IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Mulle soitettiin äsken lapsettomuuspolilta. Yksikään eilen sulatetuista alkioista ei ollut selvinnyt. Tänään sulatetaan lisää ja huomenna selviää, päästäänkö huomenna siirtoon. Hoitajalla ei ollut tietoa, kuinka monta meidän kuudesta alkiosta tähän mennessä on sulatettu, joten aikamoisessa epätietoisuudessa huomiseen eletään...

Yoslene : Meillä kans mies hoiti aika isolta osin tuon pistämispuolen. Varsinkin alussa oli tosi epämiellyttävää pistää itseään, vaikkei se paljon sattunutkaan. Ja tosi hyvä toi sun näkökulma, että sitä kautta mies pääsee osallistumaan enemmän. :) Toivon kovasti, että perjantain ultraan mennessä sun follit on kasvaneet just niin kuin pitääkin. Hieno määrä niitä ainakin on tulossa! :)
 
Mulla on tänään tarkastusultra. Tänään kp 9 ja eilen vielä vähän tiputteli??? Toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja PAS:ia kohti mentäisiin. Viime kierto oli pitkä ja toivonkin et tää kierto olisi normaali et päästäisiin yrittämään. Me ollaan miehen kanssa puhuttu et jos molemmat alkiot selviävät sulatuksesta niin molemmat myös siirretään. Emme raaski heittää mitään hukkaan.

Yoslene me ollaan kanssa yksityisellä ja ollaan oltu kans tosi tyytyväisiä. Me ollaan Helsingin väestöliitossa. Onko täällä muita ketkä on siellä? Hyvin se punktio menee! Tsemppiä piikittelyjen loppusuoralle! Peukut pystyssä!! Meillä olis kans siirto ens viikolla jos kaikki menee hyvin!

Keijukainen: täällä peukut pystyssä että pääsette PAS:iin!!! Tule pian kertomaan miten kävi!!! Tsempppiä hurjasti!!!!!

Mimmu: voimia piinapäiviin!!! Plussatuulia puhaltelen tältä kovasti! Sullakin on jännät joulunaluspäivät. Onneks on joulukiireitä niin on jotain muutakin ajateltavaa!

Positiivisia ajatuksia kaikille palstalaisille!
 
Olitkin keijukainen just laittanut viestiä... Jännä tilanne teillä! Voimia odottamiseen!!! Toivotaan että tästä sulatuserästä saatte kyytiläisen matkaan! Meillä kun ei oo pakkasessa kuin kaksi, niin jännittää tuo sulatus kovasti! hurjasti onnea!!! Hengessä mukana!!!
 
Yoslene: mulla oli aluksi kans puregon ja 150iu. Ei ekassa ultrassa vielä kovin isoja folleja koskaan mutta hyvin kasvoivat toiseen ultraan mennessä. Maha tuli mullakin noista tosi kipeäksi ja turvonneeksi, kuin olisi valmiiks jo raskaana ;)
Hyvä määrä sulla ainakin siellä on! Toivotaan että kasvavat kunnolla perjantaihin mennessä!!!

*keijukainen* voi harmin paikka, aika jännää etteivät osanneet sanoa monta on sulatettu! kamala epätietoisuus. Mutta onneksi siellä on useampi. Kato sulatuksessa on ilmeiseti aina aika suuri joten onneksi on enemmän pakkasessa. Meillä jäi vain yksi joten uskon kovasti että teillä varmasti selviää useampi!!! IHmettelen kovasti myös tuota että edellisenä päivänä sulatetaan ja seuraavana siirretään. Meillä sulatettiin samanpäivän aamuna muutama tunti ennen siirtoa! Kun soitin klo.11.00 sulatus tilanteesta ja 12.00 li siirto? olitteko siis yksityisellä?
ILmoittele miten sulatuksen kanssa huomenna kävi kunhan saat tietoa. Toivotaan kovasti parasta <3

Mulla ois nyt pp5. Ei niin mitään tunteuksia. Lugeja on vain aamulla ja illalla yks joten ilmeisesti pienempi annostus ei aiheuta tällä kertaa minkään laisia sivuvaikutuksia. Mikä on sinänsä hyvä että jos jotain oireita tulee en usko niiden enään johtuvan noista lugeista! Mutta tosiaan kaikki nippailut yms tuntemukset eivät ole tulleetjoita yleensä on ollut. Tosin testikin aina ollu nega.... se piinapunkkukaan ei mulla toiminut kun en saa sitä alas vaikka kuinka huuhdon vedellä perään ;) on se niin kamalaa. Eli täytynee toivoa pelkkään öljyn voimaan :LOL:
Jospa se tästä. ens ma teen testin. Vaikka mulle annettiin vasta seuraavan viikon la testipäiväksi??? en ymmärrä. johan menkatkin alkaisivat ma?! meniköhän siellä jollakin lasku testipäivän suhteen vähän pieleen :)

Muoks. Robina: kirjoteltiin samaan aikaan, meni ihan ohi sun kirjoitus. Paljon tsemppiä tarkastus ultraan! pidän kovasti peukkuja että pääsisitte tekin PAS:siin!!! ja parasta toivotaan sulatukseen teidän kahdelle alkiolle! Meillä olisi kans siirretty kaksi mikäli olis sulatuksessa selvinny. Toivotaan että saatte molemmat kyytiin <3
Aurinkoisia pakkaspäiviä kaikille!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä! :heart:

Robina
: Onnea tarkastusultraan. Toivottavasti pääsette pian PASsiin. :)

*mimmu* : Ollaan julkisella. Meillä julkinen on ulkoistanut osan toiminnastaan yksityiselle. Alkiot ovat säilössä yksityisen pakkasessa, joten ilmeisesti tieto ei kulje näiden kahden yksikön välillä tarpeeksi, kun tänään julkisen yksiköstä soittanut hoitaja ei tiennyt sulatettujen määrää... Täytyy varmaan antaa palautetta asiasta. Ei tee yhtään helpommaksi tätä odottelua tämä epätietoisuus. :(
Tsemppiä piinailuun! :)
 
Nonni... Ultrassa käyty! Vasemmalla puolella kasvaa munasolu joka on vielä pieni, mutta vastaa hyvin kp9 mikä nyt mulla on. Limakalvokin oli oikein hyvä :) ylihuomenna alan sit tikuttaa ovista ja lääkäri arvioi sen olevan la tai su plussaa. Siirto olisi näillä näkymin ke tai to. Lääkäri oli samaa mieltä että kaksi siirretään jos molemmat selviävät. Itse toivon että edes yksi selviäisi!!
 
*keijukainen* Voi ei, toivottavasti joku niistä säilyy sulatuksesta ja pääsette siirtoon. *bd peukut pystyssä sitä varten.* Tosi harmi kyllä tuo tiedonkulkuasia. Toivottavasti saisivat palautteen myötä siihen kohennusta. Ja kiitos, olokin on kyllä sen mukainen, että jotakin siellä on kasvamassa. Mutta toisaalta olen kyllä iloinen tästä turvotuksesta, koska sehän taitaa vain kertoa siitä että hormoonit tekee toimiaan. :)

Robina : Kiitos, ja tsemppiä sinullekin ja onnea matkaan. Hyvältä ainakin vaikuttaa tällä hetkellä. Toivottavasti päästäisiin piinailemaan melkein samoihin aikoihin. :)

*mimmu* : Voimia niihin piinaaviin päiviin ja toivotaan että tuo oireiden puuttuminen olisi hyvä merkki. :) Olo on tosiaan kuin raskaana jo olisi, johtuen Puregonista.
 
Siis ette voi uskoa! Meille siirrettiin kaksi hyvälaatuista alkiota! :heart: Sain eilen hiukan harhaanjohtavaa infoa lapsettomuuspolilta, kun sieltä sanottiin, että sulatetuista yksikään ei selvinnyt ja joutuvat sulattamaan lisää (ja ko.hoitaja ei tiennyt, montako oli sulatettu). Noh, todellisuudessa oli käynyt niin, että olivat maanantaina ottaneet yhden sulamaan. Tiistaina se oli näyttänyt niin raasulta, etteivät sen vuoksi tehneet siirtoa vaan ottivat pakastimesta toisen sulamaan. Tämä toinen selvisi sulatuksesta hienosti ja superyllärinä ensimmäiseksi sulatettu alkio otti kunnon kasvupyrähdyksen ja siirrettäessa molemmat olivat laatuyksilöitä. Ihmeellistä tämä elämä! :heart: Pakkaseen jäi siis vielä neljä alkiota. Olin aivan äimänä, kun menin siirtoon ja kuulin tämän kaiken. Melkeen siinä onnen itku tirahti. Nyt on sitten mahdollisuus kaksosiin! :heart:
 
Mahtava juttu Keijukainen ja vielä tuplamahikset!

Mimmulle myös onnea piinailuun!

Täällä huono onni vaan jatkuu ja jatkuu. Menkat on niin pahasti myöhässä että hoidon aloitus menee väkisin ensi vuodelle ja lääkekatto jää hyödyntämättä. Ilmeisesti tässä kävi niin, että hoito laukaisi mulla jonkun asteisen hormoonihäiriön, kun nyt kaksi kiertoa on venynyt.

Ei ole usko tällä hetkellä kovinkaan korkealla. Melkein jo tiedän, että JOS edes siihen toiseen hoitoon joskus päästään niin tulos on ihan yhtä surkea kuin viimeksikin.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Amalia Armas : Onpas kyllä tosi kurjaa, että menkkasi ovat niin paljon myöhässä. :( Ja ikävää, että sun lääkäri ei suostu kirjoittamaan sulle reseptejä valmiiksi, jotta saisit jo tän vuoden puolella lääkkeet ostettua ja lääkekaton hyödynnettyä... Tuli mieleen, että suostuisikohan joku toinen lääkäri kirjoittamaan sulle ne reseptit? Kannattaa varmaan kysyä, kun aikas suurista summista on kuitenkin kyse. Lähetän täältä sulle etänä paaaljon uskoa ja toivoa! Monen voimahalauksen kera! :heart: Joskus uskon ja toivon suhteen tulee aallonpohjia ja tuntuu, että mikään ei onnistu, mutta kyllä sä vielä sieltä nouset. Me kaikki tällä palstalla tsempataan sua. :) Muista, että toivoa on AINA! Jopa silloin, kun kaikki tuntuu menevän pieleen. Hirmuisesti iloa ja valoa toivon sulle tähän joulunaikaan! :heart:
 
*keijukainen*: Wau keijukainen. Ihan mahtavaa! Minultakin pääsi kyynel sinun! Kunpa ne tarttuisivat kiinni.:heart:

Amalia Armas : Tosi kurjaa, että hoito siirtyy. :( Tiedän mille se tuntuu, sillä olin täysin vakuuttunut, että oma kiertoni pitkittyy myös siten, ettei hoitoa ennen joulua ehditä tehdä. Itkin tuota kaksi päivää, enkä oikein osannut hyväksyä sitä.
Ja näiden asioiden kanssa todella on usko koetuksella. Tunteet vaihtelevat päivittäin ja jopa tunneittainkin valtavasti toivosta epätoivoon.
Lähetän sinulle kovasti voimia ja hyvää oloa. :heart:
 
*keijukainen* Mahtava uutinen!!! todella paljon nyt tsemppiä ja onnea matkaan sulle :heart: toivottavasti molemmat jäävät kunnolla kiinni! Jännä homma tuo hoitajien tietämättömyys, onneksi kuitenkin kaikki meni parhain päin. En oikein itse tuosta sulatuksesta ymmärrä mutta siis ilmeisesti huonoltakin näyttävä voi siis kohentua siirtokuntoiseksi?

Amlia Armas: Ikävää että hoito siirtyy ensi vuodelle. Mutta onneksi ollaan jo näin lähellä sitä. Toivottavasti saat jostain reseptit ja hyödynnettyä lääkekaton! Meille lääkäri pyynnöstäni kirjoitti siirtokäynnillä suraavaan hoitoon tarvittavat reseptit jotta saan kelan korvaukset. Nyt siis ensi viikolla jos testi on nega niin käyn valmiiksi apteekista hakemassa lääkkeet. Ja jos loppuvuodesta hyödyntää lääkekattoa on lääkkeet haettava ennen joulua koska kuulemma joulun jälkeen kela ei enään välttämättä korvaa lääkkeitä. Johtunee jostain syystä siitä että menee niin lähelle vuoden vaihdetta. Kysäse vielä jos saisit reseptit. Kyllä niiden kuuluisi ne sinulle kirjoittaa! Paljon halauksia ja voimia sinne :heart:

Robina: Mahtavaa! Sullakin kohta h-hetki :) Paljon tsemppiä siirtoon!!!

Kiitos tsemppauksista... vähän on negatiivinen olotila kaiken suhteen taas. No maanantaina pitäisi alkaa menkat ja testipäivään vielä viikko. Hermot on yhtä riekaleina kun aina tähän aikaan kuukaudesta. enteilee pahasti menkkojen alkua. Täytynee vielä viiknoloppu jaksaa odotella ja tod näköisesti ne menkat tulevat vasta ti tai ke koska on noin luget käytössä vaikkakin pienemällä annoksella. Mutta mitään tuntemuksia ei ole edelleenkään. Ei ehkä tässä vaiheessa enään niin hyvä asia :(
 
Viimeksi muokattu:
*mimmu* : Tosi harmi tuo nega...! Mutta älä vielä luovu toivosta. Eikös sulla oo tänään pp9? Eli ei se vielä välttämättä edes näy. Hcg-pitoisuus saattaa hyvinkin olla vielä niin pieni, ettei pissatestissä näy. Eli jaksa vielä viralliseen testipäivään ja toivotaan parasta! :heart: Monta halausta sulle ja tsemppiä! :heart: Kysyit tuosta sulatuksesta, niin kyllä näköjään voi käydä niin, että tosi raasulta näyttävä alkio voi hyvinkin sinnikkäästi ottaa kasvupyrähdyksen ja tulla siirtokuntoiseksi. :)
 
Heips!

Oon pitänyt pidemmän tauon kun ei omassa mahanseudussa tapahdu mitään. Täällä näyttäisi tapahtuneen vaikka mitä!
ONNEA UniUnna Astrolabe ja Vienda

*keijukaiselle* kävi kyllä hyvin sulatuksen suhteen, jos on noin sinnikäs alkio, niin pakkohan siitä on hyvää seurata :)

*mimmu* älä luovuta vielä...

Hain tänään lääkkeet apteekista (Puregon+Orgalutran+Pregnyl). Kelan lääkekatto kai toimii niin että kertaostoksena alennus tulee suoraan, ja monena ostokertana rahat palautuu. Kiitos veronpautuksen tilillä oli tarpeeksi rahaa ;) Joulun jälkeen apteekki ei enää myy, tai Kela ei korvaa, koska on epätodennäköistä että hoito ehditään tekemään vielä samana vuonna. Säilyvyydestä oli jossain kohtaa keskustelua, ja Puregon näkyy säilyvän kylmässä parikin vuotta, lämpimässä käytettävä 3kk sisällä. Tarkistin säilyvyydet heti, kun me pistellään kaiketi vasta tammikuussa.
Laadittu aikataulu varmaankin meni uusiksi, menkat alkoivat 5pv liian aikaisin, ja seuraavasti kierrosta oli tarkoitus aloittaa. Yritin soittaa polille eilen, mutta ylläri - eivät olleet paikalla. Maanantaina uusi yritys. Ja jos hoito nyt siirtyisikin, niin lääkkeet tosiaan säilyy pidempäänkin.
Olen niin iloinen että plussaa on edes se, että lääkekatto tulee hyödynnettyä!
Minä en enää jaksa stressata hoidon aloitusta (on ihan liikaa stressiä muutenkin), lääkäri sanoikin että olisi tärkeää muistaa että nyt etsitään vain "sitä oikeaa" Jospa "se oikea" tulisi tällä 2.IVF:lla :popcorn: Jotenkin jännä kuinka rauhallinen tämän lapsettomuuden kanssa nykyään on, liekkö jonkinmonen kyynisyys iskenyt?

Onko kenellekkään tullut samankaltaisia what ever - olotiloja?

Tosin on ollut myöskin melko epätodellinen olo, kun kaksi ystävääni molemmat kertoivat olevansa raskaana ja molemmilla kesäkuussa la. Kaikki muut tuntuivat näistä jo tietävänkin. En voi mitään että ajattelin olevani viimenen kerrottavien listalla siksi "kun sillä on se lapsettomuuskin eikä haluta loukata"
Lapsettomuudestani puhutaankin melko harvoin, koska aihe tuntuu masentavan myös ne joita se ei koske.
Jos meille ei koskaan lasta tule, voi olla että ystäväpiiri menee aina uusiksi sitä mukaa kun piiri pieni pyörii vaan vaipparinkiä... käykö tässä vielä niin, että löydän itseni miesten kanssa autotallista kaljan hörpinnästä naisten vertailessa neuvolakäyriä??
Toisinaan pelottaa paljonkin että näin käy.

Ihanaa joulunaikaa kaikille! :heart:
 
Mimmu ehkä tosiaan oli vielä liian aikaista testata, joten toivotaan, että testitulos vielä muuttuisi!!!

RBAM Mulla oli aiemmin vähän tuollainen what ever olo, mutta nyt on kyllä muuttunut olo ihan toisenlaiseksi. Tuntuu, että tämä on pikemminkin jonkinlainen elämän ja kuoleman kysymys.
Noista kavereiden raskauksista... Itselläni on hyvä ystävä, jonka kanssa olen aiemmin tapaillut parin viikon välein. Nyt syksyllä emme ole tavanneet, ystäväni on ollut kiireinen ja samoin myös itsekin. Viime viikolla ystäväni tuli kylään ja kappas... hän olikin raskaana, eikä todellakaan mitenkään alussa, vaan vauva syntyy jo alkuvuodesta. Sanallakaan hän ei ollut raskauttaan maininnut ja jotenkin aloin epäillä, että hän on syksyn aikana pelännyt kohdata minua. Hän sanoikin suoraan, ettei ole halunnut kertoa asiasta puhelimessa.
En ole mitenkään loukkaantunut ystävälleni, mutta onhan se hiukan surullista, ettei ystväni ole voinut kertoa minulle asiasta.

Kiitokset kaikille tsempeistä! Vähän uskon vahvistusta tässä tarvitaankin! Tänään alkoi uusi kierto, joten onneksi vielä edes jollain tapaa keho toimii. Hoito nyt kuitenkin todennäköisesti siirtyy, koska aloitus menisi klinikan joulutauolle.
 
*mimmu* : Ehkä tosiaan on vielä liian aikaista testailla. Toivon, että tulos vielä muuttuu.

RBAM: Hyvä, että sait nuo lääkkeet vielä tämän vuoden lääkekattoon. Harmi nuo ystävät, eilen juuri juteltiin yhden ystävättären kanssa, että lapsettomuuteen on kyllä ulkopuolisten vaikea suhtautua. Toiset varovat äärimmäisyyteen asti ja toiset taas eivät osaa ajatella mitä sanovat.

Amalia Armas: Harmi, jos hoito siirtyy, mutta positiivista, että kehosi toimii. Jospa kuitenkin jollain ihmeen kaupalla pääsisitte vielä kuitenkin hoitoon nyt.

Meillä oli perjantaina 2. ultra ja olihan siellä alkuja tulossa 14+13. Puregonia menee edelleen 200 IU ja rinnalla Orgalutran. Orgalutran muuten kutisee aina pistämisen jälkeen ja ilmestyy punainen läiskä pistoskohtaan. Häviää kyllä sitten muutamassa tunnissa. Onko kellään muulla tullut mitään siitä?
Punktio on keskiviikkona, kp 15, vähän kyllä hirvittää. Mutta toisaalta koitan ajatella, että ehkä miellän sen kamalammaksi näin etukäteen kuin todellisuudessa onkaan.
Meillä suunnitellaan siirtoa 5 päivän ikäisillä. Onko kenelläkään kokemusta blastokystien siirrosta? Tai onko jollakulla pakkasessa sellaisia? Lääkärin mukaan tällä vanhemmalla alkiolla on kuulemma paremmat mahdollisuudet kiinnittyä. Toki tuo riippuu vielä saaliista ja miten hedelmöittyvät. Jos saadaan huono saalis, niin sitten on siirrettävä 2 päivän ikäinen alkio.
Siirtoreissulle muuten käskettiin ottamaan hyvät eväät mukaan, osaako joku sanoa miksi?
Sitten olisi vielä päätettävä siirretäänkö yksi vai kaksi, on tämä jännittävää touhua! :) Toki tuokin riippuu saaliista ja hedelmöittymisestä. Jos on huono saalis ja vain esim. muutama hedelmöittyy ja näyttää sille ettei pakkaseen saada mitään niin silloin ainakin siirretään 2. Olen kyllä muutenkin kahden siirtämisen kannalla, mutta mietitään tuota vielä.
Huomenna pitää pistää vielä Pregnyl. Lisäksi lääkäri määräsi Gonapeptyl-nimisen lääkkeen, pistetään ilmeisesti siirron jälkeen. Oletteko te muut saaneet sitä?
Hain muuten loput lääkkeet yhdellä kertaa ja apteekissa vähän ihmettelivät kun Lugeja oli määrätty 20 pakettia, valittelivat ettei heillä ole kuin 9. Alettiin sitten farmaseutin kanssa laskeskella, että kun niitä on määrätty 3 päivässä, niin yhdestä paketista riittää 5 päivää ja 20 paketista riittäisi 100 päivää. Hyvänen aika sentään, ei kai niitä nyt kuitenkaan tarvitse 100 päivää käyttää, jos vaikka kiinnittyminen sattuisi tapahtumaan? Otin näin alkuun vain 2 pakettia, saahan niitä tarvittaessa lisää sitten.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mimmu: älä vielä luovuta! Meille lääkäri sanoi ettei kannara testata ennen virallista päivää vaikka oma kierto olisi mikä. Noi hormoonit sotkee kuviot ihan täysin. Niin kauan on toivoa kun menkat ei ala ja mä toivon ettei sulla ala ennen kuin ensi vuoden lopulla vasta ;)

AmaliaArmas: noi klinikan hoitotauot on niin tyhmiä! Eiks nevois lomailla eri aikoihin!!! Voimia alkuvuoden odotteluun! Toivottavasti heti tammikuussa pääsisitte hoitoon!

Mä täällä yritän tikutta ovista, prkl!!! To aloitin ihan selkeä nega. Pe piti jo miettiä onko plussa vai ei. La aamuna uusi testi mut ihan selkeä nega. Olin ihan ihmeissään et oliko se plussa sittenkin pe ja oli pakko tehdä uusi testi illalla ja sekin nega, selvästi! Mä olin eilen ihan masentunut et mokasinko tän kierton. Ei kyl ollut mitään ovisoireita pe vaik yleensä tunnen kun on ovis. Nyt heräsin aamulla vasemman puolen vihlontaan ja mullahan se munasolu on just siellä kasvamassa. No ei kun testiä tekemään, mut ei plussaa vieläkään? Selkeesti se oli nyt tummempi taas kun eilen mut ei yht tumma kun kontrolliviiva eli ei kai plussa vieläkään... :( miten noi voi vaihdella noin? Onko muilla ollu samanlaista tilannetta? Tänään kp 14 luotanko testiin vai omaan tuntemukseen? Miks tää on nyt näin hankalaa... :((
 
Yoslene: tsemppiä punktioon!!! Hieno saalis tulossa!! :) ei se oo niin kamalaa hyvät lääkkeet mä ainakin sain! Mulla Orgalutran aiheutti ihan samat oireet! Ja meillä dolut oli kolmen päivän ikäisiä... Jännittävät ajat sulla käsillä! :) hengessä mukana!!
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Nyt on kyllä niin vahvat ovulaatiokivut että päätin testata äsken uudelleen. Ja plussaahan se nyt selvästi näytti :) eli jatkossa jos noita testejä pitää vielä tehdä niin luotan kyllä omiin tuntemuksiin ja jätän tikut apteekkiin! Huomenna siis soitto klinikalle et ovis oli ja torstaina toivottavasti siirtoon! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene ja RBAM
Bram: nyt alkaa kyllä olemaan what ever olotila. Aina vaan, no nega tuli eikun uudestaan! Nyt tuntuu että positiivisuus homasta on ainakin kadonnut. Mut en ehkä ole negatiivinenkaan, en vaan odota liikoja niin ei pety niin kovasti.

Amalia Armas: mulla on kans neljä ystäää juuri raskaana, ja muutama kovasti yrittä. Että lienee lisää raskaus uutisia tulossa lähi päivinä. Kukaan ei juuri tiedä meidän tilanteesa. kun ei olla haluttu siitä kaikille kertoa joten "iloisia uutisia" pahamtelee tuon tuosta. Ja onhan ne, ei vaan itse osaa suhtautua niihin sillä ilolla kuin ehkä pitäisi. Oma napa harmittaa sen verran. Täytyy vielä odotella sinne testipäivään, vaikka nyt alkaa olemaan melkoiset menkka turvotukset ja tuntemukset mahassa :(
Harmi kun sulla siirtyi hoito. Mutta saattaa olla meillä uudet kuviot samoihin aikoihin joulun jälkeen. Mulla alkaa taas uudestan pistely :/

Yoslene: Mahtava saalis onnittelut! en olekaan kuullut noista alkio ikäryhmistä. Meinaan kysästä lääkäriltä myös tuota että seuraavalla kerralla siirrettäisiin hieman vanhempi alkio kun meillä ne on aina ollut 2-3pv ikäisiä. Orgalutran kutisi mullakin alussa ja tuli läiskä. Mutta kun katsoin pistettäessä ettei neulan päässä ollut pisaraa ja lopuksi pidin piston jälkeen neulaa paikoillaan n.15sekuntia ja neula pois, hieroin kohtaa niin kutina ja läiskä jäivät pois. Luulen että läiskä ja varsinkin kutina johtuu siitä jos pistokohtaan tulee tippa lääkettä. Noilla lugeilla pärjääkiin siten pitkään :) toivottavasti punktio menee hyvin ja jää paljon soluja pakkaseen!!!!

Robina: no yritän nyt olla testailematta ja odotan vaan niitä menkkoja mikäli tulevat, ainakin nyt tuntuu siltä että jos ei tänään niin huomenna alkaa. maha on todella turvoksissa ja hieman alaselkää vihloo :( Hyvä että tuli se ovis, mäkin epäilin niitä tikkuja ja piti joska kerta tarkistaa sillä digi testillä :) mut mulla näytti sillon tikku kp14 tosi vahvan viivan ja sama tulos oli heti digissäkin. mutt nyt kun tiesin oviksen olevan ohdalla niin kyllä sen tuntikin. Että kyllä omanhekon kuuntelu kannattaa! Paljon onnea matkaan torstaille :heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Robina pidetään peukkuja ettei sitä pelättyä puhelua tulisi ja pääisist onnellisesti siirtoon!!!

Yoslene vautsi vau mikä saalis tulossa!!!! Tuostahan riittää vaikka minkälaiseen lapsilaumaan.

Itse ilmoittauduin tänään hoitoon. Katsotaan nyt sitten mitä sanovat. Jos jaksan matkustaa 300 kilsaa Helsinkiin alku-ultraa varten on mahdollista, että synarelat aloitetaan ensi kierrosta. Jos en jaksa matkustaa niin sitten täytyy auttamatta odottaa vielä yksi kierto.

Tänään tuli Briteistä tilattu DHEA-lääke. Alan popsia sitä heti, joten todennäköisesti saan sen vaikutukseen vaadittavan kuuden viikon ajan kuurin syötyä, vaikka hoito toteutuisikin mahdollisimman pian.

Iloisa uutta viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä