IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Robinalle onnea matkaan, että pääsette siirtoon ja pikkuinen tarrautuisi kiinni. Ja ihanaa, että olet luottavainen. :) Jotenkin tällä palstalla on aistittavissa hienoista toiveikkuutta epätoivon aallon jälkeen. :) Ja kiitti, toivottavasti myös muniksia on paljon, kuten follejakin. :) Ja sen jälkeen on tietysti ne kaikki muut toiveet...


Amalia Armas: Toimi nyt oman fiiliksesi mukaan. Jos tuntuu ettet jaksa matkustaa ultraan, niin sitten odottelette. Hei mikäs tuo DHEA-lääke oikein on? Mistä tilasit sen? Oliko tilaaminen hankalaa? Tuliko hintaa paljonkin? Jännä kuulla miten se vaikuttaa.

*mimmu* Minä toivon vielä sinun puolestasi. *bd* Jospa turvotus olisikin jotain muuta.. Oliko sinusta muuten tuo pistely kamalaa? Ja kiitos. Minäkään en ollut tietoinen tuosta alkioiden iästä, mutta lääkäri kertoi, että tuollainen on mahdollista. Saadaan tietysti itse päättää siirretäänkö 2 vai 5 päivän ikäisiä, mutta ollaan kallistuttu siihen 5 päiväiseen, mikäli vaan hedelmöittyneitä saadaan tarpeeksi ja vielä jakautuvat. Lääkärin mukaan tuollaisella vanhemmalla alkiolla on 50% mahdollisuudet kiinnittyä. Toki pidempi viljely maksaa sitten lisää.
Kiitos muuten vinkistä tuon Orgalutran-pistoksen suhteen, nyt ne ovat kyllä jo ohitse ja toivottavasti ei enää tarvitsekaan niitä pistää.

Eilen pistettiin siis Pregnyl kellontarkasti oikeaan aikaan. Mies sen jännittyneenä sekoitteli ja hoiti taas pistämisen. Ja nyt sitten jännitetään punktiota. Täytyy sanoa, että paniikki kasvaa hetki hetkeltä suuremmaksi. Minä kun pelkään lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa yli kaiken. En ehkä niinkään sitä mahdollista kipua, mutta tilanteen nöyryyttävyyttä ja epämiellyttävyyttä ja sitä henkilökuntaa. :(
 
Viimeksi muokattu:
Yoslene tuo DHEA on eräänlainen "nuorennuslääke", joka saattaa auttaa näissä hoidoissa, jos oma keho alkaa jo hiipua. Ulkomailla tuota jonkin verran käytetään tukemassa hoitoja, mutta Suomessa ei vielä juurikaan. Mitään täysin todistettua tutkimustietoa tuosta lääkkeestä ei ole. DHEA on elimistön omia hormooneja, joten ei mitään kauhean vaarallista pitäisi olla. Itse toivon, että tuon lääkkeen ansiosta saisin seuraavassa hoidossa paremman vasteen puregonille. Aiemmassa hoidossahan vaste oli surkea (vain kolme solua) eikä yksikään ollut kelvollinen hedelmöittymään. Toivon, että DHEAn avulla saisin seuraavassa hoidossa edes yhden siirtokelposen alkion.

Tilasin tuota lääkettä netin kautta Briteistä. Tilaaminen oli helppoa ja hinta oli tuolle purkille noin 40 euroa. Toimituskuluja ei tullut.

Tsemppiä sulle punktioon!
 
Moi! Pääseekö vielä tähän ketjuun mukaan? Juutuin lukemaan jännityksessäni teidän kirjoituksia: osa oli rohkaisevia ja osa lisäsi paniikkia! :) Kuitenkin on helpottavaa huomata, että joku muukin on tässä tilanteessa ja jopa selvinnytkin tästä kaikesta hengissä! Toivon hirveästi voimia ja onnea teille kaikille hoitoihin! Itselläni on se tilanne, että 1. IVF-hoito on menossa ja huomenna on punktio! Kyllä mietityttää ja jännittää tosi paljon... Mitä, jos se on järkyttävän kivuliasta, mitä jos niitä munasoluja ei saadakaan kerättyä, mitä jos ne onkin huonoja, mitä jos ne ei hedelmöity....... Onneks ollaan miehen kanssa pyöritty koko päivä ostoksilla, niin on voinut helpommin olla stressaamatta... Mitenkähän se nukuttaa ensi yönä??
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM ja Yoslene
Tervetuloa Neela84! Meilläkin on ensimmäinen punktio huomenna ja samoin ajatuksin mennään. Jännittää ihan kamalasti. Tsemppiä huomiselle, hyvin me siitä selvitään! :) Tulehan kertomaan sitten lisää. Toivottavasti saatte paljon munasoluja, joista monen monta hedelmöittyy. :) Koska teillä on siirto?
 
Tsemppiä paljon sullekin Yoslene! :) Kyllä me selvitään! Meilä pitäis olla siirto perjantaina! Toivottavasti päästään siihen asti - kai tässä sekin vaara on ettei ne hedelmöitykään??? Mutta ei mietitä sitä! Milloin teillä on siirto?
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Tervetuloa Neela84!!! Tulkaahan kertomaan Robina, Yoslene ja Neela84 kuinka punktiot menivät ja siirrosta myös! Paljon voimia teille ja onnea matkaan :)

Kiitos kaikki positiivisesta kanustuksesta! Normaalisti aina on alkanut tiputtelemaan menkkojen alkamispäivänä, no vieläkään ei ole tullut tipan tippaa housuihin. Liekkö hyvä vai huono. Kun kiinnittymisessäkin tulisi jo muutama tippanen :/ melko sekavia tuntemuksia eletään, enpä ole uskaltanu testiä vielä uusia. Odottelen sinnikkäästi lauantaihin saakka jos menkat eivät siihenkään mennessä ala! Nyt on ehkä muutaman kerran päivään pientä hunoa oloa, ja närästää koko ajan? vaiken ole syönyt mitään kummallista. Outoa... alkaa taas omassa pyörimään kaikenmaailman ajatukset! Tuntuu ettei uskalla sanoa omia ajatuksia ääneen edes miehelle ettei sillä ole huonoja vaikutuksia :) Eipä ole enää montaa päivään testiin, toivottavasti ne menkat nyt oikeesti jäivät pois eikä vain luget sotkenu kiertoa. Hassua vihlontaa ja pinetä menkkamaista kipua vähän väliä mahassa. Mutta kyllä nyt normi kierrossa huomaa kun ei ole pistelty eikä muuta että pelkät luget saavat niin kovan turvotuksen aikaan mahassa että näyttää ihan kuin olisi raskaana ja pidemmälläkin :)

*keijukainen* Miten menee siellä päin? mikä on olotila ja vointi? millon sulla on testipv??

Tsemppiä kaikille!!!!
 
Amalia Armas: Kiitos selvityksestä, laiskana en jaksanut iste googletella. :D Toivotaan, että tuo lääke auttaisi teitä ja Puregon toimisi paremmin. Olet varmaan kertonut tuosta tällä palstalla, mutta onko sinulle kokeiltu sitä toista lääkettä? Onko tilanne sillä sama? Onneksi ulkomailta saa tilattua kaikenlaista kivaa mikä Suomeen ei ole vielä rantautunut. :) Oliko tuo muuten ihan lääkärin suosittelema, vai jostain muuta kautta bongattu lääke? Aiotko kertoa hoitavalle lääkärille, että olet käyttänyt sitä?

Neela84 : Kiitos, kyllähän me siitä selvittiinkin. Ja on siinä se vaara, ettei ne hedelmöity. :( Mutta ei mietitä sitä vaan toivotaan parasta! :) Oletteko muuten yksityisellä vai julkisella puolella hoidossa?

Robina : Kiitos. Onko teillä mitään tietoa pääseettekö siirtoon huomenna? Se taisi olla niin, että jos puhelin ei soi niin se on hyvä merkki. :) Peukut pystyssä, että puhelin on hiljaa. Tulehan kertomaan miten kävi!

*mimmu* : Hyvä, ettei ole tiputtelu tai vuoto alkanut. Toivotaan kovasti kovasti, ettei alakaan ja lauantaina testiin piirtyykin plussa. :) Tosi jänniä aikoja sinulla nyt. :) Ai Lugeillakin on tuollainen turvottava vaikutus. No sittenhän tässä ei turvotus ehdi laskea lainkaan, kun piikkien turvotus vielä päällä ja Luget aloitettava huomenna.

Punktio sujui hyvin, vaan olihan se kokemus. Pelkäsin tosi tosi kovasti etukäteen ja jälkeen päin mieitin, että olinkohan hieman töykeäkin hoitajalle ennen toimenpidettä, koska jännitin niin kovasti. Oikealle puolelle jouduttiin pistämään aika monta kertaa (ehkä 3-4?), sieltä saatiin saaliiksi 32 ja vasen puoli meni muutamalla pistoksella, saaliina 15. Noista yhteensä 26:ssa oli solu. :) Kipulääkettä jouduin pyytämään muutaman kerran lisää, mutta kipu ei ollut sietämätön. Sellainen kova terävä vihlaisu. Kipua helpotti myös se, että rauhoittavasta huolimatta olin ihan jännittynyt, mutta toisen piston jälkeen mietin, että jospa koittaisin rentoutua, eikä kipu rentoutuneena tuntunut niin kovana. Mies piteli minua kädestä koko ajan ja muuten ilahdutti minua, hoitajaa ja lääkäriä laulamalla toimenpiteen aikana. :heart:
Itse toimenpiteen jälkeen kipu oli yllättävän kovaa, heti sain särkylääkkeet siihen. Mutta kyllä uuteenkin punktioon menisin, tosin toivotaan kovasti ettei enää tarvitse.
Nyt odotellaan huomista, silloin kuullaan montako hedelmöittyi. Ja sen jälkeen maanantaista siirtoa ja toivotaan että siirrettävää jää. Lääkäri oli sen suhteen positiivisenä, mutta minua vähän hirvittää, että kun saldo oli noinkin valtava, niin onko kaikki sekundaa. Jostain luin, että noin 30% hedelmöittyneistä selviää blastokysteiksi asti. On tämä kaikki vaan hurjaa ja jännää. Kotimatkalla miehen kanssa juteltiinkin, että ei tämä tunnu todelliselle. :O
 
Viimeksi muokattu:
Mimmu hui! Aika jännät paikat! Toivottavasti pääsisit viikonloppuna kertomaan meille plussauutisen :)

Yoslene mahtava saalis sulla! Eiköhän tuolla määrällä siirtoon pääse. Mulle ei ole kokeiltu muuta lääkettä kuin puregonia (no yksi hoito vasta takana). En tiedä voiko millään saada hyvää vastetta, kun oma munasoluntuotanto alkaa ilmeisesti olla loppu (ja ikää 31 vee).

Tänään sain hoitoaikataulun! synarela aloitetaan vuoden viimeisenä päivänä ja punktio olisi viikolla viisi (tai kuusi). Eikä tarvitse tehdä ylimääräistä reissua Helsinkiin. Nyt alkaa kyllä pelottaa.... jos tämä taaskin vaan päättyy yhtä surkeasti, kuin viimeksikin...
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Hienoa Yoslene että selvisit punktiosta noin hienosti! Ja aivan valtavasti munasoluja saitte! En oo ikinä kuullukaan noin hurjista määristä!:D Toivotaan, että hyvin hedelmöittyvät ja pääset siirtoon! Sullako oli se edessä maanantaina?

Mäkin selvisin punktiosta ihan kunnialla. Olihan se aika hurja kokemus, mutta kyllä mä uudestaan menisin. Kipu oli tosi kova, vaikka kipulääkettä menikin tosi paljon. Mutta selvisin muutamilla kyynelillä ja se oli nopeasti ohi. Saipahan mieskin jotain tekemistä: kyynelten pyyhkimisen! :) Pientä saalista odotettiinkin, mutta silti oli kova pettymys, kun saatiin vain 4 saaliiksi, joissa kolme munasolua. Nyt on vaan pidettävä sormet ja varpaat ristissä, että siellä jaksaisi edes yksi alkioksi asti... Mutta pakko varautua pahimpaan... :(

Punktion jälkeen oon voinu hyvin. Aluksi oli pientä arkuutta vatsassa, mutta nyt ei tunnu juuri mitään. Toivotaan, ettei kovia kipuja tulisikaan.

Tsemppiä sulle Amalia Armas tulevaan koitokseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Tervetuloa Neela84! :) Hienoa, että sulle ei tullut kammoa punktioon, vaikka kipeää tekikin. Toivon kovasti, että kaikista kolmesta tulisi priimaluokan alkioita! :)

Yoslene : Ihan mieletön saalis! 26! Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja kehittyy huippuluokan alkioiksi! :)

Robina : Pääsitkö siirtoon tänään? Toivottavasti! :)

Amalia Armas : Hei hienoa, että sait jo seuraavan hoitoaikataulun! Mulla näissä hoidoissa yleensä vähän auttaa se, kun tiedän, mitä seuraavaksi tapahtuu ja milloin. :) Pidän sulle hirmusti peukkuja, että seuraavalla hoitokierroksella saatte upean saaliin! Toivottavasti siitä lääkkeestä, mitä tilasit, on apua. :)

*mimmu* : Toivottavasti noi sun tuntemukset johtuu raskaudesta! Paljon tsemppiä piinailuun! :heart: Mulla on kans ollut jo useamman päivän ajan, aina silloin tällöin, sellaisia hentoja menkkamaisia kipuja/tuntemuksia alavatsalla. Mun ystävä sanoi, että hänellä oli just sellaisia tuntemuksia alkuraskaudessa, ennen kuin hän edes tiesi olevansa raskaana. Sit mulla on ollut jotenkin isompi ruokahalu ja toisinaan taas sellainen hyvin lievä etova olo. Rinnat on olleet kipeet jo pidemmän aikaa, mut se johtuu varmasti täysin lugesteronista ja zumenonista... Välillä oon vakuuttunut siitä, että raskaana ollaan ja välillä taas tuntuu, että pöh, mä vaan kuvittelen. Vaikka jalat pitäis pitää maassa niin toiveet on kyllä silti taas noussut hirvittävän korkealle... Ja vielä seitsemän päivää pitäis jaksaa piinailla! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Keijukainen: mulla on se siirto tänään JOS ei puhelin soi! Olis kiva jos suurinpiirtein tietäis mihin aikaan se mahtaa soida jos on soidakseen... Milloin vois huokaista helpotuksesta... No mulla on luottavainen mieli, miestä taitaa jännittää enemmän ;) peukkuja pystyyn ;) voimia piinailuun, täällä olen hengessä mukana!!

Ja toivottavasti Neela84 ja Yoslene pääsee siirtoon!!! Peukkujaaaaaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Amalia Armas : Okei, onko seuraavakin hoito suunnitteilla Puregonilla? Tosi harmin paikka tuo, mutta jospa hankkimastasi lääkkeestä olisi apua. Kyllä seuraava hoito menee paremmin. *lähettää luottamusta siihen* Toivon sitä kovasti teille. :)

Neela84 : Hienoa, että selvitit punktion kunnialla, eihän se mitenkään mukava tilanne ole. Harmi tuo pikkusaalis, mutta muista että raskauteen tarvitaan vain 1 hyvä munasolu. Joten peukut pystyssä, että ne hedelmöittyvät ja jakautuvat. :) Mulla oli kyllä kivut melkoiset jälkeen päin enkä kyennyt seuraavanakaan päivänä töihin vielä.

*keijukainen* : Toivotaan, että kaikki oireet enteilevät plussaa ja viikon päästä testi saa teidät hymyilemään. :)

Robina: Toivottavasti pääsit siirtoon, ainakaan vielä sinusta ei ole kuulunut mitään, joten jospa se olisi hyvä merkki. :)

Meille lääkäri soitti äsken, vaikka ohjeena oli kyllä että meidän pitää soittaa sinne päin. Säikähdin tuhottomasti, että nyt on huonoja uutisia, kun lääkäri esitteli itsensä. Mutta hän kertoi, että 26:sta solusta kypsiä oli 22, jotka kaikki hedelmöittyivät! :D :D :D Käsittämätöntä! Oli tosi toiveikkaana, että saadaan kyllä maanantaillekin hyvä sato, mutta lupasi vielä ilmoitella jos jotain akuuttia tapahtuu. Sanoi vielä, että suunniteltua Gonapeptyliä ei voida siirron jälkeen antaa, koska silloin olisin hyperin vuoksi sairaalassa. :( Harmi, mutta jospa Luget auttaisivat tarpeeksi kiinnittymisessä. Joten nyt vain odotellaan maanantaita. Ja toivotaan, ettei klinikalta tule soittoa. Mieskin oli ihan sanaton, kun soitin uutiset. <3
 
Yoslene: aivan käsittämätön tulos!!! Tuolla määrällähän saa oman lätkäjoukkueen! :) onnea ihan hurjasti!!

Mä täällä vielä kärvistelen sen pelossa et kohta puhelin kuitenkin soi!! Mun aika olis 14.40!! Vieläkö ne voi soittaa et ei onnistu?! Tän stressaavampaa tilannetta ei oo tän vauvaprojektin myötä vielä ollutkaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Mahtava juttu Robina!!! Sitten vaan jännäämään!

Yoslene ihan käsittämättömän hyvä saalis!

Neela84 meillä oli viimeksi ihan sama tilanne. Neljä follia löytyi ja kolme solua. Me ei päästy siirtoon saakka, toivottavasti teillä olisi parempi tuuri!!!!

Nyt on haettu taas kasa lääkkeitä. 2200 euroa olisi ollut lääkkeiden hinta, mutta kiiitos lääkekaton maksettiin itse vain 6 euroa. Helpotuksen huokaus. Tuo yli 2000.n lasku ois ollu kyllä ensi vuonna meille ihan mahdoton paukku.
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene ja Neela84
Robina : Mahtavaa, että saitte molemmat kyytiin! Nyt toivotaan jarrusukkia ja näppylähanskoja kummallekin pikkukaverille! <3

Amalia Armas : Upeeta, että saitte hyödynnettyä lääkekaton noin hyvin! :)

Yoslene : 22 hedelmöittynyttä! Wau! Onneks olkoon mahtavasta tuloksesta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yoslene
Robina: No joo, kiitos. Oma lätkäjoukkue olisi ihana.:heart: Katsotaan monenko hengen joukkue kasattaisiin maanantaina jäljellä olevista.
Ihanaa, ettei sun puhelin sitten soinutkaan. Ja ihan huippu yllätys, että siellä olikin kaksi siirrettävää. (Monikohan muuten raaskii tuossa tilanteessa siirtää vain yhden?) Onnittelut salamatkustajista. Roppakaupalla liimaa ja tarroja sinne! Ja onnea perään! :heart:

Amalia Armas: Juu, niin olikin. Tosi hienoa, että saitte lääkkeet nyt tämän vuoden kattoon. :) Mitä kaikkea teille nyt määrättiin, kun noin kalliiksi tuli? Jospa niillä sitten onnistaisi ensi vuonna. :)

*keijukainen*: Kiitos. Onko samanlainen olo edelleen? *voimia*

Meidän alkioista on hengissä vielä 21. Niistä 5 on rassukkaa. Mutta biologi kyllä sanoi, että tilanteet voi muuttua monta kertaa maanantaihin mennessä. Rassukat saattaa tsempata vielä ja hyvät yksilöt taas saattaa romahtaa. Mitään ei vielä kuitenkaan pakastettukaan. Jännää jännää. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Kiítos tsempeistä kaikille! Täällä päästiin siirtoon asti! :) Nyt sitten vaan jännitellään pari viikkoa! Robinan kanssa sitten päästään aika samoihin aikoihin toivottavasti testailemaan. Milloinkas Yoslenella on siirto? Mäkin oottelin koko tän aamun soittoa samoin kuin Robina eilen, onneks sitä ei tullut! :) Paljon onnea matkaan Robina, meille tulee jännittävä joulu! :) Toivottavasti saadaan maailman paras joululahja!
 
  • Tykkää
Reactions: Robina ja Yoslene
Neela84: Wau, hienoa, että saitte matkustajan kyytiin. Onneksi ei teilläkään puhelin soinut. Onko sinulla tukilääkitystä? Ja, juu jännittävä joulu on kyllä tulossa...
:LOL: Joo, siihen parinkymmenen siirtoon juuri tähdätäänkin. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Neela84
Joo, lugesteronit alkoi tänä aamuna, onko ne tuommoset tukilääkkeet? Just mies kysykin, että minkä takia niitä lugeja käytetään, niin enhän mä edes tiedä!! Mutta semmosia kolmesti päivässä pitää laittaa. Mitä ohjeita teille on tullu tähän elämiseen näinä piinapäivinä. Mulla lääkäri sanoi että pariin viikkoon ei saa käydä jumpissa eikä juoksulenkeillä :/ Ja mitäs kaikkia vippaskonsteja on? Punaviiniä napaan vai mitä? Onko jotain, mitä pitäis välttää?

:LOL: Mikähän ois lääkärin ilme, kun sanoisitte, että aateltiin jos semmoset parikymmentä siirrettäis!
 
Heippa kaikki. Ihan mahtava uutinen Neela83 ja Robina! Siirto suoritettu. Nyt vaan piinailua ja toivotaan totisesti että liittyvät kiinni kunnolla :heart: Voimia ja kaikkea parasta teille molemmille!

Yoslene. tuta saalista on vaikea ylittää :) pakkaseen luulisi jäävän niin hyvä määrä ettei koskaan enään tarvitse piikin piikkiä käyttää!!! Tosi paljon Onnea siirtoon teille ja toivottavasti saatte hyvät kyytiläiset jotka heti tarraavat!!! :heart:

Neela84: Tuo liikunta punktion jälkeen voi aiheuttaa sinne munarasjoihin jonkunlaisia kiertymiä koska ovat turvonneet ja nestettä saattaa olla.
Käsittääkseni lugesteron lisää kohtuun sitä progesteroni?(keltarauhas) hormonia mitä normaalistikkin keho alkaa tuottaa raskauden alkuvaiheessa. Parantaa kiinnittymisolosuhteita sekä kohdunlimakalvoa. Ilman tätä hormonia tai jos se liian vähäinen raskaus olisi epätodennäköinen. Korjatkaa jos olen väärässä :) Mulla myös ollut tuo kolesti päivässä pistelyiden jälkeen mut nyt omasta kierrosta kaks kertaa pv. Niin ja vippaskonsteja tuo punkku, mut mulla ei mene alas ;) Otinkin siten tuota vehnänalkio öljyä jolla pitäisi olla hyvät vaikutukset. sisältää paljon e-vitamiinia, joku hedelmällisyysvitamiini ;) tiijä sitten oliko juuri tuosta apua :)

*keijukainen* Tsemppiä paljon vielä viimeisiin piinapäiviin!!!! toivottavasti tulos on Paras lahja jouluksi ikinä!!!! Tule heti kertomaan sitten. Paljon voimia vielä loppumatkaan :heart:

Amalia Armas: Hyvä että saitte vielä lääkekaton hyödynnettyä. Olisihan tuo melkonen paukku ollut näin joulun alla vielä maksaa ite lääkkeet :/ olis jääny kyllä joululahjat hankkimatta! Mitä ihmeen lääkkeitä teillä on kun noin kalliiksi olisi tullut?
Hyvä kun on hoitoaikataulukin tiedossa. Paljon tsemppiä teille uuteen hoitoon. :heart:

Ja sitten se uutinen...... no plussahan se oli! Vaikea uskoa todeksi. Kikista niistä top alkioista sitten tuo vähemmän hyvä pakkas kaveri selvisi maaliin saakka :) Nyt kännittää ihan kamalasti sinne rvk12 saakka että myös pysyy matkassa. Ennen sitä en uskalla kyllä kertoa kenellekkään. Hyvä että täällä voi jakaa uutisen, tekisi jo mieli juosta kertomaan äidille ja siskolle! Mutta maltampa mieleni ja jos eivät jouluna arvaa niin kerron vasta sitten kun täydet viikon on saavutettu :heart: onpa ihana tulle! Nyt toivotaan että tämä plussa tuuli jatkuu loppuun saakka ja saatte kaikki hyvän joulu uutisen!!!!
Tuskin maltan pysyä pois täältä joten tulen katselemaan kuulumisianne ja kuinka matkalaisten suhteen käy. Oikein hyvää joulua kaikille ja todella paljon onnea sekä sitä liimasukkaa että saadaan paljon plussa uutisia!!!!
Levätkää ja nauttikaa joulusta nyt kunnolla ihan kaikki :)
 
*mimmu* : Ihanaa! :heart: Suurensuuret onnittelut plussasta!! :) Upeeta! Toivon koko sydämestäni, että raskaus sujuu hienosti loppuun asti! :heart: Kiitos tsemppauksesta. Vielä jokunen päivä jäljellä piinailtavaa... Keskiviikkoon tuntuu olevan pitkä matka. ;) Tosi ristiriitaiset tuntemukset. Toisaalta tuntuu, että voisin hyvinkin olla raskaana ja sit taas järki sanoo, että nää oireet voi hyvinkin johtua lugeista ja zumenonista. Toiveet on niin hirvittävän korkealla, että pelottaa tehdä se testi keskiviikkona...

Neela84
:lle ja Robinalle tsemppiä piinailuun! Toivottavasti Yoslene maanantaina liityt piinailijoihin, ja siitä tuskin on epäilystäkään noin hyvillä numeroilla. ;) :heart:
 

Yhteistyössä