Heips!
Oon pitänyt pidemmän tauon kun ei omassa mahanseudussa tapahdu mitään. Täällä näyttäisi tapahtuneen vaikka mitä!
ONNEA
UniUnna Astrolabe ja
Vienda
*keijukaiselle* kävi kyllä hyvin sulatuksen suhteen, jos on noin sinnikäs alkio, niin pakkohan siitä on hyvää seurata
*mimmu* älä luovuta vielä...
Hain tänään lääkkeet apteekista (Puregon+Orgalutran+Pregnyl). Kelan lääkekatto kai toimii niin että kertaostoksena alennus tulee suoraan, ja monena ostokertana rahat palautuu. Kiitos veronpautuksen tilillä oli tarpeeksi rahaa
Joulun jälkeen apteekki ei enää myy, tai Kela ei korvaa, koska on epätodennäköistä että hoito ehditään tekemään vielä samana vuonna. Säilyvyydestä oli jossain kohtaa keskustelua, ja Puregon näkyy säilyvän kylmässä parikin vuotta, lämpimässä käytettävä 3kk sisällä. Tarkistin säilyvyydet heti, kun me pistellään kaiketi vasta tammikuussa.
Laadittu aikataulu varmaankin meni uusiksi, menkat alkoivat 5pv liian aikaisin, ja seuraavasti kierrosta oli tarkoitus aloittaa. Yritin soittaa polille eilen, mutta ylläri - eivät olleet paikalla. Maanantaina uusi yritys. Ja jos hoito nyt siirtyisikin, niin lääkkeet tosiaan säilyy pidempäänkin.
Olen niin iloinen että plussaa on edes se, että lääkekatto tulee hyödynnettyä!
Minä en enää jaksa stressata hoidon aloitusta (on ihan liikaa stressiä muutenkin), lääkäri sanoikin että olisi tärkeää muistaa että nyt etsitään
vain "sitä oikeaa" Jospa "se oikea" tulisi tällä 2.IVF:lla
opcorn: Jotenkin jännä kuinka rauhallinen tämän lapsettomuuden kanssa nykyään on, liekkö jonkinmonen kyynisyys iskenyt?
Onko kenellekkään tullut samankaltaisia what ever - olotiloja?
Tosin on ollut myöskin melko epätodellinen olo, kun kaksi ystävääni molemmat kertoivat olevansa raskaana ja molemmilla kesäkuussa la. Kaikki muut tuntuivat näistä jo tietävänkin. En voi mitään että ajattelin olevani viimenen kerrottavien listalla siksi "kun sillä on se lapsettomuuskin eikä haluta loukata"
Lapsettomuudestani puhutaankin melko harvoin, koska aihe tuntuu masentavan myös ne joita se ei koske.
Jos meille ei koskaan lasta tule, voi olla että ystäväpiiri menee aina uusiksi sitä mukaa kun piiri pieni pyörii vaan vaipparinkiä... käykö tässä vielä niin, että löydän itseni miesten kanssa autotallista kaljan hörpinnästä naisten vertailessa neuvolakäyriä??
Toisinaan pelottaa paljonkin että näin käy.
Ihanaa joulunaikaa kaikille! :heart: