä täällä palstalla kirjoittelee, mutta selvästi täällä on ihan eri asemassa olevia ihmisiä. Ja eniten minä tietysti ymmärrän ja tuen itseni kanssa samassa tilanteessa olevia, eli niitä täysin ilman omaa pienokaista olevia :(
 
Olen hyvin pahoillani, kun ilmeisesti kirjoituksellani loukkasin muita. Kuitenkin olen myös hiukan hämmentynyt, koska olen ensimmäisestä viestistäni lähtien imoittanut, että olen sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivä, enkä ole sitä missään muussakaan vaiheessa peitellyt.

Mielestäni tällainen nettipalsta "ivf/icsi-hoitoja aloittavat 2012" on avoin kaikenlaisissa elämäntilanteissa hoitoihin hakeutuville ja kaikenlaisille hoitojen ja lapsettomuusongelman aiheuttamille tunteilla ja ajatuksille. Olisi tietysti eri asia, jos palsta olisi nimeomaan Primääristä lapsettomuusongelmasta kärsiville ja toki tuollainen palsta voisikin olla tarpeen. Tällöin tukea saisi ihmisiltä, jotka taatusti ovat myös totaalilapsettomia (tai joiden ainakin pitäisi olla, eihän täällä netissä tiedetä onko meitä ketään edes oikeasti olemassa).

Itsekin olen toisinaan kaivannut vertaistukea nimenomaan henkilöiltä, joilla tilanne on sama kuin itselläni. Se on ihan normaalia ja normaalia ovat myös kaikenlaiset lapsettomuuden aiheuttamat tunteet.

Itselleni vaikea paikka on ollut se, että meidän mahdollisuus luomuihmeeseen on 0% joten, jos hoidot lopetetaan meillä ei ole yhtään mitään toivoa. Tähän asiaan olen väillä kaivannut ihan täsmätukea. Vaikea paikka on myöskin ollut tajuta, ettei itse todennäköisesti tarvitse koskaan PAS-asioita murehtia, tästä asiasta olen sitten hakenut vertaistukea toisesta ketjusta.

Tietysti suru totaalisesta lapsettomuudesta on erilainen kuin suru toisen lapsen puuttumisesta. Kuitenkin niissä suruissa on myös yhteisiä pirteitä. Olen itse kummastakin surusta kärsinyt. Ja minusta on surullista, jos lapsettomuudesta kärsivät eivät voi tukea toisiaan erilaisista elämätilanteista huolimatta. Kuinka sitten voisi odottaa tukea keltään muultakaan?

Pitäydyn nyt itsekin pois täältä palstalta, ainakin siihen saakka, kun hoidoissa jotain tapahtuu.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Robina
Laitan minäkin lusikan tähän primäärisesti-sekundäärisesti lapsettomat keskusteluun! Olen täysin samaa mieltä Amalia Armaan kanssa, että eikö tämä palsta ole KAIKILLE meille ketkä lapsettomuushoidoissa käy?!?!? Missään ei ole määritelty että toisen lapsettomuus olisi vaikeampi paikka kun toisen! Eikö meillä kaikilla (myös minulla vaikka on kaksi lasta) ole lupa olla surullinen ja masentunut ettei lasta kuulu?!? Turhaan tässä on jaotella ihmisiä sen mukaan onko lapsia vai ei!! Eikö kaikkien tuki ole tällä palstalla yhtä tärkeää!? Minä ainakin koen että tältä palstalta olen saanut vertaistukea huolimatta siitä onko tuen antajalla lapsia vai ei!! Minäkin voisin loukkaantua ja vetää herneen nenään siitä että suruani aliarvioidaan ja vähätellään sen takia että minulla on jo lapsia. Yhtälailla minä käyn hoidot ja pettymykset läpi. Tämä on kuitenkin VAIN keskustelupalsta ja täällä on mielestäni kaikilla oikeus purkaa tuntojaan oli tilanne mikä hyvänsä!! Jos jotkut onn niin herkkiä ettei kestä täällä olla, niin se on hänen oma ongelmansa ja silloin ehkä onkin parempi poistua takavasemmalle! Minä ainakin tuen täällä kaikkia tasapuolisesti ja ymmärrän kaikkien surun ja huolen. Tämä on kuitenkin IVF ja ICSI hoidoissa olevien palsta EIKÄ pelkästään lapsettomien hoidoissa olevien palsta!!!!
 
Viimeksi muokattu:
On näemmä niin arka aihe, joten perustin uuden ketjun nimellä "IVF hoitoja lapsettomille" joten liittyköön sinne ken haluaa, pahoittelen jos kommenteistani koitui mielipahaa jollekulle, minut voi siis poistaa tämän ketjun listalta. Kaikkea hyvää jokaiselle omiin vaiheisiin kaikesta huolimatta :heart:
 
Itse en henkilökohtaisesti jaottele ihmisiä sen mukaan onko lapsia vai ei, tottakai jokainen ansaitsee samanlaista vertaistukea. Itse olen herkkä ja pahoitin mieleni siitä esiin tuotiin 1v poika jonka kuvaa katsoessa tuli itkukohtaus, en vähättele tätäkään, varmasti tuntuu pahalta, mutta meillä lapsettomilla ei ole EDES sitä valokuvaa. Itse siis olen niin herkkä että koen liian raskaaksi tämän palstan tällä hetkellä ja poistun siis sinne takavasemmalle ambrosion luomalle uudelle palstalle joka on suunnattu lapsettomille, se on mahdollisesti meille parempi palsta koska emme näköjään kestä omien lapsien esilletuomista, koska meillä niitä ei ole. Haluan kuitenkin sanoa että jokaisesta on ollut valtava tuki, kiitos tsempeistä ja tasapuolisesti haluan kaikille toivottaa onnea jatkossa. :heart:
 
Komppaan täysin HelgeRn tekstiä. Juuri tästä syystä aloitin aiemman tekstini sanoilla:"En nyt oikein tiedä miten tämän laittaisi sanoiksi ettei kukaan liikoja loukkaantuisi"... koska tiesin että kuitenkin joku loukkaantuu vaikka se ei todellakaan ollut tarkoitukseni. Ei siitä sen enempää. Voi minutkin varmaan listalta sittenkin poistaa, siirtynen myös itse tuolle uudelle totaalilapsettomien hoidoissa käyvien palstalle.
Kiitos vielä kerran KAIKILLE tasapuolisesti tuesta ja tsempeistä, ja onnea hoitoihin!=)
 
UniUnna ja muutkin: Palasin reissusta ja edelleen meitä pitäisi olla kolme, nyt siis rv 6+1. :heart: Jos joku vielä listaa päivittää, niin plussakuu siis tosiaan marraskuu, hoito oli 1. IVF ja laskettu aika kai heinäkuun 19. En osaa laskea sitä ja laskurit antavat eri tuloksia. Enkä oikeastaan halua edes ajatella koko asiaa ennen 12 vkon ultraa, koska ei tämä oikein todelliselta tunnu. Toivon vain, että kestää matkassa ja pelkään tehdä yhtään mitään.

Sannukka1: Minulla oli käytössä Menopur ja toimi hyvin. Soluja tuli 4 vaikka vain yhtä odoteltiin ja niistäkin 3 hedelmöittyi, joten ihan hyvälaatuisia olivat.

Poistun siis nyt tästä ketjusta (ainakin toistaiseksi, toivottavasti pysyvästi!) mutta arvostan, että muistitte minut ja laitoitte listaankin! Kiitos kaikki! :flower: Kyllähän täällä pitkään tuli luettua ja paljon sain vertaistukea. Käyn toki silloin tällöin lueskelemassa kuulumisianne. Tsemppiä vielä kaikille tasavertaisesti!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hurjasti UniUnna ja tarrasukkia pikkuiselle! Ihanaa plussa. :) ja varovaiset onnittelut astrolabe! Toivottavasti vuoto loppuu pian eikä tarkoita mitään!! Täällähän on ihana plussa-aalto :) jospa me muutkin päästäisiin siihen nyt mukaan!

Mulla tänään kp 1 ! Vihdoin! Kierto venähti 34 päivään.. Tänään soitto klinikalle ja toivotaan ettei itsenäisyyspäivä ja sunnuntai pilaa tätä PAS1 kiertoa! Osaako kokeneemmat PAS ihmiset kertoa monentenako päivänä ovulaation jälkeen siirto tehdään? Jännittää ettei osuisi sunnuntaille...
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
Enpä täältä näköjään osaa olla pois, kun pakko oli tulla kurkkaamaan mahdollisia plussauutisia taas. Ja olihan niitä!!!!

Oikein paljon onnea UniUnna!! Olihan tässä nyt jo pakko jonkun onnistua!

Astrolabea vielä vähän jännäilään, mutta jospa vuoto loppuisi ja plussa pysyisi! Täällä ainakin on peukut pystyssä!

Robina onneksi vuoto alkoi ja pääset suunnitelemaan PAS.ia! Itse en noista PAS-jutuista tiedä enempää, kuin mitä olen näiltä palstoilta lukenut, enkä uskalla sanoa mitään tuohon siirtopäivään. Toivotaan, etteivät pyhät kuitenkaan suunnitelmia sotkisi.
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
UniUnna: Onnea suunnattomasti!!!!! ihan mahtava plussa uutinen <3

Astrolabe: Onnea plussasta, toivottavasti pysyy plussana ja vuoto hellittäisi. Pieni vuotohan saattaa joillakin kuulua alkuvaiheessa asiaan, toivotaan että se on sitä :hug:

Vienda: ihana kun kävit vielä kertomassa kuulumisesi! Toivotan sinulle paljon onnea ja hyvää vointia 9kuisen matkasi varrelle! Toivottavasti kaikki sujuu oikein hyvin :heart:

Robina: Mulle sanottu että pas siirto on 4-5pv ovis plussasta. Mutta siihen vaikuttaa aina pakaste alkion ikä ja kunto. Meillä kolmenpäivän viljely alkiot siirretään pe kun tänä aamuna oli plussa :)

Eli niin. Se ovis plussa viimein tärähti tikkuun :) olo oli kuin raskaus testiä tehdessä. Tuli niin hyvä mieli kun sitä jännäsin että noinkohan tulee ollenkaan! Mutta tulipa jo. Soitin heti klinikalle ja pe on siirto. ke pitää aloittaa luget, blaah. mutta kyllä sen taas kestää hetken aikaa. Perjantaina pitää sitten aamulla vielä soittaa ja tarkistaa että onko niistä kolmesta tullut yhtään siirtokelpoista. Kaiki olivat top luokkaa mutta kuinkahan selviävät sulatuksesta. Meilläkin toiveena kahden siirto jos niin moni selviää joten nähtäväkis jää. Nyt en malta taas pysyä housuissani kun perjantaita niin kovin ootan. Menispä aika nopeesti!!!
ja noista testeistä. Tein ensin onnilla, ja tuli yhtä paksu viiva kuin kontrolliviivakin. ja tarkistin digillä, hymiö! Mahassa on kyllä selkeästi tuntunut tämä ovulaatio vaihe kun nyt tietääkin sen olevan menossa. Onko muilla ollut tuntemuksia?

Mites muut Passilaiset?? Onko muita menossa lähiaikoina siirtooa kohti?

Paljon tsemppiä kaikille :)
 
Pakko oli tulla katselemaan kuulumisia ja onhan noita.. :)

Uniunna: Ihan MAHTAVIA uutisia :) Hurjasti onnea plussasta:flower: ja astrolabe: Myös sinun plussauutiset tuovat hyvän mielen. Ihan hurjasti onnea myös sinne:flower: Toivotaan nyt että se vuoto on ihan harmitonta, pakkohan sen on olla, tässä pysytään :)

Edelleen tsemppiä kaikille eri vaiheissa oleville....sitä tarvitaan oli tilanne mikä tahansa.
 
Hei jee vihdoin niitä plussauutisia!! Onnea mielettömästi (ja samalla varovaisesti) ja niitä supertarroja mukaan UniUnnalle ja Astrolabelle!! Ja tietysti myös Viendalle joka vähän pidemmällä porskuttaa!
Viimein tässä saa itsekin edes pientä toivoa onnistumisesta kun joku onnistuu :)

PS. Minä ainakin aion pysyä tällä palstalla, vaikka uusi palsta minulle olisikin suunnattu. Täällä "tuntee" jo porukan, ja tahdon elää teidän tilanteissa mukana ja oon niin kiitollinen siitä tuesta mitä itse olen täältä saanut. Mä en ainakaan viime kirjoituksellani tarkoittanut vähätellä kenenkään lapsettomuuden tuskia, totesin vaan että ymmärrän ehkä enemmän meitä ihan lapsettomia kun niitä ketkä saavat jo olla maailman onnellisimmassa asemassa: äitejä jollekin :) Mutta todellakin uskon, että kokee lapsettomuutta missä tilanteessa tahansa, se on raskasta! Niin raskasta, ettei sitä voi kukaan käsittää, joka ei itse lapsettomuudesta kärsi. Siksi tämä palsta minustakin on kaikille lapsettomille, me tarvitsemme toisiamme <3
 
Adela: Hyvä tuo sinun kommentti. Tätä mäkin oon ajatellut että tää palsta kuitenkin muodostunut tärkeäksi keskustelulinkiksi ja kaikki käyneet sen verran "tutuiksi"
Meillä hoidot aloitetaan uudestaan ensivuoden puolella, mutta kuitenkin käyn täällä kurkkimassa, koska niin kovasti kiinnostaa mitä kellekin kuuluu.

Sain epikriisin postissa tästä meidän ensimmäisestä ivf-hoidosta ja hassusti se oli päivätty, siihen kiinnitin ekaksi huomiota. Päiväys oli 15.11 ja teksti sillain kirjoitettu kuin oisi jo etukäteen tiedetty ettei hoito onnistu. Oli pohdittu jo seuraavaa lääkitystä mitä kokeillaan seuraavassa hoidossa. Testipäivähän mulla oli vasta 21.11.

Astrolabe: IHANA VAHVA PLUSSA :heart: Ihan huikeeta, onnea tosi paljon!! Nyt virtsiitti hoitoon ja mukavia onnenhetkiä sinne. Muistat levätä eikä ressata turhia. Peukutan täällä että kaikki menee hyvin. Samaa toivon tietysti Uniunnalle ja kaikille muillekin plussanneille.

Piinailijoille tsemppiä ja jaksamista. Kurkin täällä kuulumisia, joten kertoilkaahan missä mennään :)
 
Kyllä tuo Astrolabe minustakin plussalta näyttää, joten oikein ISOT ONNITTELUT!!!!!

Hassua miten kaikki nyt plussaa yhtäaikaa, kun koko syksy oli niin kuivaa kautta. Toivottavasti olisi tarttuva tauti!

Sannukka meillä myös seuraava hoito on sitten ensi vuonna. Tai mahdollisesti sumut aloitetaan tämän vuoden puolella.
 
Oioi, ihanaa, juuri kun oli puhetta, ettei tälle palstalle kuuluu plussauutisia, niin sitten noin moni on onnistunut. :)

Onnea UniUnna, Astrolabe ja Vienda. Todella hienoa. Paljon onnellisia hetkiä teille ja perheillenne. <3

Meillä taitaa hoito siirtyä ensi vuoden puolelle. :( Perjantaina piti uuden kierron alkaa, jolloin icsi lyhyellä kaavalla olisi ehditty tehdä. Mutta eipä ole ollut kuin vähäistä tiputtelua, joten pian alkaa olla myöhäistä, että ennen joulua ehdittäisiin. :(
Harmittaa vietävästi. Tuntuu, että keho kettuilee suoraan päin naamaa, kun näyttää tiputtelulla merkkejä, että kierto voisi alkaa, muttei sitten kuitenkaan ala. Että lällällää, voisitte päästä vielä hoitoon, mutta ettepäs pääsekään.

Muoks: Alkoihan se kierto ja lääkärin mukaan ehditään tehdä icsi ennen joulua. Jännää, eka pistos edessä. :O

Tuli muuten mieleen hassu juttu, että kumma sinänsä kun kaikki klinikat ovat lomien ajat kiinni. Tai no onhan se sinänsä ihan ymmärrettävää, että välttämättä asiakkaita ei olisi ihan kamalasti ja täytyyhän henkilökunnankin joskus lomailla. Toisaalta meillä hoidoissa olevilla ei paljon taida merkitystä olla kuukaudella, varmasi moni menisikin hoitoihin heinäkuussa, jos se olisi mahdollista. Mutta äkkiseltään ajateltuna luulisi, että heinäkuussa saataisiin pajon plussia, jos klinikat olisivat auki, kun niin moni lomailee heinäkuussa ja on varmasti paljon normaalia rentoutuneempi ja stressittömämpi. Haha, tosi fiksua miettiä kesälomaa täällä tuulen ja tuiskun ja pimeyden keskellä. :D Ja toivottavasti oltais onnistuttu jo paljon ennen kesälomaa. :)

Melkomoinen myllerrys kävi täällä palstalla hetken aikaa. Mutta kukin etsii sellaista vertaistukea, mistä tuntee saavansa apua. Meilläkin on kyseessä sekundäärinen lapsettomuus, mutta ei aiheesta sen enempää.

Valoa kaikkien joulunalusaikaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
noniin... nyt sain kyytiläisen matkaan, yhden. Mutta parempi sekin kuin ei mitään. Kaikki sulatettiin ja vain yksi selvisi, se yksi yksinään pakastettu. Hieman oli kärsinyt ja kahdeksasta solusta kuusi jäi jäljelle. Mutta hyvältä kuulemma näytti. Nyt ei auta kun toivoa parasta. Testipäivä on 15pv mutta teen jo alkuviikosta 10pv kun menkat pitäisi sillon alkaa.
Ihanasti täällä on nyt näitä plussa uutisia ollut joten toivotaan että sama jatkuu. TGosin omat odotukset eivät ole kovin korkeat. on niin monta hoitoa mennyt pieleen ja nyt ainut pakastealkio mahassa möllöttää kun onnistumisprosentit ovat vielä pienemmät! Vaikkakin jostain joskus luin että PASsilla raskaustuisi helpommin kun elimistö ei ole niin kovilla kaiken hormoonihoidon keskellä.
Yli viikon olen nyt siemaillut tuota öljyä reilun lusikallisen ja tänään alan sitten punkkua maistelemaan ;) kaikki konstit käyttöön :)
nyt sitten piinailaan....saapi nähä miten jaksaa oottaa pari viikkoa. Onse kärsimättömällä ihmisell hurjan rankkaa odotella tuota testi päivää :kieh:

Olipahan tunteen purkaus tuokin...

Paljon tsemppiä kaikille!!!! Ja mulla jökkii kone niin paljon etten saanut poimittua listaa lähemmäksi jotta taas näkisi missä mennään, olisin itsenikin päivittänyt sinne. kokeilen myöhemmin uudelleen.
Hyvää joulun odotus aikaa kaikille myrskyn keskellä! Täällä ainakin tuulee niin ettei pystyssä meinaa pysya :p

Yoslene: Mukava että kerkesit vielä enne joulua alkamaan uuden yrityksen! Nyt paljon tsemppiä siihen!!!! samaa olen miettiny itekkin noista loma ajoista. sillon kun yleensä ihmiset tuppaa lisääntymään oikein urakalla ;)

*keijukainen*: mikäs sulla on tilanne? joko on kierto päässyt alkuunsa?

Astrolabe: Vahva plussa, Onnea siitä!!! paljon hyvää vointia sinulle ja toivottavasti kaikki menee oikein hyvin :heart:
 
*mimmu* : Puhaltelen sulle kovasti plussatuulia! Toivottavasti pikkuinen tarrautuisi tiukasti äitiin kiinni. :heart: Täällä kierto hyvässä vauhdissa. :) Tiistaina sitten PAS, jos ja kun joku alkioista selviää sulatuksesta hengissä. Pakkasessa siis 6 alkiota, 4 yksittäin ja 2 samassa paketissa. Kovasti toivon, että alkioita jäisi vielä pakkaseen...
 
*mimmu*: Toivottavasti pikkuinen kiinnittyisi kovasti ja toisit lisää plussia tälle palstalle. :) Tsemppiä sinne kovasti!

*keijukainen*: Onnea matkaan tämänpäiväiseen PAS:in, toivottavasti siellä selvitään sulatuksesta ja tarrataan kovasti kiinni. :) Samoin sinne tsempit! Tulehan sitten miten kävi. Täällä pidän peukkuja kumpaisenkin puolesta. *bd*

Terkkuja folliultrasta. Olihan siellä niitä folleja, mutta pieniä vielä olivat. Tosin lääkärin puheista käsitin, että niin niiden tässä vaiheessa kuuluukin olla (?), kp 6 ultrailtiin ja Puregonia takana tuolloin 4 * 150 IU. Millaisia teillä on olleet follimäärät ja koot tuossa vaiheessa? Ai niin ja millaisia annostuksia teillä on ollut lääkkeistä?
Perjantaina ultrataan uudelleen ja punktio ensi viikolla, tarkempi ajankohta selviää perjantain ultrassa. Puregonin annos nousi 200 yksikköön ja tänään alkaa myös Orgalutranin pistäminen. Meillä nuo pistokset on muuten hoitanut mies ja on varsin tohkeissaan tehtävästä. En koe pistämistä mitenkään kamalaksi, eipä se juurikaan tunnu missään, mutta ei minusta ehkä itsestäni olisi sitä tekemään. Suosittelen lämpimästi sitä, että antaa miehen pistää. Näin mieskin tuntee osallistuvansa jollakin tapaa. Ainakin meillä se on ollut äärimmäisen positiivinen juttu ja mieskin on ollut tyytyväinen, että saa tehdä jotain konkreettista sen sijaan että katsoisi vain vierestä kun kaikki toimenpiteet kohdistuvat minuun.
Ultrakäynnillä mies oli jotenkin järkyttynyt siitä, että ultra tehtiin sisäkautta, vaikka olin siitä kyllä hänelle maininnut. Lääkäri käski hänet sermin taakse odottamaan, mutta pöydälle kivuttuani totesin, että tule vain tähän viereen katsemaan folleja ruudulta. Hassua miten nuo lääkärit noin ovat häveliäitä näiden asioiden suhteen. Mies puolestaan sai lääkärin huvittumaan toteamalla, että jaa niitä folleja olisi siis tällä hetkellä tulossa 10+9, no kyllähän ne hänen siittiöt niihin riittää. :D Lääkäri totesi huvittuneena, että joo riittää, onhan niitä kuitenkin miljoonia. :D
Minä puolestani sain lääkärin hiljaiseksi kysymällä mitä tapahtuu, jos alan panikoida kesken kaiken, enkä uskallakaan mennä punktioon. Lääkäri totesi hetken mietittyään, että no yhdyntäkielto tai noh teidän tapauksessa se on kyllä turha mutta että eihän sille mitään voi, että kyllähän jotkut sairastuvatkin ja punktio joudutaan perumaan. Samaan hengenvetoon hän totesi, että mutta kyllä siihen kannattaa tulla, ettei mene kalliit lääkkeet hukkaan. :D Joo, olen minä menossakin, mutta halusin vain teoreettisessa mielessä tietää mitä tapahtuisi. Noh, me ollaan vähän tällaisia kumpikin miehen kanssa, että asioista pitää yrittää löytää jotakin huvittavaa ja on joskus kiva vähän hämmentää ihmisiä. Illalla sitten mietittiin mitä aiotaan kysellä seuraavassa ultrassa lääkäriltä. Toki on meillä ihan oikeitakin kysymyksiä. :D Ja kyllähän näihin asioihin liittyy paljon sellaisia kysymyksiä, joita lääkäri pitää mielessään huvittavina, kun vastaukset ovat hänelle itsestäänselviä.

Lääkkeiden saannin kanssa meinasi olla hieman ongelmaa. Olin tilannut lähiapteekkiin lisää Puregonia ja Orgalutranin. Menin niitä hakemaan, niin farmaseutti totesi, että hän ei uskalla myydä Orgalutrania, kun se on jostain syystä säilytetty kylmässä. Yritti siinä sitten selvitellä, että onkohan lääkkeelle mahdollisesti ollut haittaa tuosta, mutta tuloksetta. Orgalutran jäi sitten sinne ja marssimme seuraavaan apteekkiin, jossa tuota oli onneksi ihan varastotavarana.

Minulla on kamala turvotus tuosta Puregonista ilmeisesti. Miten muut olette siihen reagoineet?

Vielä on lisättävä, että me ollaan yksityisellä hoidossa ja ollaan todella tyytyväisiä palveluun. :)

Onnea ja hyvää mieltä muidenkin viikkoon! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä