IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

IMD paljon onnea ihanuudesta, varmasti aivan uskomaton tunne kun piiitkän odotuksen jälkeen saa pikkuisen syliin! :heart:

Toka2 onnea ja tervetuloa mukaan!

Hydra voi ihanaa, jos vauva alkaa jo tuntua! :heart: Kuinka hyvin sulla muuten masu jo näkyy? Onko sokerit pysyneet hyvinä?

ON: Tänään tulee 12 viikkoa täyteen. Maanantaina pääsee ultraan, ja jos siellä olisi kaikki hyvin niin voisin ehkä vähän rentoutua :). Mulla ei ole nyt alkuraskaudessa paino noussut yhtään eikä maha näy yhtään, ei ole edes turvotuksia. Sen takia jotenkin on niin absurdi ajatus, että nyt alkaa olla eka kolmannes takana. Malttamattomana odottelen, että saisin jo vähän vauvamahaa :).

Skorppari 12+0
 
IMD Onnea kovasti pikkuisesta tytöstä! :heart: Käy kirjoittelemassa kuulumisia kun jakselet :)

Toka2 Onnea plussasta! :flower:

Hydra Jee, mahtavaa että pikkuinen on alkanut antaa merkkejä itsestään! Kohta tunnetkin sitten jo kunnon potkaisuja :)

Skorppari Hieno juttu! Kohta se maha alkaa varmasti kasvaa :)

Mä kävin taas seurantakäynnillä neuvolassa raskausmyrkytysepäilyn takia. Nyt pissanäyte oli onneksi puhdas ja verenpaineetkin oli sallituissa rajoissa. Paineita seurataan nyt jatkossakin ja mittailen niitä myös kotona päivittäin mutta onneksi eivät ole lähteneet nousuun tällä erää. Eli vähän voi huokaista helpotuksesta :) Turvotus valitettavasti lisääntyy edelleen, tietysti toivoa voi että nämä lähtee sitten synnytyksen jälkeen nopeasti...

Vauva on ihan alhaalla ja kuulemma jo melkein kiinnittynyt :) Eilen tuli ensimmäinen kipeältä tuntuva supistus, jäi onneksi kuitenkin yksittäiseksi.

aurora 33+6
 
Toka2, lisäsin sinut listalle :) "Syy" kohta jäi vielä avoimeksi, jos haluat sen lisättävän.


IVF/ICSI -hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14


HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a31.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO31.12.-1.1.1
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.25.1.152
Toka21.ICSI/1.PAS28.1.152
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 14.7. neuvola, 21.7. rakenneultra
Millyk 18.6. neuvola
skorppari 23.6. nt-ultra, 10.7. neuvola
aurora 24.6. neuvolalääkäri, neuvolat 4.7., 11.7., 18.7., 24.7., 31.7.


Syntyneet :heart:

Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
 
IMD, onnea pikku prinsessasta! :)

Hydrangea, ihanaa kun liikkeet alkaa tuntumaan. Siitä ne vaan sitten voimistuu ja kohta tulee kunnon potkuja. :)

Skorppari, tsemppiä ultran odotteluun. Toivottavasti saat sieltä hyviä uutisia. :) Mä yllätyin siitä miten myöhään vauvamaha alkoi näkymään. Mulla vasta noin rv 20 jälkeen alkoi näkymään selkeetä kumpua. Mutta se on tietysti yksilöllistä ja jos on kovin hoikka niin varmasti alkaa näkymään aikaisemmin. Itse olen normaalipainon ylärajoilla.

aurora, hyvä että ei ollut raskausmyrkytystä! Mullakin on tullut noita yksittäisiä kipeitä supistuksia ja terveydenhoitaja sanoi ettei niistä tarvitse huolestua.
Harmillisia noi turvotukset :/

Täälläkin vauva tuntuisi kääntyneen pää alaspäin kun hikkaliikkeet tuntuu nyt alhaalla ja potkuja tulee toiseen kylkeen aika ylös. Liikkeet tuntuu kyllä välillä aika ikäviltä kun joku kova osa vauvasta painaa tonne kylkiluihin/rinnan alle. Mutta hyvä että vauva liikkuu aktiivisesti :)
Mulle iski eilen illalla kauhea listerian pelko kun ajattelematta sen enempää olin syönyt päivällä muutaman ulkomaisen mansikan :/ Sitten tietysti kun tajusin asian niin kävin netistä lukemassa että vauva voi saada listeriatartunnasta aivokalvontulehduksen :( Yö menikin sitten valvoessa tän asian takia... Että kaikenlaista huolta sitä onkin...
Täällä vaivana myös ilmeisesti hiivatulehdus. Pitää käydä huomenna antamassa vielä pissanäyte varmuuden vuoksi ja jos se on puhdas niin aloittaa hiivalääkitys.

Monta viikkoa jo olikin suht oireetonta ja huoletonta aikaa.

katiri 32+3
 
skorppari, mulla oli heti alusta asti ihan järkyttävää turvotusta tukilääkkeiden takia. Aamuturvotus ehkä hieman laski niiden lopetuksen jälkeen, mutta iltaisin sitä on yhä. Maha alkaa jo näkyä sen verran, että yksi kysely siitä on jo tullut. :) Sokerit on pysynyt kunnossa. :) Yksi ylitys tuli, kun aamulla söin maustamattoman viilin lisäksi palan Realia. Mun täytyy olla hyvin tarkkana aamuisin hiilareiden kanssa ja mielellään pysyä 20 grammassa. Onneksi yksi ylitys ei haittaa mitään. Eilen aamulla mittasin vikat sokerit ja nyt täytyisi ehtiä soitella neuvolaan tuloksista. Luultavasti siis selviän ilman insuliineja pelkällä ruokavaliolla. Sokerimittarin saan ja aion pitää, mutta mittauksia ei luultavasti tarvitse enää neuvolan puolesta tehdä. Mahtavaa, että sä pääset vihdoin piiiiitkän odotuksen jälkeen ultraan. :) Tsemppiä sinne! :) Toivottavasti saatte pikkuisesti kivat kuvat mukaan ja kaikki on kunnossa.

aurora, mahtava juttu! Toivottavasti nyt selviät raskausmyrkytykseltä ja vointi pysyy hyvänä. :)

katiri, et ole ainoa, joka stressaa tuota listeriaa. :( Välillä joudun syömään työkuvioiden takia muiden tarjoamaa ruokaa ja silloin ei aina vaihtoehtoja ole. Olenkin siis joutunut pari kertaa syömään mahdollisesti jotain kiellettyä, koska en viitsinyt nälässäkään olla ja nyt huolettaa olenko saanut mahdollisesti jonkun tartunnan. Yksi työkaveri kyllä lohdutteli, että hän söi Suomessa aika huolettomasti raskausaikana, mutta ulkomailla oli tarkka ja terve lapsi tuli. Tämän lisäksi meillä on vielä kisu ja tykkään puutarhanhoidosta, niin myös tokso pelottaa. Olisi kiva päästä näihin testeihin, mutta niitä ei vissiin tehdä rutiinisti.

Hyvää juhannusta jo hieman etukäteen! :)
 
Viimeksi muokattu:
Suuren suuret onnittelut RBB, Deseo ja IMD!! :heart: :flower: ´
Ihanaa, nyt vauvoja alkaa täällä ketjussa putkahtelemaan maailmaan.

Toka2, Onnea myös sinne plussasta ja tervetuloa!

Aika moni miettiikin esim.rintapumpun hommaamista. Nyt se on hommattu ja "vanha konkari" suositteli sitä lämpimästi. Hälytin odottaa myös käyttäjäänsä,varmasti ihan hyvä kun parvekkeella nukuttaa :)

Skorppari, maha sieltä pian näkyviin tulee. Se on kyllä ihanaa :heart: Ei olisi kovin montaa päivää ultran odotteluun.,tsemppiä odotukseen!

Hydrangea, ne ensimmäiset hipsutukset on huikean tuntuisia. Itse piti miettiä pidemmän aikaa,olikohan ne nyt niitä liikkeitä..Kyllä ne sitten oli,kun niitä alkoi olemaan useammin ja selkeempiä. Itse taisin tuntea ensimmäisen selkeän 17+0 tienoolla.

Neuvolassa käyty ja siellä kaikki ok. Nyt vain olen jäänyt itsekin saikun kautta lomalle. Suurena huolena ja vaivana kivuttomat ja kivulliset supistukset sekä kohdunkaulan lyhentyminen! Se selvisi lääkärillä kun menin valittelemaan supistuksista... No ei tässä nyt hätää, kun lepäillä saa, eikä tarvitse töihin enää mennä. Kaikenkukkaraksi pienen pää oli jo hyvin(kin) alhaalla, ei vielä kuitenkaan kiinnittynyt. Voisihan typykkä majailla vielä ainakin kuukauden.. Sanotaankin että jos 34-35 yli päästään, niin sitten ei enää pidätellä syntymää.
 
Ihan ensimmäisenä lämpimät onnentoivotukset IMD, RBB ja DESEO! Teillä on nyt paras aika menossa, kun kaikki on aivan uutta ja ihmeellistä! Onnea onnea!

Toka2, tervetuloa mukaan! Onnittelut plussasta! Meillä taitaa ollakin sama LA. Minulla myös ultrassa varmistui la:ksi 28.1. Mukava, kun on joku ihan samalla ajalla. Millaisia "oireita" sinulla on ollut?

Toive13, mukava kuulla, että työpaikalla asia otettiin vastaan hyvin! Näkyykö sinulla jo vauvamasu?

Tällä onkin jo tosi moni aivan viime metreillä! Mukava lukea teidän kuulumisia, kun itsellä on sinne vielä kamalan pitkä aika.

Tybyliini, toivottavasti ne jomotukset tekevät pikkuhiljaa tehtävänsä ja kypsyttävät paikkoja. Joko sinulla alkaa olla tukala olo?

Hydra, ne ensimmäiset ”hipsutukset” tekevät kyllä odottamisen jotenkin tosi konkreettiseksi.:heart: Onko sinulla jo vauvamasu tullut esiin?

Skorppari, onnittelut 12 viikon virstanpylväästä!=) Minusta tämä ensimmäinen kolmannes menee aivan t-ö-r-k-e-ä-n hitaasti! Kohta se vauvamasu pullahtaa varmasti näkyviin. Minusta se teki aina semmoisia spurtteja, että pitkään tuntui ettei tapahtunut mitään ja HUPS, yksi aamu housut kiristivätkin. Minullekin se nt-ultra on jotakin merkittävä virstanpylväs. Jos siellä on kaikki hyvin, niin sitten olisi kyllä aika jo nauttia tästä ajasta.

Aurora, hienoa, että raskausmyrkytysepäilyt ovat lieventyneet! Toivottavasti pysyisikin poissa ja saisit nauttia loppuraskaudesta hyvillä mielin. Vieläkö sinä jaksat puurtaa töissä?

Millyk, hyvä, että saat nyt levätä, josko se rauhoittaisi tilannetta. Tämä raskaana oleminen on kyllä välillä huolta huolen perään. Ja sitten se huoli vasta alkaakin, kun vauva syntyy.

ON: en osaa yhtään rentoutua. Tarkastelen olotilojani ihan koko ajan ja ravaan vessassa alituiseen. Tämä on ihan älytöntä! :headwall: En muista, että esikoista odottaessa olisin ollut näin hysteerinen. Minun on varmaan pakko käydä vielä ylimääräisessä ultrassa ennen niskaturvotusultraa, jotta saisin edes hetken mielenrauhan… Varsinaisesti minulla ei edes pitäisi olla mitään syytä huolehtia, koska olot on varsin selvät: väsyttää tuhottomasti ja ällöttää + nälättää 24/7. Mutta tuo mahan jomotus vähän kiusaa ja siitä kait tämä epävarmuuskin kumpuaa. Kumpa kaikki olisi hyvin…

Oikein mukavaa ja rentoa juhannusta kaikille! Lepäillään ja kerätään voimia :wave:

- Briitta + vielä nimetön 8+2
 
Aurora hyvä, että ei vaikuta enää raskausmyrkytykseltä! Toivottavasti vointi on hyvä loppuajan :)

Katiri voi kauhee, enhän mä millään malta, jos mullakin alkais näkyä vasta noin myöhään maha :D. Eilenkin podin "mahakateutta" fyssarin pitämässä perhevalmennuksessa, kun siellä oli kaikilla muilla jo ihanat masut (olivat kyllä pidemmällä raskauksissaan). Toi listeria on jotenkin itsestäkin tosi pelottava, kun sitä periaatteessa voi kai olla aikalailla missä vaan. Jotenkin ajattelin, että jos nyt on syömättä graavilohta ja pehmeitä juustoja niin voi olla huoletta, mutta neuvolan ruokasuosituksissa epämääräisin kohta on "kertaalleen jäähdytetyt, uudelleen kuumennettavat ruoat ja valmisruoat", jotka pitäisi kuumentaa höyryävän kuumaksi listeriavaaran vuoksi. Jos noita pyrkii ihan pilkulleen noudattaan niin tulee hulluksi. Esim. mistä tiedän onko juhannusmakkara nyt varmasti sisältakin sen 70 astetta tai eikö edellisenä päivänä paistettua kananfilettä voi käyttää seuraavana päivänä kylmänä kanasalaattiin.. :O

Hydra hienoa, että sokerit pysyy ruokavaliolla kunnossa! :) Ja niin huippua, että joku jo on huomannut vauvamasun :)

Millyk hyvä, että saat nyt levätä ja toivottavasti pikkuinen malttaa vielä muutaman viikon majailla rauhassa masussa.

Tsemppiä Briitta, kieltämättä kyllä piinaavan pitkiä on ollut alkuraskauden päivät ja viikot.

Rentouttavaa juhannuksen aikaa kaikille! :)
 
Briitta Taisin viime viikolla vielä kirjoittaa, että ei ole juuri mahaa vielä, mutta eilen kun poksui 19+0, tuntuu että maha tuli esiin yhdessä yössä. Mitkään housut ei mahdu enää päälle.. Tai sit oon vaan täynnä ilmaa ja muuta mukavaa, joka ei tule ulos: /.. Liikkeitä en tietääkseni tunne, kun on istukka etuseinässä. Ens viikolla on RU=).

Toive13 ja mukelo 19+1
 
Viimeksi muokattu:
aurora syy on papereiden mukaan selittämätön, mutta miehen spermassa on hyvin vähän ja hyvin laskoja tyyppejä. Siitä syystä suoraan ICSI.

Briitta onpa mukavaa, sama la ja toinen tulossa =). Esikoisesta ei ollut muistaakseni mitään oireita ja tästä toisesta on aivan järjetön väsymys. Saattaa myös johtua siitä että tuo meidän 1 v heräilee siinä viiden nurkilla joka ikinen aamu. Lisäksi tästä kakkosesta maha turposi heti, joskin nyt jo hieman laskemaan päin. Pientä ällötystä ilmassa ja kirsikkatomaatteja voisin syödä vaikka kuinka paljon. Väistämättä vertailee edelliseen raskauteen ja toisaalta olen näiden oireideni kanssa aivan varma että tyttö olisi tulossa ja taas toisaalta kun olen suhteellisen oireeton niin veikkailen poikaa. Jostain syystä ensimmäistä odottaessa oli aivan käsittämätöntä miten minulle voi syntyä poika ja nyt taas aivan hädissäni jos tulija onkin tyttö että miten sellaisen kanssa sitten taas osaa olla :D Siinä vaiheessa kun sukupuolen saa tietää niin ei mikään muu ole oikein kuin juuri se mitä on tulossa. Ensimmäisesti tosiaan jollain tapaa np-ultran jälkeen tiesin että poika tulee ja rakenne ultrassa kysyin niin että onhan se nyt se poika niin sanoi että ihan selkeä poika on. Jotenkin sen vaan sitten jossain vaiheessa tietää.
 
Viimeksi muokattu:
IVF/ICSI -hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14


HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a31.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO31.12.-1.1.1
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.ICSI/1.PASselitt28.1.152
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 14.7. neuvola, 21.7. rakenneultra
skorppari 23.6. nt-ultra, 10.7. neuvola
aurora 24.6. neuvolalääkäri, neuvolat 4.7., 11.7., 18.7., 24.7., 31.7.


Syntyneet :heart:

Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
 
katiri Kiva, jos vauva on pyörähtänyt "oikeinpäin". Mullakin hikka tuntuu alhaalla ja jalkojen monotukset kyljissä. Listeriapaniikki on tuttua täälläkin :( Alkuraskaudessa söin vielä suht huolettomasti fetajuustoa ja pehmeitä juustoja, mutta nyt oon nekin jättänyt pois, kun huomasin että aina vähän epäilyttää, varsinkin jossain lounasravintolassa tms. Eli odotan jo todella että saa taas syödä ihania juustoja sun muita! Aina välillä tulee just noita tilanteita että jää miettimään mitä tuli syötyä, vaikka mahdollisuudet saada mitään listeriaa olisi käytännössä aivan olemattomat...:( Onneksi ei kauhean kauaksi aikaa nuo ole sitten jäänyt vaivaamaan kuitenkaan.

Hydra Tosi hyvä, että sokerit on pysynyt hyvissä arvoissa! Ja ihana, että maha alkaa näkyä :heart:

Millyk Onneksi olet jo tosi hyvillä viikoilla, tietysti parempi mitä pidempään vauva viihtyisi vielä masussa. Voihan se olla, että paikat rupeaa pikkuhiljaa kypsymään jo nyt, mutta synnytys menee silti hyvinkin vielä pitkälle ja vauva ehtii ihan täysiaikaiseksi, toivotaan näin! Lepo varmasti auttaa tilannetta ja nyt saat nauttia lomasta :)

Briitta Tsemppiä odotteluun, tuossa vaiheessa se aika oikein matelee, mutta kyllähän nuo oireet ja kaikki vaikuttaa oikein hyviltä :) Me käytiin mielenrauhaultrassa yksityisellä ennen nt-ultraa, kun olin huolissani vuodon takia. Ja kirpaisi se hinta kyllä, mutta toisaalta sai sitä mielenrauhaa ja jaksoi odottaa paremmin muutaman viikon eteenpäin. Täällä painetaan töitä vielä muutama päivä, äitiysloma alkaa onneksi ensi viikolla. Toki saikkua neuvolasta tarjottiin, mutta koin helpommaksi nyt yrittää saada työhommat järjestykseen, jotta voi jäädä lomalle sitten rennoilla mielin. Ja päivä kerrallaan mennään, jos vointi ei enää työntekoa salli.

Rentouttavaa juhannusta kaikille, nautitaan Suomen kesästä hieman koleasta säästä huolimatta! =)
 
Viimeksi muokattu:
Fyi
Huisin paljon onnea deseo, IMD ja RB!:flower: Ihanaa vauvakesää!

Skorpparille levollista mieltä - nyt olet "pahimman yli" . =)

Hydra mullakin tuntui ekat liikkeet rv 16+ ja aika nopeasti ne siitä vahvistuvat kunnon monotuksiksi. =) mieskin tunsi ekat tölväisyt jo rv 18-19.

Toive, puolen välin aikoihin maha kyllä pullahtaa eli ihan just sinullakin varmasti. Ei mullakaan RU:ssa näin jälkikäteen ajatellen mikään iso maha todellakaan ollut. Mutta housuissa olin siirtynyt mammafarkkuihin.

Millyk, toivotaan, että vaavi pysyy kyydissä vielä hyvän matkaa ja lepo auttaa. Musta ainakin tuntuu, että rauhakseen ottaminen todella vähentää suppareita ja epämukavaa oloa.

Aurora, onneksi ei kuitenkaan tarvitse sitä raskausmyrkytystä vaivoikseen saada! Varmasti riittää jos jonkinmoista vaivaa muutoinkin. Kerrankin kiva, että on kolea kesäkuu. =)

Katiri, toivotaan, että pysyykin pää alspäin. =) mulla tyyppi tuntuu vielä pyörivän ympyrää ja varsinkin poikittaisasento tuntuu todella tukalalta. Nyt vaikuttaisi olevan taas pää alaspäin, koska potkut tuntuvat navan yläpuolella eikä maha tunnu niin tupaten täydeltä. =)

Briitta ja toka tervetuloa ja tsemppiä alun hermojaraastavaan odotteluun! :heart:

On. Huomenna käynnistyy 30. viikko! Sokerit kunnossa, mikä oli helpotus. Uusina vaivoina helvetilliset öiset suonenvedot, auts! Maha alkaa olla jo aika kömpelö, mutta onneksi enää yksi työpäivä jäljellä ennen kesä- ja mammalomaa. =) Mukavaa jussia kaikille! :wave:
 
Ultra takana ja kaikki loistavasti! :) Istukka vähän oli linssiluteena, että pikkuinen meinasi aina sen taakse piiloutua, mutta kun saatiin näkyviin niin kovasti jumppasi käsillä ja jaloilla :heart:. Vastasi odotettua kokonsa puolesta ja kaikki näkyvät rakenteet näytti hyviltä. Niskaturvotusta 0.9 eli hyvä, tosin vielä pitää odotella postitse verikokeen ja tuon yhteistulos. Laskettuna aikana pysyi 1.1. Voi että nyt on niin huojentunut ja onnellinen olo! :)

Skorppari 12+4
 
Viimeksi muokattu:
skorppari onnea ihanista ultrakuulumisista :) Tärkeintä että kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa ja niskaturvotus-tulokset hyvät, vaikka sitten vähän piilottelikin.

Fyi, kannattaa tosiaan magnesium-lisää käyttää noihin suonenvetoihin, jos et ole vielä käyttänyt. Mulla kanssa ajoittain suonenvetoja öisin, mutta ei mitään kauhean pahoja. Oon ottanut magnesiumia n.3-4 kertaa viikossa ja lisäksihän raskausajan monivitamiinivalmisteessa on myös pieni määrä magnesiumia, mutta neuvolassa sanottiin että lisäksi voi ihan huoletta ottaa vielä lisämagnesiumia. Hyvää kesä- ja äitiyslomaa!

Mullakin alkoi virallisesti tänään kesäloma. Kahden viikon päästä äitiyslomalle! Uskomatonta.

Millyk, toivotaan että sulla supistelut helpottaa kun saat nyt ottaa levon kannalta. Hyvä jos vauva jaksaisi vielä ainakin pari viikkoa olla masussa, ja mielummin tietysti vähän pidempään.

Täällä kanssa muutamia kipeitä supistuksia päivässä. Perjantaina olisi seuraava neuvola ja parin viikon päästä lääkärineuvola.

katiri 33+1
 
Briitta, mun mielestä pieni vauvamasu näkyy jo. Yksi kyselykin on jo tullut mahasta. :) Toi alun epävarmuus on niin tuttua. Vessassa oli pelottavaa käydä, kun mulla oli välillä vuotoja. Nyt kun puoliväli alkaa lähestyä, uskaltaa vihdoin käydä vessassa pelkäämättä. :D

skorppari, hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihan mahtava juttu! :heart:

Soittelin ennen juhannusta neuvolaan ja koska mun kotimittausten tulokset oli niin hyviä, niin jatkoseurantaa tai toimenpiteitä ei tarvita. Toki terveellistä ruokavaliota pitää noudattaa, mutta lääkityksiltä säästyn. :) Oon odotellut sitä energista keskiraskautta, mutta väsymys sen kuin jatkuu ja jatkuu... Onneksi enää kolme aamuherätystä tällä viikolla ja sitten saa lomailla. :)

Hydra 17+4
(ehkä mä taidan luovuttaa ja alkaa laskea viikot LA:n mukaan, joka siis on päivän pidemmällä kuin siirron mukaan pitäisi olla)
 
Tervehdys!!!! Itselläni pp12 tänään. ICSI tehty. ja eka hoito. Testasin aamupäivälirusta negan. Vähän on menkkamaisia oloja, mutta kuitenkin etoo esim. veden juomisen jälkeen. Voisiko olla mahdollista että plussa pärähtäisi pp14? Onko kokemuksia? Onnea rutkasti kaikille plussanneille<3<3<3<3
 
Viimeksi muokattu:
Toiveessa3<3!!: onhan se mahdollista, että vielä tulee plussa, itselläni oli todella haalea plussa monta päivää, ennenkuin alkoi vahvistumaan. Saitteko pakkaseen alkioita?

Kiitos vielä kerran kaikille onnittelijoille! Arki vauvan kanssa sujuu hyvin, vaikka vielä jännittää esim. kaupassa käynti ja iltaisin odotan kauhulla seuraavaa yötä, olen aina ollut herkkä unen suhteen, joten pelottaa aina etukäteen miten vauva nukkuu. Viime yö oli paras tähän asti, vauva söi tosin 2 t välein, mutta nukahti salamannopeasti aina syömisen jälkeen, minä nukahin vähän aiemmin. Perhepedissä nukutaan, joten ei tarvitse siirrellä vauvaa omaan sänkyyn ja takaisin, onko se järkevää, sen näkee sitten tulevaisuudessa. Puoliso on kuulemma nukkunut vanhempien välissä 3-4-vuotiaaksi asti (!?!?), mutta eiköhän me aleta nukuttaa vauvaa omaan sänkyyn kun yösyöminen hieman vähenee :)

Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille!!!

Nauttikaa raskaudesta, se on ihanaa aikaa, vaikka meille hoitotaustaisille hyvin stressaavaa. Minulla stressi loppui oikeastaan synnytykseen, en ole osannut nyt olla huolissaan kätkytkuolemista tms, kun vauva on terve ja täysiaikainen. Mahallaan ei silti nukuteta ja kyllä me käydään tarkistelemassa vuoronperään, että hengittääkö vauva vaunuissa ;)

Minulla on hieman ikävä mahaa, katselen kaiholla raskauskuvia... En ehtinyt kyllästyä mahaan ennen synnytystä ja haaveilen, että saisin vielä kasvattaa massua muutaman vuoden päästä uudestaan. Meillä on kolme alkiota pakkasessa ja tarvittaessa jatketaan hoitoja, toivoa on ja onneksi on yksi ihana lapsi, ollaan hänestä niin valtavan kiitollisia!

Ihanaa raskauskesää kaikille, nauttikaa mahoista ja pienistä potkuista ja hikoista, kohta se pieni potkii ja hikkailee sylissä :heart:

RBB + vauva 2 vkoa 2 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea

Yhteistyössä