Noista
vuodoista täällä on aina tasaisesti puhetta: onneksi ne ilmeisesti on todella yleisia hoidoista raskautuneilla, en tiedä miksi. Musta tuntuu, että mulla tuli vuoto aina just sillon, kun aloin vähän rentoutua ja luottaa raskauden etenemiseen :O Vuoto voi tulla limakalvoilta (kun ne on kuivat), kohdunsuulta (joka on verekäs ja jossa voi olla kohdunkaulan limakalvoa, eli herkkää ja ohutta, ektopiaa) ja hematoomasta tai istukan reunalta jos sellainen on kohdunsisäsuulla, sit emätintulehdus (hiiva tai bakteeri) voi aiheuttaa vuotoa, mitäs vielä... Niin Lugesteron voi kuulemma aiheuttaa vuotoa, klinikan mukaan. Jos vuotoa on, kannattaa käydä neuvolalääkärillä, joka voi poissulkea hiivan, ektopian, haavaumat, kuivat limakalvot, bakteerit ym syyt, ultralla näkis sitten loput, mut neuvoloissa ne ei varmaan yleensä katso ultralla. Mä laukkasin sillä samalla gynekologilla, joka meidän hoidot on tehnyt, kolmisen kertaa ultrassa 6-12 viikoilla... Tuli kalliiksi, mutta sain joka kerta mielenrauhan. Sit en ihan joka pikku ruskeasta tuhrusta viitsinyt mennä klinikalle ja yks vuoto sattu sopivasti olemaan nt-ultra-aamuna. Mut ne vuodot on inhottavia!! Sitä alkaa heti epäilemään kaikkea. Siksi mä niin vannon kotidopplerin nimeen! Me ostettiin 50 euroa maksanut JPD-100B Fetal Doppler Jumper, Raskauskeijusta. Oon siihen tosi tyytyväinen ollut, muuten voisin myydä sen eteenpäin, mutta toiveissa on lisää lapsia ja en usko, että jatkossakaan jaksan odottaa niin kauan, että tunnen liikkeet. Mä aloin kuulla sykkeen 8-9 viikolla, mut sillon en ihan joka kerta kuullut sykettä, joten se oli hiukan stressaavaa, onneksi gynekologi oli varottanut tästä.
Onneksi olkoon
skorppari82! Ihanaa kun tänne tulee lisää porukkaa! Mä käyn aina lueskelemassa hoidoissa olevien kuulumisia, joten mahtavaa, että tuttuja nimimerkkejä tänne tupsahtelee.
Mulla on perjantaina neuvola, jossa selviää Hb jne, aion pyytää uuttaa sokerirasitusta. Paineet on ainakin kohdillaa, mittasin kesken työnpäivän sekunnin istumisen jälkeen 110/70, pulssi oli tosin 92
Hiukan korkea, kun normaalisti se on mulla noin 65. Sukista jää hirveet urat nilkkoihin ja sormus ei lähde enää kuin saippualla sormesta. Painoa näytti töissä mittari 78 kg!!!! Oon normaalisti 63-65 kiloinen. Olin ihan järkyttynyt. Toisaalta mulle sopii vielä 38 äitiysfarkut, jotka ostin 9. rv:lla kun olin vielä 65 kiloinen, eli missä ne kilot sitten on?? Tasaisestihan ne varmasti on joka puolella. Mä en jaksa silti olla ihan hirveen huolissaan, tosin nyt ajattelin vähän rajoittaa hiilarien syömistä ja katsoa onko sillä vaikutusta väsymykseen.
Aloin pestä pieniä vaatteita tänään :heart:
Onneksi olkoon hyvistä hyvistä ultrakuulumisista kaikille! Meillä on vika ultra 23.5, sen voi joku päivittää, jos hoksaa. Se on ihan vaan huvinvuoksi-ultra yksityisellä, samalla lääkärillä, joka seurasi kunnallisella puolella istukkaa. Halutaan käydä varmistamassa 36+2 viikolla, että kaikki on hyvin ja vauvan asento pitää kutinsa. Tosin potkut tuntuu edelleen vasemmassa kyljessä ja vauva punkeaa pyllyä oikeassa kyljessä niin että siinä tuntuu (ja näkyy) pyöreä pallukka. Pää heiluu vielä vimmatusti virtsarakon tienoilla (auts!) ja kädet hipsuttelee millon missäkin. Eli eiköhän rt:ssa edelleen ole..:heart:
RBB 32+0