IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Lugesteronit on juuri niitä tukilääkkeitä Neela84 Minulla ne alkoi punktiosta seuraavana päivänä ja sama satsi menee, kolmesti päivään. Ovat kyllä varsinaisia ällötyksiä, kun valuvat pois. Muutenkaan en ole tottunut käyttämään siteitä, niin nythän niitä saa käyttää jatkuvasti ja pitkän aikaa. Mutta tässä tuskin voi ottaa kuukautiskuppia käyttöön. Pitääpä vielä kysäistä siirron yhteydessä. Samanlaiset ohjeet tuli, että kun raskaustesti on tehty niin sitten voi palata normaaliin liikuntaan. Tosin olo on edelleen sellainen, että eipä juuri tee mieli riehuakaan. Itse olen aloittanut raskausvitamiinit, tuplasatsin D-vitamiinia ja punkkua ajattelin nauttia siirron jälkeen.
Mikähän ois lääkärin ilme, kun sanoisitte, että aateltiin jos semmoset parikymmentä siirrettäis! Tota vois testata, mies tykkää muutenkin aina keksiä kaikkea ja hämmentää ihmisiä. Se oli miettinyt jotain, että voisko niille kavereille laittaa perään Erikeper-pullon tms. ;)

Huippu juttu *mimmu* ! Paljon paljon paljon onnea! :heart: Varmasti on ihana tunne. :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Mitenkä minusta muuten tuntuu, että täällä palstalla on nyt viime aikoina ollut paljon ja vain hyviä uutisia? Mietiskelin tuossa, että onko se sitä joulun taikaa? Toivottavasti! Ja toivottavasti se jatkuisi pidemmällekin, kuin joulun ylitse. :) Ihanaa joulun aikaa myös teille sinne! :heart:

Toivotaan *keijukainen* että siirtoon päästään. Nyt lähinnä hirvittää hyperin riski, sillä alavatsaa (munasajoja?) vihloo vieläkin. Muuten olo on kyllä ihan ok, mitä nyt turvotusta on, mutta sehän voi johtua Lugeistakin.
 
Viimeksi muokattu:
Yoslene : Toivottavasti ei oo merkki hyperistä. Mulla oli kans alavatsa hellänä ja hetkittäin kipuilevana muistaakseni noin viikon. Toivottavasti sullakin toi on jotain harmitonta (joskin kurjan tuntuista) oireilua. Pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä, että pääset siirtoon! :)
 
Kiitos tiedosta *keijukainen*. Tuo lohdutti hieman. :) Tuntuu, että muut ovat olleet suurinpiirtein kivuttomia seuraavana päivänä, paitsi tietysti hyperin saaneet-Kipu ei sinänsä ole sietämätöntä, etteikö sen kanssa pärjäisi. Ei se ole edes jatkuvaa, toisinaan on kivuttomia hetkiä ja toisinaan taas vihloo. Lähinnä vaan tulee joka vihlaisun yhteydessä mieleen kauhukuva, että maanantaina lääkäri ultraa munasarjat ja sanoo, ettei siirtoa voida tehdä. :/ Olisi se kamala pettymys. Yritän silti pysyä positiivisena ja juoda paljon. :)
 
*mimmu* hirrrrveen paljon onnea plussasta!! Johan tänne palstalle saatiin loppu vuodesta näitä iloisia uutisia! jeee :) Pidän peukkuja että kaikki sujuu hyvin!

Mä täällä oon sivusta seurannut teidän touhuja ja siinä samalla koittanut parannella itseäni. Siitä epäonnen punktiostahan on nyt jo yli kuukausi, leikkauksestakin jo yli kuukausi ja mä vaan edelleen kipuilen. Kotona oon sentään ollut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) mutta edelleen munasarjoja vihloo ja muutenkin höntti olo. Että voikin kestää pitkään tollasen koettelemuksen jälkeen!
Meillehän väläyteltiin että oltais mahdollisesti päästy siirtoon nyt tästä seuraavista alkavista menkoista sitten, mutta tällä viikolla lääkäri sanoi että eivät taida paikat olla vielä siinä kunnossa että kannattaa ainoita alkioita tuhlata siirtoon.
Eli reippaasti ens vuoden puolelle siis mennään :(
Mä muistan kun vuosi sitten jouluna (kun olin vielä autuaan tietämätön kaikista ongelmista) niin ajattelin että ens vuoden joulunahan mulla on jo pikkuinen tai sitten ainakin mulla on iso maha joulupöydässä :) Eipä ole kumpaakaan...
Tiedän että jotkut kärsii vuosi tolkullakin lapsettomuudesta, mutta itselle tääkin tuntuu rankalta kun ei sinällään ole mitään vikaa muuta kun se että pakastetavaraa joutuu käyttämään.. niin empä olis ikinä uskonut että tämä näin vaikeaa sitten on!

Mutta kovasti positiivista mieltä kaikille teille jouluun, koitan itsekin löytää sen hymyn jostain :)
 
Yoslene: tsemppiä siirtoon!!

Mitä muille piinailijoille kuuluu? Onko tuntemuksia? Millainen teillä on luge annos? Mua vähän kummastuttaa et tuoresiirrossa annostus oli 3+3 aamu -ilta ja nyt on vaan 1+1?! Kai se silti auttaa... Mul on pp2 päivästä asti ollu nipistelyä ja painetta alavatsalla. Muita oireita ei oo ollenkaan... Edelleen on niin hyvä tunne tästä hoidosta että välillä ihan unohtaa et on piinapäivät :)

Robina ja huurunenät pp5
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Mimmu mahtavia uutisia!!!! Oikein paljon onnea jatkoon!!!

Adela voi kurjuus, ettei olosi ole vieläkään tasaantunut. Ei varmaan auta muuta kuin levätä ja odottaa, että aika hoitaa tehtävänsä. Ja tosiaan varmaan ihan viisasta odotella siirron kanssa niin, että kroppa on palautunut kunnolla.

Itse muistan ikuisesti toissajoulun. Olimme tuolloin yrittäneet mieheni kanssa lasta puolisen vuotta ja menkat olivat myöhässä. Tein raskaustestin jouluaattona ja sain tulokseksi vahvan haamun. Oli todella onnellinen joulu. Tapaninpäivänä alkoivat menkat. Testi oli ollut jotenkin viallinen, sillä seuraavana kesänä saimme tietää, ettei meille luomulapsia voi tulla.

Muistan myös kuinka olin yhdessä vaiheessa varma, että olen raskaana 30-vuotis syntynäpäivilläni. No, ensi vuoden alkupuolella täytän 32 eikä raskaudesta ole vieläkään tietoa. Lähes huomaamatta aika vaan kuluu, meillä lapsettomuutta on nyt takana kaksi ja puoli vuotta. Hoitoihin hakemutumisesta on puolitoista vuotta.

Jotenkin tuntuu, että koko tämän lapsettomuusajan on elänyt jollain tapaa välitilassa. Tulevaisuus on ikäänkuin jäissä, kun aina haluaa toivoa, että siihen tulevaisuuteen kuuluisi myös vauva.
 
Hei, vieläkö olisi tilaa yhdelle jolle tehty viime viikolla 1.IVF:n 2.PAS. Oon lueskellut teidän juttuja taustalta mutta nyt rohkaistun kirjoittelemaan. Olen 31v ja esikoista yritämme. Monirakkulaiset munasarjat todettu. Nyt meneillään siis pp5 tukena luget ja zumenon.

taidetaan Robina piinailla ihan samoilla päivillä :) Mulla ei ole mitään oireita :confused:
 
Adela : Harmi, että PAS siirtyy teillä eteenpäin... :( Hyvä kuitenkin, että ovat varovaisia, ettei vain mene kallisarvoisia alkioita hukkaan. Tosi paljon voimia sinulle ja miehellesi! :heart: Ja erityisesti voimia tähän joulun aikaan. :heart:

Yoslene : Toivottavasti pääset tänään siirtoon! :heart:

Robina : Toivottavasti nipistely ja paineen tunne enteilevät hyvää. Mulla kans ollut tuntemuksia jo tosi alkuvaiheesta lähtien. Tällä hetkellä oireita ovat rintojen arkuus ja turvotus, alavatsan hetkittäiset menkkamaiset tuntemukset, väsymys, pissalla pitää käydä useemmin, yllättävä hillitön nälkä ja välillä taas ruoka etoo. Vois olla raskausoireita, mutta voi johtua myös lugesteronista (3xvrk 200mg) ja zumenonista (3xvrk 2mg) sekä jännityksestä ja suurista toiveista. Tunteet menee ihan vuoristorataa. Välillä ajattelen, että hyvinkin voin olla raskaana ja välillä taas, että en varmana ole. Huoh. Keskiviikkoaamuna se sitten selviää.

Amalia Armas : Tuo kuulostaa niin tutulta, että elää kuin välitilassa. Jotenkin sitä tekee tulevaisuuden suunnitelmia ajatellen, että mitäs jos meillä onkin tuolloin tai tuolloin vauva tai että jospa olenkin tuolloin tai tuolloin raskaana... Sitten kun se aika koittaa, huomaa, että eipä ole vauvaa enkä ole raskaanakaan... Hirmuisesti voimia sinulle ja miehellesi! :heart: Jotenkin tämä joulun aika on aina paljon rankempaa aikaa.

grosjean : Tervetuloa! :) Meillä on samantyylinen tilanne, että esikoista yritämme, monirakkulaiset munasarjat todettu ja samat tukilääkkeetkin käytössä. Toi oireellisuus/oireettomuus on kyllä mystinen asia. Toisille kun ensimmäinen merkki raskaudesta on positiivinen testitulos ja toisille taas tulee jos minkälaisia tuntemuksia jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Mistä lie johtuu? Tsemppiä piinailuun! :)

*keijukainen* ja kyytiläiset pp12
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Tervetuloa Grosjean!! Tottakai mahtuu mukaan!! :) no mehän mennään ihan samoja päiviä, mahtavaa! Koska sulla on testipäivä? Missäpäin olette hoidoissa? Tsemppiä piinailuun! Meillä ei oo enää paljon jäljellä ja joulun ansiosta aika menee vielä
nopeammin :)

Keijukainen: voi että enää kaksi yötä!! Vähäks jännää :) sit jos ja kun ;) pärähtää plussa niin sit saa jännittää viel monta tulee! :)

Yoslene: pääsitkö siirtoon?

Amalia Armas: kovasti tsemppiä!! <3

Adela: pikaista paranemista! <3

Oma napaa: mun almaha kuplii?! Tuntuu kun alavatsalla olisi poreallasbileet ;) outo uusi tunne?!
 
Voi että Adela tuota sinun vointiasi. Toivottavasti se pian normalisoituisi. Ja sitten pääsisit ensi vuonna siirtoon parempivointisena. Paljon voimia sinulle!
Minäkin olen ajatellut noin jo kahdesta joulusta, mutta eipä raskaus ole alkanut. :/ Ehkä ensi jouluna sitten meillä kaikilla on jo se lapsi?

Minun Lugesteroni-annos on 3x1 Robina . Ihanaa, että sinulla on edelleen hyvä tunne! :) Olisiko tuo kuplinta sitten se elohiiri vatsalla, josta joku on toisinaan puhunut?

Voi ei Amalia Armas, on ollut julma joulu sinulla tuolloin! :( Tuo on ihan totta, että sitä elää ns. välitilassa. Ei osaa suunnitella tai miettiä tulevaisuutta kunnolla.

Tervetuloa grosjean! :) Kyllä tänne mahtuu! Tsemppiä piinailuun! :)


Kiitos *keijukainen*.

Kyllä me sitten eilen kumminkin haettiin 5 päivän ikäinen pieni mukaamme. <3 Pelotti kyllä tosi kovasti koko päivän, että miten käy. Mies soitteli solujen tilannettakin kesken päivän ja silloin oli 10 huippuyksilöä, lisäksi keskiverto blastokysteja ja reppanoita. Minulla oli aamusta tosi turvonnut olo ja yritin vain juoda paljon, joten hienosta solutilanteesta huolimatta siirtoon pääsy huolestutti. Ja munasarjoissa oli nestettä (ja kai vatsaontelossakin?), että en tiedä millaisen riskin lääkäri otti.
Eilen iltana sitten munasarjoja särkikin jonkun verran, mutta nyt olo on taas kivuton.
Siirtoon mennessä pakkaseen oli laitettu 4 yksilöä, ja biologi aikoi pakastaa lisää ja viljellä osaa vielä lisää ja pakastella seuraavana päivänä loput. Joten ei tiedetä montako pakkaseen päätyy.
Meidän oli tarkoitus siirtää kaksi, mutta hypeririskin vuoksi siirrettiin vain yksi. Toivottavasti se nyt kiinnittyy. :heart: Lääkäri ja biologi oli kyllä tosi positiivisena sen suhteen ja onhan blastokysteillä mahdollisuus 50%. Biologikin oli sanonut jo päivällä, että jos kaksi siirretään, niin melko suurella todennäköisyydellä saataisiin kaksoset.
 
Muuten, eilen tätä koko rumbaa piti pysähtyä miettimään tarkemmin. On tämä koko hoitojuttu muuten ihan käsittämätön asia. Esim. siellä vain joku ihminen pistää munasoluun siittiön ja saa näin ollen munasolun hedelmöittymään, mitä ei ilman tätä ikinä tapahtuisi.
Sama joku valikoi soluja, että hmmm tuo näyttää hyvälle, annetaan tuolle monen hyvän joukosta mahdollisuus päästä kasvamaan. Ja sitten se vielä pystytään siirtämään kohtuun.
Tuossa vain muutama esimerkki, sillä tuntuu uskomattomalle ihan koko tämä prosessi.
 
Yoslene: ihanaa että pääsitte siirtoon ja vielä huuruneniä varmuudenvuoksi pakkaseenkin! :) tsemppiä piinailuun! Ei , nyt ei oo elohiiritunne vaan oikeasti kuplii... Ihan kun suolistossa menisi ilmaa mutta nyt tuo ilma kuplii vaan kohdun ja munasarjojen kohdalla. Enkä saa nukuttua öisin... Mä oon ihan väsyny mut kahteen yöhön en oo sanu nukuttua :(
 
Robina, minulla on testipäivä 26.12. kotona siis teen sen. Koska sinun testipäivä olikaan? Minulla kans edellisessä PASsissa oli unettomuutta pp5-pp6 koska alamahaa poltteli ja vihloi. Olin silloin melko varma että plussaisin, mutta oireet loppuivat kuin seinään pp8 jolloin tiesin ettei tästä mitään tuu, eikä siis tullutkaan. Nyt ei ole oireen oiretta ja tänään on siis pp6..koko ajan odottelen että missä se tissikipu on joka on AINA tullut, vaan eipä näy eikä kuulu.

Yoslene onnea kyytiläisestä!

kaikille muillekin tasapuolisesti tsemppiä, oon vielä ihan pihalla kuka on missäkin vaiheessa vaikkakin olen koko ketjun läpi lukenut :)
 
Testi tehty ja näytössä teksti "Ei raskaana." Olin hetkittäin niin varma raskaudesta, että tuntuu kyllä hirveän pahalta....... :'( Lääkkeet, jännitys ja toiveet saa näköjään aikaan lupaavilta vaikuttavia oireita, mutta ei ole niihin näköjään yhtään luottaminen... :(

Parempaa onnea teille muille. :heart:
 
Adela, onko sulla kuitenkin jo kaikki veriarvot ok?

Vaikka mun tapauksessa ei tarvinnut leikata, oli olo kuitenkin jokseenkin kivulias muutaman viikon ajan.
Sellaista tärinäkipuakin oli varmaan vielä 3-4 viikkoa vuodon jälkeen. Kävin kontrollikokeissa 4 viikkoa tapahtuneesta ja silloin jo hb oli normaalilla tasolla. Nyt haettiin uudet lääkkeet ja seuraava hoito tammikuussa. Nyt odotan siis menkkoja alkavaksi. Meillä ei mitään pakkasessa, 2 hoitokertaa takana.
 
Voi itku keijukainen!!! Tosi kurja juttu! Ootteko jaksaneet miettiä jakosuunnitelmia?

Grosjean tervetuloa tänne piinailemaan! Toivottavasti sun ei tarviis kauaa tällä palstalla roikkua... eli jospa se plussa tulisi :)

Robinalle ja Yoslenelle myös jaksamista piinailuun! Ja oliko vielä muitakin piinailijoita (ei pysy kaikkien perässä...).

Itse voin tuosta alkuraskauden oireettomuudesta ja oireilusta sen verran kertoa, että silloin muinoin, kun vielä perinteisin keinoin raskautta yritettiin niin sain ihan joka kierrossa kaikki mahdolliset raskausoireet. Joka kuukausi oli ihan varma, että nyt tärppäsi.... No joo, tulos on nähtävissä. Aiempi ainoa plussakiertoni oli ihan täysin oireeton.
 
Kiitos Robina ja Amalia Armas! :heart: Täytyy nyt itkeä nämä itkut ja sitten kääntää katse kohti seuraavaa siirtoa. Pakkasessa on vielä 4 huurunenää tallessa, toivottavasti niistä joku kehittyisi ihan vauvaksi asti. Lapsettomuuspolilla on joulutauko meneillään, joten raskaustestituloksestakin ilmoitan sähköpostitse. Täytyy heti vuodenvaihteen jälkeen soittaa sinne ja kysyä, milloin seuraavaa siirtoa yritetään.

Tosi paljon tsemppiä piinailuun Robina, Yoslene ja grosjean! Toivottavasti te plussaatte! :heart:
 
Odottava73: Oon käynyt joka viikko verikokeissa, ja hb on ollut nyt normaali joka kerta. Onneksi. Viimeksi sunnuntaina jouduin hakeutumaan päivystykseen kovien kipujen ja huimauksen takia, mutta silloinkin veriarvot ok ja ultralla kun katsottiin niin edelleen näkyy pieni n.3cm verihyytymä (hematooma vai mikä sen hieno nimi oli) ja nestettä on noin 2cm verran vatsaontelossa (kohdun takana?) mutta nämä poistuvat luonnollisesti kunhan vaan aika kuluu. Minusta vaan tämä aika kuluu liian hitaasti kun punktio tosiaan oli 8.11 ja leikkauskin jo 11.11, tänään 19.12 ja edelleen kipuilen ja on tota "hässäkkää" tuolla sisällä=/ Mutta ei tässä auta muu kuin odottaa!
Kiitos kun jaoit kokemuksesi :)

Amalia Armas: Voi ei sinunkin joulumuistoasi:( Tosi kamalaa! Ja muutenkin kun sinullakin jo noin pitkä aika toivetta eikä mitään... Pidetään peukkuja ens vuodelle että siitä tulee meidän kaikkien onnen vuosi<3

grosjean: Tervetuloa vaan minunkin puolestani, ainahan tänne mahtuu! :)

*keijukainen*: Kiitos ihanista sanoistasi<3 Tää tässä palstassa on ihanaa että vaikka itsellä on kuinka kurjaa niin silti jaksetaan auttaa ja kannustaa muita! Isot pahoittelut negasta, mä jotenkin ihan uskoin että tulet tänne kertomaan plussauutisia mutta ei...voi harmi:( Nyt vaan itket itkut ja suret rauhassa, sitten jouluna herkuttelet ja koitat edes hetkeksi unohtaa pettymyksen! :)<3

Robina: Tietkö, mäkin oon valvonut viimeiset kaksi yötä mutta en yhtään tiedä miksi! Eli syy ehkä vähän eri kuin sulla, mulla kun ei silleen mitään piinailtavaa ole.. mutta huvitti vaan tuo valvomisjuttu :)

Yoslene: Toivotaan joo todellakin että ens jouluna meillä kaikilla palstalaisilla on sitten lapset :) Tai vähintäänki kaikkien pitää olla vahvasti raskaana!!<3
Tsemppiä piinailuun!
 
PS. Lisään itseni listaan ;)




--------------------------------------------------------------------------------







Robina.......1.ICSI 1.PAS....... 2alkiota..... testip. 26.12
grosjean....1.IVF/2.PAS....... 1alkio..........testip. 26.12.
Adela.....1.IVF marraskuu2012(ei tuoresiirtoa komplikaatioiden vuoksi)...2.alkiota pakkasessa....1.PAS suunnitteilla alkuvuodelle 2013
 
Ensin listan päivitystä:

Robina.......1.ICSI 1.PAS....... 2alkiota..... testip. 26.12
grosjean....1.IVF/2.PAS....... 1alkio..........testip. 26.12.
Adela.....1.IVF marraskuu2012(ei tuoresiirtoa komplikaatioiden vuoksi)...2.alkiota pakkasessa....1.PAS suunnitteilla alkuvuodelle 2013
Neela84......1.ICSI.........1 alkio.........testip. 30.12
 
Palailen täältä joulutohinoiden keskeltä! Ihan huomaamatta kulunut muutama päivä niin, etten ole ehtinyt kirjoittaa. Aina sitä jossain välissä ehtii kuitenkin vilkaista teidän kuulumiset! :)

*keijukainen*: Olen niin pahoillani puolestasi. :'( Toivon, että kuitenkin löydät jostain joulumieltä ja pystyt nauttimaan joulusta!

Yoslene: Onneksi pääsit siirtoon. Toivottavasti vointisi on jo parempi! Tsemppiä piinailuun, pidetään peukkuja!

Amalia Armas: Voi kunpa ensi joulu olisi onnellinen! :) Minäkin muistan ajatelleeni jo monena jouluna, että ehkä meillä ensi jouluna on jo vauva. Mutta ei ollut tänäkään jouluna. :'(

*mimmu*: Onnea onnea kovasti!! :) Ihanaa kuulla välillä hyviäkin uutisia täällä! Toivon, että kaikki sujuu teillä hyvin!

Lisäsin itseni tuohon listaan. En vaan oikein tiennyt, mitä laittaisin testipäiväksi. :) Verikokeeseen meen 27.12, mutta tuolloin 30.12 on 16pvä siirrosta, jolloin kai voi tehdä itse testin?? Jos uskaltaa... Vasta 31.12 mulle soitetaan verikokeen tulokset.

Täällä mennään tunteiden vuoristorataa. Itku on herkässä ja välillä on toivoton olo ja välillä oon ihan onnellinen ja toiveikas. Mulla on ollut rinnat tosi kipeet. Toissapäivänä nappaili alavatsaa vasemmalta puolelta. Muuten oon voinut ihan hyvin. Nyt toivon kovasti, ettei menkat alkaisi ennen joulua...

Tsemppiä kaikille piinailijoille! :)
 
Neela84: tsemppiä piinapäiviin! Tää on hauskaa kun meitä piinailijoita on täällä nyt näin monta!

Omaa napaa:Nyt ei enää kupli ja kävin kurkkumassa omia tuntemuksiani viime siirrosta... Eroja on näköjään paljonkin! Tissit ei oo yhtään kipeet. Ei vihlo tai juili alavatsaa. Toivottavasti nää erot on lupaavia nyt tuntemuksina on alkava flunssa ja palelee 24/7 ja nukun ERITTÄIN huonosti. 3 yöhön en oo nukkunu ku tunnin pätkiä... Silti oon tosi väsyny? Edelleen oon tosi luottavainen, kyllä se nyt on meidän vuoro! 3 vuotta yritystä täynnä tän kuun lopussa...

Tsemppiä kaikille meille sitkeille naisille!
 

Yhteistyössä