IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos @Karhurouvanen ! Viestisi ansiosta onnistuin vähän rauhottumaan ja sain pikkasen nukuttuakin. No, tänään totuus selviää. Saa nähdä onko DHEA vaikuttanut soluihin millään lailla.. otin kesällä käyttöön myös joitain muita uusia lisäravinteita/vitamiineja sillä ajatuksella että ei tulokset voi aiemmasta kerrasta ainakaan huonontua (silloin ei päästy edes siirtoon asti..)
Mukavaa päivää kaikille!
Miten meni @Kissanmallas? Toivottavasti DHEA:lla ja lisäravinteilla on ollut Huima Vaikutus!
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Sattuuko linjoilla olemaan ketään joka osaisi auttaa? Huomenna biologi soittelee hedelmöittyneiden solujen määrästä,sovittiin että silloin päätän haluanko pakastettavan alkiot 3päiväisenä vai viljelläänkö blastoksi ja sitten vasta pakastetaan. Kaikki siis täytyy pakastaa koska tehtiin luteaalivaiheen stimulaatio eikä tuoresiirtoa voi tehdä. Mietin vain että meillä viime kerroilla blastot ollu blastovaiheessa vasta 6-7pv ikäisenä niin voiko kolmepäiväisenä pakastetun alkion siirtoajankohta mennä sekaisin? Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan 😀 jos se 3pv ikäinen alkio olisikin tälläinen hitaampi blasto niin siirretäänkö se väärään aikaan kohdun aikaikkunaa ajatellen? Kun ei voi tietää kolmepäiväisestä milloin saavuttaa blastovaiheen vai saavuttaako ollenkaan..
 
Ja siis syy miksi ylipäätään pohdin tätä on se,että viime hoidossa kaikki alkiot kuukahti ennen blastovaihetta eikä siirtoon päästy. Joku ääni sisälläni ajattelee että josko olis kuitenkin kohdussa selvinnyt…
Oi että @Kissanmallas! Hienoa että tuli kuitenkin kuusi, mulle se kuulostaa hyvältä määrältä mutta kaikki on tietty niin suhteellista! Toivotaan hyvää laatua ja hedelmöittymistä! Oot varmaan jo puhelun saanut ja tilanne on toki kinkkinen, mä tekisin varmaan silleen että pakastaisivat osan kolmepäiväisenä ja osa jatkoviljelyyn, biologi varmaan osaisi valita mikä paras mihinkin jos alkioissa eroja. Tietty riippuu alkioiden määrästä mutta jos vaikka 1-2 kolmipäiväisenä.

Hankalia päätöksiä, toivotaan suotuisaa lopputulosta!
 
Äh oli näköjään jääny lähettämättä mutta tämmösen kirjotin jo aiemmin aamupäivällä :-S Toi on kyllä hankala toi kohdun aikajuttu, oliko sulla se onnistunu raskaus 6-7 päivän blastolla? Jos se oli 5 päivän blastolla niin kyllä kokeilisin kuitenkin paria kolmipäiväistä
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista Vierailija ja Karhurouvanen! Puhelu tosiaan tuli ja kolme solua siellä on hedelmöittynyt 👍🏻 Biologi konsultoi vielä lääkäriä kun kysyin 3pv alkioista koska mullehan on tehty myös ERA-testi ja sen mukaan (blaston) siirtoaika olisi 12h normia myöhemmin. Valvoin koko yön miettien miten se vaikuttaa mahdolliseen 3pv alkion siirtoon.. kuulemma asian pystyy jotenkin junailemaan 😀 päädyttiin nyt siihen että katsovat lauantaina tilanteen ja pakastavat silloin heidän mielestään hyvät ja mahdolliset arveluttavat jäävät jatkoviljelyyn. Totista jännitysnäytelmää tämä!
 
Moi kaikille! Liityn nyt teidän joukkoonne . Meillä oli nyt viides negaa johtanut inseminaatio ja aika siirtyä ivf:ään. Masentaa ja kauhistuttaa, piikkikammoisen todella toivoin, että olisi selvinnyt insseillä. Varsinkin hermostuttaa tuo Fyremadel (punktiota panikoidaan sitten myöhemmin ) kun siinä pitää ilmeisesti vielä ennen aineen ruiskuttamista vetää mäntää taakse päin ja tarkistaa ettei tule verta?
 
@Kissanmallas Ihan mahtavaa! Kyllä se siitä nyt sutviutuu taas.

uuteen kiertoon täällä, eli kaks kiertoa vedettiin happea ja boostailtiin Trisekvensillä. Ekan kierron jälkeen menkat oli infernaaliset, ja nyt taas oli ihan minimaaliset että melkosta vaihtelua tuon limiksen kanssa tuntuis olevan ainakin vuodoista päätellen. Nyt sitten PAS kierron lääkitys päällä, estroa kaikilla kuviteltavissa olevilla tavoilla nautittuna. Jospa tällä kertaa päästäis siirtoon asti. Jos ei, en enää tiedä miten lääkitystä voi muuttaa kun annostukset taitaa olla nyt aikalailla maksimissa. Mutta murehditaan sitä sitten...
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanmallas
Äh oli näköjään jääny lähettämättä mutta tämmösen kirjotin jo aiemmin aamupäivällä :-S Toi on kyllä hankala toi kohdun aikajuttu, oliko sulla se onnistunu raskaus 6-7 päivän blastolla? Jos se oli 5 päivän blastolla niin kyllä kokeilisin kuitenkin paria kolmipäiväistä
onnistunut raskaus oli 6pv blastolla vuonna 2019.. mutta nyt on 3kpl 3pv alkioita pakkasessa odottamassa, saavat lääkärit keksiä milloin ja miten ne siirretään 😀😀

@päästäinen tervetuloa! Itse en ole ikinä fyremadel-ruiskua noin aspiroinut vaikka siinä virallisessa ohjeessa niin taidetaan ohjeistaa. Klinikan hoitajat sanoivat ettei niin tarvitsisi tehdä ja hyvin on mennyt kaikki 5 hoitokertaa sen kanssa 👍🏻 milloin teillä alkaa ivf?
 
  • Tykkää
Reactions: Hermi
Heippa kaikille ♡

Uutena ivf-hoitoihin lähtijänä liityn mukaan tänne. Olen 42v ja mieheni on 38v. Olemme yrittäneet yhteistä vauvaa 1/21 lähtien eli kohta 2vuotta (sis. Kkm 5/21 sekä tuulimunan 7/22). Minulla on 03 ja 07 syntyneet lapset.

Käytiin muutama viikko sitten yksityisellä lapsettomuutta hoitavalla klinikalla. Minulta otettiin hormoni ja kilpparikokeet. Amh oli 1.6 ja fsh oli 8.5. Lääkäri sanoi että pitäisi saada ihan ok hoitovastine noilla arvoilla. Ensiviikolla suunnittelukäynnille, miehen spermatesti ja näillänäkymin n.2vkon kuluttua alkaa pistoshoito.

Onko muita tässä vaiheessa menossa, olisi mukava saada tukea tälle matkalle :)

♡♡♡♡♡♡♡♡
 
vierailija
Heippa kaikille ♡

Uutena ivf-hoitoihin lähtijänä liityn mukaan tänne. Olen 42v ja mieheni on 38v. Olemme yrittäneet yhteistä vauvaa 1/21 lähtien eli kohta 2vuotta (sis. Kkm 5/21 sekä tuulimunan 7/22). Minulla on 03 ja 07 syntyneet lapset.

Käytiin muutama viikko sitten yksityisellä lapsettomuutta hoitavalla klinikalla. Minulta otettiin hormoni ja kilpparikokeet. Amh oli 1.6 ja fsh oli 8.5. Lääkäri sanoi että pitäisi saada ihan ok hoitovastine noilla arvoilla. Ensiviikolla suunnittelukäynnille, miehen spermatesti ja näillänäkymin n.2vkon kuluttua alkaa pistoshoito.

Onko muita tässä vaiheessa menossa, olisi mukava saada tukea tälle matkalle :)

♡♡♡♡♡♡♡♡
Suosittelen suoraan alkiodiagnoosia.
Tsemppiä hoitoon!
 
vierailija
Tarkoitat varmaan alkiodiagnostiikkaa?

Katsotaan muuan kerta ilman ja jos ei tärppää niin sitten (y)
Niin siis se tehdään hoitokierroksen kaikkiin alkioihin jotka pakastetaan sen jälkeen. Yleensä eivät sulata ja pakasta uudestaan.
Jos km taustalla niin suosittelevat tätä usein, koska sillä saa ne kromosomipoikkeavuudet seulottua ja säästettyä rahaa+aikaa kun ei siirretä niitä jotka mahdollisesti kiinnittyy viallisina ja menee kesken
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Tervetuloa @Samppa40 !

Me ollaan askel pidemmällä, lähtökohdat suht samat. 1 IVF pistoshoito käytynä josta selvisi kaksi alkiota pakkaseen, tuoresiirtoon ei päästy koska kohdun limakalvo oli liian ohut, koitettiin toinenkin kierros boostata limakalvoa mutta ei vieläkään riittävä, nyt taas lääkitys päällä josko viimein päästäisi pakastesiirtoon. Ei otettu alkiodiagnostiikkaa koska vain 2 saatiin saaliiksi. Isommalla määrällä oltais harkittu että tulis sitten siirrettyä mahdollisimman elinkelponen yksilö. Nyt pitää vaan luottaa onneen, jos sinne siirtoon asti nyt vaan päästäs joskus.
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Tervetuloa @Samppa40 !

Me ollaan askel pidemmällä, lähtökohdat suht samat. 1 IVF pistoshoito käytynä josta selvisi kaksi alkiota pakkaseen, tuoresiirtoon ei päästy koska kohdun limakalvo oli liian ohut, koitettiin toinenkin kierros boostata limakalvoa mutta ei vieläkään riittävä, nyt taas lääkitys päällä josko viimein päästäisi pakastesiirtoon. Ei otettu alkiodiagnostiikkaa koska vain 2 saatiin saaliiksi. Isommalla määrällä oltais harkittu että tulis sitten siirrettyä mahdollisimman elinkelponen yksilö. Nyt pitää vaan luottaa onneen, jos sinne siirtoon asti nyt vaan päästäs joskus.
Moikka!
Saako kysyä, että mikä oli sun limakalvon paksuus?Itse oon päässyt lääkkeellisellä vain lukemiin 5-5,5, mutta nyt on seuraavassa yrityskierrossa (ERA-testi) kaksi Estradot-laastaria ja aspiriini 100 mg oheen ja sitten varsinaisessa PAS-yrityskierrossa on kaksi laastaria kerralla ja verenohennnus-napapiikki heti alkuun. Ja sit ennen siirtoa ja siirron jälkeen on toi sama, mitä sulla eli keltarauhashormonia joka tuutista: pistos 2 krt / päivä ja emätinpuikko. Lääkitysasiat kiinnostaa kovasti tällä hetkellä. Ja nyt oon pistänyt elämäni ekat piikit: yhden viime kuussa ja yhden tänään. Ja sit syyskuussa oliskin 12 piikkiä pistettävänä ennen ERA-testiä ja sit marraskuusta lähtien pahimmillaan 3/päivä.

Miten te ootte näistä pistoksista selvinneet?Mä olen ollut aina todella piikkikammoinen, mutta nyt ajattelen, että pistos kerrallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tervetuloa @Samppa40 !

Me ollaan askel pidemmällä, lähtökohdat suht samat. 1 IVF pistoshoito käytynä josta selvisi kaksi alkiota pakkaseen, tuoresiirtoon ei päästy koska kohdun limakalvo oli liian ohut, koitettiin toinenkin kierros boostata limakalvoa mutta ei vieläkään riittävä, nyt taas lääkitys päällä josko viimein päästäisi pakastesiirtoon. Ei otettu alkiodiagnostiikkaa koska vain 2 saatiin saaliiksi. Isommalla määrällä oltais harkittu että tulis sitten siirrettyä mahdollisimman elinkelponen yksilö. Nyt pitää vaan luottaa onneen, jos sinne siirtoon asti nyt vaan päästäs joskus.
Toivotaan kovasti onnea matkaan ♡
 
Moikka!
Saako kysyä, että mikä oli sun limakalvon paksuus?Itse oon päässyt lääkkeellisellä vain lukemiin 5-5,5, mutta nyt on seuraavassa yrityskierrossa (ERA-testi) kaksi Estradot-laastaria ja aspiriini 100 mg oheen ja sitten varsinaisessa PAS-yrityskierrossa on kaksi laastaria kerralla ja verenohennnus-napapiikki heti alkuun. Ja sit ennen siirtoa ja siirron jälkeen on toi sama, mitä sulla eli keltarauhashormonia joka tuutista: pistos 2 krt / päivä ja emätinpuikko. Lääkitysasiat kiinnostaa kovasti tällä hetkellä. Ja nyt oon pistänyt elämäni ekat piikit: yhden viime kuussa ja yhden tänään. Ja sit syyskuussa oliskin 12 piikkiä pistettävänä ennen ERA-testiä ja sit marraskuusta lähtien pahimmillaan 3/päivä.

Miten te ootte näistä pistoksista selvinneet?Mä olen ollut aina todella piikkikammoinen, mutta nyt ajattelen, että pistos kerrallaan.
Tsemppiä kovasti piikittelyyn ♡ itseä jännittää myös kovasti se itsensä pistäminen, kun en voi katsoakkaan esim.rokotuksessa piikkiä... mut kait siitä selviää ...
 
vierailija
Niin siis se tehdään hoitokierroksen kaikkiin alkioihin jotka pakastetaan sen jälkeen. Yleensä eivät sulata ja pakasta uudestaan.
Jos km taustalla niin suosittelevat tätä usein, koska sillä saa ne kromosomipoikkeavuudet seulottua ja säästettyä rahaa+aikaa kun ei siirretä niitä jotka mahdollisesti kiinnittyy viallisina ja menee kesken
Meillä yksityisellä klinikalla on sulatettu ja pakastettu uudelleen, ja lapsi saatiin tästä huolimatta.
 
Tsemppiä kovasti piikittelyyn ♡ itseä jännittää myös kovasti se itsensä pistäminen, kun en voi katsoakkaan esim.rokotuksessa piikkiä... mut kait siitä selviää ...
Kiitos :). Just katsoin niitä piikkejä ja ne ovatkin pitempiä, mitä nämä, joita olen nyt piikittänyt. Mäkään en pysty rokotuksessa katsomaan piikkiä ja verikoe tekee pahaa, mutta hitsi ku sitä piikkiä on vähän pakko katsoa, kun piikittää itseään. Tosin joku on joskus sanonut, että voisi piikittää (ainakin IVF-pistoksissa) housujenkin läpi, niin pitää selvittää vaihtoehtoja. Ja sit itsellä on vielä se ikuinen ajatus, että jos jotain menikin pieleen ja se aine ei mennyt sisään?Kyllä sen varmasti oppii noitten 90:n piikin kanssa, mitä edessä, jos raskaus saa alkunsa ;). Piikki kerrallaan.
 
Kiitos . Just katsoin niitä piikkejä ja ne ovatkin pitempiä, mitä nämä, joita olen nyt piikittänyt. Mäkään en pysty rokotuksessa katsomaan piikkiä ja verikoe tekee pahaa, mutta hitsi ku sitä piikkiä on vähän pakko katsoa, kun piikittää itseään. Tosin joku on joskus sanonut, että voisi piikittää (ainakin IVF-pistoksissa) housujenkin läpi, niin pitää selvittää vaihtoehtoja. Ja sit itsellä on vielä se ikuinen ajatus, että jos jotain menikin pieleen ja se aine ei mennyt sisään?Kyllä sen varmasti oppii noitten 90:n piikin kanssa, mitä edessä, jos raskaus saa alkunsa . Piikki kerrallaan.
Voit ns ulkoistaa piikittämisen. Pyydä miestä piikittämään pistokset 😊. Vielä niin että et itse katso kun toinen piikittää. Meillä ainakin mies suostui jopa poistamaan mun tikit kun oli sellaisessa paikassa että en ylettynyt. Olen siis hoitaja ammatiltani niin pystyn itse ottamaan esim tikit pois itseltäni. Meillä ei ole ollut mitään piikitettäviä hoitoja mutta jos tarvitsisi niin mies suostuisi siihen ilomielin.
 
Voit ns ulkoistaa piikittämisen. Pyydä miestä piikittämään pistokset . Vielä niin että et itse katso kun toinen piikittää. Meillä ainakin mies suostui jopa poistamaan mun tikit kun oli sellaisessa paikassa että en ylettynyt. Olen siis hoitaja ammatiltani niin pystyn itse ottamaan esim tikit pois itseltäni. Meillä ei ole ollut mitään piikitettäviä hoitoja mutta jos tarvitsisi niin mies suostuisi siihen ilomielin.
Moikka!
Mulla ei oo miestä kotona :(. Muuten toki onnistuisi niin. Lapsella tulee kyllä olemaan hyvä isä, mutta asutaan eri osoitteissa. Olis se tosiaan kiva, jos joku toinen voisi piikittää. Mut oon kyllä muutenkin liikkuvaa sorttia, niin aina sekään ei onnistuisi.
 

Yhteistyössä