:) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

Briitta, mulla synnytys käynnistyi vesien menolla ja supparit tuli heti noin 5 min välein, joten oli helppo arvata, että nyt on tosi kyseessä. Tenshän suositellaan laitettavaksi, kun on varma synnytyksen käynnistymisestä. Itse laitoin sen noin 30-45 min jälkeen vesien menosta. Ei kannata kuitenkaan liikaa viivytellä sen laittamisen kanssa, koska käsittääkseni teho on parempi, mitä aiemmin sen ottaa käyttöön. Toivottavasti siitä on apua sullekin. :)

tada, voi kiitos! :) Mitä teille kuuluu?

Kimakka, hyvä että asiat selvisi. Nyt otat rauhallisesti ja yrität nauttia loppuraskaudesta. Kaikkea hyvää jatkoon. :)
 
Onnea Skorppari! Ihanaa, että tulos on kaikkien koettelemusten arvoinen. Rankan kautta menit.

Briitta, olette mielessäni.

on: Arki rullaa jo ja lapsi on NIIIN ihana. Nuuskin ja pussailen vahngossa välillä tuhisijan hereille, josta tulee huuto tai nyrkkiä nenään. Nimi keksitty ja juhlia järjestelen. Siivonnut vaatekaapista jo 50, 56 ja siirtynyt 62 koon vaatteisiin. On niin iso poija, että eipä osannut ostaa oikein aluksi. Ne jotka mahtuvat, ovatkin sitten kauniita ja epäkäytännöllisiä :kieh:.

Iloa odotuksiin!

Wanna + Poika 6 vk
 
Viimeksi muokattu:
"Briitta"
Hydra ja Wannawalli, ihana kuulla, että teillä molemmilla on arki lähtenyt hyvin sujumaan.

Täällä sitä ollaan sairaalassa, käynnistyksessä. Homma ei vaan lääkityksestä huolimatta ole edennyt. Minulla oli eilen neuvola ja siellä oli kokematon sijainen, joka ei viikko sitten suostunut ultraamaan. Eilen vaadin katsomaan lapsiveden määrän ja siihen lopulta suostuttiin. Nooooh, ultraaja ei löytänyt vauvan sydäntä! Tunsin kuitenkin muutaman potkun, joten arvelin ettei tilanne ole vielä täysin menetetty. Lähdin siis kiireesti sairaalaan. Sairaalassa ultrattiin ja todettiin, että vauva voi hyvin (sydänkin lyö vahvasti) mutta lapsivettä on hyvin niukasti. Niinpä eilen laitettiin ballongi ja tänään aloitettiin cytotec käynnistys. Tuntuu kyllä siltä, että tilanne on edelleen aika epäkypsä, joten saas nähdä miten kauan tässä menee. Onhan täällä vähän orpoa olla, mutta olo on kuitenkin huojentunut, kun tietää olevansa hyvässä hoidossa ja vauvan tilaa tarkkaillaan.

Briitta, tänään rv 39
 
Oi, kyllä se Briitta siitä. Kauhean paljon onnea ja voimia Sinulle. Kova urakka edessä, mutta kaiken sen arvoista. Tänään 39+1 olet varmaankin äiti. Mullakin piti alkaa käynnistyksellä ja ballongilla, mutta mulla lähtikin ilman ballongia aukeemaan/oli auennut kun tutkittiin.

Pääasia on, että olette sairaalassa ja pienokaista tarkkaillaan - varmaan kauhea säikähdys kun ei kuulunut ääniä. Onneksi potkutteli :).

:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Sontauutisia tulin tänne päivittämään, ei kannata missään kohtaa nuolaista on minun neuvo :(

Rakenneultrassa 2.1 saatiin siis ekat paskauutiset vauvan vakavasta rakennepoikkeamasta aivoissa, varmistus niille saatiin viime viikon maanantaina ja suloinen tyttövauva syntyi viime perjantaina rv 22+3.

Rakennevian lisäksi ei ole tällä hetkellä epäilyä kromosomipoikkeamasta tms mutta patologilla sitten selviää. Voin sanoa, että ON PASKAA. Musta ei tule koskaan mitään.
 
ananias ja Läiti, sanat ei riitä.. Olen niin pahoillani :hug: ihan hirvittävää että kaikkien hoitojen ja sen tuskan jälkeen käy noin :( jaksamista raskaaseen aikaan!

skorpparille suuret onnittelut ja nauttikaa elämästä pienen kanssa :heart:

Briittakin jo ehkä saa onnitella...?

Mulla alkaa kuulemma vatsa näkymään, ja muutama tuttu on jo uskaltautunut kysymään laskettua aikaa. Toki mulla oli ennestäänkin pieni pömppis, mutta kai se on myönnettävä että ei ihan näin pömppis kuitenkaan. Koska mussa on stressierkin vikaa ja liikkeitä en vielä tunne, käytiin tiistaina tasan np-ultran ja rakenneultran puolivälissä vielä klinikalla katsastamassa pikkutyypin tilanne. Hän oli kasvanut kuten kuuluukin ja tarvittavat elimet löytyivät oikeilta paikoilta, vaikka lääkäri painottikin että turhan aikaista vielä esim suolistotukosten diagnosointiin. Varovainen tyttölupaus saatiin myös, ja meinasin saada sätkyn koska ihan tosi vahva poikaolo on koko ajan ollut. Käski rakenneultrassa vielä kysymään varmistusta.

Laiska olen ollut kirjoittelemaan, täytyy ehkä vähän aktivoitua :)

Ricardina rv16+5
 
Hei kaikki pitkästä aikaa! Ananias ja Läiti luja voimarutistus täältä! Minä näin pienokaisen viimeksi maanantaina, kun oli lääkärineuvola. Kasvanut oli ja summittainen pääperä mitta 10cm. Ultralaite oli tk:saa erittäin kehno ja lääkäri yritti tsuumata sukupuolta, mutta ei sillä laitteella pystyny näkeen selvästi mitään. Kovasti liikkui toinen ja kasvanut oli, eli siinä mielessä sain taas mielenrauhan....no, nyt taas 4pvää myöhemmin olo on edelleen vähän luottavaisempi, mutta juurikin tuo tuleva rakenneultra pelottaa paljon. Ananias, teidän pienen enkelin muistutus siitä, että mitä tahansa voi aina tapahtua, on niin musertava...ei löydy mitään sellaista sanottavaa, mikä tuntuis riittävän.
Ricardina, samoissa mennään ja viikkoja on nyt juurikin kasassa 16+5. Onnea tyttölupauksesta:) Itselläni taas ollut tyttöolo koko ajan, niin varmasti on sitte kuitenki poika! Ihan yks ja sama sille, kun muuten olisi kaikki hyvin loppuun saakka. Itsellä ja lapsella! Viikonloppuja kaikille! Skorpparille isot isot onnittelut pikkusesta aarteesta! Briitalle hurjasti voimia loppurutistukseen!!
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole todellista Läiti, iso ja lämmin rutistus sinulle :hug: En jaksa edes uskoa että sulla meni taaskin pieleen. Muille todella paljon enemmän onnea matkaan, onneksi suurin osa saa esim rakenneultrassa enää pelkkiä hyviä uutisia.
 
"Briitta"
Täällä edelleen yhdessä koosssa. En tosiaan tiennyt, että synnytys voi mennä näinkin vaikeaksi. Takana on 4 päivää lääkkeellistä käynnistystä sairaalassa ja täyttä rytinää, paikat ei vaan aukene ja muksu laskeudu. Kaikki yöt on supistellut ihan synnytyssupistuksia, joten en ole pystynyt nukkumaan. Nyt pääsin kotiin lepäämään ja maanantaina aloitetaan käynnistäminen uudestaan.. Ellei lähde kotioloissa rentoutuneena itsekseen tulemaan.

Vauvan tilannetta on onneksi seurattu 3 tunnin välein. Hänellä on kaikki kunnossa <3

Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille! On aivan kohtuutonta, että joutuu kaikkien vaikeuksien jälkeen vielä onnistuttuaankin pettymään. Voimia!

-Briitta 39+3
 
ananias ja Läiti voimia teille molemmille :hug:!

Briitta No kyllä on todellakin vaikeaks mennyt sulla, tosi kurjaa kun kuitenkin kunnon supistuksia tullut jo monta päivää..:( Tsemppiä sinulle loppurutistukseen, toivotaan että pian pääset tositoimiin ja saat vauvan syliisi :)!

Rubus 35+1
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:!

Täällä pikkuhiljaa alkaa arki rullata. Vauva on ihana ja syö ja kasvaa hyvin :). Välillä on jonkin verran vatsanväänneähellystä, mutta onneksi saa nukuttuakin noin 2-3 tunnin erissä. Itselläkin olo jo parempi, raskausmyrkytysoireet eli lähinnä verenpaineet on jo huomattavasti paremmat enkä ole enää leikkauksen jäljiltä kovin kipeä. Ollaankin jo pari kertaa uskaltauduttu vaunujen kanssa ulkoilemaankin, mikä tekee oikeen hyvää :). Edelleenkin on niin epätodellinen olo, että nyt tuo meidän oma vauva oikeasti on täällä meidän kanssa elämässä :heart:.

Briitta no kylläpäs sullakin vastustaa synnytys. Mulla koitettiin kolme päivää käynnistellä, eka oli ballongi vuorokauden, sitten puhkottiin kalvot ja päästettiin vedet ja odoteltiin päivä josko alkaisi tapahtua. Kun ei alkanut niin olin sitten oksitosiinitipassa, että saisi kunnon supistuksia ja paikat aukeaisi. Supistukset äityikin aika kipeiksikin, mutta homma ei silti edennyt. Sitten nousi kuume ja alkoi tulehdusarvot nousta, joten ei voitu enää odotella vaan päädyttiin sektioon. Toivottavasti sulla nyt etenisi nopeasti ja saisit jo pikkuisen viimein syliin!

Suuret pahoittelut ananias ja läiti :hug:

Skorppari ja kohta 3-viikoinen tuhisija
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
Artemis2.IVF/tuoreselitt5.1.151
Briitta2.IVF/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.IVF/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.ICSI/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
Pinvikilpir.
Kimakka751.IVF/2.PASkilpir.30.5.151
AUkko1.IVF/tuoreendo10.6.151
apsu1.IVF/2.PAS4.7.152
Ricardina1.IVF/2.PASPCO5.7.151
StellaI1.IVF/tuoreendo,kilpir.14.7.151
Cassis2.IVF/tuore28.7.151
Kiela1.ICSI/5.PAS5.7.151
Läiti1.IVF/2.PASPCO7.8.152
ananias1.IVF/tuoreselitt.2/1yht.
[/b]

Neuvolat/ultrat


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g
Millyk / 10.8. rv 39+3 / tyttö, 47 cm ja 2975 g
Fyi / 28.8. rv 38+5 / tyttö, 50 cm ja 2910 g
omanna / 15.10. rv 39+2 / tyttö, 46,5 cm ja 2900 g
LaaL / 15.10. rv 39+1 /poika, 52 cm ja 4010 g
glimmer / 28.10. rv 38+5 / tyttö, 50,5 cm ja 3770 g
Toive13 / 22.11. 41+3 / tyttö, 49 cm ja 2950 g
Hydrangea / 5.12. 41+0 / tyttö, 46 cm ja 3295 g
Wannawalli / 11.12. 38+2 / poika, 51 cm ja 4310g
skorppari82 /5.1. 40+4 / poika, 51 cm ja 3585 g

Synnyttäneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2410333-ivf-icsi-hoidoista-plussaan-vauvaketju/
 
"Briitta"
Nopeasti tulin kertomaan, että lähes viikon käynnistelyn jälkeen meille syntyi eilen rv 39+6 poika (3100 g ja 49 cm). Synnytys käynnistettiin lopulta tipalla ja kalvojen puhkaisulla. Kokemus oli todella rankka ja lopulta lähes dramaattinen, kun vauvan sydänäänet laskivat pahasti.

Nyt on onneksi kaikki hyvin. Poika on niiiiiin suloinen. En voi tehdä muuta kuin tuijottaa häntä sydän onnea täynnä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Hei kaikille!

Varovasti uskaltaudun liittyä joukkoonne, jos suotte :) Kauaa en ehtinyt tuolla IVF-hoidoissa olevien ryhmässä ollakaan, kun löysin senkin niin viime tipassa, että ehdin vasta piinailemaan sinne ja sitten heti kohta jo plussasinkin.

Täällä siis plussattu ensimmäisen IVF-hoidon ensimmäisestä passista tällä viikolla. Tuoresiirtoon ei koskaan päästy hyperstimulaation vuoksi, mutta heti ensimmäisessä passissa onnisti ja seitsemän blastokystia jäi vielä pakkaaseenkin. Syynä lapsettomuuteen on minun endometrioosini ja kyseessä ensimmäinen raskaus.

Sain ensimmäisen haamun testiin jo sunnuntaina ja vaikka se siitä hitaasti (mutta varmasti) vahvistuikin päivä päivältä, en voinut millään uskoa, että olisin oikeasti raskaana ennen kuin eilen kuulin verikokeen tuloksen, joka oli 140. <3

En ole oikein varma, millä viikoilla tässä tällä hetkellä mennään. Normaalin kierron mukaan laskien uuden kierron pitäisi alkaa vasta sunnuntaina 22.2., mutta viiden päivän ikäinen blastokysti siirrettiin ma 9.2. kyytiin. Ti 3.2. sain positiivisen tuloksen ovulaatiotestiin... Osaisiko joku neuvoa, miten tuosta nyt sitten laskettaisiin viikot ja la? Sen verran laskeskelin, että loka-marraskuun vaihteessa la olisi. :) Meillä on alkuraskauden ultra ma 16.3. joten silloin tietysti viimeistään selvinnee tarkemmat viikot.

Oireita, jotka voin aika varmasti liittää raskauteen tällä hetkellä ovat jatkuva palelu, hetkittäiset kuumat aallot sekä rintojen turvotus ja arkuus (normaalia enemmän). Tällä hetkellä oikein odotan, että pahoinvointi alkaisi kunnolla, että voisi tietää tuolla oikeasti jotain tapahtuvan. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Briitta ja tervetuloa Hertta2015, ja onnea tietenkin sinullekin!

Mun mielestä sun laskettu aika laskettais niin, että ovulaatio (seuraava päivä ovisplussasta) ois rv 2+0. Silloin laskurin mukaan LA ois 28.10. Kysäise vielä klinikalta :)

Kovasti on meidän ketju hiljentynyt, itsekin oon lähinnä seuraillut heinäkuisten fb-ryhmää. Omia kuulumisia sen verran, että rakenneultra oli maanantaina, kaikki oli kunnossa vauvalla. Tytöksi häntä arvailtiin, mutta ei uskaltanut varmaksi luvata. Nyt harkitaan että käydäänkö vielä varmistamassa jossain vaiheessa, vaikkei sillä lopulta mitään väliä olekaan. Vatsa on vielä kovin pieni, sitä jo oikein odottaa että näkyis selkeästi päällepäin tämä raskaus :)

Mitäs muille kuuluu?

-Ricardina rv20+6
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave: Joo, kovasti on ketju hiljentynyt :ashamed: Suurin osa taitaa tosiaan olla siellä fb:ssä, niin kuin itsekin. Siellä kun tulee muutenkin renguttua, niin keskustelua on helpompi seurata ja sinne on helpompi kirjottaa samalla, myös puhelimella. Tosi vähän tulee käytyä enää kaksplussalla :ashamed: Löytyyköhän tästä ketjusta omasta fb -ryhmästä kiinnostuneita?

Täälläkin ru takana. It´s a GIRL and a BOY! :heart: :heart: Saikulla oon ollut supistelujen takia jo pari viikkoa. Tuskin enää töihin palaankaan kun työ on sekä fyysisesti että henkisesti erittäin raskasta ja työmatka yli 100km yhteen suuntaan. Helpottunut olen =)

Stella & pallerot 21+3

Ps. Kovasti onnea vauvan saaneille! :heart: Miten vauva-arki on sujunut? =)

Ja tervetuloa mukaan Hertta =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kiela ja Wannawalli
Täyty tänne tulla kurkkimaan onks mitään uusia uutisia :)

Ricardina ja Stella Onnea tyttö ja poikalupauksista :heart:

Mä eilen tajusin että perjantaina olis tullu ja 20vkoa täyteen jos kaveri olis hengissä vaan pysyny...
Mutta sille ei mitään mahda ja eilen siirrettiin 2kpl ,6päivästä blastoa ja täydellisinä meni...joten voi vaan toivoa sydämmensä pohjasta plussaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
"Aasa"
Hei vaan!
Joskus täällä palstalla olenkin pyörinyt ja uskallan ehkä taas tulla varovaisesti uudelleen. Meillä on pitkä tie takana ja lyhykäisyydessään: luomupoika synt. 08/08, jota edelsi kaksi keskenmenoa. Toista yritettiin yhteensä kolmisen vuotta ja hoitoja tehtiin mm. clomifen x 3, 1 x inssi, 4 x ICSI ja 2 x PAS, ennenkuin 4. ICSI:n tuoresiirrosta alkoi kakkosen odotus ja hän syntyi 01/13.
Pakkaseen viimeisimmästä hoidosta jäi 5 alkiota, joista yksi siirrettiin 3.3 ja alkuviikosta testasin plussan. Tosiaan kun keskenmenoja on taustalla, niin raskauden alut on aina vaikeita ja epätodellisia, kuten nytkin. Mutta vertaistukikin on toki tärkeätä :).

Tänään pyydän vielä lähetettä HCG- verikokeeseen jotta vielä saadaan lisäinfoa, onko hcg:ta erittynyt tarpeeksi. Varhaisraskauden ultraan menen myös heti kun mahdollista.
 
Hydra, Wannawalli, skorppari ja Briitta onnittelut pienistä ihmeistä – ihana lukea positiivisia uutisia!

Ananias ja Läiti– valtavat pahoittelut menetyksestä.

Onnea odotukseen kaikille ja toivotaan, että saadaan kuumeilijoiden puolelta pian täytettä porukkaan.

Omaa elämääkin välillä pitäisi päivitellä - täällä meneillään 21+6 ja hyvin on mennyt. Selkä vaivaa päivittäin jo viikolta 12 alkaen, mutta töissä voi olla hyvin - iltaisin sitten pitää levätä.
Ensimmäisen 17 viikkoa oli mieli aivan totaalisen maassa ja mietin kovasti miten ihmeessä näin kauan odotettu asia voi johtaa näin järkyttävään masennukseen. Nyt on jo useamman viikon tuntunut paremmalta ja jaksaa jo nähdä ihmisiäkin ilman, että ottaa aivoon aivan rajattomasti. Olen kovin hämmästynyt, että olen jaksanut odotella tulokasta aivan rauhassa, en ole hankkinut vielä yhtään mitään valmiiksi.
Rakenneultra käytiin viime viikolla ja sielläkin kaikki hienosti. Maltettiin myös olla kysymättä sukupuoli. Minä odotan kovasti tyttöä ja isäntä ja muu suku poikaa, että saapi nähdä. Kaikkiaan raskaus etenee oppikirjan mukaisesti, kaikki arvot on hyvällä mallilla, painoa on tullut n.4 kg lähdöstä ja pahoinvoinnilta säästyin täysin. Vauva potkii kovasti, mutta antaa onneksi nukkua sujuvia 12 h yöunia. Näillä näkymin töitä jäljellä vielä 5 viikkoa ennen kuin jään lomille - saan olla mukavasti 3 kk rauhassa kotona ennen tulokasta.

Hyvää vointia ja kesän odotusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli

Yhteistyössä