IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Vähän on jääny tänne kirjottelu kun ei oloon oikein mitään ihmeellistä kuulu. Maanantain ultraa odotellaan ja sit pitäis päättää tehdäänkö lvpunktio. Ainakin vielä ollaan sillä kannalla että ei. Mutta jos ultrassa kavu on alkanu jätättää yms niin sit varmaan tehdään.
 
skorppari, tuo on kyllä totta, että turhaa mennä ultraan liian aikaseen, jos siellä ei silloin pystytä sanomaan mitään varmaksi. Hurjasti tsemppiä odotteluun.

Tähtitomu, toivottavasti pikkuinen olisi kasvanut normaalisti, kaikki olisi hyvin ja voisitte jättää menemättä lvpunktioon. Hurjasti tsemppiä sinnekin odotteluun.
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetoivotuksista.

Kävin tänään siellä klinikalla varhaisu:ssa ja kaikki oli kuten piti :D.

Fyi, voisiko syyksi laittaa "ei miestä" ;) tai jotakin vastaavaa. Olin aluksi kolmessa iui:ssa, mutta ajoitukset menivät aina mäkeen. Mitään ns. "syytä" ei lapsettomuuteen ollut. Ikäni vuoksi halusin ivf:n mahdollisimman pian. Piiiitkä parisuhde kahdeksantoistakesäisestä saakka päättyi tähän lapsi-kysymykseen ja päätin sellaisen haluavani vaikka yksin.

Ainiin. la 24.12.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LaaL ja aurora*
Hei,

Mahtuisiko vielä mukaan? Täällä onkin tuttuja aikaisemmasta ryhmästä ja tullut onnistumisia sen jälkeenkin. :) Olen lueskellut teidän tarinoita täällä ja ajattelin, että vaikka itselle ei kummoisia kuulu, niin välillä voisi vaihtaa ajatuksia. :)
Ensimmäinen kolmannes meni kovin huonovointisena ja väsyneenä, niin silloin ei kauheasti jaksanut panostaa mihinkään ylimääräiseen. ;)

viikkoja 14+3
 
glimmer, tervetuloa mukaan ja onnea raskaudesta! :) Toivottavasti huonovointisuus ja väsymys alkaa helpottamaan.

Millyk, mä olen myös huomannut, että vauva potkii eniten iltaisin kun makoilee kyljellään sohvalla ja sitten juuri ennen nukkumaan menoa sängyssä. Päivittäin on kyllä erojakin liikkumisessa. Toisina iltoina meno tuntuu yltyvän ihan mahdottomaksi ja tulee oikein mojovia potkusarjoja ja toisina päivinä potkut on vähän maltillisempia. Mut liikkeitä tuntuu kyllä pitkin päivää, että ei ole tarvinnut olla huolissaan onko vauvalla kaikki kunnossa.

RBB, onnea viimeiseen työviikkoon. Ihanaa kun äitiysloma lähestyy! Tässä ketjussa alkaakin jo laskettuja aikoja lähestymään. Itsellä vielä n.3 kk siihen.

Wannawalli, onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Sinulle onkin tulossa lasketun ajan perusteella ihana joulunyytti :)

Mä olen nyt palaillut töihin ja ihan hyvin on mennyt. Supistuksia tullut vain muutamia päivän mittaan ja ihan kivuttomia on ollut. Iltaisin on vähän tuntunut ikävää vihlontaa nivusissa/lantiossa. Onkohan nää nyt niitä liitoskipuja (?). Eilen illalla piti ottaa Panadol kun niin ikävästi vihloi...
Töissä onneksi suurin osa työkavereista on ymmärtänyt, että mun on otettava vähän rauhallisemmin enkä voi osallistua kaikkein raskaimpiin hommiin. Sitten on yksi työkaveri, jonka mielestä kaikkien pitäisi tasapuolisesti osallistua kaikkeen ja myös tuo sen hyvin suorasanaisesti ja kärjistäen ilmi "että toiset vaan laiskottelee kun toiset painaa niska limassa hommia". Huoh... Täytyy yrittää mennä sillä asenteella, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Melko oireetonta aikaa on nyt jatkunut pari vikkoa.. Toivottavasti olotila pysyiskin yhtä hyvänä ja jaksais olla töissä juhannukseen asti. Sitten vois hyvillä mielin jäädä kesälomalle ja äitiyslomalle! :)

katiri 26+3
 
Viimeksi muokattu:
moikka!

Vihdoin uskaltauduin kirjottelemaan tänne. Paljon olen saanut irti teidän kokemuksistanne, kiitos <3

Meillä siis tilanne seuraavanlainen. Yritystä takana n. 3v. Aluksi minun kiertoni olivat sekaisin ja saatiin Terolut avuksi. Sitten epäiltiin ovulaatio-ongelmaa ja saatiin clomifemit avuksi. Lopulta miehen simpat tutkittiin ja sieltähän se "vika" löytyikin. Liikkuvuus ok mutta muoto sellainen, ettei voi mitenkään läpäistä munasolua. Suoraan siis icsi-hoitoon.

Itkin varmaankin viikon. Nyt palasen on saatu paikoilleen ja positiivisin mielin kohti hoitoja, vaikkakin rankkaa tulee olemaan.

Olemme hoidossa yksityisellä puolell Felicitias-klinkalla ja palvelu on ollut todella hyvää! Nyt odotellaan menkkoja saapuvaksi, että voin aloittaa itseni pistelyn. Siirto tehdään suurinpiirtein kesäkuun puolenvälin aikoihin, ja sittenhän sitä vaan odotetaan....
 
Onnen kantamoisia hoitoihin Tuulikki1234! Olkaa hyvällä mielellä ja nauttikaa kesästä, positiivinen mieliala edistää onnistumista (vaikka ei pessimismi olekaan ehkäisykeino, kuten meille klinikalla sanottiin, kun välillä meinasi usko loppua :) )!

katiri: kuulostaa liitoskivuilta, mulla on kans niitä nyt, kun lähtee vaikka istumisen jälkeen liikkeelle tai kävelee reippaasti, tuntuu, että luut liikkuu lantiossa ihan eri rytmissä ja mikä mihinkin suuntaan... Kuvittelen tuon tietysti, mutta jotenki löysältä tuo alapää tuntuu + vaapun niinku ankka, ei se olekaan se maha ilmeisesti, mikä tekee raskaanaolevan kävelystä niin ankkamaista, vaan se lantion epästabiilius näköjään :)

Tervetuloa glimmer! Voit itse päivittää taulukkoa ja lisätä itsesi ja tiedot, jotka haluat jakaa. Kohtahan sitä tosiaan voi alkaa odottelemaan lisää vauvoja tänne! Itse toivon synnyttäväni toukokuussa, mutta voi mennä ihan heinäkuulle asti. Pääasia, että tulee elossa, olisi unelmien täyttymys, jos tulisi terve lapsi ja synnytys olisi positiivinen kokemus.

RBB 34+1
 
Heippa..

Kyselisin, että onko jollain ollut vuotoja/tuhrua läpi raskauden?

Mulla alkoi vuodot viikolla 12 oli pitkään tuhrua ja hetkeksi loppui ja TAAS alkoi pieni vuoto.. Pääkoppa ei tahdo kestää kun pelko on niin kova, että jokin menee pieleen. :(
Onneksi doplerilla sydänäänet on normaalit! :)

LaaL 16+2
 
Tsemppiä kovasti tulevaan hoitoon Tuulikki1234! Kannattaa olla luottavaisin ja mahdollisimman positiivisin mielin. Saatte varmasti hyvää hoitoa nyt. Meidän tarina kuulostaa kovasti samalta kuin teidän vaikka hoidot meillä alkoi jo aiemmin. Aluksi syyksi löytyi minun ovuloimattomuus ja mahdollinen pco. Pian kuitenkin selvisi että spermassa vasta-aineita on niin paljon, että ICSI oli meille suositeltava hoitomuoto. Muistan mikä romahdus se oli itselle ja pitkän aikaa oli toivoton olo. Kuitenkin nyt jälkikäteen, ICSI on hoitona erittäin tehokas ja erittäin hyvät mahdollisuudet saada vihdoin se kaivattu lapsi!! Se on hienoa, että nykyään on näin kehittyneet hoidot. Meillä oli aluksi hakemista minun lääkityksen kanssa, mutta toisella tuoresiirrolla onnistui!

glimmer onnea ja tervetuloa mukaan! :flower: Toivottavasti olosi paranee nyt toisella kolmanneksella!

katiri Kiva juttu että vointi on parempi ja olet jaksanut töissä. Itsekin lasken jo päiviä tuohon juhannukseen, kun äitiysloma alkaa, vaikka vointi onkin nyt ihan hyvä. On vaan niin malttamaton olo jo :) Toisaalta työkiireissä viikotkin menee nopeammin eteenpäin.

RBB Sullahan lähestyy jo h-hetki, jännittävää! Pian saadaan ensimmäiset vauvat tähän ketjuun :)

LaaL Uskon että nuo pienet vuodot on vaarattomia, jos menee aina ohitse kuitenkin. Harmillista jos ei ole mitään selkeää syytä vuodolle löytynyt. Mulla viimeinen (koputan puuta) vuoto oli 17+ viikolla ja silloin löytyi hematooma, se vuoteli pois sitten useamman päivän.

Mulla alkanut viimeinen kolmannes nyt, hurjaa! Kyllä aika on loppujen lopuksi mennyt nopeasti. Uskon että loppuajasta ehtii vielä tuskastua kun äitiysloma alkaa juhannuksesta :D En usko, että heinäkuussa uskalletaan kovin kauaksi kotoa lähteä ja ehkä ei enää jaksakaan. Harmi sinänsä, kun olisi asuntomessuja ja muita kesäkohteita missä olisi kiva käydä. Mulla on fiilis, että vauva saattaisi syntyä jo viikon-pari laskettua aiemmin (näin on perinteisesti ollut meidän perheessä). Mutta saa nähdä!

aurora 28+1
 
glimmer, tervetuloa mukaan! :)

LaaL, ikävää, että vuodot tekee aina vaan paluun. :( Harmi, jos et ole saanut niille mitään syytä. Olisi varmaan helpompi jaksaa niitä, jos tietäisi että syy olisi esim. pieni hematooma tms. Onneksi olet kuitenkin saanut sydänäänet kuulumaan dopplerilla, niin eiköhän pikkuisella ole kaikki hyvin. :)

aurora, jee, pian saadaan vauveleita tähän ketjuun. :) Ei enää pitkä aika sulla äitiyslomaan. Mä luin jostain lääkärilehden artikkelista, että IVF-vauvat syntyisivät keskimäärin 5 päivää ennen laskettua. Tosin syntymäaikaa varmaan aikaistaa kaksoset. Mä ja mun sisko ollaan synnytty vasta reippaasti LA:n jälkeen. Mua siis hieman pelottaa, että jos tämäkin menee yliaikaiseksi ja kasvaa isoksi, niin miten pystyn pienenä ihmisenä synnyttään vauvan.

Mulla alkoi eilen 12. raskausviikko :heart: ja sen kunniaksi laitoin masukuvaketjuun kuvan mun iltaturvotuksesta. :D Jouduin keskiviikkona käymään äippähousuostoksilla, kun nappia ei huvita laittaa kiinni enää varsinkaan istuessa. Omaan silmään maha näyttää jo valtavalta ja pelottaa, että ihmiset alkaa pian kyseleen, kun en haluaisi kertoa ainakaan ennen nt-ultraa, johon on vielä reilu viikko. Vaikka hoikka/normaalipainoinen olen ollut, niin ei mulla silti mitään pyykkilautavatsaa ole ollut, mutta tää masun koko on nyt kuitenkin ihan omaa luokkaansa.

Hydra 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: aurora*
Hydrangea, niin se masu alkaa kasvaa :heart: Kiva että ultra ja toinen kolmannes lähestyy! Mulle yksi työkaveri sanoi jälkikäteen, että arvasi jo alkumetreillä raskauden kun aloin turvotuksen takia käyttää löysempiä yläosia, että on se piilottelu välillä vaikeaa yrityksestä huolimatta :D
 
Tervetuloa uusille! Mukava saada lisää porukkaa. Muutama viikko niin täältä alkaa porukka tippuilemaan poiskin synnytysten myötä. RBB, joko on alkanut pyöriä synnytys mielessä? Ja milloinka tuo ankkamainen kävely alkoi sulla? Meinaan kun itsellä käynyt jo tällä viikolla mielessä, että miten tämä kävely tuntuu jotenkin oudolta. Liitoskipuja en niinkään ole huomannut. Pientä kiristelyä alamahassa joskus.

Mahanpeittelystä: ei ole onnistunut mulla löysilläkään paidoilla koko aikana. Johtuneekohan siitä, että tissit on niin pikkuiset, ettei ne ole kohottamassa paitaa löysälle, vaan kaikki paidat nuolee mahan pintaa. Nyt olis isompi rintavarustus tarpeen :kieh: Ostin muka löysän äitiyspaidan viikko sitten, niin töissä päivittelivät entistä enemmän minun pullottavaa mahaa... Ennen kun oon vielä ollu mahasta aika littana. Toisaalta mitä tuosta enää peittelemään, eikö se kohta ala joka tapauksessa paisua kovaa vauhtia (toivon mukaan).

Mulla on mahan kanssa ollut jo pari viikkoa ihmettelemistä. Se on aamulla herätessä tai joskus yölläkin herätessä kova, navan ympärillä on möykky. Tänään se oli enemmän vasemmalla puolella. Siitä se sitten rentoutuu asentoa vaihtaessa tai vaikka vessareissulla. Kipua ei tunnu. Kai sen on pakko olla supistuneena sen kohdun, kun se on kova? Liekö ihan normaalia.. Voi kun näitä ei tiedä, kun ei ole aiempaa kokemusta.

Laal, mulla kesti vuodot rv 7-12 oikeastaan jatkuvana. Nyt kuukauden verran on ollut normaalia valkovuotoa vaan. Mullakaan ei ole syytä tiedossa, joten vähän saa olla varpeillaan, että vieläkö se alkaa uudestaan. Mutta luotetaan, että kaikki on hyvin, kun doppler jyskyttää :) Mulle äitiyspolin lääkäri sanoi, kun teki runsaiden vuotojen jälkeen tarkistusultria, että raskauden jatkumiselle on normaali ennuste vuodoista huolimatta, jos ultrassa kaikki hyvin.

Miehen pikkutytölle kerrottiin vauvasta. Toivottavasti ei kerrottu liian aikaisin... Mutta olihan se ylpeä, kun tajusi, että nyt siitä tule isosisko. Oli levittänyt asiaa eteenpäinkin aloittaen, että "mulla on iloisia uutisia" :D Minullekin tuo tytön isosiskous on tärkeä asia, koska voi olla, että vauvalla ei muita sisaruksia tule olemaan, kuin tuo siskopuoli.

omanna 16+4
 
omanna: mulla alkoi kivuttomat supparit juuri noilla viikoilla 16-17, juurikin tuo tunne, että kohtu on pallukkaa 1-2 min ja sit se rentoutuu. Huomasin, että täysi virtsarakko aiheutti suppareita, nykyisin vauvan liikkeetkin. On se varmaankin ihan normaalia, jos ei ole kipua eikä niitä tule usein/sarjoissa. Mullahan alkoi noista kivuttomista suppareista, 5-10 päivässä kypsymään kohdunskaula, että jos asia huolettaa, niin kannattaa neuvolassa pyytää kokeilemaan kohdunkaulaa. Se lienee kuitenkin tosi harvinaista, että paikat kypsyy ennen aikojaan, kun aika monilla alkaa supistella noilla viikoilla kun kohtu alkaa kunnolla kasvaa.

Mulla alkoi ankkamainen kävely noin 28-30 viikolla, sillon kun alkoi nämä liitosjutut. Lisäksi mulla pissattaa tosi herkästi ja sit kun käy wc:ssa, tulee ihan pieni liru = vauvan pää painaa rakkoa :) Kävelen monesti hieman hankalasti sen takia, että pissattaa ihan hirveesti :D Lisäksi jos vauva liikuttaa päätään niin saa kyllä olla pikapikaa aktivoimassa lantionpohjaa, ettei lirahda housuun :D Ihania vaivoja!

Mä ostin kans äitiyshousut joskus 8. viikolla jo turvotuksen takia, kun aiemmin käytin aika korkeavyötäröisiä pillifarkkuja, niin yllättäen ne ei tuntuneet enää kovin kivalta jalassa...

Jännä tuo juttu, että IVF-lapset syntyy 5 päivää ennen laskettua aikaa, en ollut kuullut tuota. Olis kyllä kiva synnyttää hieman ennen laskettua aikaa... No, pääasia, että synnytys menee hyvin (minä ja vauva selvitään hengissä....). Kyllähän se synnytys pyörii jo mielessä päivittäin. Ostin tuon Epi-No -laitteen ja aion sillä harjoittaa lantionpohjan lihaksia, mut sitä saa alkaa käyttämään vasta 37+ viikolla. Nyt oon lähinnä valmistautunut synnytykseen lukemalla synnytyskertomuksia keskustelupalstoilta... Toisaalta kun lukee, mitä kaikkea voi mennä pieleen/mitä kaikkea salissa sattuukaan, niin on tullut sellainen olo, että kellään ei ole oppikirjasynnytystä ja kaikilla on jotain pientä hämminkiä tapahtunut. Eli synnytyksen normaaliin kulkuun kai liittyy ennakoimattomuus jne. Mä toivon, että synnytyks oli kivuista huolimatta positiivinen ja voimaannuttava kokemus (jälkikäteen ajateltuna), en haluaisi että mahd. ainutlaatuisesta kokemuksesta jäis jotenki huono fiilis... Se on kuitenki niin iso ja tärkeä hetki. Ilmeisesti aika paljon vaikuttaa se kommunikaatio kätilön ja synnyttäjän välillä, jos on sellanen tunne, että saa aktiivisesti vaikuttaa omaan synnytykseen, niin usein pienistä komplikaatioista huolimatta voi jäädä hyvä fiilis. Itse olen kyllä synnyttämässä maineeltaan aika liukuhihnamaisessa OYS:ssa.... Saa nähdä, tulen kyllä sitten kertomaan miten meni!
 
Hei kaikki! Liittyisinkin joukkoon mielelläni. Meillä selittämätön syy lapsettomuuden. Kolme vuotta kävin julkisella hoidoissa ja kun lopulta masennus oli ottaa omakseen niin sain sen kauan kaivatun plussan 2. IVF tuoresiirrosta. Laskin itse, että LA olisi 5.1.2015. Ensimmäinen ultra on 20.5, joten siellä varmasti selviää tarkemmin! Olo on kuin olisi sodasta palannut kotiin, kaikki on hyvin, mutta taisteluväsymystä on ilmassa. Töissä olen usein kiukkuinen, väsynyt ja poissaoleva. Moni onkin puhunut siellä olevansa huolestunut terveydestäni! Kunpa voisikin jo uskaltaa kertoa kaikille miten asiat ovat, että todellisuudessa olen onnellisempi kuin viiteen vuoteen, elämänhalu on palannut takaisin, enkä halua edes miettiä että jotain ongelmia voisi tässä nyt ilmaantua. Se olisi niin epäreilua!

Onnea kaikille matkaan! Kiva kun löysin samassa tilanteessa olevia :)

Artemis rv. 6+5
 
Kiitos vastauksista :)
Vuoto onneksi loppui taas lähes samantien. Päivän mittaan tuhrutteli vielä ruskeana vanhat veret pois. Tosiaan syytä näille vuodoille ei ole löytynyt ultrissa.

Tosin laskujen mukaan saattaisi sopia kuukautiskiertoon. Toisaalta, en ole osannut ajatella että hoidoilla plussanneella oma kierto vaikuttaisi...varsinkin kuin se "oma" kk-kierto pyöri puhtaasti femar-lääkityksen avulla! :D

Saa nähdä kuulunko näihin "menkat koko raskauden ajan"-ihmisiin. Blaah..toivottavasti en! :D

Supisteluista, mistä sen tietää milloin on joku esisuppari? :D Miltä ne tuntuvat?

Mulla on eniten tykytyksiä, jomotuksia ja pistojaa häpykummun alla. Miksi..eihän se kohtu enää siellä ole..vai onko siellä jotain kiinniketuntemuksia?
Olen muutenkin tullut jo "hysteeriseksi" kaikenmaailman streptokokki B:n ja emätintulehdusten kanssa..mistä tiedän ettei mulla ole semmoisiakin?! :O :LOL:

Ihan hirvittävää kun ei enää voi luottaa omaan kehoonsa..se vei luottamuksen lapsettomuuden vuoksi. : / Siksi on vaikea uskoa, että se nytkään toimisi kuten pitää. Huoh.. Kai se tästä, jos lapsen terveenä maailmaan asti saan!

LaaL, 16+4
 
Artemis, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Tsemppiä varhaisultran odotteluun.

LaaL, hyvä että vuodot on loppunut. Ne harjoitussupistukset tuntuu siltä, että vatsa (kohtu) kovettuu. Sellainen kiristävä tunne vatsalla. Kivuttomia yleensä ja useimmiten menee hetkessä ohi. Itsellä ainakin tulee esim.selällään maatessa herkästi niitä ja sitten kun käännyn kyljelleen niin suppari helpottaa. Tiedän ton tunteen, ettei omaan kehoonsa voi luottaa :/ Mullakin oli noilla viikoilla erilaisia tuntemuksia lähinnä virtsarakon seudulla. Kirvelevää, pistelyä jne... Epäilin ensin pissatulehdusta, mutta pissanäyte oli puhdas. Kävin sitten yksityisellä gynellä vielä tarkastuttamassa tilanteen ja kaikki oli kunnossa. Mulla varmaan rakon seudun tuntemukset johtuvat endosta, jota on mm.virtsarakon seinämissä :( Raskauteen tuntuu kuuluvan niin paljon kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia, että mistä sitä voi tietää mikä on normaaliin raskauteen kuuluvaa ja mikä ei...

omanna, ihanaa kun tuleva isosisko on innoissaan vauvasta :)

RBB, tsemppiä viimeisiin viikkoihin. Itse en varmaan uskalla kauheasti käydä netistä lukemassa mitään synnytystarinoita. Varmaan alkaisin vaan pelkäämään enemmän, että mitä kaikkea voi mennä pieleen.

Tänne ei nyt tällä kertaa mitään erikoisempaa kuulu. Koitan nauttia raskaudesta nyt kun kaikki on hyvin ja on suht oireetonta. Pitää vaan toivoa että tätä nyt jatkuisikin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: LaaL
omanna, hienoa, että tyttö otti vauvauutiset noin hyvin. Hänestä tulee varmasti ylpeä isosisko. :)

RBB, mä oon lukenut hyviä kokemuksia tuosta Epi-No laitteesta. Tuu kertomaan kokemuksia kun pääset testaileen sitä. :)

Artemis, lämpimästi tervetuloa mukaan ja suuret onnittelut! :flower: :)

katiri, hienoa, että olet säästynyt ikäviltä vaivoilta. Toivottavasti olo pysyy hyvänä pitkään, mielellään ihan loppuun ast. :)

Soitin neuvolaan, niin verikoetulokset oli tullut. Kaikki oli ok ja kuulemma myös ne seulontaluvut, jotka kertoo yhdessä ultrassa mitattavan niskaturvotuksen kanssa riskiluvun, olivat hyvät. Joten niiden puolesta voi mennä hyvillä mielin ultraan. :) Neuvolan täti laittaa tulokset neuvolan ulkopuolella olevaan postilaatikkoon (kuulostaapa tosi tietoturvalliselta), niin ne voi hakee sieltä illalla.

Hydra 11+4
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14


HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO31.12.-1.1.1
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
[/b]

Neuvolat/ultrat
aurora* 21.5. neuvola
Hydrangea 19.5. nt-ultra, 2.6. neuvola
skorppari82 15.5. vu
Fyi 2.6. lääkärineuvola
 
Viimeksi muokattu:
Lisäsin glimmerin ja Artemiksen listalle! Kovasti onnea kauan odotetusta plussasta myös sinulle Artemis :flower: Tsemppiä kovasti ultran odotukseen.

Meemirin LA oli eilen, joko pienokainen on saapunut? :heart:
 
Heipparallaa pitkästä aikaa tänne! Ryhmä sen kuin kasvaa ja se se onkin mahtavaa! <3

Täällä olisi ollut vielä 3 viikkoa äippäloman alkuun, mutta tänään lääkäri kirjoitti sairaslomaa loppuajan moninaisten selkäongelmien sekä supistusten vuoksi. Toisaalta aivan ihanaa, nyt voi rauhassa puuhastella kaikkea mitä normaalisti ei ehdi ja järjestellä kotia pikkuisen tuloa varten. Toisaalta alkoi jännittämään ihan kauheasti. Jotenkin vauvan syntymä tuntuu edelleen kaukaiselta ja epätodelliseltakin (meillekkö vauva??? minustako äiti???), johtuen varmasti lapsettomuuspeloista ja -ajatuksista, jotka edelleen vahvana taitavat vaikuttaa. Toisaalta ei millään malttaisi odotellakaan enää, että pääsisi tutustumaan omaan pieneen ja opettelemaan sitä meidän vauva-arkea. Huoh <3

Enpä ole tainnut kertoa täällä, että narahdin sokerirasituksessa, ja sen myötä olisi käynti äippäpolilla keskiviikkona. Tietysti inhottava lisävaiva (tosin ei tullut yllätyksenä, on niin vahva sukurasite), mutta jotain hyvääkin - pääsee ylimääräiseen ultraan kurkkaamaan mitä meidän pikkujäbälle kuuluu <3

Iloista viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin!

TybyLiini ja Sintti 31+6
 
Tybyliini, nytkö vasta sulla oli sokerirasitus? Mä oon jo varmaan kuukauden mittaillut arvoja, ei meillä mitään ultraa kiinni jäämisen takia ole :( Vielä ois tää viikko töitä, sitten alkais ansaittu äitiysloma! En oo saikutellu, hyvin olen jaksanut töissä loppuun asti.

Hieman alkaa kyllä jo hirvittää, kuukauden päästä saattaa olla jo vauva sylissä! Viime vuonna tähän aikaan neljännen ivfn jälkeen olin kyllä varma, etten tule koskaan tätä ihmettä kokemaan...

Imd ja 33+4
 
IMD Sokerirasituksessa olin jo maaliskuun loppupuolella, mutta sen jälkeen tehnyt omaseurantaa ja vasta vappuna terkka päätti tehdä lähetteen äitiyspolille rd:n vuoksi (paastoarvot ok, mutta etenkin aamupalan jälkeiset arvot usein koholla) ja sinne tosiaan tuli viime viikolla kutsu huomiselle. Aikaa on varattu sekä kätilö-diabeteshoitajalle sekä gynekologille, joten olettaisin että ultrataan ja katsotaan miten vauva on kasvanut. Kerronpa käynnin jälkeen sitten lisää.

TybyLiini ja Sintti 32+0
 
IMD ja TybyLiini, teillä raskaudet jo noin pitkällä! Kohtahan tähän ketjuun alkaa jo tulla vauvoja :) ihanaa.

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Virtsassa oli sokerit plussalla, joten joudun viemään huomenna paastonäytteen labraan. Mulla kuitenkin sokerirasituksessa muutama viikko sitten oli arvot tosi hyvät. Kuulemma joillain vaan on taipumusta raskauden aikana, että sokeri pääsee pissaan syömisen jälkeen. Ja olin tietenkin juuri syönyt ennen neuvolaa.

Sf mitta oli 22, ja lääkäri merkkasi sen neuvolakorttiin ihan käyrän alarajalle eikä sanonut siitä mitään. Kotona sitten kävin katsomassa netin raskauslaskurista mittaa, niin se jää käyrän alapuolelle. Soitan huomenna neuvolaan ja pyydän sen suhteen kontrollia kun alkoi huolestuttamaan :( Muuten seuraava neuvola olisi vasta 3 viikon päästä. Vauva kyllä tuntuu voivan hyvin ja potkii tosi ahkerasti :)

Supistukset on helpottanut ja oon ollut pari päivää ilman lääkitystä. Kohdunsuun tilanne oli kunnossa. Nyt oon ilman lääkitystä ja tarvittaessa sitten se lääkitys aloitetaan uudestaan jos supistuksia taas alkaa ilmaantumaan.

Kaikki siis muuten hyvin mutta toi sf-mitta nyt huolestuttaa kovasti :( Yritin jo äsken puhelinajalla soittaa neuvolaan mutta siellä oli puhelinaika tältä päivältä peruttu. :(

katiri 27+3
 
No niin, äitiyspolilla käyty. Sain vielä armonaikaa viikon yrittää ruokavaliolla saada sokeriarvot pysymään maltillisina. Jos ruokavaliosta huolimatta paljon tulee poikkeamia, niin pitää ottaa ateriainsuliinit käyttöön - toivottavasti saisin sokrut kuriin! :) Mutta tosiaan, lääkäri ultrasi vauvan ja tämän hetken painoksi saatiin vauvelille 1920 g. Virkeä vauva, jolla kaikki olosuhteet (koko, istukan toiminta, lapsiveden määrä jne) mainiosti, näin lääkäri tuumasi. Kuvaa en itselle saanut mukaan, mutta monitorilta sentään pääsin pientä kurkkimaan <3

Tybyliini ja Sintti 32+1
 

Yhteistyössä